annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 3 < 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18400 - 02/09/2014 15:07 Re: Jesus el Paulus et falsk alternativ [Re: Michael]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Jeg beder ethvert menneske: "se selv."


er det her efterfølgende at hjælpe mennesker til at se selv????, følger her:


Citat:
Fri mig fra Paulus og hans beundrere. Vi har klart set, at kristendommen er Pauli ærinde, så fri misforståelse kristendommen. Paulus har indtil nu fuldstændig forvansket Jesu budskab, man kan ikke få dem begge.



Nej du har aldrig stået for at folk selvkritisk skulle undersøge en sag. Du går overhovedet ikke nøgtern til værks, og ja du giver ikke folk en chance for at kunne åbne øjnene for en sag, som spørgsmålet "Jesus og Paulus", det gør dog Fl Vang, Albert Schweitzer og undertegnede. Konstant lægger vi fakts åbenlyst frem, som nuancere, kontekste og brede samtalen, debatten og diskursen ud, om dette svære spørgsmål, så folk i det mindste får en mulighed for at forstå ved selvsyn hvad pokker drejer denne spændende problemstilling sig om.

Ret rystende at du vil forholde dig selv retten til så kraftigt som netop du har gjort det gennem årene at ville propagandere som lave smædekampagne, uden at du overhovedet vil binde dig selv op på at du burde argumentere for din sag. Ret rystende læsning.

vh HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#18402 - 02/09/2014 15:23 Re: Jesus el Paulus et falsk alternativ [Re: Hanskrist]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Hvorfor skulle du, lille og almindelige menneske dog ryste mig.

Næh, nej. Jeg ryster og bæver for Herren, den HERRES ord:

"Den, som fornægter Mig overfor menneskene, ham vil jeg også fornægte i Himmerige."

Så jeg kan ikke gøre så meget andet ved det, end jeg gør i forvejen. Ikke at fornægte Ham, altså.

Heller ikke selvom jeg får dig og Flemming Vang på nakken. Uha da. stortchock
Top Svar Citer
#18403 - 02/09/2014 15:32 Re: Jesus el Paulus et falsk alternativ [Re: Michael]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
du spammer en ellers seriøs tråd med dine indlæg som intet INTET har at gøre med det emne, "Jesus contra Paulus" som du ellers selv om noget har lagt ved/træ/benzin til bålet med ved denne din udtalelse:

Citat:
Fri mig fra Paulus og hans beundrere. Vi har klart set, at kristendommen er Pauli ærinde, så fri misforståelse kristendommen. Paulus har indtil nu fuldstændig forvansket Jesu budskab, man kan ikke få dem begge.


Hermed skal du ikke skrive mere michael, skal du pjatte og spamme og være useriøs, så lav din egen tråd eller brug skraldespanden. Ej heller vil jeg bruge min tid på dit pjat, og har du ikke noget at sige til dit forsvar, som at du magter at forklare folk selv hvad du mener, så mener jeg ikke du skal optræde her i tråden mere.

vh HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#18404 - 02/09/2014 15:52 Re: Jesus el Paulus et falsk alternativ [Re: Michael]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg har set selv, Michael, og jeg giver dig ret i, at Jesus repræsenterer den gode handling, mens Paulus blot repræsenterer religiøs missioneren for hans egen opfattelse af Jesus. Han har som bekendt aldrig truffet Jesus, og ved derfor ikke, hvad Jesus tænkte, følte og gjorde.

Hvis jeg skulle bedømme en popsangers musikalske kvaliteter, ville jeg aldrig lytte til, hvad hans fans mener om ham. Så der er ingen grund til at beskæftige sig med de mange Paulus-fans, der udlægger historien om Jesus handlinger i deres eget regi.

Det var dog Paulus, der gjorde kristendommen populær, for hans lære passede bedre til menneskers hykleri. Det svære er nemlig at gøre, som historien om Jesus beretter, at han gjorde.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18405 - 02/09/2014 16:06 Re: Jesus el Paulus et falsk alternativ [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
du har tydeligvis ikke læst de citater jeg har bragt af Albert Schweitzer, der netop tar livtag med dit og michaels traditionelle syn på spørgsmålet, Jesus contra Paulus.

Og eftertiden gir dag for dag mere og mere Albert Schweitzer ret, der er ingen modsætning mellem det Jesus stod for og det Paulus stod for, han er den sande arvtager til hvordan man følger op på Jesu mission og gerning efter Jesu død.

Ihvertfald kunne I gøre jer selv den tjeneste at læse hvad Albert Schweitzer skriver, for at få udfordret jeres fordomme og traditionens mening om Jesus - Paulus spørgsmålet.

vh HansKrist.

jeres mening, ønsker jeg ikke at ta fra jer, men da den ikke er vel begrundet ser jeg ingen grund til at gå dybere ind i jeres kritik, det I siger.

De der har skrevet evangelierne er endnu længere væk fra Jesus, Paulus er dog i meget nær fortrolig kontakt med Jesu bevægelsen, dem der var omkring Jesus, såvel som denne bevægelses ånd, intentioner, som praksis, etisk politiske praksis, og han bliver endda højt respekteret af dem der var omkring Jesus.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 3 < 1 2 3 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk