annonce
Webhotel uden begrænsninger hos Gigahost
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 12 gæster og 114 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 14 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16068 - 03/09/2013 14:37 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
simon har mig i sigtekornet: Så, nu trænger hønsemand igen til lidt off. onani til sit eget spejlbillede - hans gud må vel vide hvad der er så ophidsende ved dét syn ;))
[x]Hanskrist: Ja, vi går vel en tid imøde med det syn, indtil han igen ifører sig trikoten og vimser til yoga og alt det dér ;))

[x]Hanskrist: citat slut,, og ja det er vel lige der jeg er, efter sommerens udskejelser, udavendtheder, melder eftertænksomheden sin ankomst, ja ligefrem trang til fordybelse, samtaler med afdøde ånder måske (Heidegger eller to af hans 'elever' Tillich eller Gadamer)

[x]Hanskrist: ""nu trænger hønsemand igen til lidt off. onani til sit eget spejlbillede"" rent faktisk vil jeg gerne samtalen, hellere dette end en statisk narcissistisk spejlbillede identitets forherligelse

[x]Hanskrist: hvis jeg fik valget mellem enten at se mig selv eller høre mig selv, valgte jeg det sidste jeg ved godt billeder siger meget og at vi her umiddelbart uden nogen former for anstrengelser får en masse at vide

[x]Hanskrist: om eftertiden (nogen i eftertiden) overhovedet skulle være interesseret i at forstå mig (MIG ) ville det måske være en go ide med lige mange billeder som tekst, altså stof fra mine skriverier.

[x]Hanskrist: min bedste ven gennem hele livet, der har gjort solid karriere indenfor erhverslivet, ham og mig vi har kendt hinanden siden folkeskolen, selv om han gik 2 klassetrin årgange, over mig (jeg har haft et par nære venner, alle et par år ældre end mig)

[x]Hanskrist: vi er kommet sammen hele livet igennem og gør det stadig, men han kendte intet til mine skrive aktiviteter (hvilket iøvrigt mange i mit netværk intet aner om)

[x]Hanskrist: da jeg så for nogle år siden gjorde ham bekendt med nogle af mine skriverier, blev han noget overrasket og han udtalte: der jo tale om, for mig at se, to forskellige personer

[x]Hanskrist: måske lidt det samme forhold har jeg fundet hos Paulus, nemlig siger Paulus om sig selv følgende: "jeg, som går for at være spagfærdig, når jeg er hos jer, men modig, når jeg er fraværende.

[x]Hanskrist: Man siger jo, at mine breve er vægtige og strenge, men min personlige optræden svag og min tale for intet at regne.

[x]Hanskrist: Den, der siger sådan, skal regne med, at som vi siger i brevene, når vi er fraværende, sådan er vi også i handling, når vi kommer.

[x]Hanskrist: citeret fra 2 Kor kap 10. Nå men måske lidt et fortegnet billede jeg der gir af mig selv, fordi fra min studietid århus universitet er jeg også blevet betegnet af flere, som en førerhund og som værende så velformuleret og skarp i en samtale at ingen kunne

[x]Hanskrist: hamle op med mig, men korrekt er det stadig at jeg ofte i social sammenhæng, er mega meget grinende og et stort legebarn, virkende sorgløs og ubekymret, som om intet kan gøre mig alvorlig stemt, ja som om jeg intet tar seriøs, ingen alvor har i livet

[x]Hanskrist: sorry simon, undskyld alt det selvbiografiske hønse ornani for åben skærm, og var det det eneste jeg havde at byde ind med, jeg ville også skamme mig

[x]Hanskrist: stiller tit mig selv det spørgsmål, hvor meget fylder min trosfriheds identitet, og religionsdebat identitet og facebook identitet, for mig i mit liv

[x]Hanskrist: hvor stor en del er 'de' af mit liv, hvor betydnings fuldt og er der en god, lovende, fremtid forbundet dermed for mig? lever og ånder jeg derfor og ser jeg mig selv som sådan aktiv langt langt ind i min fremtid

[x]Hanskrist: nogle af mine nærmeste bekendtskaber i åndelig forstand har jeg fået der igennem, anne og fl vang for eksempel at nævne, men der er mange flere kommet til

[x]Hanskrist: da jeg føler jeg har noget på hjertet (skriver primært fra hjertet af, men min respekt for 1) sproget (sproget der behersker mig) og 2) min forstandighed, mit gode hovede, gør at det jeg har på hjertet udsættes for sunde prøvelser, der til stadighed opøve

[x]Hanskrist: opøver mine intellektuelle evner, åndsevner

[x]Hanskrist: nå det jeg ville sige, er at dersom man vitterligt samvittigheds fuldt har noget på hjertet, så tror jeg ikke et menneske er til at stoppe, det vil fortsætte sin debat aktivitet til sine dages ende, modsat visse andre, der stopper og kører surt i det,

[x]Hanskrist: moderne hjerneforskning har fundet ud af at det er hjertet, vores motivation, der afgør hvor langt vi når med vore beskæftigelser og professioner her i livet

[x]Hanskrist: iq, intelligens, talent og medfødte gode anlæg, kommer i anden række ved man idag

[x]Hanskrist: vigtig er selvfølgelig at der sidder et godt hovede på manden, men endnu vigtigere er det at han har hjertet siddende det rigtige sted

[x]Hanskrist: heart mange hjertelige hilsner fra en mand der i den grad er blevet taget ved hjertet af Paulus, og ja det er Paulus der er far til mig i Kristus, ham der har iklædt mig Kristus, mere end jeg vil sige det er Helligånden

[x]Hanskrist: for normalt, sådan rent dogmatisk, er det Helligåndens værk, men i mit tilfælde er det de paulinske breve, okay vi kan så sige, at Helligånden sammen med Ordet (de paulinske breve) har bevirket den Værens forøgelse og fornyelse jeg har fundet i forbindels

[x]Hanskrist: begivenheden Kristus i mit liv

[x]Hanskrist: måske efteråret skal bruges til at finde ud af hvad Gadamer siger om den sag, sådant hermeneutisk om sammenhængen mellem tekst og fortolkning, forståelse

[x]Hanskrist: hvad kan vi i åndsvidenskabelig sammenhæng bruge de paulinske breve til? Vi ved en masse om hvad Luther; Tillich; Barth; Heidegger og fx Badiou har fået af åndsvidenskabelige impulser fra de paulinske breve

[x]Hanskrist: og ja alle ved at en vis HansKrist har fået Paulus på hjernen (læs: er blevet iklædt Kristus) og at han påstår han aldrig nogensinde vil kunne blive det forhold kvit igen, kureret herfor

[x]Hanskrist: Kristus, eller denne tale om Kristus, er kontroversiel, en forargelighed og en tåbelighed, som paulus siger og sådan er det stadig den dag i dag, alle elsker buddha, men talen om Kristus skille vandene, skaber konflikter, for den er så kontroversiel

[x]Hanskrist: og ingen har fundet denne min tale mere forargelig og tåbeligt end michael og bamse og simon. Utallige indlæg af michael er begyndt: din tale om Kristus er usandt og noget vrøvl fra ende til anden

[x]Hanskrist: nå det korte og det lange er at jeg har delt vandene pga mine Kristus vidnesbyrd og mine redegørelse hvordan andre har forstået begivenheden Kristus i deres liv, Luther; Tillich; Barth; Badiou; David Suchet mmfl

[x]Hanskrist: har jeg omvendt nogen? har min tale, mine ord, forvandlet nogen? i indirekte forstand, da det er nødvendig at Helligånden skal være med inde over ordene, for at inkarnationen finder sted, at ord vækker til nyt liv og tanker hos nogen

[x]Hanskrist: forstår godt jeg har mødt modstand, men det er blot mit beskedne bidrag, det jeg vil sige eller gerne vil påpege og illustere (mere end prædike og missionere) men det er måske kommet til at fylde for meget, sorry

Hanskrist: et og andet sted er jeg en idiot, fuldstændig idiotisk, idiot med Kristus. Bliv idiot med Kristus og se hvilket liv det giver
[x]Hanskrist: kære læser, hvad er du idiot med? hvem er du idiot med? hvem er du tosset med?

Hanskrist: jeg siger ikke som Sokrates: "Alt jeg ved er, at jeg intet ved", nej heroverfor stiller jeg i stedet op og siger: "jeg ved jeg er idiot, tosset" og så hvisker jeg sagte: "med Kristus" som Paulus iklædte mig, Paulus der blev far til mig i Kristus
[x]Hanskrist: i åndsvidenskabelig historisk sammenhæng blev de paulinske breve mit livs åbenbaring og hermeneutiske heureka og aha -oplevelse, mit livs sammenhæng, røde tråd

det må være i den sammenhæng her at bamse påstod jeg var religiøs fantast, for ellers er jeg jo om noget empirisk videnskabelig orienteret som få, og man får masse af forstand sådan ellers når man lytter til det jeg skriver

