annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 15 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18043 - 18/07/2014 12:49 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
”Og tror du egentlig, at Ole er ærlig, når han kalder min snak om "Universets kærlighed", at jeg "giver universet menneskelige følelser"?”.

- Hvis ikke du selv evner at indse, at netop du tilskriver universet menneskelige egenskaber i spørgsmål såvel som fantasier, ja så vil ingen ku’ hjælpe dig på vej mod en bedre forståelse, da motiverne jo i såfald logrer med dig ;)

At et menneske overhovedet stiller spørgsmålet, viser ikke så lidt om dette menneskets egen forvirring – og er dette menneske sig bevidst om spørgsmålets ligegyldighed, ja så har mennesket jo bragt (endnu) et meningsløst spørgsmål i cirkulation – i det naturligvis kun mennesket vil ku’ besvare slige spørgsmål, universet er meningsløst.

Mvh
Simon

P.s.: hvis du vidste hvor meget forskning der ender i papirkurven, eller bagerst i skrivebordet, ville du altså se det lidt komiske i det paranoide, Arne – bl.a. fordi du jo ved, at du selv ska’ gi’ samtykke. Du gør også dette til et cirkus, og la’ være med det; du er ikke mere overvåget her end i din bank – ”som om dét ik’ var nok”!, sagde Arne.. ;)
Top Svar Citer
#18046 - 18/07/2014 16:23 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Siden Ole åbenbart vil undgå, at hans forsøg med os her på Trosfrihed.dk skal betegnes som hemmelige, kunne det vel være på sin plads, om Ole i sine indlæg hver gang meddelte, hvorvidt han i sit aktuelle indlæg udtrykker sig som debattør på lige fod med os andre - eller som forsker, der anstiller eksperimenter med os andre blinker

At hans konklusioner skal være hemmelige for os her på Trosfrihed.dk, har vi jo allerede fået at vide blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#18048 - 18/07/2014 16:50 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Det fremgår da tydeligt af, hvad jeg har skrevet, Arne, hvis man altså kan forstå almindeligt dansk. Du synes at være den eneste her, der ikke kan forstå det. ler

Jeg har heller ingen steder givet udtryk for, at mine konklusioner skulle hemmeligholdes for nogen. Jeg har tværtimod sagt, at jeg vil offentliggøre dem på relevante fora. Offentliggørelse er jo netop ikke hemmeligholdelse. Slå ordet op, hvis du ikke forstår dette, Arne.

Helt ærligt, Arne, hvad med at tage et kursus i dansk. Du behøver ikke noget kursus i manipulation, for det behersker du jo allerede fint. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18049 - 18/07/2014 17:14 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Det er jo ikke ærlig snak!

Hvornår deltager Ole i debatterne på lige fod med os andre - og hvornår anstiller Ole eksperimenter med os andre?

Hvilke fora offentliggør Ole sine konklusioner i?

Hvorfor snige sig udenom noget så enkelt - og så vedkommende???

Arne cool
Top Svar Citer
#18050 - 18/07/2014 20:09 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Du er jo bevidst uærlig, Arne, når du fortsætter denne polemik på trods af, at du har fået sammenhængen forklaret både af mig og andre. Alligevel søger du at fordreje fakta og fremstille mig som moralsk suspekt.

Lad mig så for sidste gang give dig klare svar på dine tendentiøse spørgsmål.

1. Jeg deltager her på lige fod med alle andre debattører.

2. Jeg eksperimenterer ikke med nogen andre, for det har jeg ikke mulighed for. Det ville nemlig kræve, at jeg kunne isolere "forsøgskaninerne" (som du kalder dem) fra andre påvirkninger. Jeg eksperimenterer med mine egne formuleringer for at se, hvordan de bliver opfattet af mennesker generelt.

3. Jeg har slet ikke afgjort, hvor jeg vil offentliggøre konklusionerne på min forskning, men det bliver ikke her på trosfrihed.dk, for jeg har ikke indtryk af, at nogen her har kendskab til Shannon og Weavers informationsteori eller til lingvistisk forskning og de dertil knyttede fagsprog, så det ville ikke tjene noget formål. Du er desuden ikke medlem af de videnskabelige selskaber, som jeg er, så du vil under alle omstændigheder ikke have adgang til rapporterne i de interne faglige tidsskrifter.

Under alle omstændigheder vedkommer det ikke dig, og du vil være den sidste jeg ville give nogle informationer om det pågældende forum, med din hadefulde indstilling til mig og dine talrige forsøg på at sværte mig til. Du er en skændsel for enhver seriøs debat med dit indholdsløse kværulanteri og dit konstante citatfusk.

Fortsætter du herefter dine angreb, vil jeg fortsat afsløre din uærlighed indtil ingen længere vil være i tvivl om, hvad du i virkeligheden står for. Kærlighed er det i hvert fald ikke.

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 15 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 14 15 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk