annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 13 gæster og 105 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 14 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14729 - 09/02/2013 11:37 Re: Til Admin om chatten. [Re: Admin]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Sverige/Danmark

Kære Peter.

Jeg savner en begrundelse for din afvisning, men der er måske ingen.

Skal dit svar forstås sådan, at enhver er frit stillet til at bruge chatten, som han har lyst? ler

Mvh

Ole Bjørn :o)

#14734 - 09/02/2013 13:20 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Sted: Nørresundby
hva ville der ske hvis du bamsefar fandt endnu en streng på din guitar og begyndte at behandle mig fair (ikke stryge mig med hårene, men fair),,, hvorfor sætter du og simone michael op imod mig, mens I fortsætter med at miskreditere mig min debat indsats
[x] Hanskrist: jeg hverken vrøvler eller er religiøs fantast som du og simone af al magt forsøger at få mig til at fremstå,,, jeres evindelige overfald personer skal ha en ende og må stoppe,, og vi nærmer os kan jeg mærke
[x] Hanskrist: jorden brænder noget så grusomt under dig og simone,, og det er tydeligt at I begge har fattet dette,, derfor jeres lobby aktiviteter med mich og esther
[x] Hanskrist: jeg vil gerne angribes hårdt, har ikke noget imod en hård medfart, men det skal bare være i forbindelse en tekstnær kritik af det jeg skriver,, og ikke alene som du og simone gør det,, hvor det alene er personen og ikke andet I er på nakken af
[x] Hanskrist: simone laver ikke andet overhovedet overfor mig end at sidde på nakken af mig,, han har stort set aldrig været inde i noget tekstnært,, det er alene min person han går efter,, det begyndte han med i 2003 og har nu gjort det i 10 år
[x] Hanskrist: du begyndte også sådan overfor mig,, dit første indlæg, var kun om hvor dum jeg var og hvor lidt jeg forstod,, ikke andet,,, så gav jeg dig svar på tiltale og vi var fra tid til anden i rimelige gode debatter med hinanden,, og du opgav alene at forfølge
[x] Hanskrist: mig personligt,, du drøftede tekstnært med mig
[x] Hanskrist: michaels piv over at jeg kommenterer og kritiserer hvad han skriver, kan jeg overhovedet ikke tage seriøs,, vi er på en debat,, og andre skal sku da gå ind og kommentere det vi skriver og kritisere de(ris ros),,, det er da også det jeg mangler fra simone
[x] Hanskrist: frem for alene hans gåen efter personen,,,
[x] Hanskrist: tekstnært og vel argunenterende må du og simone gå lige så hårdt til mig som I lyster og gerne ta min person med under behandling, såvidt det er relevant tekstnært ud fra hvad jeg skriver
[x] Hanskrist: igen jeg elske mit liv, også den del der er trosfrihed og religions debat,, og ja jeg holder af alle jer debattører, trods alle vores tvister,,,
[x] Hanskrist: og debattører her på stedet gir mig noget,, og jeg forhåbentlig også gir nogle af dem noget fra tid til anden,,
[x] Hanskrist: måske det bliver et sejt langt træk at vi får det bedste ud af hinanden, og lær at kommunikere ordentlig med hinanden,,, og her må en tekstnær debat og kritik og kommentarer været et must, frem for kun at forføgle en person,, uden noget teksnært relevant
Simon: Hans: det sejeste træk synes at blive trækket med dig selv; du fører jo dagbog, for hylen da ;)
Simon: Det er svært at se, hvad du har i ærmet af argumenter, dersom det eneste vi ser er replikationer af livssyn fra oldtiden op til det 19 århundrede: havde du forestillet dig samfund bygget på den slags, hva er pointen?
Simon: Og hvis samfundsrelation ikke er pointen, hvilken relevans skal nogen så knytte til hensigten med dine paulusfantasier?
[x] Hanskrist: har intet at gøre med "replikationer af livssyn fra oldtiden" det er nøjagtig den samme historiske hermeneutik som Heidegger og idag Zizek og Badiou udfører,, men nu læser du jo ej heller hvad jeg skriver, endsige reageret på det, men alene din fordoms
[x] Hanskrist: -fyldte opfattelse og kodning af hvad du tror der står,, aldrig tekstnært
[x] Hanskrist: og jeg kan nu engang ikke stå til ansvar for din mistolkning af hvad jeg skriver, men jeg kan kun redegøre for og forsvare hvad jeg selv skriver
[x] Hanskrist: ta et kopi af hvad jeg skriver,, analyser og kritiser hvad jeg skriver, find fejlene,, sæt det ind i en rigtigere sammenhæng eller forståelse,, hvilket du jo må kunne da det er dig der ser jeg vrøvler og misforstår
[x] Hanskrist: men ønsker du ikke en tekstnær debat,, så drop mig,, så har jeg jo ikke din interesse,, og det er så okay for mig om det er sådan,,,
[x] Hanskrist: efter en seriøs tekstnær debat, kan du komme med en efter din mening karakteristik og endda karikatur af forfatteren
[x] Hanskrist: det har jeg sørme intet imod,,,
[x] Hanskrist: det der er så meget underlig med michael, er at han ikke vil at jeg tekstnært kritiserer ham,, og det er mig en gåde at man ikke på en debat må foreholde manden det han skriver igen igen
[x] Hanskrist: god bedring bamsefar, du er tydeligvis ikke blevet rask efter din tur, håber du blir dig selv igen
Simon: Du fløjter uanfægtet rundt i samme cirkel, det er pointen Hans - og digter forøvrigt en elefant på en loppes grundlag, uden at opdage den ikke ka' være der.
Simon: Det er det vi læser, der er uden mening, og meningen er, at vi gerne ser lidt mening med det vi læser.
Simon: Denne ekshibitionisme, alle disse små stemningsrapporter, synes du sikkert selv er vældig interessante, er det afskrifter fra din deltagelse på facebook, alias: hvordan har hans det idag?...nuuuj, hvor bverigende...;)
Simon: Foreslår du udkommer som antologi, under overskriften: ”Poeta il Letto - min lineære tågetale fra lirekassen, en tekstnær ordcirkulation i spændetrøje”...? ;)
[x] Hanskrist: """"Det er det vi læser, der er uden mening"""" lol ja nøjagtig simone,, det er der problemet ligger,, i en nøddeskal,, godt ramt simone
[x] Hanskrist: hva griiner du af spør hende i huset,, sjældent har jeg moret mig så højlydt og kosteligt
[x] Hanskrist: det er også derfor du skal forholde dig tekstnært simone,, hvis du forholdt dig tekstnært,,, var jeg fri for hele tiden at skulle forholde mig til det du læser,,, lol, åh hvor jeg dog morer mig
[x] Hanskrist: jeg gider ikke forholde mig til hvad du læser,, vi må ha noget objektivt intersubjektivt konkret vi kan forholde os til, jeg kan ikke forholde mig til hvad du får ud af det jeg skriver
[x] Hanskrist: nøjagtig derfor kopierer jeg mine meddebattørers skriverier,, analyserer det de skriver, kritiserer det (ris ros) og så sætter jeg det så vidt jeg evner det, ind i en mere korrekt sammenhæng så vidt vores tankers sammenhæng og logik og virkeligheden
[x] Hanskrist: John Herman Randall JR. skriver: On one occasion Tillich read a brillian paper to a group of professional philosophers. Among the listeners was G. E. Moore (st simon ved hvem han er). When it came time for Moore to comment, he said:
[x] Hanskrist: "Now really, Mr. Tillich, I dont think I have been able to understand a single sentence of your paper. Won't you please try to state one sentence, or even one word, that I can understand?"
[x] Hanskrist: Tillich's filosofiske baggrund beskriver Randall: "post-Böhme philosophy of Schelling,the various nineteenthe mid-century reactions against the panlogism of Hegel, like Feuerbach and the early Marx, Nietzsche and the "philosophy of life",
[x] Hanskrist: and the more recent existentialism, especially of Heidegger (og jeg kan tilføje Berdyaev)
[x] Hanskrist: Randall fortsætter: "but it is obviously a language not too familiar to the vernacular of most American philosophizing, and hardly one with which English-speaking theologians have grown up. This circumstance creates a problem of communication