ud over at være idiot med Kristus eller Kristus idiot, er jeg jo også sports idiot, og idiot med kvinder (eller kvinde tosset, kvinde gal ) i det hele taget er der noget idiotisk over mig og mit liv, den måde jeg griber alting an på
[x]Hanskrist: nej du er ikke engang idiot hønse, så langt kan du ikke drive det til, du er ordinær, og uinteressant, og derfor søger du opmærksomhed, ved dit uendelige hønse ornani for åben skærm
#16090 - 06/09/2013 07:04 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
hver gang en ny religiøs bevægelse ser dagens lys, så bygger det på at tilhængerne, disciplerne, er særligt indviede og oplyste, klogere end andre, er i besiddelse af en større viden og forståelse
[x] Hanskrist: igen er det korrekt, man bliver selv som dem man bekæmper
[x] Hanskrist: en ting kan vi sige med 100% sikkerhed, Einstein ville aldrig kunne slæbes over deres dørtrin, nødes på nogen måder til at gå ind i bevægelsen "the brights"
[x] Hanskrist: overfor et "naturalistic worldview" bliver Russell's ord endnu mere sigende: "We need a science to save us from science."
[x] Hanskrist: selvfølgelig har vi brug for filosofi overfor det at få trukket et altdominerende "naturalistic worldview" ned over hovedet på os
[x] Hanskrist: ""Enthusiastic Brights"" den side stinker af humor og selvironi
[x] Hanskrist: sæt lige ""Enthusiastic Brights"" op overfor """for individuals whose worldview is free of supernatural and mystical elements""" lol hviiiin griiiiiiin skriiiiiiiiiiig, ja det skriger til himlen
[x] Hanskrist: big bright brain dawkins har aldrig åbnet en bog af Heidegger eller han har ihvertfald ikke forstået en tøddel af hvad vi skylder Heidegger
[x] Hanskrist: i den her sammenhæng er det værd at huske på Paulus og hans redegørelse for hvordan vi skal forholde os til de "Enthusiastic Brights""
[x] Hanskrist: fænomenet ""Enthusiastic Brights"" stod paulus overfor, kan der iblandt os være mennesker der kan hævde de er særligt begavede end andre og hvordan skal vi (det omgivende samfund) forholde os til dem der mener således om sig selv
[x] Hanskrist: same old story, intet nyt under solen, ja de kan ikke se skoven for bare træer og derfor gentar de nøjagtig de samme fejl som de religiøse de "bekæmper", ja man bliver som dem man bekæmper
[x] Hanskrist: endnu har jeg ikke mødt en teolog der ikke promoverer eller er tilhænger af: ""illuminating and elevating the naturalistic worldview"" og jeg har immerværk været i kontakt med mange efterhånden
[x] Hanskrist: det er vigtig at forstå at teologien efter Kant og da isærdeleshed efter Heidegger, men nu med nye impulser, altid har været på den her side: ""illuminating and elevating the naturalistic worldview""
[x] Hanskrist: det er en komplet misforståelse fra ny ateisternes side at det er teologiens eller filosofiens død med et naturalistic worldview,, tværtimod lever de heraf
[x] Hanskrist: fx er Heideggers filosofi der har det empiriske subjekt som det faktisk eksisterende subjekt, det nyere vækst og inspirations grundlag som moderne teologi bygger på
[x] Hanskrist: ja Heideggers filosofi har faktisk kastet et helt nyt forklarelsens lys på både græsk og da især paulinsk kristen tænkning, altså at den paulinske tanke at vores eksistens er en eksistens i tiden
[x] Hanskrist: men tro mig, "the brights" bevægelsen, religionen, er en engelsk amerikansk fænomen, deres egen empiriske positivisme, hvor de ingen kontakt og forståelse har til den fx mellemkrigstidens kontinental europæiske filosofi, også derfor badiou og zizek siger
[x] Hanskrist: fra overfor dawkins og hans bevægelse
[x] Hanskrist: ingen dannet og vel uddannet mand med kendskab til filosofi vil lade sig forblænde af disse opkoblinger uden nogen former for historisk eller filosofisk dannelse
[x] Hanskrist: comte blev desperat på sine gamle dage og dawkins og dennett bliver desperate på deres gamle dage, men Einstein bevarede fatningen, proportionerne og sin tænkning uanfægtet
[x] Hanskrist: til arne og esther, zenia, jeg har brug for at meditere på jeres respons og spørgsmål og kritik,, hvis jeg straks svarer jer, blive det vist bare samme rille i grammefon pladen, panden, på fanden
Michael: Ahh. Sikken fred. At lade ord gå ind ad det ene øre og ud af det andet. . (Så du detaljen?)
Michael: HansKrist har indtaget religionsdebatten med indlæg af kolossale dimensioner kun fulgt til dørs af Flemming Vang. Ateisterne har ikke en chance, de bliver talt over ende.
Michael: Jeg overvejede at skrive et indlæg hvor jeg skrev " pip", men jeg lod være. Jeg er ikke sikker på, at der er megen humor blandt alle disse alvorsmænd, religiøse såvel som ikke religiøse.
Michael: Jeg kan ikke rigtig se forskel.
Michael: Hvordan mon de alle vil reagere når de alle bliver frataget alt det, som de tilsyneladende har men alligevel ikke har?
Michael: Jeg har købt et nyt navn. Jeg hedder nu Dan Mark.
[x] Hanskrist: hvis jeg havde dit hovede michael, så ville jeg kaste mig over nogle studier. Husker stadig hvor hurtigt du tilegnede dig en Tillich bog og et par af Erich Fromm. Du burde udnytte dette dit potentiale, for ka det ikke godt gå hånd i hånd med at du også
[x] Hanskrist: gerne vil tænke selv, og det med forståelsen der kommer til dig når du har sat bøgerne på hylden.
[x] Hanskrist: Fl Vang er godt nok lærd og hvor argumenterer han godt og grundigt ud fra sin enorme 2 ting: 1): viden og 2): forståelse. Og hvor skal man holde tungen lige i munden, for det kan godt nok være utroligt komplekst stof han vil forklare for en og anden
[x] Hanskrist: spændende at se hvordan religions debatten faktisk har mange debattører af forskellig observans, efterhånden en lille spændende broget flok der er stabile debattører derover, og du hører jo med som jmp

[x] Hanskrist: du havde et opgør med, ja vel nærmest et oprør overfor Fl Vang, det behøver du vel ikke holde liv i længere, da han jo om noget altid har fundet dig og dine tanker yderst interessante, også når du provokerer. Det ville være fint om I to igen
[x] Hanskrist: fra tid til anden kom i spændende dialog med hinanden. Det kunne jeg godt ønske mig, for jeg vil være læser af jeres debat og menings udveksling med hinanden (som jeg altid læser når Fl Vang debatterer med rubæk)
[x] Hanskrist: håber du er så langt med din flytning at du kan begynde at bruge tid på at skrive og sætte dig i din læsestol og studere, hvis du har en god læne læse -stol? Det har jeg og det er ligefrem en plads jeg i den grad kan længes helt vildt efter at indtage
[x] Hanskrist: apropos at vippe med tæerne, så er der sgu langt derud, så langt at jeg til yoga har svært ved at ta fat om dem, mine lange ben forstås. Jeg tænker altid på mine tæer som en kold provins i sibirien som vi her i Moskva hovedstaden (hjernen) forsømmer at
treram: Hanskrist nu har jeg svaret på dit spörgsmål om hvad jeg mener om den nye paves tiltag i Syriens krig, hvad er din mening om paven?? Og hvad er din mening om muslimerne, vi hörer dig kun tale om dine elskede filosoffer, der findes trods alt en verden
[x] Hanskrist: drage omsorg for, ja de skal jo også holde til mine mange løbekilometer om ugen,, hvor jeg nu i et år ikke har været under 120 km/ugen,, så jeg behandler ikke mine fødder eller ben kærligt og følsomt vil jeg indrømme
[x] Hanskrist: hey treram,, jeg skulle lige til at sige til michael her i chatten at jeg skulle ha dig svaret
treram: hvor disse filosoffer ikke regnes for noget, så kom med nogen mere nutidig oplysning om din egen stillingtagen.
treram: nå du er allerede vågen, så får du måske svaret??
[x] Hanskrist: pyh ha, det bliver svært, den med min egen stillingtagen, for jeg glemmer vist af og til at gøre den op (min egen stillingtagen) for jeg vil så gerne forstå og vide hvad andre har tænkt og mener
[x] Hanskrist: ja jeg har erfaret at du er tidligt på færde,, og jeg ser på facebook nu også hvem af mine venner der, der er tidligt på færde
[x] Hanskrist: årle morgen stund har guld i mund
treram: ja ja kom nu med et ordentligt svar, jeg synes desuden at den nye pave er af en hel anden kaliber end de gamle paver, han bryder sig ikke om at blive så feteret og holder sig med begge ben på jorden, han er sku da helt menneskelig, selvom jeg ikke bifald
treram: er det han representerer.
[x] Hanskrist: ja treram jeg har to hængepartier,, den med ham paven og hans bededag for syrien, altså at få dig her svaret og så har jeg noget med esther og sjælen (her kunne du godt bidrage treram)
[x] Hanskrist: selv om man ikke tror på sjælen er udødelig, så kunne man jo godt give et bud på hvad pokker sjælen dækker over, hvad vi forstår derved og om moderne psykologi har ødelagt vores forståelse for sjælen eller vores sjæleliv
[x] Hanskrist: ja jeg finder også at han har nosser lidt ham den nye pave
[x] Hanskrist: og potens, pondus og virker selvstændig tænkende, så det er vist ikke bare en langtidsledig og et par romkugler han skjule under sin pave kjortel

treram: jeg har nu aldrig tänkt meget på själen og hvad det er for en störrelse, men det er vel närmest vor inderste fölelser og hvordan vi opfatter verden omkring os, min själ har aldrig givet sig tilkende overfor mig-tror jeg ha ha.
[x] Hanskrist: nøjagtig sådan tænkte jeg igår da jeg løb min lange tur, hvor jeg mediterede på det med sjælen
[x] Hanskrist: to forhold fandt jeg frem til: 1): følelser (og ja vel følsomhed og fornemmelser, lige fra irritabilitet til spændthed og glæde) og 2): vores i verden væren, fortrolighed med verden som næsten er afstandsløs tæt på os
[x] Hanskrist: og det der gør det til sjælen er vel at det altsammen er ledsaget af bevidsthed
treram: ja jeg kan desvärre ikke löbe overhovedet,men for 2 uger siden gik jeg en längere tur på Söderåsen her i Skåne medmin sön der var hjemme på ferie, bor normalt i Cape Town, vi gik 6,5 km i en fantastisk natur med dybe dale og frostsprängte klipper, små hyg
[x] Hanskrist: og verden er ikke kun tæt på os som det der er her og nu, men også det der skete for mange år siden, som ofte virker som var det igår
[x] Hanskrist: dette hukommelsens tidsaspekt ved vores bevidsthedsliv er om noget hvad vi forbinder med begrebet sjæl vil jeg mene
[x] Hanskrist: ja det må være endnu skønnere at gå en sådan tur som du der omtaler
treram: gelige bäkke, så igår var jeg til kontrol på nyreafd. I Ångelholm sygehus, sygeplejersken kunne ikke forstå jeg havde det så godt når jeg havde så mange sygdomme, jeg beklagede mig jo slet ikke, nej svarede jeg hende bare jeg kan lave noget,reparere på mi
[x] Hanskrist: end selvpineagtigt at løbe så langt hver dag som jeg gør det (og jeg går da også og overvejer det på alle måde usunde i mit langdistanceløberi, usundt fysisk såvel som sjæleligt)
treram: ne gamle biler eller hjälpe en ven med at bygge garage eller udestue mm, så har jeg det meget fint selvom jeg lige har rundet de 79
[x] Hanskrist: ja det bed jeg godt mærke i, at du var så aktiv, du nævnte det nemlig og jeg blev lidt imponeret over at du havde energien, godt gået
treram: og når man så har en skön viv på 36 så kan man sku holde sig i live
[x] Hanskrist: men du har nok lært hvor vigtig det er at holde sig igang
treram: jamen jeg kan simpelt hen ikke lade väre med at lave noget hele tiden og jeg skal nok finde på noget, jeg er arbejdsnarkoman ha ha
[x] Hanskrist: min familie kunne godt minde lidt om dig treram og for dem lyder bemærkningen altid når de ser eller hører hvor meget jeg løber, "kunne du ikke finde noget mere fornuftigt at give dig til"
treram: men havdkom du til med själen, det hörte jeg ikke
[x] Hanskrist: også de arbejder med deres hænder fra morgen til aften og har det med at give en hånd med her og der
treram: og du bare löber fra det hele,hvad löber du egentlig fra, er du bange for at arbejde ??
[x] Hanskrist: indtil videre er jeg ikke kommet længere mht sjælen end hvad jeg har skrevet her i chatten ovenfor, men esther fortjener et svar,, og jeg synes også godt du kunne bidrage, selv om du måske ikke finder sjælen er udødelig og har haft tidligere liv
treram: ok jeg pröver at udtänke noget seriöst til Ester
[x] Hanskrist: godt spørgsmål, "hvad jeg løber fra" og om jeg er bange for at arbejde, eller bange for arbejde
[x] Hanskrist: nu må jeg løbe jorden brænder under mig,, vi tales ved treram og holder øje med paven her fra det kolde protestantiske nord
[x] Hanskrist: lyder godt med noget seriøst til esther

#16899 - 09/04/2014 13:01 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
ole bjørn: Jeg skrev mit indlæg for at se, om Peter fortsat interesserede sig for indholdet på trosfrihed.dk. Det gør han tilsyneladende ikke. Derfor er personangrebene accellereret. Der er frit slag nu.
Simon: Ole: det tror jeg bestemt ikke. Folk er vel voksne nok til indbyrdes selv at ordne deres stridigheder, andet ville jo blive en børnehave ;)
ole bjørn: Jamen, det er jo en børnehave, Simon, domineret af småtroldene.
ole bjørn: Men som et vrangbillede på ytringsfriheden er det jo et lærerigt eksempel, der indgår i min analyse af sociale medier.
ole bjørn: Her er lidt modgift (læs; kultur) mod Hansetroldens vrøvleindlæg. Gå på Youtube og lyt til disse piger: Salut Salon "Wettstreit zu viert"
[x] Hanskrist: jeg vil anbefale Spotify fx Francoise Hardy og Devandra Banhart; canadiske Feist; Angus and Julia Stone. hvis I ikke allerede har Spotify, så se at få det installeret og få selvfølgelig koblet super gode højtaler til computeren
[x] Hanskrist: lydkvaliteten skal være i orden og I kan via Spotify gå på opdagelse i alverdens musik
[x] Hanskrist: at gå på opdagelse i musik er Spotify suverænt i forhold til, om man så vil se billeder kan man når man har fundet den musik man synes godt om, gå om på you tube
[x] Hanskrist: det glæder mig at det går bedre med humøret bjørn,, det hjalp jeg sendte dig de mange antidepressive hilsner og fortalte dig hvor meget jeg morer mig når du er her på trosfrihed, så det glæder mig meget du er vendt tilbage
ole bjørn: Jeg er ikke vendt tilbage på andre steder end på chatten. Her vil jeg afsløre din og Arnes troldevirksomhed i et alment forståeligt sprog, som ingen af jer behersker.
ole bjørn: Igen et vrøvlet indlæg fra Hansetrolden med citater af gamle udtjente filosoffer hvis tankespind den moderne forskning har forladt.
Simon: Ole, ja det må man sige - børnehaven ;)
Simon: Men nu skal bare se hvad der sker på "teo-transmitteren", hønsemand skal nemlig fortælle os om et læst værk af Fonagy ;)
Simon: Sgu' da hygsomt du kigger ind her Ole, der har været så meget flimmer her, de gange jeg har tittet ind. Hyg en god aftning, i halvsvenskere..;)
Simon: - s propos hørte jeg i eftermiddags et herligt interview (ligger på YT) med Bergman/Josephson; det er absolut værd at (gen)høre..disse to herlige gubber, ja, hvad har de dog ikke bidraget med af fine menneskelige oplevelser gennem tiden, begge to.
[x] Hanskrist: jeg sidder netop og læser Fonagy, og så åbner jeg trosfrihed og ser simon's efterspørgsel
[x] Hanskrist: har svært ved at se hvad det skal gøre godt for, har opgivet flere gange sort på hvidt i hovedet på simon fx hvad jeg har af Heidegger herhjemme, som hvad jeg har læst af ham, men lige lidt hjalp det, så den leg er nu sluttet
[x] Hanskrist: jeg har fortalt om min arbejdsmetode, og at den stort set ikke indbefatter wiki studier, og da slet slet ikke såvidt Berdyaev; Heidegger; Fonagy; Frankl; Tillich med mange flere, som jeg har et nært fortrolig forhold til
[x] Hanskrist: at jeg stort set ikke bruger wiki, tror jeg beror på en vane, en uvane, ville nogle sige, for guderne skal vide at mange har opfordret mig til at orientere mig over internettet før jeg køber mig fattig i bøger
[x] Hanskrist: stausholm bruger ej heller wiki læste jeg. For mit eget vedkommende tror jeg det skyldes min arbejdsmetode fra min studietid, hvor når jeg skrev opgaver (dengang var der ikke Internet) der flød med bøger omkring mig der var slået op og som blev studeret
[x] Hanskrist: men der er vel ikke noget forkert i at dersom jeg nævner Berdyaev og folk så ikke kender manden, og de derfor vælger fx den Berdyaev officielle hjemmeside såvel som hvad wiki skriver
[x] Hanskrist: når jeg tænker på "mellem - rummet" så har min kritik altid været hvorfor du gennemgår den og den digter forfatter,, ja forstår det ikke, og jeg keder mig når folk laver gennemgange
[x] Hanskrist: jeg spekulerer på, er det en undervisnings situation? hvorfor skal vi informeres om den og den digter??? jeg er her fordi jeg har noget på hjertet, og så vidt det jeg har på hjertet kan belyses af Heidegger, Paulus eller Tillich eller Fonagy, så henter
[x] Hanskrist: jeg det frem i den sammenhæng,,, i forbindelse hvad jeg brænder for, hvad jeg har på hjertet,,, hvis jeg skulle skrive om Berdyaev, ville jeg ej heller systematisk gennemgå hans værker, men vælger hvor han har inspireret mig og andre,,,
[x] Hanskrist: iøvrigt også den måde Berdyaev ville læses på, såvel som den måde han læste andre på,, og ja det var nøjagtig også sådan Schweitzer i sin doktor afh gik til Kant på
[x] Hanskrist: min mor og min far som langt de fleste i mine omgivelser var troværdige, som jeg selv qua dem udviklede samme ærlighed og samvittigheds fulde omgang med sandheden
[x] Hanskrist: dette har jeg taget med mig ud i livet, hvor jeg har tillid til andre, tror på dem og hvad de siger, fordi sådan er jeg selv indrettet,,, ingen trolde, ingen belyvninger andre, min theory of mind, er ganske psykisk sund og velfungerende
[x] Hanskrist: det var vist Fonagy så rigeligt for denne gang
[x] Hanskrist: jeg er her primært som debattør fordi en lang række problemstillinger, emner, sagsforhold, etc interesserer mig, jeg er her ikke for at personforfølge andre (men jeg kan finde på at sætte hårdt imod hårdt, for at gi tilbage af samme medicin til dem der pe
[x] Hanskrist: personforfølger og har dette som det primære i forhold til debatten)
[x] Hanskrist: folk der ikke er opdraget i forbindelse et håndværk, men hele livet har arbejdet bogligt intellektuelt og med meninger overfor meninger, de ender let i en subjektivisme der kan udløse paranoia, og som undergrave den sunde theory of mind struktur vi behøve
[x] Hanskrist: historien er fyldt med eksempler på disse former for neuroser og grænsepsykoser i den intellektuelle klasse,, noget jeg først stiftede bekendtskab med da jeg som ung mand kom på Universitetet og mødte børn fra den boglige intellektuelle klasse, de sloges
[x] Hanskrist: med noget jeg ikke anede kunne eksistere,,, da jeg har hele min opvækst fra hvad der i praksis virker og fungerer, altså landbrug først og så murermester branchen, og vores sprog, tale, var knyttet til disse praktiske funktioner
[x] Hanskrist: også derfor mine evner er udtalt naturvidenskabelige, fordi snak og ord og meninger, stort set ingen betydning havde i det miljø jeg er vokset op i, her var det alene hvordan noget i praksis virkede og fungerede,,
[x] Hanskrist: og så kommer geometri, matematik og fysik og kemi og redder, frelser, hele min skolegang, pludselig er jeg med og nr 1 i klassen,,
[x] Hanskrist: min grønne karakterbog fra gymnasiet er morsom, bitte små karakterer i en række afbrudt af aaltid 4 tocifrede: i forbindelse matematik fysik og kemi
[x] Hanskrist: jeg tror dette vil præge et menneske hele livet om man er fra et boglig intellektuel ord meninger hjem, eller man er vokset op i et miljø hvor den fysiske virkelighed og hvordan tingene her fungerer og virker
[x] Hanskrist: fra dag 1 på psykologi -studiet begyndte en kamp, blandt mine medstuderende, mellem dem og mig,, og havde det ikke været for gode lærerkræfter ville det ha været lidt træls i længden, selv om også de bebrejdede mig min medicinske hvidkitlede tilgang til
[x] Hanskrist: psykologien
[x] Hanskrist: selv om det er klinisk psykologi og psykiatri jeg brænder for, hvilket jeg vidste fra dag et på psykologi studiet, så valgte jeg et studieskifte til medicin, på mange måder et godt valg, for her kom mine evner til deres ret, hvilket mine standpunkter vist
[x] Hanskrist: viste med al tydelighed, og på medicin studiet, kunne ingen ta noget fra mig, da eksamen og prøver virkelig afslører om en person har forstået stoffet, hvilket ikke altid er tilfældet på psykologi studiet, som er præget af subjektivisme som politiske kamp
[x] Hanskrist: på psykologi studiet blev jeg kaldt lille Freud (på medicin Schopenhauer) og det siger sig selv at jeg idag her godt 30 år efter jubler over neuro -psykoanalysen ja jeg føler mig så priviligeret over at være med til at opleve dette, som Freud også ville
[x] Hanskrist: min far sagde altid, "det er bare snak" og det sagde begge mine bedsteforældre også, der var landmænd,,, for dem var der meget der 'bare var snak' og så arbejdede de videre og brugte den tale der var nødvendig i den sammenhæng for at blive forstået af dem
[x] Hanskrist: de arbejdede sammen med.. måske er jeg slet ikke ordblind, måske har jeg blot ignoreret snik snakkeri,,, og nok også derfor at geometrisk matematik var mit livs gennembrud i skolen
[x] Hanskrist: den matematik som logik der beskriver den fysiske eller biologiske medicinske virkelighed er der hvor jeg har hjemme, og som den eneste på mit hold, som ved et par lejligheder på min årgang, magtede jeg at løse samtlige opgaver vi fik stillet i kemi og bi
[x] Hanskrist: biofysik,, til stor forbavselse for min læsegruppe, da alle vidste jeg havde en studenter eksamen på 6,9
[x] Hanskrist: og kirsten der havde skive gymnasie højeste gennemsnit nogensinde 12,8 var målløs over at jeg aldrig havde måttet give op overfor en eneste opgave i kemi og biofysik da året var omme
[x] Hanskrist: hvad vil jeg sige med alt dette ovenfor, jo jeg tror at evneprofil og virkeligheds billede som opfattelse, hænger uløseligt sammen, hvorfor jeg tror vi er nogle debattører her der har svært ved at forstå hinanden
[x] Hanskrist: jeg er meget til en side, jeg er meget 'en -sidig', med de fordele og ulemper dette indebærer, jeg er i ekstrem grad tænker, og nærmest indifferent overfor meninger og synspunkter om dit og dat
[x] Hanskrist: jeg er enig med Kant, det er takket være tænkningen at vi gør os fri, og kan virke i verden etisk moralske
[x] Hanskrist: nøjagtig det Schweitzer finder hos paulus ud fra Kant

