annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 15 gæster og 160 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17673 - 04/06/2014 15:41 Re: Bibelcitater [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

JOHANNES' ÅBENBARING, UDVALGTE CITATER, LÆS VENLIGST HELE JOHANNES' ÅBENBARING I DET NYE TESTAMENTE - DET STÅR SOM DEN SIDSTE STORE OVERSKRIFT. DETTE ER BLOT ET UDVALG FOR VIDNESBYRDETS SKYLD; IKKE FOR AT LÆGGE NOGET TIL ELLER TRÆKKE NOGET FRA PROFETIENS INDHOLD. LÆS DERFOR DET HELE I DET NYE TESTAMENTE.

JEG TAGER INTET VÆK FRA AUTORITETEN AF SKRIFTET, EJ HELLER FRA PROFETIEN. FORMÅLET ER AT VIDNE OM DET - OG OPFORDRE ENHVER TIL AT LÆSE DET HELE.

"Jeg er Alfa og Omega, siger Gud Herren, han som er og som var og som kommer, den Almægtige."
(Johannes' Åbenbaring 1, 8)

"men han lagde sin højre hånd på mig og sagde: "Frygt ikke! Jeg er den første og den sidste og den, som lever: Jeg var død, og se, jeg lever i evighedernes evigheder, og jeg har nøglerne til døden og dødsriget."
(Johannes' Åbenbaring 1, 17-18)

"Den, der sejrer, vil jeg give at spise af livets træ, som står i Guds paradis."
(Johannes' Åbenbaring 2, 7)

"Vær tro til døden, og jeg vil give dig livets sejrskrans."
(Johannes' Åbenaring 2, 10)

"jeg er den, der ransager nyrer og hjerter, og jeg vil give enhver af jer efter jeres gerninger."
(Johannes' Åbenbaring 2, 23)

"Husk derfor, hvorledes du tog imod og hørte; hold fast ved det, og omvend dig! Hvis ikke du våger, kommer jeg som en tyv, og du ved ikke, hvilken time jeg kommer over dig."
(Johannes' Åbenbaring 3, 3)

"Den, der sejrer, skal klædes i hvide klæder, og jeg vil aldrig slette hans navn af livets bog, men vedkende mig hans navn over for min fader og hans engle."
(Johannes' Åbenbaring 3, 5)

"Fordi du har bevaret mit ord om udholdenhed, vil jeg også bevare dig i prøvelsens time, som skal komme over hele jorderig for at prøve dem, der bor på jorden."
(Johannes' Åbenbaring 3, 10)

"Den, der sejrer, vil jeg gøre til en søjle i min Guds tempel, og han skal aldrig mere fjernes, og på ham vil jeg skrive min Guds navn og navnet på min Guds by, det ny Jerusalem, der kommer ned fra himlen fra min Gud, og mit nye navn."
(Johannes' Åbenbaring 3, 12)

Jeg kender dine gerninger, du er hverken kold eller varm. Gid du var enten kold eller varm! Men nu, da du er lunken og hverken varm eller kold, vil jeg udspy dig af min mund.
(Johannes' Åbenbaring 3, 15-16)

"Alle dem, jeg elsker, revser og tugter jeg. Vær nidkær og omvend dig!"
(Johannes' Åbenbaring 3, 19)

"Se, jeg står ved døren og banker på; hører nogen mig og åbner døren, vil jeg gå ind til ham og holde måltid med ham og han med mig. Den, der sejrer, vil jeg give sæde hos mig på min trone, ligesom jeg har sejret og har taget sæde hos min fader på hans trone."
(Johannes' Åbenbaring 3, 20-21)

"Hellig, hellig, hellig er Herren, Gud den Almægtige,
han som var og som er og som kommer."
(Johannes' Åbenbaring 4, 8)

"Værdig er du, vor Herre og Gud,
til at få pris og ære og magt;
for du har skabt alle ting,
af din vilje blev de til og blev skabt."
(Johannes' Åbenbaring 4, 11)

"Og de sang en ny sang:
Du er værdig til at få bogen
og bryde dens segl,
for du blev slagtet, og du købte med dit blod
mennesker til Gud
af alle stammer og tungemål, folk og folkeslag"
(Johannes' Åbenbaring 5, 9)

"De sagde med høj røst:
Lammet, det slagtede, er værdigt
til at få magt og rigdom og visdom og styrke
og ære og lov og pris."
(Johannes' Åbenbaring 5, 12)

"Ham, der sidder på tronen, og Lammet,
være pris og ære og lov og magt
i evighedernes evigheder."
(Johannes' Åbenbaring 5, 13)

"Amen! Pris og lov og visdom og tak
og ære og magt og styrke er vor Guds
i evighedernes evigheder. Amen!"
(Johannes' Åbenbaring 7, 12)