[x] Hanskrist: jeg har sagt det flere gange,, din simone og bamses baggrund som dawkins, dennett og de 3 H 'ers,, er netop den samme amerikanske engelsk talende positivisme og naive emperisme
[x] Hanskrist: også derfor Badiou og Zizek melder fra overfor dawkins og bevægelsen,, fordi de nøjagtig er skolet og dannet som Tillich,, hvilket er så tydeligt for mig når jeg møder deres begrebs verden
[x] Hanskrist: du har overhovedet ikke forstået eksistentialismen endsige Heidegger,, du er så langt fra som et menneske kan være
[x] Hanskrist: igen vil jeg foreslå dig at læse historien om vestens intellektuelle forfald
[x] Hanskrist: og iøvrigt din kritik af mig,, er tydeligvis en indstuderet tillært kritik som dog uheldigvis ikke har relevans for mig og det jeg skriver,, simpelthen for åndssvagt du fyrer sådan noget indstuderet tillært af dig, uden at tænke på om det har relevans
[x] Hanskrist: ingen tvivl om at du i forbindelse dit job, kan det der perfide anmelder sprog udenad, det sidder på din rygrad, en rygmarvs refleks er det og ikke andet
[x] Hanskrist: jeg forstår godt ud fra dit job at du har gjort dette at forfølge folk og gør grin med folk (debattører) til det vigtigste for dig, og at du har det med at springe indhold og substans over, det tekstnære over
[x] Hanskrist: det er simpelthen en arbejdsskade som utrolig mange sproglige studenter lider under, og det bliver åbenbart for nogles vedkommende siddende fast hele livet,,
[x] Hanskrist: men du må forstå at de fleste af os andre her på siden har levet hele vores liv i henhold til naturvidenskab og principperne her
bamse har du stadig ondt i halsen og røven,, er du stadig mavesur,, god bedring,, håber sørme du bliver dig selv igen som før ferien,, ellers vil jeg i forbindelsen din bortgang, fortælle at du efter en ferie aldrig rigtig igen blev dig selv,
[x] Hanskrist: fandt dit gode gamle sunde selv igen
[x] Hanskrist: hva er der hændt dig gamle bamsefar på den ferie, som har slået dig ud?
[x] Hanskrist: løft dit hovede bamsefar,, vær ikke så negativ, vær dog positiv, konstruktiv, chat og debatter frem for at forfølge folk,, kun en opfordring
[x] Hanskrist: du har ondt i sinde bamsefar,, igen,, god bedring,, håber du igen bliver dig selv, dit gode gamle selv igen
ole bjørn: 24 nye tilsvininger af andre debattører fra Hanskrist.
[x] Hanskrist: næh,, overhovedet ikke,,, 24 seriøse chat kommentarer
[x] Hanskrist: hva er der sket med dig bamsefar,, du er da slet ikke dig selv igen efter ferien
[x] Hanskrist: indrømmet jeg foretrække den gamle humørfyldte bjørn frem for din nuværende mavesur hed,,
[x] Hanskrist: okay,, vi kan alle fra tid til anden blive ramt af humørsvingninger,, og du har tydeligvis ikke fundet dit gode gamle robuste humør og sinds ligevægt,, eller også skal arne og tiger bare miskrediteres, ha en omgang bjørneklø eller det der er mere ondt
[x] Hanskrist: og du er ej heller for kvik i hovedet bamse,, det er ikke en tilsvining, men faktisk nævnes der flere spændende forhold
hvis du kunne overvinde dig selv og dine luner (dårlige humør, svigtende humør) så vil jeg foreslå dig bamse at du kommenterede både arne og mig i den tråd der har overskriften "Det ubevidste",,, du er en af de få der ville kunne gøre dette interessant
[x] Hanskrist: som kræn-p også ville magte det, en fl vang også,,, at du kommenterede på det,, ville måske gi et mere nuanceret syn,, eller vi ville se det fra et andet perspektiv, nye interessante vinkler på det
[x] Hanskrist: hvis simone turde kommentere på "Det ubevidste" ville han også opdage at min interesse for paulus intet har at gøre med paulus fantasier, eller "replikationer af livssyn fra oldtiden", som det ej heller var hos Heidegger, eller nu hos Badiou og Zizek mmfl
#14743 - 09/02/2013 16:46 Re: Til Admin om chatten. [Re: ole bjørn]
Admin Offline