#16912 - 11/04/2014 13:22 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Ole Bjørn: F.eks. prøver Hans at give indtryk af, at han har "forstand på" teologi, psykologi, medicin, matematik, videnskab, Einsteins eller Ibsens tanker o.s.v. , og det har han jo ikke på nogen af delene.
ole bjørn: Man bliver ikke klog af at læse bøger. Det bliver man kun, hvis man forstår, hvad forfatteren mente med det skrevne. Ikke hvad man tror, han mente.

ole bjørn: Hans nedgør som bekendt konstant sproglig viden, netop fordi han ikke forstår sprogets betydning. Det samme gælder iøvrigt Arne Thomsen. Sproglig indsigt er nøglen til enhver forståelse af andre, og dermed til fællesskabet med andre.

ole bjørn: Det er derfor, man "holder dommedag over sig selv", når man digter sin egen virkelighed ind i omgivelserne (læs; "afslører sig selv").

ole bjørn: Ibsen kendte intet til internet-trolde, men han var sig bevidst, at han og andre konstant må kæmpe mod egne fordomme og vanetænkning og uforståede følelser. Det er denne indsigt, der gennemtrænger hans værker.

ole bjørn: Jeg er ikke ekspert i noget som helst. Min forskning består primært i at søge at forstå andre forskeres tanker, og finde korrelationer mellem deres forskellige ekspertiser.

ole bjørn: Jeg har erfaret, at det ofte har inspireret dem til at opnå ny indsigt ved at se på deres fag fra andre vinkler og i lyset af andres viden. Det er så også grunden til, at de gider lytte til mine resultater.

Simon: Ole: Det er i hvert fald nogle besynderlige holdninger til både mennesker og verden omkring os, man har set fra foskellig kant. Holdninger der bare blev kastet op luften uden andet formål end opmærksomhed. Den slags sser man selvfølgelig også eksempler på

Simon: i litteraturen, men et sådant formål ender adrig i historien.

Simon: Det er ikke særlig svært at forstå, hvorfor der tales så meget om følelser fra den kant, for det er netop følelsernes grund man ikke forstår g derfor forvirres rundt i manegen. Ind imellem ér det altså et trist syn, til tider lidt komisk ;)

[x] Hanskrist: I er stadig et par sure mænd, der såret er gået i baglås, er stagneret, og I mangler i udtalt grad smidighed i sindet som jeres følelsesliv og affektliv er bundet og styret af trolde projektioner

Simon: Det mest ånddsvage (a propos kæleriet om egen "ånd") jeg har set, er da denne ubændige trang til at smøre sine selvbedrag af på andre mennesker, fktisk har jeg sjældent set noget så komisk.

[x] Hanskrist: I forgifter stemningen, debatatmosfæren her på stedet

[x] Hanskrist: I er begge blevet opfordret til at opgive jeres OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende debatstil, hvor pr automatik folk skal ringeagtes, latterliggøres og belyves, ud fra groft mistydninger af hvad de skriver

[x] Hanskrist: forstår ikke hvad det er I vil med en så negativ og destruktiv debatstil

Simon: Men der er ingen idé skabt i at stimulere et tobenet selvbedrags opmærksomhedstrang, så lad endelig gutte trutte i sandkassen - ingen hører ham, hvilket sikkert er det værste der er overgået ham i livet.

[x] Hanskrist: de eneste her der smører noget af på andre,, er jer to med jeres fuldstændig besættelse af OS IMOD DEM (troldene),, læs de ubegavede, idioterne, der ikke er så kloge som os to

Simon: Ole: som sagt, synes jeg du har bidraget med massevis af gode indslag og flotte menneskesyn,dén slags værdsættes overalt, også selv om det måske ikke sesi umiddelbar anerkendelse.

[x] Hanskrist: de eneste to der trutte i sandkassen er jer to mavesure gamle mænd

[x] Hanskrist: ha ha ha klynk klynk,,, ingen har fået så megen opmærksomhed og anerkendelse som Ole Bjørn,,, så hvad vil du med dit vås simone

[x] Hanskrist: og du selv har fået så megen opmærksomhed og anerkendelse og ros for dit mellemrum,, så hva helvede klynker I for

[x] Hanskrist: jeg kunne forstå hvis det var arne og undertegnede der klynkede, for vi bliver pisset på og ringeagtet og latterliggjort fra morgen til aften her på debatten

Simon: Ole: det er som du sir, ikke personligbekræftelse viden og undervisning handler om. Mere at skabe et solidt fælles fundament for vore børn og den fælles fremtid, og dér har tosserier i her kan se, bare ingen betydning.

[x] Hanskrist: men at vi er upåvirket og tar det med et smil, gør jer rasende

[x] Hanskrist: ja da ville jeg hellere at mine børn skulle undervises af en mat fys begavet student som mig selv, frem for et par sproglige studenter som jer to

[x] Hanskrist: kultur radikal litterær hjernevask ville jeg nødig udsætte mine børn for

Simon: Ole: du ka' ikke hjælpe hønsemand, han er i sine føelsers vold og lider af et mindreværd der jo ikke er særlig ualmindeligt. At han føler det stærkt, er en anden historie,

[x] Hanskrist: istedet for ville jeg lære dem at skrive og udtrykke sig kreativt og frit

Simon: Ole: i stedet synes jeg netop, at Trosfrihed som debatorgan fungerer flot. Der er ingen grund til at spilde sin tid på følelsesonaniet hønsemand præsterer. Lad bare ham gokke her ;)

Simon: Ha' en fin dag ;)

[x] Hanskrist: at du ikke har forstået Ibsens vers om trolde i hjertets og hjernens hvælv ser jeg gør ondt på dig bjørn, men vi har din så store manglende forståelse af verset sort på hvidt til tid og evighed, ikke engang 9. klasse afgangs eksamen i dansk ville du bestå

[x] Hanskrist: og det har ikke en dyt at gøre med internet, det drejer sig alene hvad man grundet manglende theory of mind struktur har tendenser til at projicere ud om andre mennesker

[x] Hanskrist: mental kapacitet (solid og psykisk sund theory of mind struktur) må udvikles ved, at man projicerer sin egen tilstand over på den interne repræsentation af den anden (troldene, her arne og hønse)

[x] Hanskrist: ellers projicerer man sine infantiliteter (interne repræsentationer af primære objekter der ikke har undergået nogen gennemgribende modning) ud på folk i omverdenen

[x] Hanskrist: så derfor alt hvad du siger om troldene, siger mere om dig selv end om troldene

[x] Hanskrist: du afslører at du ikke har nogen veludviklet theory of mind struktur

[x] Hanskrist: det første en psykiater ville interessere sig for, var dine ideer om trolde, dine trolde i hjertets og hjernens hvælv,,, og da du ikke selv har formået at holde dommedag over dig selv i den sammenhæng, kan en terapeut hjælpe dig

[x] Hanskrist: hver gang psykiateren hører om hvad du mener om andre mennesker, troldene, da ved han også hvordan din theory of mind struktur er mangelfuld udviklet

[x] Hanskrist: kan mærke på simone at hun har fået Fonagy nok, som med Heidegger, er hun ikke interesseret i hvad de to (Fonagy og Heidegger) står for men alene om hun kan beklikke, belyve og få latterliggjort HansKrist som debattør,, dette er det egentlige for simone,

[x] Hanskrist: kors hvilken destruktiv og negativ dagsorden at være besat af

[x] Hanskrist: vi (bjørn og simon) er her ikke for at debattere en sag, en problemstilling, et spørgsmål, en teori, en verden 3 diskurs, vi er her alene for at intimidere og personforfølge andre debattører, dette er vores primære agenda her på trosfrihed

[x] Hanskrist: vores debat aktivitet er: en OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende pr automatik intimiderende, latterliggørende og ringeagtende og belyvning andre debattører,

ole bjørn: Hans pivskid, når du og Arne prøver at pådutte mig stærke følelser om Trosfrihed.dk, så afslører i netop jeres manglende forståelse af andre mennesker.

