1
registreret Arne Thomsen
11
gæster og
162
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#17632 - 01/06/2014 17:25
Re: Bibelcitater
[Re: Anonym]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Anonym.
Jo - du har ret, jeg ka' ikke li' "at blive kommanderet med"
Og jeg kan selvfølgelig, som du skriver, blot ignorere dit indlæg.
Men jeg er interesseret i at forstå, hvad der er din hensigt, og hvis det er, at du oplever inspiration og ønsker viderebringe den, så er det vel ikke så heldigt, hvis du opnår det modsatte.
Jeg kan selvfølgelig være undtagelsen, der bekræfter reglen. Men hvad nu hvis jeg ikke er...?
M.v.h. Arne
|
|
|
|
|
#17633 - 01/06/2014 17:26
Re: Af Guds Mund
|
bor her
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Sverige/Danmark
|
|
"Kære" Thomas. De mennesker, der er interesserede i Det Nye Testamente har allesammen et eksemplar stående, som de kan læse i, hvis de har lyst. Når du copypaster udpluk fra biblen, som betyder noget for dig, skaber du hos flere en irritation, som går ud over kristendommen, for der er ingen, der ønsker at blive belært af en lille kristen fanatiker. De tror ikke på samme måde som dig, men på sigt kan du måske opnå, at nogle flere bliver ateister i ren og skær irritation over din salvelsesfulde fremfærd, eller de vender sig måske mod EKIM i stedet, som jo virker væsentlig mere ærlig mod Jesu ord i evangelierne end dit "urevangelium". Ingen af delene ville jeg have noget imod, og da debatten forlængst er ødelagt af troldespam af bl.a. dig, så gør du ikke megen skade mere. Men du bidrager da til min troldeforskning, og det skal du skam have tak for. Så fortsæt du bare din virksomhed som hidtil i fri konkurrence med de 5.000 øvrige religioner. Må de bedste argumenter vinde. Mvh Ole Bjørn :o)
|
|
|
|
|
#17634 - 01/06/2014 17:31
[Re: Arne Thomsen]
|
|
Hej Arne,
Min hensigt er at give et billede af kristendommen, hvor formaninger om at gå frem i dyd er en vigtig del af mønsteret. For dette, mener jeg, er blevet negligeret.
|
|
|
|
|
#17635 - 01/06/2014 17:33
Re: Af Guds Mund
[Re: ole bjørn]
|
|
Hej Ole,
Hvis det står så galt til med mig, som du giver udtryk for, så er jeg glad for, at jeg er havnet i papirkurven.
|
|
|
|
|
#17636 - 01/06/2014 17:50
|
|
[b][u]Kolossenserbrevet, udvalgte citater[/u][/b]
"Vi beder om, at I med al visdom og åndelig indsigt må få fuld kundskab om Guds vilje, så I kan leve, som Herren vil det, på alle måder ham til behag, og bære frugt med alle gode gerninger, vokse i kundskab om Gud og styrkes med al kraft ved hans herlige magt til al udholdenhed og tålmodighed." (Kolossenserbrevet 1, 9-11)
"Også jer, som før var fremmede og fjendske af sind med jeres onde gerninger, har Gud nu forsonet med sig ved Kristi legemlige død, for at føre jer frem som hellige og lydefrie og uangribelige for sit ansigt, hvis I da forbliver grundfæstede og faste i troen uden at lade jer rokke fra håbet i det evangelium, I har hørt, det som er blevet prædiket for al skabningen under himlen, og som jeg, Paulus, er blevet tjener for." (Kolossenserbrevet 1, 21-23)
"Kristus i jer, herlighedens håb. Ham forkynder vi, og vi formaner enhver og belærer enhver med al visdom for at føre ethvert menneske frem som fuldkomment i Kristus." (Kolossenserbrevet 1, 27-28)
"Det siger jeg, for at ingen skal besnære jer med forførerisk tale." (Kolossenserbrevet 2, 4)