godt igang
Sted: Solskinsøen
Kære Ole

Dengang antallet af kommentarer blev sat op fra 30 til 50, syntes jeg det lød fornuftigt, fordi forslaget også kommer andre til gode der har været væk 1 måske 2 dage. Hvis antallet af kommentarer sættes ned til 5 rammer det jo alle!

Jeg vil gerne tilgodese alle, og ikke kun dig. Derfor bliver antallet af kommentarer ikke ændret. Hvis du vitterlig ikke ønsker at læse HansKrist's kommentarer, så klik på hans profil og vælg 'Ignorer denne bruger'. Så bliver bliver hans kommentarer og indlæg erstattet af teksten ' ***Ignoreret bruger***'
#14746 - 09/02/2013 18:36 Re: Til Admin om chatten. [Re: Admin]
ole bjørn Offline
bor her
Sted: Sverige/Danmark

Kære Peter.

Mit forslag om at udvide fra 30 til 50 blev fremsat på et tidspunkt, hvor Hanskrists misbrug af chatfunktionen til monologer ikke var så omfattende. Den har nu taget overhånd og har udviklet sig til at omfatte stribevis af perfide angreb på en en lang række debattører, som virker frastødende på både de angrebne og på gæster.

Det er din suveræne ret at tillade dette misbrug, men selv om du ikke besvarede mit tillægsspørgsmål, vil jeg tillade mig at gå ud fra, at der ikke gælder særregler for Hanskrist, så andre har den samme ret til at bruge chatten, som de har lyst til.

Mvh

Ole Bjørn :o)

P.S. Jeg gennemlæser skam intet af, hvad Hanskrist skriver, og reagerer kun på, hvad der tilfældigt falder mig i øjnene.

#14753 - 10/02/2013 00:47 Re: Til Admin om chatten. [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Sted: Nørresundby
Jeg gennemlæser skam intet af, hvad Hanskrist skriver, og reagerer kun på, hvad der tilfældigt falder mig i øjnene citat Ole Bjørn,,,

så forstår jeg bedre,,, for der var overhovedet ikke perfide angreb i mine chatkommentar som du påstod,, jeg forsøget alene at forsvare mig imod simon's person angreb (uden tekstnær relevans hvad jeg skriver) og nu her iaften løgn om mig igen, igen, hvilken gang.

synes du skulle stoppe med at udtale dig om hvad der står i en tekst du overhovedet slet ikke har læst,, det er sgu da for dumt af dig
Side 6 af 14 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 13 14 >

Seneste indlæg
Troens frihed
af Arne Thomsen
22/06/2025 21:40
Misforståelsen
af somo
21/06/2025 06:04
Hvad sker der i disse dage?
af somo
02/06/2025 08:12
Religioner globalt set
af Arne Thomsen
22/05/2025 19:22
Lys
af Hanskrist
18/04/2025 04:14
Nyheder fra DR
Person stukket ihjel i Viby: 'Hændelsen..
22/06/2025 21:23
Russisk missilangreb rammer ukrainsk øv..
22/06/2025 21:07
Advarsel om kraftig blæst på Storebæl..
22/06/2025 20:16
Knivstikkeri anmeldt i Viby: Politi arbe..
22/06/2025 20:04
Danmarks U21-herrer er ude af EM efter t..
22/06/2025 19:53
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Person stukket med skarp genstand er dø..
22/06/2025 19:15
Nu begynder Kristeligt Dagblads store so..
22/06/2025 18:00
Mindst 20 døde efter bombeangreb i kirk..
22/06/2025 17:12
Per Stig Møller har aldrig stolet på I..
22/06/2025 17:00
Kristeligt Dagblad mener: Vi længes eft..
22/06/2025 17:00