annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 25 af 47 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 ... 46 47 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#15370 - 01/04/2013 14:57 Re: Af Guds Mund [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"selvfølgelig skal "fabulanternes" idéer respekteres nøjagtig lige så meget som ateisternes og rationalisternes".

- Det handler slet ik om respekt, det handler om mangel på fornuftige begrundelser for synspunkter. Du har fx. altid sidder og svælget i trosanskuelser for det usandsynlige, hvilke du søgte at begrunde med det du intet vidste om. Det i sig selv er jo det rene galimatias, og det gør det altså ikke mindre morsomt at du ikke indser det! ;)

"Er det den ret, I vil angribe?"

- Det er samme skinmanøvre du genbruger Arne! Det er indholdet i synspunkter for tro der kritiseres, ikke retten til at mene noget om dem.

mvh
Simon


Redigeret af Simon (01/04/2013 14:58)
Top Svar Citer
#15372 - 01/04/2013 15:05 Re: Af Guds Mund [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Treram..

"Det er ikke andres ideer og meninger jeg kalder gyllespredning, men det at man er sikker på at det er gud(er) der har udtalt de ord der bliver spredt ud på debatten, tror du virkelig på at de kommer fra en gud?".

- Der er da meninger der er rent gylde og nonsens, og som derfor bør kritiseres, osv. Det er jo på den måde der sker en udvikling.
Kritik af indholdet i meninger, har intet at gøre med retten til at udtrykke dem - dén diskussion er bare Arnes kæledægge, altså at føre kritik over i en meningsløs snak om trosfrihed. Arne har reelt misforstået trosfriheden som et grundlægende princip, og tror den er en garant imod kritik i samfundet.

mvh
Simon


Redigeret af Simon (01/04/2013 15:08)
Top Svar Citer
#15373 - 01/04/2013 15:46 Re: Af Guds Mund [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hvor er jeg glad for, at der er noget, du kunne bruge, Zenia. Jeg tænkte netop på dig for ikke så længe siden i forbindelse med denne tråd.

Jeg tror, at du er spirituelt søgende som mig. Kan du fortælle mig, hvorfor ordene om kærlighed og godhed vækker så stor modstand hos nogle her fra Trosfrihed?

- Havde de ment deres debativer oprigtigt, havde de forholdt sig til deres egen antagelse om, at den rationelle fornuft er den eneste sikre vej til erkendelse. Hvis de ikke ønsker at bringe denne evne til selvkritik ind i diskussionen, kan der ikke være en ligeværdig diskussion.

Saml jer ikke skatte på jorden, hvor møl og rust fortærer, og hvor tyve bryder ind og stjæler. Men saml jer skatte i himlen, hvor hverken møl eller rust fortærer, og hvor tyve ikke bryder ind og stjæler. For hvor din skat er, dér vil også dit hjerte være."
- Jesus


Og tak for dit citat. Lad os føje det til smiler

Kærlighed er den substans, som binder universet sammen.
- Hildegard von Bingen

Her er en side om hende: http://www.hildegardvonbingen.dk/
Top Svar Citer
#15374 - 01/04/2013 16:11 Re: Af Guds Mund [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Michael skriver til Treram:
"

Du har selvfølgelig ret. Og disse evindelige citater viser blot, at den som citerer, ikke selv har gjort nogen form for erkendelse.

Forfængelige er de.

Og ikke kloge nok til at forstå sig selv.

Det betyder ingenting hvad alle kloge mennesker nogensinde har sagt, det eneste der betyder noget er hvad man selv forstår.

Du har ret. Det er gyllespredning. Alle disse citater ødelægger blot den enkeltes forståelse og muligheden for en bedre fremtid for os alle.

Det er ikke nok at sige, at de ikke ved hvad de taler om. De burde tie stille.

Det vil de næppe, de vil fortsætte med at lede alle vild. Det eneste vi kan gøre er at tale dem midt imod.

Det virkelige, åh, så kedelige og almindelige, liv er det helligste af alt.

Og alle vi 7 milliarder mennesker er på lige fod. Den ene er ikke mere end den anden. smiler
"

og jeg tænker:
At vel er vi alle her på Jorden fælles om et vist livsvilkår. ...

Og dette fællesskab, som ikke indebærer, at den "ene er mere end den anden" gør jo netop, som jeg ser det, at vil vi noget med fællesskabet ... ja så benytter vi det da til at hjælpe hinanden ... alt andet ville da kun styrke adskiltheden, mennesker imellem?

Når jeg læser, hvad andre skriver, mærker jeg - om det giver genklang i mig - og gør det det, er jeg da taknemmelig og føler mig ikke vildledt, men vejledt ... og det tænker jeg da på er grund nok til at være glad for alles forskellighed. ...

Sluttelig: Det, jeg selv finder glæde ved og har udbytte af vil jeg da også gerne give videre til andre. ... Om det er udtryk for manglende klogskab hos mig? Tja, det må andre jo (be)dømme. ...

Nogle vil finde det interessant og tage det til sig, som man selv har gjort det, mens andre vil finde det ren tidsspilde, og er det tilfældet, kan man jo bare lade det ligge, tænker jeg. ...

Men jeg kan altså ikke lade være med at sige, at jeg synes det er udtryk for et enormt hovmod at mene om andre, at de burde tie stille ... og samtidig se sig selv i stand til at have som opgave at tale andre midt imod. ...

Det er da om noget grøftegraveri, tænker jeg. ... Så ingen sympati for det overhovedet herfra. ...



m.v.h.
Zenia












[/quote]
Top Svar Citer
#15375 - 01/04/2013 16:12 Re: Af Guds Mund [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Lad mig føje til for egen regning.

Kærlighed er en handling. Den handling du udfører i livets virkelighed.

Manglende kærlighed er den handling, som du undlader at udføre i livets virkelighed.

Eller omvendt, alt efter hvordan du definerer handling. Nogle gange kan det, at undlade, at udføre en handling være det samme som, at udføre den. Se selv sandheden i dette udsagn.

Alfa og Omega: Kærligheden er en handling.



Top Svar Citer
annonce
Side 25 af 47 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 ... 46 47 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 09:51
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nok ansøgere til at oprette forsvarslin..
28/03/2024 09:21
Nyheder fra Religion.dk