annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 15 < 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17996 - 14/07/2014 14:24 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Kære Zenia, Arne og Admin,

Zenia

- Hvilken følelse, intuition eller fornemmelse får du, hvis du forestiller dig, at Jesus eller Buddha krævede penge for deres undervisning og gode gerninger? Efter min opfattelse distancerer man sig fra sandheden i det øjeblik, man hellere vil modtage end at give.

Arne

Du skriver:
Citat:
Da vi, som deltager her på Trosfrihed.dk, så åbenbart er "forsøgskaniner" i Oles forskning, kunne det vel være rimeligt at bede Ole om også at fremlægge sine "konklusioner" her på Trosfrihed.dk - eller i det mindste at oplyse i hvilke "andre relevante fora" - og hvornår - Oles konklusioner kan ses


- Jeg finder det ualmindeligt grænseoverskridende, hvis sådan noget, som du her beskriver, får lov til at finde sted på Trosfrihed. Gør det det?

Admin

- I forhold til ovenstående vil jeg gerne bede dig om at bekræfte eller afkræfte, om Trosfrihed bør bruges til en forskning, hvor deltagerne gøres til ufrivillige genstande for undersøgelser og forsøg, hvis konklusioner fremlægges i andre fora. Jeg skal ikke kunne sige, om dette rent faktisk er tilfældet, men hvis det er, finder jeg det meget alvorligt - dvs. grænseoverskridende og i mit perspektiv uetisk - og jeg håber, at du vil gøre, hvad der er rigtigt set fra din position som administrator. Du ved bedst, hvad der er rigtigt som administrator. Det gør jeg ikke. Men jeg håber, at du vil være klar i mæglet om, hvad vi kan forvente at skulle finde os i som deltagere på Trosfrihed.
Top Svar Citer
#17997 - 14/07/2014 21:28 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Kære Zenia.

At du på grund af din tro kan suggerere dig til at føle dig bedre tilpas er ikke noget ukendt fænomen. Det er den kendte placebo effekt årsagen til, og forskningen ved endnu ikke, hvordan den faktisk fungerer og ændrer signalerne i vor hjerne, og endda kan fremkalde stærke fysiske effekter. Men vi ved, at fænomenet eksisterer, og at det virker.

Men man skal ikke grave længe i Jonette Crawleys forhold før der danner sig et klart billede. Hun er, hvad man direkte betegner som en religiøs svindler. Hendes "religion" er sammensat af elementer fra næsten alle større religioner og former for overtro inklusive myten om det forsvundne Atlantis og at mennesket er degenereret fra et højere udviklingstrin. Det er et smart markedsføringskneb at tage noget fra alle religioner og overtro'er, for så kan alle troende finde noget, som de kan identificere sig med.

Hendes påstande er i direkte modstrid med en lang række naturvidenskaber, hvis resultater kun tåber vil bestride. Men hun følger det samme mønster, som andre kendte religionssvindlere har fulgt, og hendes grådighed efter mammon er et klart bevis. Finder du det sandsynligt, at universet eller et "højere væsen" er interesseret i at hale penge ud af mennesker, der af en eller anden grund føler sig ulykkelige?

Jeg har mødt en del mennesker, der har brugt formuer på at købe kurser eller donere penge til mennesker som hende, uden at de har fået det spor bedre. Men alle de eksempler finder du ikke blandt hendes "testimonials". Men at de eksisterer, kan jeg garantere dig for.

Arne blev med rette mistænksom, da han fandt ud af, at han ikke kunne få lov til at se de "gratis" videoer, med mindre han afgav en række personlige oplysninger. Det er en del af moderne markedsføring at få fingre i navne og adresser på enhver, der viser interesse for varen. Sådanne adresser er penge værd.

Jeg kunne sagtens dissekere sbf teorien til det fupnummer, den er, men der er ingen grund til at bruge mere tid på det. Enhver kan selv undersøge sagen og se, at alt, hvad jeg har skrevet, stemmer med fakta. Sbf har intet gjort for dig, Zenia. Det er dine tanker og ikke Jonettes, der har fremkaldt din følelse af forståelse. Det synes jeg er fint klaret af dig.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#17998 - 14/07/2014 21:44 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Næh Arne, det er hverken rimeligt at bringe mine konklusioner her eller at oplyse, hvor de vil blive offentliggjort. Mine konklusioner tilhører alene mig, og vil blive diskuteret med mine peers, og dem er der ingen af her på trosfrihed.dk.

Psykiatriske patienter eller misbrugere bliver ikke oplyst om, at deres data indgår i statistikker i ph.d. afhandlinger, da det er irrelevant for forskningen. Når man frivilligt udtrykker sig offentligt har man ikke krav på at bestemme, hvad udtalelserne anvendes til, så længe de blot indgår anonymt i påpegede sammenhænge til belysning af emnet.

Desuden behersker læserne her ikke det fagsprog, de vil blive fremlagt i.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#17999 - 15/07/2014 07:32 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Eftersom du skjuler dig under anonymitetens dække, har du ingen rettigheder overhovedet, Thomas. Du er en ikke-person, så du kan hverken stille juridiske eller moralske krav.

Trosfrihed.dk bør ifølge de offentliggjorte regler bruges til ytringsfrihed indenfor loven grænser, og da der ikke er sket nogen lovovertrædelse eller noget brud på reglerne, behøver Admin overhovedet ikke at bekræfte eller afkræfte noget som helst. Meningen med ytringsfrihed er jo netop, at man ikke skal sætte sig til dommer over ytringerne.

Men siden du finder det uetisk, hvorfor retter du så ikke klagen til din gud. Det er jo ganske åbenbart, at alle religioner betragter os som forsøgskaniner for deres gud, som holder øje med, hvordan vi gebærder os, og straffer os, hvis vi ikke følger deres bud. Faktisk er alle religioner uetiske, da de ikke tager hensyn til de svage i troen, men straffer dem for "synder", de ikke kunne lade være med at begå. ler

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18001 - 15/07/2014 09:55 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Trosfrihed har nogle debatregler (klik), og det er jo herefter Admin, der afgør, om de er overtrådt i den aktuelle situation.

Jeg mener, de er overtrådt cool

Jeg finder det uacceptabelt at blive brugt som "forsøgskanin" til hemmeligholdte konklusioner - ærekrænkende at blive sammenlignet med "psykiatriske patienter" og "misbrugere" - samt uforskammet at blive benævnt en "ikke-person".

Er der andre, som har en vurdering, de vil tilkendegive?

Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 15 < 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk