annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 510 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 34 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 33 34 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17091 - 25/04/2014 16:52 Re: Debat-etik? [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Kære Arne og Hanskrist,

Jeg vil så gerne debattere med jer igen, og jeg har fulgt med i lang tid nu, men uden at involvere mig. For jeg vil først involvere mig, når I to er 100% i stand til at trække jer fra "slagsmålet". I er meget bedre end det, og Trosfrihed og Arentzen fortjener meget mere.

Jeg appellerer: Træk jer dog fra slagsmålet helt og aldeles. Ingen er tjent med det. De personangreb, I udsættes for, bliver udstillet så meget desto mere, hvis I bidrager med tavshed frem for modstand.

Set udefra er Trosfrihed - desværre! - slet ikke et kønt syn. Det er synd og skam, og forummet vokser sig ganske enkelt ikke større. Så vidt jeg ved, har ét forum lukket, mens et andet måske mister mange medlemmer pga. nye rammer. I begge tilfælde er Trosfrihed blevet anbefalet. Giv de potentielt nytilkomne en chance.

Jeg beder jer: Vend den anden kind til! Så vinder både I og Trosfrihed hjertets fred.

... Og tak for ordene og tilliden, Hanskrist. Du har i øvrigt selv udtrykt, hvordan du har udviklet dig. Det er en stor ting at stå sådan frem - for vi har alle brug for at gøre indrømmelser og opdage bjælken i eget øje, men hvor mange spænder biceps for at trække den ud?! Du har min fulde opbakning. Dette brev er i sin helhed også ment opbyggeligt.

"I har hørt, at der er sagt: 'Du skal elske din næste og hade din fjende.' Men jeg siger jer: Elsk jeres fjender og bed for dem, der forfølger jer, for at I må være jeres himmelske faders børn; for han lader sin sol stå op over onde og gode og lader det regne over retfærdige og uretfærdige. Hvis I kun elsker dem, der elsker jer, hvad løn kan I så vente? Det gør tolderne også. Og hvis I kun hilser på jeres brødre, hvad særligt gør I så? Det gør hedningerne også. Så vær da fuldkomne, som jeres himmelske fader er fuldkommen!"
(Matthæus 5, 43-48)


:-)

Hermed også en hilsen til jer andre med et ønske om fred i det indre og på Trosfrihed. Her bør vi ikke være fjender, men venner - til gavn for alle på vores vej.

Kh
T.
Top Svar Citer
#17092 - 25/04/2014 17:22 Re: Debat-etik? [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej T.

Når du skriver:
Citat:
Træk jer dog fra slagsmålet helt og aldeles. Ingen er tjent med det. De personangreb, I udsættes for, bliver udstillet så meget desto mere, hvis I bidrager med tavshed frem for modstand.
så kan jeg i høj grad være enig med dig - især når det gælder de ret så latterlige personangreb, hvor ukendte mennesker angriber ukendte mennesker blinker

At følge dit forslag ville imidlertid være lettere, hvis du selv aktivt deltog - og foregik os med et godt eksempel blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#17093 - 26/04/2014 05:57 Re: Debat-etik? [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Selvfölgelig kunne det väre rart hvis vi kunne klappe hinanden på skuldren alle sammen, men det er nok önsketänkning, i et forum som Trosfrihed.dk, hvor gränserne jo netop vil blive trukket stärkt op, det er jo enten for en (5000) gud, kontra slet ingen gud, så her vil modsätningerne mödes i bravalla slag, det er umuligt andet, men selvfölgelig kan det nuanceres noget, det er op til den enkelte om han stiller op med draget svärd eller med en slöv lommekniv.

Vi er så mere frimodige i vor debatteren her, da der ingen censur findes, som der fandtes på Religion.dk, og det tror jeg ikke afskräkker nye debattörer-tvärtimod,folk bryder sig normalt ikke om at blive censoreret.

Man kan jo se at der meget af tiden er gäster der ser med, måske de får taget sig sammen til at deltage, for det ville da väre rart med mange flere debattörer, som måske kunne give nogle nye input til debatter.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#17094 - 26/04/2014 06:31 Re: Debat-etik? [Re: Arne Thomsen]
Ove Offline
ny
Registeret: 25/04/2014
Indlæg: 29
Arne skriver: "..ukendte mennesker angriber ukendte mennesker.."

