annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658771
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380208
Et andet syn 1989590
Jesu ord 1522457
Åndelig Føde 1514772
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
0 registrerede 426 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 34 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 33 34 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17135 - 29/04/2014 09:41 Re: Debat-etik? [Re: ole bjørn]
Ove Offline
ny
Registeret: 25/04/2014
Indlæg: 29
Ole Bjørn til Hanskrist: "Følg nu mit råd og bed kommunen om en henvisning til psykiatrisk hjælp, for jeg har opgivet at hjælpe dig..."

Hvad er det dog for et sprog, folk tiltaler hinanden med her på forum..? Mange andre og voldsomme skældsord kunne citeres. Det flyver rundt i luften med nedvurderende udsagn. Den slags kan virke overraskende, afskrækkende, ja chokerende, for nye debattører. Sådan opleves det i al af undertegnede. Jeg har aldrig oplevet noget lignende på skabelse.dk, jesusnet.dk og religion.dk, hvor jeg gennem årene samlet har skrevet 3-4000 indlæg.

Det kan undre, at højt begavede personer gang på gang har tid til at skrive person-nedvurderende debatindlæg..?

Det kan ske, jeg tager fejl, idet diverse skældsord måske er udtryk for et slags fællesskab. Debat-tonen her skal måske sammenlignes med familieskænderier, hvor man råber højt og bruger voldsomme skældsord, selv om man dybest set alligevel holder meget af hinanden. Mon det forholder sig tilsvarende med Hanskrist og Ole Bjørn..?

Med venlig hilsen
Ove

Top Svar Citer
#17136 - 29/04/2014 11:01 Re: Debat-etik? [Re: Ove]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Ove.

"Traditionen", hvis man kan kalde den det, går tilbage til trosfrihed.dk's første år, hvor en række religiøse fantaster søgte at bemægtige sig debatten ved at rakke voldsomt ned på enhver, der havde en anden opfattelse af dem, herunder også troende af en anden observans. De havde helt misforstået begreberne trosfrihed og ytringsfrihed, og betragtede åbenbart portalen som alene et fristed for deres egen tro, så derfor gik de hårdt til værks mod alle andre. Det tiltrak så andre "trolde", som fandt en perfid glæde i at smadre debatterne ved at bruge flere forskellige pseudonymer i deres nedrakning. Debattørerne Thomas og Ipso Facto var nogle af de værste eksempler.

Hvis du går tilbage til nogle af de første indlæg jeg skrev, vil du se, at mine forsøg på at gøre debatten bredere blev udsat for voldsomme angreb på min person og forsøg på mistænkeliggørelse af mine kvalifikationer. Jeg og nogle få andre tog til genmæle for at redde debatten, men som du ser, er det omsonst. Så jeg forstår udmærket, hvis du ikke gider spilde din tid her.

Når du ikke oplever det tilsvarende på de nævnte religiøse debatter, så er det jo enten fordi man knægter ytringsfriheden og smider "upassende" holdninger ud, som det sker på religion.dk, eller det er fordi ateister generelt er ligeglade med at omvende troende til ateister. De indser at det er en opgave, som vil tage generationer, og de er jo ikke medlemmer af noget fællesskab, som byder dem at gå ud og omvende verden.

Personligt har jeg intet imod troende, så længe de ikke slår andre i hovedet med deres tro. Hvis troen gør dem lykkeligere, finder jeg det helt i orden.

Men troldene her har ikke samme indstilling til anderledes tænkende. De ønsker at overbevise alle om, at deres måde at se på verden er den eneste rigtige, så det er da naturligt, at deres "ofre" reagerer ved enten at søge andre græsgange eller forsvare deres synspunkter med samme hårdhed, som de er blevet angrebet med.

Hvad mener du f.eks. om Hanskrists angreb på alle, som holder af poesi? Finder du det også i orden, at Arne beskylder alle ateister for at mangle den "åndelige" dimension i deres liv?

Med mellemrum har jeg gennem årene forsøgt at sprede debatten til mere saglige indlæg, men selv faglige indlæg uden personangreb eller religiøse vinkler bliver forsøgt latterliggjort. Hvis du kan hjælpe til med at hæve niveauet, så er det da fint. Hvis du ikke har lyst, er det også OK. Vi få tilbageværende seriøse debattører må så efter bedste evne prøve at skabe et andet indhold. Men vi har skam prøvet andre metoder som ignorering af troldene eller saglig argumentation mod dem uden personangreb, men intet af det har virket.

Trolde er og forbliver trolde. Det må man bare acceptere. De er en uundgåelig del af de elektroniske medier, og det eneste effektive middel mod dem er at formene dem adgang til medierne.

Mvh

Ole Bjørn :o)

P.S. Nej Ove. Jeg er umådelig træt af Hanskrists sabotage af debatterne og chatten med lange pralende monologer og en evindelig bevidstløs gentagelse af de samme sætninger.