[x] Hanskrist: vi har ikke påduttet dig stærke følelser for trosfrihed, dem udviser du selv, og din trådstarter i "kan trosfrihed.dk forbedres" taler sit tydelige sprog

ole bjørn: Jeg har, som mennesker der kender mig ved, kun akademisk interesse i, hvad der foregår her. Det er ikke en debat, der har større interesse for resten af verden. Du forsøger at gøre den til dit talerør, og derfor er den blevet ligegyldig for andre.

ole bjørn: Ligesom dine meninger og dit ordskvalder er ligegyldigt for resten af verden, Hans pivskid. Du kan kun påkalde grin eller medlidenhed.

[x] Hanskrist: gu gør jeg ej,, søg i gamle tråde og indlæg og du vil opdage at jeg blot er her, og skriver nogle seriøse udmærkede indlæg, uden at jeg overhovedet forsøge at dominere billedet som visse andre

ole bjørn: Jeg bebrejder dig ikke din åndelige invaliditet, for den er du jo ikke selv skyld i. Du har bare ikke været så heldig at blive født i det miljø, som du snobber efter at blive medlem af.

[x] Hanskrist: du har fået bunke af roser og anerkendelse som simon også har (jeg har aldrig fået, behøver ej heller) og alligevel klynker I begge to

ole bjørn: Men det bliver man kun med hårdt arbejde og undladelse af pralerier.

[x] Hanskrist: jeg er så anti -akademisk som nogen kan være, og jeg har intet opad snopperi i den sammenhæng, som ingen einstein kompleks, grundet mine standpunkter fra medicin studiet, har jeg ikke dette mindreværds kompleks

ole bjørn: Selv første års studerende i psykologi kan fortælle dig, at selvros er det værste, du kan gøre, hvis du vil omgås andre mennesker, endsige forstå dem.

ole bjørn: Her er det, at kæden ryger af, og du afslører din uvidenhed om simple menneskelige reaktioner.

[x] Hanskrist: hvad kan første års studerende i psykologi fortælle om selvironi og humor og bevidst valgt selvbiografisk skrivestil

ole bjørn: Det bedste middel mod megalomaniske mennesker som dig, Hans pivskid, er at give dem et reb, de kan hænge sig i.

[x] Hanskrist: hvad kan første års studerende fortælle om theory of mind, Ibsens vers om trolde i hjertets og hjernens hvælv

ole bjørn: Det er netop, hvad jeg gør, og du fatter det ikke.

ole bjørn: Du har hverken venner eller meningsfæller her, Hans pivskid, men det er helt din egen fejl.

[x] Hanskrist: hæ hæ,, at du har misforstået Ibsens vers den gør ondt, og jeg ved hvor ondt det gør på dig, fordi du konstant vender tilbage dertil og rationaliserer din manglende forståelse, i håb om at dette dit røgslør lagt ud, medfører at ingen opdager din fadæse

[x] Hanskrist: ha ha, har jeg ikke venner her du kan tro jeg har venner her, og det endda uden nogensinde at have gjort noget derfor, blot har jeg været ærlig og oprigtig

[x] Hanskrist: men nu må du mavesurmule med dig selv og dine trolde i hjertets og hjernens hvælv bamse bjørn og jeg sender dig en solstråle af antidepressive ønsker for din dag, og håber dit gode humør og tidligere overskud vil vende tilbage

[x] Hanskrist: op med humøret du gamle bamsefar, du er blot løbet ind i en depression

op med humøret du gamle bamsefar, du er blot løbet ind i en depression
ole bjørn: Hvem er dine venner eller meningsfæller her, Hans pivskid?

[x] Hanskrist: jeg har aldrig forsøgt at gøre mig selv populær, tværtimod, må man sige, men til trods herfor som tiden er gået og mit mod til at indrømme min egen dårlige debatstil, så er der stort set ikke nogen der har noget imod mig

[x] Hanskrist: men er vi nu ikke på børnehave stadiet bjørn???

[x] Hanskrist: hvorfor ikke som mand og mand imellem taler seriøst om hvorvidt vi kan komme fri af den der OS IMOD DEM personforfølgende debatstil der i alt for høj grad styrer trosfrihed,, jeg tror alle ønsker at vi kunne komme fri af denne problematik

[x] Hanskrist: zenia og RM venter ihvertfald på at dette må høre op, som arne og undertegnede også er ved at være godt træt af denne dagsorden

[x] Hanskrist: jeg ved ikke om du stadig har beføjelser til at kunne følge med i hvem der er online (til trods for at de har bedt om anonymitet) og om du stadig takket være cookies kan følge vores færden på internettet

[x] Hanskrist: vil du svare herpå, jeg har spurgt dig så ofte, men du undviger at svare, og jeg tror vi er flere der gerne ville vide besked

[x] Hanskrist: ellers må vi jo spørge admin

ole bjørn: På børnehavestadiet har du jo befundet dig konstant, Hans pivskid, så derfor kan ingen her kommunikere med dig. At du lider af forfølgelsesvanvid, gør det ikke bedre. Der er ingen der gider følge dig, for dine meninger er værdiløse.

[x] Hanskrist: ikke forfølgelsesvanvid, du har selv oplyst os derom

ole bjørn: Men der er sikkert mange, der håber på, at du forføjer dig bort, så trosfrihed.dk får en chance for at vokse.

[x] Hanskrist: så undgik du mit spørgsmål endnu engang

[x] Hanskrist: såre simpel og enkel spørgsmål

[x] Hanskrist: trosfrihed kan ikke vokse så længe du og simone kører den der OS IMOD DEM personforfølgende debatstil

[x] Hanskrist: den dag I slap denne negative destruktive automatisme OS IMOD DEM personforfølgende dagsorden, ville trosfrihed rent faktisk kunne blomstre, hvor du og simon er inkluderet på ligefod med vi andre

[x] Hanskrist: der burde være plads til os alle

ole bjørn: Spørg du blot Admin, hvis han da gider svare dig. Det er der tilsyneladende ikke andre der gør, når du udråber dem til dine "meningsfæller". Du er ikke et svar værd, Lille Hans pivskid.

[x] Hanskrist: Hej Peter Arentzen,, Ole Bjørn har tidligere givet højlydt udtryk for at han kunne se hvem der var online og ikke online, uanset om folk havde valgt anonymitet i forbindelse deres profil

[x] Hanskrist: har Bjørn stadig disse tekniske beføjelser Peter Arentzen????

[x] Hanskrist: hvis ikke Peter reagerer herpå, da sender jeg ham en privat pb

ole bjørn: Du er simpelthen for dum og uvidende, Hans pivskid.

[x] Hanskrist: var du til at stole på, altså om du havde en positiv dagsorden for trosfrihed og et positiv fornuftig objektiv syn på os debattører, ville jeg ikke ha noget imod at du havde disse tekniske beføjelser, men med din negative dagsorden det er en anden sag

[x] Hanskrist: ja selvfølgelig var jeg uvidende da du fortalte mig at du kunne se selv anonymes optræden

[x] Hanskrist: jeg tror også andre debattører var uvidende herom

ole bjørn: Endnu engang: Du er simpelthen for dum og uvidende, Hans pivskid.

[x] Hanskrist: og jeg er jo ej heller født igår, og med cookies der snager, kan du vel følge os alle og vores internet færden

[x] Hanskrist: min uvidenhed kunne du hurtigt afhjælpe, du kunne blot svare mig

[x] Hanskrist: jeg tar lige et kopi, da det vi her drøfter har interesse for andre brugere af trosfrihed også

ole bjørn: Hvorfor skulle jeg dog det?

Hanskrist: du er et stort barn bjørn, alle de måneder hvor du ikke var her,, var den ofte i samme perioder over 80 i antal, det er rent tilfældigt som det har at gøre med søgemaskiner der bliver registreret som besøgende
[x] Hanskrist: hvis du bruger helt bestemte keywords, nøgleord, i dine indlæg, da kan du tiltrække dig en mængde søgemaskiners opmærksomhed og også den vej nye besøgende, men det får ikke flere folk til at synes godt om trosfrihed og slå sig ned her som læser eller deba

[x] Hanskrist: debattører

[x] Hanskrist: dette er jo ren populisme og tåbelig opportunisme at begynde at tænke i disse bane

[x] Hanskrist: du ter dig som et såret dyr, og du gør en tragi komisk figur

[x] Hanskrist: du er din egen værste fjende, Kain Abel syg af misundelse og du forsøger konstant at intimidere dine medmennesker, her meddebattører

[x] Hanskrist: STOP DET DOG MAND, find en anden og mer konstruktiv dagsorden

ole bjørn: Så er Hans træls igen på banen i sin ekstatiske gejst (læs; i stor ophidselse og forvirring med sig selv).

[x] Hanskrist: få nu de trolde ud af dit hjertets og hjernens hvælv

ole bjørn: Nej Hans, søgemaskiner registreres separat. Du ER ikke særlig godt begavet.

[x] Hanskrist: ja hvad ved en mand som dig der ingen spiritualitet overhovedet har i sit liv, om de forhold, du aner intet om dette, du har aldrig magtet at tale med om religiøse spørgsmål på en spirituel måde

ole bjørn: Det eneste, du mestrer, Hans træls, er at svine andre debattører til. Det har været din agenda her i 6 år.