Hvis debattører mødtes i den fysiske verden, ville man ikke tiltale hinanden med tilsvarende grovheder, som af og til forekommer her på forum. Man ville selvfølgelig hilse pænt og høfligt.
Gad vide hvilke mekanismer, der kan forklare den til tider uhøflige og grove optræden på et debatforum..?
Jeg har tidligere skrevet på debatfora, der nu er nedlagt: skabelse.dk og Café Thomas på Jesusnet. Begge steder blev tilrettelægger og ordstyrer tilsyneladende trætte af at gribe ind og korrigere. Det var en endeløs opgave, så det er forståeligt, at disse fora blev lukket...

Med venlig hilsen
Ove




Redigeret af Ove (26/04/2014 07:27)
Top Svar Citer
#17095 - 26/04/2014 08:07 Re: Debat-etik? [Re: Ove]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Velkommen til, Ove.

Som vores nyeste tilkomne registrerede debattør kan du godt have behov for en forklaring på, hvad der sker her. Som medstifter af denne portal kan jeg måske kaste lidt lys over sagen.

Trosfrihed.dk blev oprettet for 6 år siden af Peter Arentzen og undertegnede, da Peter sagde sin stilling op som moderator på KD's læserdebat. Han var bl.a. af ledelsen blevet tvunget til at smide mig ud fra debatten, da jeg kritiserede dem for at have censureret en debattør (Kirsten) for at have bragt et billede af en hollandsk sparegris, et billede som KD iøvrigt selv havde på sin forside samme dag. Det blev for meget for Peter, der ligesom jeg går ind for ytringsfrihed.

Selv er jeg kommunikationsforsker, og har i en halv snes år forsket i hvorledes folk udtrykker sig på de sociale medier, så Peter og jeg fandt sammen om at starte en debat uden nogen form for begrænsninger i ytringsfriheden, en slags dansk "Speakers Corner" hvis du kender til dette fristed i London. Vi var selvfølgelig klare over, at et sådant sted hurtigt ville blive angrebet af internet-trolde, men i mit oprindelige design ville alle sådanne indlæg ved første lejlighed blive flyttet til en skraldespand, hvor man kun ville kunne læse dem, hvis man aktivt klikkede sig ind på skraldespanden for at følge hundeslagsmålet. Det samme skulle gælde andre emner, for portalens forside skulle være inddelt i emnegrupper som religion, politik, videnskab, samfundsspørgsmål o.s.v.

Portalen er bygget over et billigt standardprogram, som desværre ikke rummede mulighed for dette design, og da Peters viden om programmering ikke rakte til at programmere det selv og da hjælp fra en professionel programmør oversteg Peters midler, gik det som det gik.

Jeg havde fra starten (og fortsat) frasagt mig enhver indflydelse på moderering af indlæggene, da det jo ikke kan forenes med min forskning at frasortere nogen data. Men jeg har selvfølgelig som enhver anden mulighed for at afprøve, hvordan mennesker reagerer på forskellige udtryksformer, og det praktiserer jeg selvfølgelig også her, såvel som jeg gør det på andre debatter. Min agenda er simpelthen at blive klogere på, hvordan de elektroniske medier påvirker samfundenes mellemmenneskelige kommunikation.

I starten gik det fint, og hvis du går tilbage i arkivet vil du finde mange spændende og sobre indlæg, og mange intelligente debattører, men som jeg havde ventet, kom troldene ret hurtigt til at dominere, så de gode debattører søgte andre steder hen, hvor de ikke blev udsat for ubeherskede angreb for deres meninger. Selv nogle af de værste trolde forsvandt, da der ikke var mange tilbage, som de kunne angribe, og så var det ikke spændende mere. Tilbage er kun dem, der elsker at se deres ord på "tryk", fordi de tror at deres mening er vigtig.

Det er sådan i hovedtrækkene hvad trosfrihed.dk står for, så hvis du vil deltage her, må du være forberedt på før eller senere at få en skidtspand i hovedet fra nogle af troldene. Men du kan som sagt finde mange værdifulde indlæg i arkivet fra den første håbefulde tid.

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 34 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 33 34 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Mand fundet død i skurvogn i Dragør
29/04/2024 11:39
Salling Group omsatte for rekordmange mi..
29/04/2024 11:38
Kamerafælder skal undersøge grænselan..
29/04/2024 11:31
Spaniens premierminister efter tænkepau..
29/04/2024 11:22
Danmarks håndboldherrer indleder OL mod..
29/04/2024 11:18
Nyheder fra Religion.dk