annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 24 gæster og 177 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17627 - 01/06/2014 15:00 Re: Bibelcitater [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Hej Ole,

Ordene er ikke ligegyldige for mig. Ordene i Det Nye Testamente er de vigtigste ord, der nogensinde er blevet talt og nedskrevet.

Hvis de ikke bør stå her, som de gør, desværre jo uden den store respons, så håber jeg, at de ikke bliver slettet, men "blot" lagt i skraldespanden, så jeg kan fortsætte. Min plan er nemlig at koge dem ned yderligere, så de giver mening for de mennesker, der aldrig kunne finde på at agere læsehest og sætte sig ned og læse i biblen. Det er en lang plan, jeg gennemfører over flere faser.

Men hvordan opfatter du - en højest intellektuel ateist - hele "striden imellem tro contra lovgerninger"?
#17628 - 01/06/2014 16:47 Re: Bibelcitater [Re: Anonym]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Sted: Solskinsøen
Kære Anonym (Thomas?)

Hvis din plan er at fylde debatten udelukkende med citater fra det Ny testamente, så vil jeg godt have lov at sige nej tak.

Prøv at ta et kig på Somo's indlæg. De indeholder dog i det mindste en forklaring til de muslimske tekster han poster. Udelukkende at poste bibelcitater er bibelspam.

Men vi har plads til alle, så nu er tråden her omdøbt til Bibelcitater, så venligst post dine bibelcitater i denne tråd.
#17629 - 01/06/2014 16:55 Re: Bibelcitater [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

[b][u]Filipperbrevet, udvalgte citater om kærlighed og lidelse[/u][/b]

"Og det beder jeg om, at jeres kærlighed stadig må vokse og blive rig på indsigt og dømmekraft, så at I kan skønne, hvad der er væsentligt, og være renfærdige og uden anstød på Kristi dag, v11 fyldt af retfærdigheds frugt, som skyldes Jesus Kristus, Gud til pris og ære."
(Filipperbrevet 1, 9-11)

"For I har for Kristi skyld fået skænket den nåde ikke blot at tro på ham, men også at lide for hans skyld"
(Filipperbrevet 1, 29)

"Hvis da trøst i Kristus betyder noget, hvis kærlig opmuntring, hvis Åndens fællesskab, hvis inderlig medfølelse betyder noget, så gør min glæde fuldstændig ved at have det samme sind, ved at have den samme kærlighed, med én sjæl og ét sind. Gør intet af selviskhed og heller ikke af indbildskhed, men sæt i ydmyghed de andre højere end jer selv. Tænk ikke hver især på jeres eget, men tænk alle også på de andres vel. I skal have det sind over for hinanden, som var i Kristus Jesus"
(Filipperbrevet 2, 1-5)

"han, som havde Guds skikkelse,
regnede det ikke for et rov
at være lige med Gud,
men gav afkald på det,
tog en tjeners skikkelse på
og blev mennesker lig;
og da han var trådt frem som et menneske,
ydmygede han sig
og blev lydig indtil døden,
ja, døden på et kors.
Derfor har Gud højt ophøjet ham
og skænket ham navnet over alle navne,
for at i Jesu navn
hvert knæ skal bøje sig,
i himlen og på jorden og under jorden,
og hver tunge bekende:
Jesus Kristus er Herre,
til Gud Faders ære."
(Filipperbrevet 2, 6-11)

"Derfor, mine kære, I, som altid har været lydige: Arbejd med frygt og bæven på jeres frelse, ikke blot som da jeg var til stede, men endnu mere nu i mit fravær. For det er Gud, der virker i jer både at ville og at virke for hans gode vilje. Gør alt uden at give ondt af jer og uden indvendinger, så I kan være uangribelige og uden svig, Guds lydefrie børn midt i en forkvaklet og forvildet slægt, hvor I stråler som himmellys i verden og holder fast ved livets ord, til den stolthed for mig på Kristi dag, at jeg ikke har løbet forgæves eller slidt forgæves."
(Filipperbrevet 2, 12-16)