"Når I nu har taget imod Kristus Jesus, Herren, så lev i ham, rodfæstede i ham, opbyggede i ham, grundfæstede i troen, som I har lært det, overstrømmende i jeres tak. Se til, at ingen fanger jer med filosofi og tomt bedrag, der bygger på menneskers overlevering, på verdens magter og ikke på Kristus. For i ham bor hele guddomsfylden i kød og blod, og i ham, som er hoved for al magt og myndighed, er I blevet fyldt med den. I ham blev I også omskåret, ikke med hånden, men ved at aflægge det syndige legeme, ved omskærelse til Kristus, da I blev begravet sammen med ham i dåben, og i den blev I også oprejst sammen med ham ved troen på Guds kraft, der oprejste ham fra de døde." (Kolossenserbrevet 2, 6-12)
"Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind, og som ikke holder sig til ham, der er hovedet, og ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst. Når I med Kristus er døde fra verdens magter, hvorfor underkaster I jer så påbud, som om I levede i verden: Tag ikke, smag ikke, rør ikke! – alt sammen noget, der skal bruges og forgå – det er kun menneskers påbud og lære. Det går for at være visdom med selvvalgt gudsdyrkelse, falsk ydmyghed og skånselsløshed mod legemet, men det har ikke nogen værdi, det tjener kun til kødelig tilfredsstillelse." (Kolossenserbrevet 2, 18-23)
"Når I nu er oprejst med Kristus, så søg det, som er i himlen, dér hvor Kristus sidder ved Guds højre hånd. Tænk på det, som er i himlen, og ikke på det jordiske. I er jo døde, og jeres liv er skjult med Kristus i Gud. Når Kristus, jeres liv, bliver åbenbaret, da skal også I blive åbenbaret sammen med ham i herlighed. Så lad da det jordiske i jer dø: utugt, urenhed, lidenskaber og onde lyster, og griskhed, for det er afgudsdyrkelse. Det nedkalder Guds vrede over ulydighedens børn. Den slags hengav også I jer til, dengang I levede sådan. Men nu skal også I aflægge det alt sammen: vrede, hidsighed, ondskab, spot og skamløs snak i jeres mund. Lyv ikke for hinanden, for I har aflagt det gamle menneske med dets gerninger og iført jer det nye, som fornyes i sin skabers billede til at have erkendelse. Her kommer det ikke an på at være græker og jøde, omskåret og uomskåret, barbar, skyte, træl, fri, men Kristus er alt og i alle." (Kolossenserbrevet 3, 1-11)
"Ifør jer da, som Guds udvalgte, hellige og elskede, inderlig barmhjertighed, godhed, ydmyghed, mildhed, tålmodighed. Bær over med hinanden og tilgiv hinanden, hvis den ene har noget at bebrejde den anden. Som Herren tilgav jer, skal I også gøre. Men over alt dette skal I iføre jer kærligheden, som er fuldkommenhedens bånd. Kristi fred skal råde i jeres hjerter; til den blev I jo kaldet som lemmer på ét legeme. Og vær taknemlige. Lad Kristi ord bo i rigt mål hos jer. Undervis og forman med al visdom hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng med tak i jeres hjerte til Gud. Hvad I end gør i ord eller gerning, gør det alt sammen i Herren Jesu navn, og sig Gud Fader tak ved ham!" (Kolossenserbrevet 3, 12-17)
"Slaver, adlyd jeres jordiske herrer i alt, ikke som øjentjenere, der vil stå sig godt med mennesker, men af et oprigtigt hjerte i frygt for Herren. Hvad I end gør, gør det af hjertet – for Herren og ikke for mennesker. I ved jo, at I af Herren skal få jeres arv til gengæld. Tjen Kristus, vor Herre. Den, der gør uret, skal få den uret igen, han har gjort, og der bliver ikke gjort forskel på folk. I, som er herrer, gør ret og skel mod jeres slaver; for I ved, at også I har en Herre i himlen." (Kolossenserbrevet 3, 23-4,1)
"Vær udholdende i bøn, våg med bøn og tak" (Kolossenserbrevet 4, 2)
"Vær vise i jeres omgang med dem udenfor, og brug det gunstige øjeblik. Jeres tale skal altid være venlig, krydret med salt, så I ved, hvordan I skal svare hver enkelt." (Kolossenserbrevet 4, 5-6)
|
|
|
|
|
annonce
|
|