annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705206
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383701
Et andet syn 1992932
Åndelig Føde 1529625
Jesu ord 1524671
Galleri
Hønsegården
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 472 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige


Kære Zenia.

At du på grund af din tro kan suggerere dig til at føle dig bedre tilpas er ikke noget ukendt fænomen. Det er den kendte placebo effekt årsagen til, og forskningen ved endnu ikke, hvordan den faktisk fungerer og ændrer signalerne i vor hjerne, og endda kan fremkalde stærke fysiske effekter. Men vi ved, at fænomenet eksisterer, og at det virker.

Men man skal ikke grave længe i Jonette Crawleys forhold før der danner sig et klart billede. Hun er, hvad man direkte betegner som en religiøs svindler. Hendes "religion" er sammensat af elementer fra næsten alle større religioner og former for overtro inklusive myten om det forsvundne Atlantis og at mennesket er degenereret fra et højere udviklingstrin. Det er et smart markedsføringskneb at tage noget fra alle religioner og overtro'er, for så kan alle troende finde noget, som de kan identificere sig med.

Hendes påstande er i direkte modstrid med en lang række naturvidenskaber, hvis resultater kun tåber vil bestride. Men hun følger det samme mønster, som andre kendte religionssvindlere har fulgt, og hendes grådighed efter mammon er et klart bevis. Finder du det sandsynligt, at universet eller et "højere væsen" er interesseret i at hale penge ud af mennesker, der af en eller anden grund føler sig ulykkelige?

Jeg har mødt en del mennesker, der har brugt formuer på at købe kurser eller donere penge til mennesker som hende, uden at de har fået det spor bedre. Men alle de eksempler finder du ikke blandt hendes "testimonials". Men at de eksisterer, kan jeg garantere dig for.

Arne blev med rette mistænksom, da han fandt ud af, at han ikke kunne få lov til at se de "gratis" videoer, med mindre han afgav en række personlige oplysninger. Det er en del af moderne markedsføring at få fingre i navne og adresser på enhver, der viser interesse for varen. Sådanne adresser er penge værd.

Jeg kunne sagtens dissekere sbf teorien til det fupnummer, den er, men der er ingen grund til at bruge mere tid på det. Enhver kan selv undersøge sagen og se, at alt, hvad jeg har skrevet, stemmer med fakta. Sbf har intet gjort for dig, Zenia. Det er dine tanker og ikke Jonettes, der har fremkaldt din følelse af forståelse. Det synes jeg er fint klaret af dig.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Nyheder fra Religion.dk