[x] Hanskrist: vrøvl med dig, du er den eneste der gør dette helt udtalt i en OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende agenda, hvor det folk skriver bevidst skal mistydes så de kan latterliggøres ringeagtes og intimideres og belyves, beklikkes som personer

[x] Hanskrist: jeg skrev du var den eneste,,, det er ikke korrekt, du gør det med din sammensvorne simone

[x] Hanskrist: jeg har spurgt dig og simon om vi dog for pokker ikke kan stoppe den der OS IMOD DEM personforfølgende bevidstløse negative destruktive automatisme dagsorden

[x] Hanskrist: folk er trætte af dette, trætte trætte, lede og kede af dette, og I jager folk væk på den måde

ole bjørn: Jeg har kun været væk fra aktiv deltagelse i debatten. Jeg har fulgt udviklingen konstant. De eneste gange gæsteantallet har været højt, er i de perioder, hvor du ikke har været aktiv.

[x] Hanskrist: eneste grund til at du dukkede op på trosfrihed igen, var fordi vi var ved at få bugt med den der OS IMOD DEM personforfølgende intimiderende debatstil,, så skal jeg love for bamse dukkede op igen og faldt på knæ for admin om at få lov til at komme tit

ole bjørn: Uanset hvor meget du træner, kan du ikke løbe fra virkeligheden andre steder end i din fantasi. Det gør du til gengæld konstant.

[x] Hanskrist: eneste grund til at du dukkede op på trosfrihed igen, var fordi vi var ved at få bugt med den der OS IMOD DEM personforfølgende intimiderende debatstil,, så skal jeg love for bamse dukkede op igen og faldt på knæ for admin om at få lov til at komme til

[x] Hanskrist: roret igen

[x] Hanskrist: det er okay du forsøger at være spydig og sjov, helt fint,,, det skal der være plads til, men det er ikke det samme som en bevidst opsat OS IMOD DEM personforfølgende intimiderende debatstil fra morgen til aften

ole bjørn: Også det har du fået galt i halsen, Hans træls. Jeg har fra starten og til dato frasagt mig ethvert ønske om at have særbeføjelser på trosfrihed.dk. Men den myte trives jo også i din fantasi, fordi du er for dum til at forstå sidens funktioner.

[x] Hanskrist: folk tør jo ikke skrive her, fordi her pågår så voldsomme personforfølgelser, intimideringer latterliggørelse ringeagtelse af andre debattører og hvad de uskyldigt skriver,,, ja ingen tør gå til tasterne længere

[x] Hanskrist: hæ hæ,, vi har stadig din trådstarter i "Kan trosfrihed.dk forbedres" så du kan godt opgive din vasken hænder

ole bjørn: Kan du nævne en eneste debattør, som du aldrig har svinet til? Næh, Hans trold, det kan du ikke.

[x] Hanskrist: simon der elsker litteratur (at folk tør skrive) ingen har som ham gjort folk her på stedet bange for at gå til tastaturet og skrive hvad der ligger dem på sinde,,, ingen tør længere bare udtrykke sig frit

ole bjørn: Alle har været udsat for din tilsvining, og det er derfor så mange har forladt den aktive debat.

[x] Hanskrist: og ja så skal vi passiviseres og undervises som i den sorte skole om andre der skriver, morten nielsen eller elsa gress dette er reaktionært og gammeldags

[x] Hanskrist: thomas sagde der var 3 debat terrorister her på stedet og det var; bjørn, simon og hanskrist

ole bjørn: Måske skulle vi nøjes med at kalde dig Hans svinepels. Trold er næsten et for venligt ord.

[x] Hanskrist: det indrømmede jeg det rigtige i,,, og spurgte dig og simon om hvad vi kunne gøre for at trosfrihed kom til at fungere bedre og sundere

ole bjørn: Både dine personangreb og dit sprog er svinsk. Du er så langt fra det kristne ideal, som man kan komme.

[x] Hanskrist: og der er et udtalt ønske om at den der trivielle og ondskabsfulde, destruktive OS IMOD DEM personforfølgende debatstil må høre op,,, det er så tåbeligt gjort,, og hvorfor er religions debatten så meget større og bedre idag, jo fordi man der bliver udvist

ole bjørn: Også dit liv som samfundsnasser er imod det kristne ideal, og så praler du endda af det.

[x] Hanskrist: hvis man kun personforfølger andre debattører,, altså kun intimiderer og latterliggør dem frem for at debattere substans

ole bjørn: Al din "kristendom" er rendyrket hykleri, fra dit debatnavn og avatar til din opførsel i det daglige.

ole bjørn: Du burde kalde dig Hansantikrist. Det passer langt bedre til dine handlinger.

[x] Hanskrist: du er i sindet gamle bamse

[x] Hanskrist: du har fået trolde i hjertet og hjernens hvælv og du har ikke forstået at holde dommedag over disse,,, men de bliver projiceret ud i omgivelser, din theory of mind, er meget mangelfuld udviklet

ole bjørn: Spar dine floskler, Hans svinepels. Som Michael siger, er det kun vores handlinger, der tæller i livet. Det samme siger kristendommen og flere andre religioner, og dine handlinger er menneskefjendske.

[x] Hanskrist: hvis en psykiater hørte om dine ideer om trolde her på trosfrihed og andre steder, hvor tror du han ville have fokus? ja på din egen theory of mind hjernestruktur, han ville undre sig over dine projektioner og hvorfor du bliver så optaget af disse trolde'

ole bjørn: Enhver, der læser dine aggressioner mod anderledes tænkende, kan se det, og du praler også af din aggression. Hvor dumme tror du folk er?

ole bjørn: En psykolog ved, hvordan man skal omgås andre socialt. Det ved du ikke, for du har ingen forstand på psykologi.

[x] Hanskrist: bjørnen i katharsis terapi hos Tiger,, jeg synes det er trivielt med dine personlige angreb, og jeg synes det ødelægger vore muligheder for gode interessante samtaler og debatter

[x] Hanskrist: jeg er skuffet, som jeg er træt, træt, træt, led og ked af denne evindelige OS IMOD DEM personforføglende agenda fra morgen til aften

[x] Hanskrist: hvorfor gør du/I dette imod trosfrihed portalen

ole bjørn: En ukristen hykler, en svinepels og en pralerøv uden uddannelse og uden social intelligens, det er sådan andre opfatter dig, og ikke kun mig.

[x] Hanskrist: jeg har rakt hånden ud til dig og simon utallige gange, har altid inkluderet jer, men I fortsætter blot

[x] Hanskrist: tiden er til at at kopi af chatten

Hanskrist: nej dit fravær var en omstilling, fordi vi lige skulle finde os selv uden dig der fyldte så meget,, vi skulle lige sunde os og finde vores egne ben at stå på,
ole bjørn: En gang til. Kan du nævne en eneste debattør, som du aldrig har svinet til? Næh, Hans svinepels, det kan du ikke.

[x]Hanskrist: vi kan være her allesammen, der findes ingen trolde bamse,,, vi skal inkludere hinanden, og det i forbindelse en mere sober debat adfærd, hvor vi skal droppe den der OS IMOD DEM personforfølgende debatstil

ole bjørn: Så derfor kryber du uden om spørgsmålet. Dine handlinger afslører din menneskeforagt.

[x]Hanskrist: da thomas skrev der var 3 debatterrorister på stedet, nemlig bjørn simon og hanskrist, da tog jeg dette til mig,,

[x]Hanskrist: jeg har ikke engang brugt tid på at forsvare mig selv, men godtaget at min debatstil var yderst kritisabelt

[x]Hanskrist: dernæst spurgte jeg dig og simon om vi dog ikke kunne gøre det bedre, forbedre vores debat stil som debat atmosfæren her på stedet

[x]Hanskrist: og det er den storm mit spørgsmål til dig og simon satte igang, der stadig pågår

ole bjørn: Du behøver ikke at tage hensyn til Thomas mening, for han er selv en trold, der har optrådt med smædeindlæg både anonymt og under talrige pseudonymer.

[x]Hanskrist: uanset hvad, så var thomas de sidste år seriøs, og hvis nogen skulle være sure, bitter, på thomas skulle det måske være mig, for hvad han forsøgte at gøre imod mig i sin tid, men det har jeg tilgivet

ole bjørn: Men du svarer fortsat ikke på mit spørgsmål, for du har svinet alt og alle til. selv så positive mennesker som RoseMarie og Zenia.

[x]Hanskrist: min stil overfor zenia har været under al kritik, og jeg har givet zenia en undskyldning

ole bjørn: Du er og forbliver en hyklerisk svinepels, Hans, der mistolker det kristne budskab.

ole bjørn: Din stil overfor Simon har også været under al kritik, så hvad med at give ham en undskyldning.

[x]Hanskrist: jeg har aldrig svinet RM til, men jeg har tvunget hende til at tage stilling i den her OS IMOD DEM personforfølgende debatterrorisme,, hvor jeg ikke mener man stiltiende kan se på uden at give sin mening til kende

[x]Hanskrist: jeg tror ej heller RM har følt jeg svinede hende til, men at jeg pressede hende til at turde sige sin mening i den her OS IMOD DEM personforfølgende debatterrorisme

[x]Hanskrist: RM har skuffet mig i den sammenhæng, meget endda

ole bjørn: Jo, du har svinet RoseMarie til mange gange, så det eneste, du har "tvunget" hende til er at ignorere dig, som de fleste her gør.

ole bjørn: At du ikke kan se det selv, er igen et bevis for din manglende sociale intelligens.

[x]Hanskrist: vrøvl jeg har ikke svinet RM til mange gange,,, nu må du stoppe

[x]Hanskrist: og overfor simon har jeg sat hårdt imod hårdt, givet ham igen af samme medicin som han gir,,,, hvis simon ikke havde personforfulgt mig (og ja andre debattører) ville jeg aldrig kunne finde på at angribe ham

[x]Hanskrist: simon har forfulgt mig stort set siden 2003,, og til sidst var det ud over intimideringer, latterliggørelse og ringeagt også en beklikken og belyven min person

[x]Hanskrist: at et menneske til sidst mister tålmodigheden og sætter hårdt imod hårdt overfor en sådan person er meget forståeligt

[x]Hanskrist: og den frihed har jeg taget mig selv, at jeg fra tid til anden hvis jeg synes tingene bliver for meget, så sætter jeg blot hårdt imod hårdt

ole bjørn: Intet af det, Simon har sagt om dig, er forkert. Hvad du har gjort er at gengælde facts med svinske anklager gentaget igen og igen.