Top Svar Citer
#17139 - 29/04/2014 12:40 Re: Debat-etik? [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
jeg tror vi er en hel del der ikke genkender Ole Bjørn-s version af problematikken her på trosfrihed

at det er Bjørns version det tror jeg ingen kan være i tvivl om,

og denne version skal bruges til at retfærdiggøre en aggressiv OS IMOD DEM (læs troldene) intimiderende personforfølgende agenda her på trosfrihed,

fordi det er jo er troldene (oprindeligt arne, hanskrist, thomas og michael som ipso facto) der er skyld i alt, og ingen af os skriver seriøse indlæg

Vi (thomas, Zenia, arne, 'treram' og undertegnede) er nogle stykker der ønsker denne OS IMOD DEM intimiderende personforfølgende destruktive agenda bragt til ophør her på trosfrihed, fordi vi mener det er ved at ødelægge en ellers udmærket debat portal, og ihvertfald vil det være svært at få nye debattører, sålænge disse grove personforfølgende intimideringer hører til dagens orden (uorden) her på stedet.

Desværre er der et par stykker der ikke tør ytre sig om hvad de mener, de tør ikke melde ud. De stikker hovedet i busken, og lader som om de ikke forstår eller ser hvad der foregår her på trosfrihed debatportalen. Eller også er de bange for at undsige bjørn, som de føler sig loyalitets forpligtet overfor fordi han har charmet sig ind hos dem.

I den forbindelse er det nemlig vigtigt at forstå bjørn forsøger at gøre det til et personspørgsmål: om hvem man ka li, hvilken personer man sympatiserer med og har meningsfællesskab med; men det har ikke en dyt at gøre hermed, det drejer sig alene om at vi skal lære at udvise den samme debat etiske respekt overfor alle, hvor vi undgår de der personforfølgende intimiderende automatismer i forhold til visse debattører.

Ole Bjørn er utilnærmelig, vi kan ikke få kontakt til ham om hvorvidt vi dog ikke kunne komme den der OS IMOD DEM (læs: troldene) intimiderende personforfølgende automatisme agenda til livs.

Vi har rakt hånden ud til ham (og en vis simon) så mange gange, men lige lidt hjælper det,

for bjørn vil ikke slippe sin OS IMOD DEM (troldene) FANATISME og ja totalt forskruede version af hvad der er sket på trosfrihed og stadig sker

mvh HansKrist

PS.

et af forhistoriens omdrejningspunkter er:

thomas påpeger at der især er 3 debatterrorister her på trosfrihed og det er: ole bjørn, simon og HansKrist (altså undertegnede).

jeg indser og indrømmer hurtigt det rigtige heri (uden at finde udsøgte avancerede undskyldninger for min tidligere kritisable adfærd (bjørn arbejder stadig med at undskylde og fortælle om hvor berettiget det er at han opfør sig som en debatterrorist overfor visse debattører ud over enhver anstændigheds grænse)).

Siden da har der været italesat en debatetisk dagsorden om at vi skulle hjælpe hinanden med at komme den der OS IMOD DEM (troldene) bevidstløse personforfølgende intimideringer til livs her på trosfrihed

desværre kan det ikke lykkes os at få alle engagerede heri, og vi kan ikke få Ole Bjørn som simon i tale desangående, og som du ser så mener Bjørn ikke at den der OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda skal opgives, fordi troldene er skyld i alverdens ulykker og de fortjener at blive personforfulgt, intimideret og latterliggjort, bare på grund af deres synspunkter alene fx, eller deres i bjørnens øjne fortidige synder, som de skal straffes for til evig tid
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17140 - 29/04/2014 13:34 Re: Debat-etik? [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Når jeg viser Hans brøleabes anklager mod mig til nogen som kender mig, er deres enslydende reaktion: Hvad i alverden fejler manden?

Jeg må blive dem svar skyldig. Jeg har ikke andet kendskab til ham end gennem hvad han skriver, og det vil nok kræve en langvarig personlig kontakt med ham, at diagnosticere ham.

Jeg har derfor ikke andre muligheder end at anbefale ham at søge hjælp for sine problemer hos fagfolk, men selv denne venlige opfordring bliver udlagt som en "fjendtlig" handling.

Hvis det var strømmen i hans bolig, der var kortsluttet, ville jeg opfordre ham til at søge hjælp hos en installatør. Hvad fjendtligt er der i det?

I rest my case.

:o)

Top Svar Citer
#17141 - 29/04/2014 13:42 Re: Debat-etik? [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
yeah yeah

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 34 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 33 34 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Så er der linet op...
af Anonym
20/04/2024 07:19
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Nyheder fra DR
Skidt kvalifikation sender Magnussen lan..
20/04/2024 09:49
Forsvarsmesse mødes af pacifister: Jeg ..
20/04/2024 09:27
Taylor Swift skriver historie efter udgi..
20/04/2024 09:25
Får på motorvejen fra morgenstunden
20/04/2024 09:15
Danmarks største spilfestival sætter f..
20/04/2024 09:01
Nyheder fra Religion.dk