"Og en af de ældste tog til orde og spurgte mig: "De, som står klædt i hvide klæder, hvem er de, og hvor kommer de fra?" Jeg sagde til ham: "Min herre, du ved det." Og han sagde til mig: "Det er dem, som kommer fra den store trængsel, og som har vasket deres klæder og gjort dem hvide i Lammets blod.
Derfor står de for Guds trone
og tjener ham dag og nat i hans tempel,
og han, som sidder på tronen, skal rejse sit telt over dem.
De skal ikke sulte længere og ikke tørste længere,
hverken solen eller nogen anden hede skal plage dem,
for Lammet midt for tronen skal vogte dem
og lede dem til livets kildevæld,
og Gud vil tørre hver tåre af deres øjne.""
(Johannes' Åbenbaring 7, 13-17)

"Frygt Gud og giv ham ære,
for timen er kommet, da han dømmer.
Tilbed ham, som har skabt himmel og jord og hav og kilder."
(Johannes' Åbenbaring 14, 7)

"Her kræves der udholdenhed af de hellige, dem som holder fast ved Guds bud og troen på Jesus.""
(Johannes' Åbenbaring 14, 12)

"Og jeg hørte en røst fra himlen sige: "Skriv: Salige er de døde, som fra nu af dør i Herren. Ja, siger Ånden, de skal hvile efter deres møje, for deres gerninger følger dem.""
(Johannes' Åbenbaring 14, 13)

"Og de synger Guds tjener Moses' sang og Lammets sang:
Store og underfulde er dine gerninger,
du Herre, Gud, Almægtige,
retfærdige og sande er dine veje,
du folkenes konge.
Hvem må ikke frygte dig, Herre,
og ære dit navn?
For du alene er hellig,
alle folkeslag skal komme og tilbede dig,
for dine retfærdige domme er blevet åbenbare."
(Johannes' Åbenbaring 15, 3-4)

""Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den, der våger og vogter over sine klæder, så han ikke skal gå nøgen, og man skal se hans skam.""
(Johannes' Åbenbaring 15, 15)

"Og der kom en røst fra tronen:
Lovpris vor Gud, alle hans tjenere,
I som frygter ham, både små og store."
(Johannes' Åbenbaring 19, 5)

"Og englen sagde til mig: "Skriv: Salige er de, der er indbudt til Lammets bryllupsfest.« Og den sagde til mig: »Det er Guds sande ord." Jeg faldt ned for dens fødder for at tilbede den, men den sagde: "Nej! Jeg er kun tjener som du og dine brødre, der holder fast ved Jesu vidnesbyrd. Gud skal du tilbede." For Jesu vidnesbyrd er profetiens ånd."
(Johannes' Åbenbaring 19, 9-10)

"Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord forsvandt, og havet findes ikke mere. Og den hellige by, det ny Jerusalem, så jeg komme ned fra himlen fra Gud, rede som en brud, der er smykket for sin brudgom. Og jeg hørte en høj røst fra tronen sige:
Nu er Guds bolig hos menneskene,
han vil bo hos dem,
og de skal være hans folk,
og Gud vil selv være hos dem.
Han vil tørre hver tåre af deres øjne,
og døden skal ikke være mere,
ej heller sorg, ej heller skrig, ej heller pine skal være mere.
Thi det, der var før, er forsvundet.
Og han, der sidder på tronen, sagde: "Se, jeg gør alting nyt!" Og han sagde: "Skriv! For disse ord er troværdige og sande." Og han sagde til mig: "Det er sket. Jeg er Alfa og Omega, begyndelsen og enden. Den, der tørster, vil jeg give af kilden med livets vand for intet. Den, der sejrer, skal arve dette, og jeg vil være hans Gud, og han skal være min søn. Men de feje og troløse og afskyelige og morderne og de utugtige og troldmændene og afgudsdyrkerne og alle løgnerne skal få deres lod i søen, der brænder med ild og svovl; det er den anden død.""
(Johannes' Åbenbaring 21, 1-8)

"Men et tempel så jeg ikke i den, for Herren, Gud den Almægtige, er dens tempel, og Lammet. Og byen har ikke brug for sol eller måne til at skinne i den, for Guds herlighed oplyser den, og Lammet er dens lys. Folkeslagene skal vandre i dens lys og jordens konger komme ind i den med deres herligheder. Dens porte lukkes ikke om dagen, og nat er det aldrig dér. Folkeslagenes herligheder og kostbarheder bringes ind i den. Men intet vanhelligt kommer derind, og det gør heller ingen, der øver afskyelighed og løgn, men kun de, der står indskrevet i livets bog, Lammets bog."
(Johannes' Åbenbaring 21, 22-27)

