1
registreret
(1 usynlig),
24
gæster og
177
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#17397 - 12/05/2014 23:25
Re: her indberettes personangreb intimideringer
[Re: Arne Thomsen]
|
bor her
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Sverige/Danmark
|
|
Er du ikke lidt langt ude nu, Arne? At sammenligne vores afsløring af din og PlatHans chikane af debatterne med Hitlers jødeforfølgelser. Det var jo ikke humor, som var nazisternes "våben" mod jøderne, men det er vores våben mod troldene. Har du helt mistet grebet om virkeligheden? Nu er det jo ikke den først af Hansetroldens debatoplæg, der er havnet i papirkurven, og med rette. Denne tråd skulle aldrig have været oprettet. Det tilkommer hverken Hans eller dig at afgøre, hvordan debatreglerne skal fortolkes. I øvrigt blev debatreglerne formuleret i fællesskab af Peter og mig, da vi startede trosfrihed.dk, så jeg ved udmærket, hvordan de skal forstås. Mine "eksperimenter" med f.eks. at bruge humor i argumentationen, er i øvrigt væsentligt pænere end jeres eksperimenter med forskellige måder at chikanere debatterne på, herunder PlatHans grove personangreb i gadedrengesprog, og dit eget citatfuskeri ord primitive ordkløveri. Men jeg deler da gerne din glæde over, at denne tråd nu ikke længere figurerer i oversigten over nyeste indlæg. Lad os håbe at glemslen snart falder over den. Ole Bjørn :o)
|
|
|
|
|
#17403 - 13/05/2014 11:44
Arnes uetiske eksperimenter på trosfrihed.
|
bor her
|
|
|
For lige at sætte tingene i forståelig sammenhæng, kan vi se lidt nærmere på trolden Arnes dybt uetiske eksperimenter. Gennem de 6 år, som trosfrihed har eksisteret, har Arne udfoldet stor fantasi for at finde måder, han kunne genere de debattører på, som han var uenig med og ødelægge deres troværdighed.
Han har eksperimenteret med flere forskellige former for citatfusk som at fejlcitere sin modpart, trække dele af et indlæg ud af sin sammenhæng, citere det korrekt og derefter skrive "du mener altså.." efterfulgt af en totalt misvisende forklaring, søgt på nettet efter links, der kunne underbygge hans version, og ignoreret de mange links, der sagde det modsatte, samt konsekvent at søge at fremstille naturvidenskaben som dybt uvidende om universets fænomener.
Hvis ovenstående metoder ikke gav det ønskede resultat, eksperimenterede han med ordkløveri, hvor han med udvalgte citater fra ordbøger beskrev alternative betydninger af ordene, som var i strid med forfatterens kontekst, og hævdede at det var sådan ordene skulle opfattes, uanset om ordbogen angav Arnes version som den tredie eller femte betydning af ordet, og ikke den mest almindelige.
Han har også konsekvent beskyldt ateister for at mangle en spirituel dimension i deres liv, underforstået at det skulle gøre dem ringere end troende mennesker, uanset at ateister har bidraget med masser af litterære, digteriske, kunstneriske og på anden vis spirituelle værker til den menneskelige kultur.
Som om ovenstående ikke har været tilstrækkeligt, står Arne for det groveste regelbrud og uetiske eksperiment i trosfriheds historie, da han forsøgte at offentliggøre private oplysninger om mig på nettet, som han havde søgt at skaffe sig. At oplysningerne vist sig at være forkerte, og handlede om et os ukendt menneske uden hans viden, og som kunne føre til fjendtlige reaktioner mod vedkommende, generede ikke Arne. Hans reaktion var kun fornærmelse over, at admin greb ind, da Arne hævdede, at når han kunne finde oplysningerne, så kunne andre også, og dermed var han i sin gode ret til at offentliggøre dem. Sådan handler et etisk og moralsk menneske ikke i de fleste menneskers opfattelse.
Mine eksperimenter med Arne begrænser sig til med saglige argumenter at gendrive hans påstande, som dog ikke virkede på ham, at ignorere hans udtalelser, hvilket ikke fik ham til at stoppe, at stille ham direkte spørgsmål om hans postulater, hvilket han konsekvent nægtede at svare på, og her på det seneste at bruge humor til at gøre opmærksom på hans eksperimenter.
Jeg overlader trygt til læserne her at vurdere, hvad de anser for etisk og uetisk i de to former for eksperimenter. Det kan blive interessant at se, hvilke eksperimenter Arne nu vil forsøge for at gendrive ovenstående fakta. Det bliver nok kun til variationer over de gamle.
Men det kan vel ikke undre nogen, at jeg betragter Arne som en typisk internettrold.
Mvh
Ole Bjørn :o)
|
|
|
|
|
#17405 - 13/05/2014 13:45
Re: Personangreb
[Re: ole bjørn]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Ole skriver bl.a.:
- står Arne for det groveste regelbrud og uetiske eksperiment i trosfriheds historie, da han forsøgte at offentliggøre private oplysninger om mig på nettet, som han havde søgt at skaffe sig. De oplysninger, jeg bragte, var ikke private men offentligt tilgængelige, og de var (mener jeg at huske) formet som et spørgsmål. Admin gjorde opmærksom på, at denne handling ikke var etisk acceptabel, og jeg beklagede.
Det øvrige, Ole skriver, er - for mig at se - så udpræget tendentiøst, at jeg ikke vil spilde tid på at svare.
I øvrigt forholder Oles replik sig jo overhovedet ikke til etikken i hans egne "trolderier"
Det ligner for mig: Hurtigst muligt væk, væk, væk fra emnet:
Ole udnævner en af ham selv opfundet gruppe ("troldene") som syndebukke - og personforfølger dem.
Arne
|
|
|
|
|
#17407 - 13/05/2014 14:23
Re: Personangreb
|
bor her
|
|
|
Og Arne reagerer fuldstændigt som ventet med løgne og fordrejninger. Privatadresser og privattelefon numre er skam private når man ikke ønsker dem offentliggjort på debatten. Nu har jeg hemmeligt nummer på min privattelefon, fordi jeg har været udsat for telefonchikane af islamvenlige aktivister, så Arne offentliggjorde navn og adresse på en helt uskyldig mand. Men uetisk optræden er jo et af kendetegnene på internettrolde.
|
|
|
|
|
annonce
|
|