1
registreret Arne Thomsen
15
gæster og
160
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#16924 - 13/04/2014 11:30
Quantum entanglement
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Ole hævder i chatten, at naturvidenskaben kender forklaringen på entanglement (klik).
Wikipeia beskriver det sådan (klik)
Så ville det vel passende om Ole delte ud af sin påståede viden herom 
Arne
Redigeret af Arne Thomsen (13/04/2014 11:41)
|
|
|
|
|
#16927 - 13/04/2014 18:56
Re: Quantum entanglement
[Re: Arne Thomsen]
|
veteran
|
|
|
Ole afslår i chatten at forklare quantum entanglement (sammenfiltrede kvantetilstande).
Når jeg "googler" på Niels Bohr Intituttet finder jeg meget om entanglement, men ikke en forklaring, kun en beskrivelse - samt en masse om, hvad fænomenet kan bruges til.
Så det er jo ret tydeligt, at Ole - i stedet for at bidrage seriøst til debatten - hellere vil fortsætte med at "lege gadedreng" på chatten.
Ingeniøren - ing.dk (klik) har en ret letlæselig artikel, men jeg synes ikke, jeg bliver klogere af den 
(Og så er det jo nemt at regne ud, at Ole vil benytte lejligheden på chatten til at påstå at jeg er dum - mens han fortsat nægter at gøre rede for sin egen "klogskab" bag hans påstand om, at "videnskaben kender forklaringen på entanglement")
P.S.: Ole skrev i chatten:
ole bjørn: Nej, Arne, videnskaben har da forklaret entanglement. Det gjorde Bohr skam længe inden man havde konstateret fænomenet. Einstein var ikke tilfreds med forklaringen, men praktiske eksperimenter viste senere, at Bohr havde ret og Einstein tog fejl.
Arne
Redigeret af Arne Thomsen (13/04/2014 19:00)
|
|
|
|
|
#16935 - 13/04/2014 22:54
Re: Quantum entanglement
[Re: Arne Thomsen]
|
veteran
|
|
|
Fra dagens aftenchat:
[x] Arne Thomsen: I 2008 mente Ole " hvad det uforståelige univers egentlig er (en håbløs opgave)". Nu mener Ole: "Intet tyder på, at universet unddrager sig en dækkende beskrivelse og dermed forståelse." Hvilken klogskab! yeah
ole bjørn: Igen dit primitive forsøg på citatfusk, Arne. Det pågældende citat var et udtryk fra en diskussion med Serotonin og refererede til hans "filosoferen". Desuden havde jeg sat uforståelig i gåseøjne.
ole bjørn: Du har virkelig problemer med forståelsen, Arne, ikke blot af virkelighedens verden, men også af det du læser. Utroligt af en angivelig "akademiker" kan være så ringe til dansk. Du er virkelig svagt funderet, ikke blot i viden, men også i debat etik. smiler
ole bjørn: Trosfrihed.dk kan virkelig forbedres med din afgang fra debatten. ler
[x] Arne Thomsen: Ole, du lyver! Se selv efter: "Så i stedet for at "filosofere" over, hvad det uforståelige univers egentlig er (en håbløs opgave)". cool
ole bjørn: Hvad får dig til at tro, at løgne og bedrag kan forbedre en debat. Du er ganske enkelt den mest uærlige debattør her på stedet, og også den største hykler. Trosfrihed.dk kan virkelig være tjent med at du holder dig væk. syg
Arne
|
|
|
|
|
annonce
|
|