"Og englen viste mig floden med livets vand, klart som krystal, den vælder ud fra Guds og Lammets trone. I midten, med gaden på den ene side og floden på den anden, står livets træ, som bærer frugt tolv gange, hver måned giver det frugt, og træets blade tjener til lægedom for folkeslagene. Og der skal ikke mere være nogen forbandelse. Men Guds og Lammets trone skal stå i byen, og hans tjenere skal tilbede ham, og de skal se hans ansigt og bære hans navn på deres pande. Der skal ikke mere være nat, og de har ikke brug for lys fra lamper eller lys fra solen, for Herren Gud lyser for dem, og de skal være konger i evighedernes evigheder."
(Johannes Åbenbaring' 22, 1-5)

""Ja, jeg kommer snart, og med mig min løn, for at gengælde enhver, som hans gerning er. Jeg er Alfa og Omega, den første og den sidste, begyndelsen og enden. Salige er de, der har vasket deres klæder, så de får ret til livets træ og går gennem portene ind i byen. Udenfor skal hundene være og troldmændene og de utugtige og morderne og afgudsdyrkerne og enhver, der elsker og øver løgn. Jeg, Jesus, har sendt min engel for at vidne om dette for jer i menighederne. Jeg er Davids rodskud og ætling, den lysende morgenstjerne.""
(Johannes' Åbenbaring 22, 12-16)

"Og Ånden og bruden siger: "Kom!" Og den, der hører, skal sige: "Kom!" Den, der tørster, skal komme, og den, der vil, skal få livets vand for intet."
(Johannes' Åbenbaring 22, 17)

#17691 - 05/06/2014 10:14 Re: Bibelcitater [Re: Anonym]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Sted: Solskinsøen
Kære Thomas m.fl.
Citat:
Jeg tipper mere som et spørgsmål ... Er det korrekt, at du har bedt mig om IKKE at citere biblen? Hvis det er sandt, vil jeg ikke gøre det. Men jeg troede, at jeg havde lov til at gøre det i skraldespanden; og jeg blev meget glad for, at du lod min tråd overleve dér

Du må gerne citere bibelen. Men at kopiere bibelvers ind i lange indlæg uden at tilføje noget andet, eks. en mening, holdning eller fortolkning betragter jeg som bibelspam. Prøv at forestil dig at en muslim kom forbi og kopierede 10 suraer ind som modsvar.

Du er på et debatforum med meningsudvekslinger. Ingen gider læse alenlange indlæg med kopierede citater, ikke engang søgemaskinerne. Derfor er forummet bla. sat op sådan at indlæg i papirkurven ikke indekseres i søgemaskinerne. (selvom nogle tråde nok kan findes alligevel)

Det ville være mere udbytterigt hvis du istedet oprettede indlæg i kristendom forummet med en sigende overskrift eks. Joh. 3,16-17, citerer et par biblevers, og tilføjer nogle linier med egne ord hvordan du forstår disse vers og hvad de betyder for dig. På den måde ville det blive mere læsevenligt og du vil nå ud til et større publikum.

Hvis du er missionær så prøv at overvej hvordan du sælger budskabet på en interessant og letforståelig måde. Også Paulus vidste dette og tog højde for det på sine missionsrejser.
#17692 - 05/06/2014 10:32 Re: Bibelcitater [Re: Admin]
Anonym
Uregistreret

Kære Admin,

Tak for din gode og velmente vejledning. Den er værd at tænke over!
annonce
Side 9 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Seneste indlæg
DE TOBENEDE ABER
af Arne Thomsen
05/07/2025 11:58
Misforståelsen
af somo
05/07/2025 07:29
Troens frihed
af Hanskrist
25/06/2025 11:43
Hvad sker der i disse dage?
af somo
02/06/2025 08:12
Religioner globalt set
af Arne Thomsen
22/05/2025 19:22
Nyheder fra DR
Zelenskyj om opkald med Trump: 'Sandsynl..
05/07/2025 20:17
En person død efter sammenstød med tog
05/07/2025 20:04
Provokunstneren Ibi-Pippi får 22.500 kr..
05/07/2025 19:31
Omkring 450.000 mennesker strømmer til ..
05/07/2025 18:21
Det samlede antal af ansøgere til de fi..
05/07/2025 15:31
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Roskilde-direktør: Demoer var udtryk fo..
05/07/2025 18:33
24-årig mand er død efter sammenstød ..
05/07/2025 18:04
Et fast håndtryk er godt for sundheden:..
05/07/2025 18:00
Campingpladsen lever, men fællesskabet ..
Bestyrelse: Bispeeeklæring om Gaza på ..