[x]Hanskrist: nøjagtig det samme med den der OS IMOD DEM personforfølgende debat terrorisme,, den vil jeg også bekæmpe med næb og klør

[x]Hanskrist: "Intet af det, Simon har sagt om dig, er forkert"" ja så kender vi ligesom det niveau I befinder jer på,,

ole bjørn: Du føler dig hævet over andre mennesker for at skjule for dig selv, at du er en nullitet, der ikke kan omgås nogen mennesker på normal vis.

[x]Hanskrist: simon er ikke interesseret i debat, men kun hvordan kan jeg beklikke, intimidere, latterliggøre og få ringeagtet denne debattør

ole bjørn: Selv dit OS mod DEM er en løgn, for du er helt isoleret her på grund af din indstilling til andre mennesker.

[x]Hanskrist: men nu må du mavesurmule med dig selv og dine trolde i hjertets og hjernens hvælv bamse bjørn og jeg sender dig en solstråle af antidepressive ønsker for din dag, og håber dit gode humør og tidligere overskud vil vende tilbage

[x]Hanskrist: jeg tror blot du er løbet ind i en depression.

[x]Hanskrist: Nu vil jeg cykle en tur her fra nørresundby over limfjordsbroen i det skønne solsksinsvejr og dernæst løbe mig en tur i skovene syd for Svenstrup,,, lige bag Guldbæk

ole bjørn: Du har ingen venner her, for du har svinet alle til. Du har af og til nogle forbundsfæller blandt andre trolde, men de er ikke dine venner.

[x]Hanskrist: prøv at kom ud af det igen bjørn, få dit gode humør tilbage og ta imod den udstrakte hånd til dig og ja simon, om hvorvidt vi dog ikke kan gøre det lidt bedre, for så måske at kunne få alle til igen at turde skrive og udtrykke sig frit

ole bjørn: Man får ingen venner når man føler sig hævet over alle andre og udråber sig selv til geni.

[x]Hanskrist: ha ha lol

[x]Hanskrist: hvem har udråbt sig selv til et geni

ole bjørn: Prøv nu at holde dig væk fra debatten i et lille års tid. Så kan det være, at nogen vil give dig hånden, hvis du opgiver dit storhedsvanvid.

ole bjørn: Du har f.eks. pralet af, at du er ved at slå dit navn fast som en førende teolog i Europa. Hvilken anerkendt teolog har nogensinde citeret dig?

ole bjørn: Der var engang for 5-6 år siden, at trosfrihed.dk havde mange seriøse debattører, inden troldene fik overtaget på debatten og jaget dem ud.

ole bjørn: Det er lærerigt at læse indlæggene fra den tid, for de gav stof til eftertanke og viste det potentiale, portalen havde i starten.

ole bjørn: Nattens mange gæster til Michaels og min chat viser, at der fortsat er et skjult potentiale, som kan genvindes hvis troldene kan stækkes.

ole bjørn: Ellers må vi nøjes med minderne.

[x]Hanskrist: nej bjørn stort set hver aften i en lang periode viste der sig et antal besøgende på op til 80 stykker,,, dette har næppe været besøgende,, og rent faktisk mener jeg at huske admin har oplyst os at indimellem går søgemaskiner ind og tæller i besøgs oversi

[x]Hanskrist: husker nemlig at jeg spurgte engang om de mange der læste et bestemt indlæg og som registrerede sig selv som nye bruger,,, hvor disse blev af,, og admin fortalte mig at det skyldtes søgemaskiner

[x]Hanskrist: men vha nøgleord kan du sagtens tiltrække både søgemaskiner og internetbrugere der via google anvises link til trosfrihed,

[x]Hanskrist: som en datalog fra årh uni fortalte mig, skriv et indlæg med de og de nøgleord, og du skal se hvad der sker

[x]Hanskrist: nå nu er manden ankommet på cykel til Svenstrup fra Nørresundby og så venter der yderlig 18 km løb i skoven og 1 times badminton fra 18 - 19

[x]Hanskrist: ikke så mærkeligt at jeg er så tynd, at Jonna sammenligne at gå i seng med mig som at gå i seng med en cykel, som hun igår aftes påstod at nu havde jeg tabt mig igen, ihvertfald var jeg så markeret og mager i ansigtet som sjældent

[x]Hanskrist: det skyldtes blot at jeg har løbet med høj høj fart mine 17 - 18 km 2 dage i træk, det sætter sine tydelige spor i ansigtet og hvis jeg ikke passer på, så taber jeg mig også i den sammenhæng

Hanskrist: glem for en stund personfnidder og dette at æres og krænke hinanden, kom ud i det gode forårsvejr, ta eventuelt det gode humør med ind til tastaturet og skriv noget opløftende på trosfrihed fx eller deltag seriøs i debatten hvor bold er vigtigere end mand
[x]Hanskrist: lad os komme videre, droppe OS IMOD DEM (læs troldene) der er skyldige i en dårlig debat og som skal personforfølges, intimideres, latterliggøres, ringeagtes og udstilles, beklikkes og belyves ud fra mistydning hvad de skriver

[x]Hanskrist: hvad de dog skriver i papirkurven, skraldespanden, har fået et nyt indlæg, hvis der er nogle der kunne tænke sig at læse især hvad en bjørn og en tiger eller hanskrist har sagt til hinanden over chatten,, ihvertfald vil I blive klogere ved at læse det

ole bjørn: Hvad rager dit privatliv os andre, Hans bundskraber. Det eneste interessante i dine udgydelser er din demonstration af, at du ikke har forstået, hvad Peter forklarede dig.

[x]Hanskrist: ved at læse HansKrist's indlæg før arnes indlæg 11/04/2014 13:06 i tråden "Kan trosfrihed.dk forbedres" da vil man opleve 2 nærmest diamentrale modsatte opfattelse af hvad det religiøse spørgsmål drejer sig om

[x]Hanskrist: set i det lys er det måske ikke så mærkeligt at arne påstår han aldrig har fattet stort set noget som helst af hvad jeg skriver,, for der er en verden til forskel i vores opfattelse af hvad det religiøse spørgsmål drejer sig om

ole bjørn: Der er ikke noget tigeragtigt over dig, lille Hans. Du ligner mere en tynd forpjusket baggårdskat, der jamrer over at være forfulgt af de andre katte.

[x]Hanskrist: næh,, jeg beklager at trosfrihed skal bruges til OS IMOD DEM personforfølgende debatterrorisme, at trosfrihed skal lægge navn og ryg, og ry og domæne dertil

ole bjørn: Ingen bliver klogere af at læse din opfattelse af religion. Det kan højst give et indblik i et sygt sinds fantasier.

[x]Hanskrist: jeg skal nok klare mig, det tror jeg står klart for alle

[x]Hanskrist: nu er balladen der igen,, du er tilbage og vi overdænges med chat og budskaber som disse: Ingen bliver klogere af at læse din opfattelse af religion. Det kan højst give et indblik i et sygt sinds fantasier"

ole bjørn: Det står klart for alle, at du agter at fortsætte med at terrorisere trosfrihed.dk i både chatten og debatten.

[x]Hanskrist: jeg terroriserer hverken chatten eller debatten,, klap da lige i mand,, STOP dit ævl og din råben op

[x]Hanskrist: husker engang du påstod at jeg i chatten havde svinet folk til, jeg viste dig et kopi af chatten, der var intet der kom i nærheden af at svine nogen til, du svarede igen med at du slet ikke havde læst hvad der stod,, så idiotisk og på det plan kører du

[x]Hanskrist: går du ud i mine sidste mange indlæg, du vil ikke finde noget der ligner det du kalder at terrorisere

[x]Hanskrist: jeg tror folk er mere interesseret i at vide hvad du nu vil gøre, efter at du på dit frieri til admin fik en kurv

[x]Hanskrist: selv simon sagde fra overfor dig, og mente du havde misforstået det

[x]Hanskrist: du vil frelse trosfrihed, men nej det kan vi ikke, men vi kan begynde at opføre os mere debat etisk anstændige overfor hinanden

[x]Hanskrist: fx stoppe de der infame meningsløse OS IMOD DEM personforfølgende debat terroriseren,, simpelthen blot stoppe disse

[x]Hanskrist: det er en tabersag for trosfrihed og for os alle

det er en tabersag for trosfrihed og for os alle
[x]Hanskrist: HØRT

ole bjørn: De mange her, der ikke gider debattere med dig taler sit tydelige sprog om, at du har svinet dem til og at du ikke bibringer debatten noget af værdi.

[x]Hanskrist: jeg vil nok gerne især skrive om kristen spiritualitet, du vil hellere skrive indlæg der minder om videnskab dk,, så fint, så gør du det

[x]Hanskrist: det er din mening om mig bamse, men sid ikke fast i den, kom videre,,, du gør det du finder væsentligt

ole bjørn: Der er ingen os og dem kamp. Det er en fantasi af Hans træls for at lade som om, at han er medlem af en gruppe med samme religiøse opfattelse. Det er han ikke. Han er helt alene.

[x]Hanskrist: arne, zenia, treram, RM, thomas, michael (selv om han bestemt ikke bryder sig om mig) debattere da alle forholdsvis frit med mig,,

[x]Hanskrist: om folk ka li hinanden eller ikke, er sgu da lidt ligegyldigt, og det er virkelig tåbelig børnehave sandkasse niveau at slå ind på

[x]Hanskrist: ha ha det er dig der har italesat en OS IMOD DEM (læs troldene) kamp og dagsorden,, det kan du ikke løbe fra dine indlæg og din seneste trådstarter fanger dig sort på hvidt

ole bjørn: Hans fantasier står også alene, f.eks. fantasien om at han forstår Ibsen bedre end alverdens litterater, som han i øvrigt foragter.