"Ikke at jeg allerede har grebet det eller allerede er blevet fuldkommen; men jeg jager efter det, om jeg virkelig kunne gribe det, fordi jeg selv er grebet af Kristus Jesus. Brødre, jeg mener ikke om mig selv, at jeg allerede har grebet det. Men dette ene gør jeg: Jeg glemmer, hvad der ligger bagude, og strækker mig frem mod det, der ligger forude; jeg jager mod målet, efter sejrsprisen, som Gud fra himlen kalder os til i Kristus Jesus."
(Filipperbrevet 3, 12-14)

"For der er mange – jeg har ofte nævnt dem for jer, og nu nævner jeg dem også med gråd – der lever som fjender af Kristi kors. De ender i fortabelse, bugen er deres gud, de sætter en ære i deres skam, de tænker kun på det jordiske. Men vort borgerskab er i himlene; derfra venter vi også Herren Jesus Kristus som frelser."
(Filipperbrevet 3, 18-20)

"Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer! Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle forhold jeres ønsker frem for Gud i bøn og påkaldelse med tak. Og Guds fred, som overgår al forstand, vil bevare jeres hjerter og tanker i Kristus Jesus.
I øvrigt, brødre, alt, hvad der er sandt, hvad der er ædelt, hvad der er ret, hvad der er rent, hvad der er værd at elske, hvad der er værd at tale godt om, kort sagt: det gode og det rosværdige, det skal I lægge jer på sinde. Hvad I har lært og taget imod og hørt og set hos mig, det skal I gøre. Og fredens Gud vil være med jer."
(Filipperbrevet 4, 4-9)

#17630 - 01/06/2014 17:02 Re: Bibelcitater [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym (uden underskrift).

Du præsenterer nogle belærende citater fra Efeserbrevet (klik) og tilføjer ikkr egne ord.

Det kan man selvfølgelig gøre.

Jeg ville have sat pris på at erfare, hvorfor du vælger netop disse mange Gør-dit-og ikke-dat-formaninger.

Umiddelbart vækker det modstand i mig, når nogen søger at diktere (klik) mig, hvad jeg skal - og ikke skal blinker

M.v.h. Arne smiler
#17631 - 01/06/2014 17:06 Re: Bibelcitater [Re: Admin]
Anonym
Uregistreret

Kære Admin og Arne,

Mange tak, Admin, for den nye tråd :-)

Ja, Arne, du siger det selv; det vækker din modstand. Ordene vækker ikke min modstand - heller ikke selv om de kommer fra en andens mund end min. Men hvis jeg har forstået det ret, så er de nu i papirkurven, og du kan jo - nu som før - blot undlade at læse dem.
annonce
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >

Seneste indlæg
DE TOBENEDE ABER
af Arne Thomsen
05/07/2025 11:58
Misforståelsen
af somo
05/07/2025 07:29
Troens frihed
af Hanskrist
25/06/2025 11:43
Hvad sker der i disse dage?
af somo
02/06/2025 08:12
Religioner globalt set
af Arne Thomsen
22/05/2025 19:22
Nyheder fra DR
Provokunstneren Ibi-Pippi får 22.500 kr..
05/07/2025 19:31
Omkring 450.000 mennesker strømmer til ..
05/07/2025 18:21
Det samlede antal af ansøgere til de fi..
05/07/2025 15:31
Kæmpe Legoland er for første gang åbn..
05/07/2025 15:14
Roskilde Festival har været 'mere frede..
05/07/2025 15:07
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Ibi-Pippi får erstatning efter overflyt..
05/07/2025 17:34
Fortsat faldende sproginteresse: 61 har ..
05/07/2025 16:16
Ni børn og 18 voksne er bekræftet død..
05/07/2025 16:05
Lego-fans trodser hedebølge og strømme..
05/07/2025 15:28
Civilingeniør er igen i år landets mes..
05/07/2025 14:37