[x]Hanskrist: hæ hæ hæ den gjorde ondt,, og du vil ikke slippe den,, så ondt gjorde den at du der dummede dig for åben skærm

ole bjørn: Og hans fantasi om, at han forstår Einstein bedre end Einsteins venner og kolleger ja endda Einstein selv.

[x]Hanskrist: du ville ikke engang kunne bestå folkeskolens 9. klasse afgangs eksamen i dansk

[x]Hanskrist: i din totale misforståede Ibsen vers

ole bjørn: Og hans fantasi om, at han er en stor og betydende teolog, der nyder respekt overalt.

[x]Hanskrist: du har en einstein kompleks, det har jeg ikke, siden medicin studiet, har jeg været uden einstein kompleks

[x]Hanskrist: jeg er den væsentligste nytænkende og spændende (godt skrivende) stemme indenfor dansk teologi i dag

ole bjørn: Og hans fantasi om, at han var den dygtigste studerende på Århus universitet, som alle de studerende beundrede for hans høje intelligens.

[x]Hanskrist: dette er en påstand jeg gerne vil stå ved, men jeg er selvfølgelig hverken opdaget eller anerkendt,, så derfor skal det jo forstås korrekt og ikke misforstås

[x]Hanskrist: det har jeg ikke sagt noget om, jeg har sagt noget om at kunne besvare eksamensopgaver året rundt i biofysik og kemi,,, vi fik et eksamens sæt udleveret i hver eneste uge

ole bjørn: Og hans fantasi om, at hans manglende uddannelse kvalificerer ham til at være den klogeste her på debatten.

[x]Hanskrist: og ja jeg blev berygtet for aldrig, i den tid, at have mødt en opgave jeg ikke magtede at løse,, og i et par tilfælde var jeg den eneste på ikke bare mit hold, men hele årgangen der magtede at løse et par meget svære opgaver,,, det var en kendt sag

ole bjørn: Og hans fantasi om, at hans indlæg tiltrækker andre debattører. Blot mærkeligt at trosfrihed.dk så ikke er den mest besøgte debatside i Danmark.

[x]Hanskrist: nå nu har jeg svaret nok lige på de der ting du smider i hovedet på mig,, som jeg et og andet sted slet ikke burde fanges ind af,, derfor ikke lige mere af den børnehave sandkasse leg og smiden sand og mudder i hovedet på hinanden,,

[x]Hanskrist: vrøvl vrøvl, jeg har altid sagt at mine indlæg var u-populære og henvender sig til et meget meget smalt publikum

ole bjørn: Og hans fantasi om, at han har indsigt i naturvidenskab, skønt han ikke forstår den matematik, som forskere beskriver deres arbejde med.
#16943 - 14/04/2014 12:21 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
HansKrist: vrøvl vrøvl, jeg har altid sagt at mine indlæg var u-populære og henvender sig til et meget meget smalt publikum
ole bjørn: Og hans fantasi om, at han har indsigt i naturvidenskab, skønt han ikke forstår den matematik, som forskere beskriver deres arbejde med.

ole bjørn: Og hans fantasi om, at en ruslignende ekstase er et udtryk for spiritualitet.

[x]Hanskrist: ha ha ha,, forstår den matematik som forskere arbejder med,, det er der stort set ingen der gør,, hør blot hvad Dawkins siger om det forhold og ja einstein sagde dengang,, men der hvor jeg har mine spidskompetencer, det er indenfor den matematik der besk

[x]Hanskrist: beskriver den fysiske og biologiske virkelighed

ole bjørn: Realiteten i alle disse fantasier kan dokumenteres i alle de artikler, han har skrevet i anerkendte videnskabelige tidsskrifter. Nåh nej. Hans træls har jo ikke udgivet noget som helst, og i videnskabelige kredse er han totalt ukendt.

[x]Hanskrist: derfor mine suveræne præstationer på medicin studiet i de eksamens opgaver såvidt biofysik og kemi

[x]Hanskrist: jamen bamse, du behøver slet ikke skrive alt det om mig,, for jeg er den første til selv at ha redegjort herfor,, jeg har aldrig aldrig forsøgt at bluffe nogen

ole bjørn: Forklar os så lige, Hans træls, hvordan man anvender Fourier analyser i fysikken og biologien.

[x]Hanskrist: du står overfor den mest selvbiografiske ærlige mand man forestille sig kan

ole bjørn: Eller hvorfor er Feynman diagrammer så vigtige i højenergifysikken?

[x]Hanskrist: såvidt jeg husker har du været inde herpå her på debatten,, men det interesserer mig ikke, har stort set ikke arbejdet med disse forhold siden medicinstudiet

[x]Hanskrist: så jeg kunne aldrig finde på at ville kloge i disse ting

[x]Hanskrist: jeg har bevidst forladt denne vej, med fuld overlæg,, gik jeg et års tid og overvejede hvad jeg skulle, om jeg skulle gå i den naturvidenskabelige retning som mine evner bedst var til eller om jeg skulle vende tilbage til psykologi og filosofi

ole bjørn: Vi kender jo din selvbiografi. Den har du jo indviet os i. Drop out fra universitetet, og siden kontanthjælp, undtagen i de kort perioder hvor kommunen har tvunget dig i aktivering.

[x]Hanskrist: ja næsten korrekt

ole bjørn: Dine evner rækker åbenbart ikke længere end til at være stik-i-rend-dreng, men det træner du jo også i hver dag.

[x]Hanskrist: men aktivering er kontanthjælp, og jobprøvning er at du arbejder fuld tid og kun får din kontanthjælp,, i min tid ikke brutto over 10000 kroner selv om jeg arbejdede 37 timer på samme betingelser som alle andre

[x]Hanskrist: folk på a kasse arbejdsløsheds understøttelse frygter at komme på kontanthjælp

[x]Hanskrist: længere kan du ikke synke og miste rettigheder og blive ydmyget i dagens danmark

ole bjørn: Ja a-kasse medlemmer foretrækker jo i modsætning til dig at få en uddannelse og arbejde for deres løn.

[x]Hanskrist: husker en mand på min alder i aktivering der tydeligvis havde det dårligt på mange måder med sig selv, han havde 2 uddannelser fra århus universitet,, hvordan han kom hen til mig hver dag, og spurgte mig, "tror du jeg skal være her i flere år",,

[x]Hanskrist: han sad og samlede plastik sandkasse legetøj og puttede det i poser hver eneste dag, der på aktivering, men sad du med ham til frokost kunne han underholde som en af de mest interessante og vidende mennesker

ole bjørn: Når nu samfundet har ydmyget dig ved at forsørge dig på trods af din manglende uddannelse, er det så derfor du ønsker at ydmyge alle os med en højere uddannelse?

[x]Hanskrist: efter et par års forløb mødte han ikke op mere, kommunen forsøgte at kontakte ham, men fik fra moderen at vide at hun en aften de havde spist sammen, der var han blevet siddende ved spisebordet, da hun undersøgte nærmere sad han og var død

[x]Hanskrist: tilfældigvis var hans kusine en af mine bedste venner fra medicinstudiet, og hun var psykiater, og hun havde fortalt mig om de fantastiske breve/mails han gennem årene havde sendt hende

[x]Hanskrist: så på den måde kom jeg til at kende ham ret godt,, men det var sgu da et sørgeligt liv kommunen gav ham ved at fejlplacere ham, sammen med unge hashmisbrugere som han sad sammen med der og samlede legetøj,,

ole bjørn: Der er du jo heldigere, Hans træls, for du er jo kun hjernedød. Det skyldes jo nok, at du mangler den samvittighed og samfundsfølelse, som gjorde ham deprimeret til døden.

[x]Hanskrist: hans problem var ikke hash, hans problem var ikke at få tiden til at gå, hans problem var ikke sådan at han skulle samle det forbandede lort til plastik legetøj,, hans problem var et stykke reelt arbejde, som han i den grad søgte og søgte og efterspurgte

ole bjørn: Har du tænkt over, at det var måske fordi han frygtede at ende som dig.

[x]Hanskrist: du kender for lidt til mig og mit liv, trods hvor meget jeg har fortalt dig, til at du kan sige noget om min samfundsfølelse og samvittighed bamse,,,

[x]Hanskrist: nej jeg kan godt sige en masse om hvad der var den mands reelle behov

[x]Hanskrist: du fatter ikke hvad der foregår i dagens danmark bamse

[x]Hanskrist: du lever med næsen i sky

[x]Hanskrist: din næse er så højt i sky 3 himmelske domæner med kun internationale førende forsker,,

[x]Hanskrist: du har ingen politisk jordforbindelse overhovedet

ole bjørn: Begavede mennesker med viljestyrke er aldrig arbejdsløse mange dage. Hvis der ikke er et job til dem, starter de noget op selv. Det har jeg gjort, og skabt adskillige arbejdspladser for dem, der ikke kunne selv.

[x]Hanskrist: du er en gammel nasserøv der sammen med en lang række andre har sikret jer selv i hovede og røv, mens I har været gud så usolidarisk

[x]Hanskrist: Begavede mennesker med viljestyrke er aldrig arbejdsløse mange dage. Hvis der ikke er et job til dem, starter de noget op selv. Det har jeg gjort, og skabt adskillige arbejdspladser for dem, der ikke kunne selv" bjørn citat

[x]Hanskrist: det bliver sjovere og sjovere med dig tilbage bjørn,, aldrig har jeg moret mig så meget siden du kom tilbage

ole bjørn: Så jeg kender nok mere til dagens Danmark end du, som har været passiv det meste af dit liv, mens jeg har levet i det og studeret det i et par generationer.

[x]Hanskrist: du er så fyldt med bull shit at jeg kun kan sige om dig og dine forskere fra hele verden som du tilhører inderkredsen af,, mig og så min bare røv

[x]Hanskrist: du bliver sjovere og sjovere med alderen,, sjovere og sjovere med at demensen breder sig

ole bjørn: Ja, vi ved jo allesammen, at det morer dig at fylde debatten med dårligt sprog og håne dem, der arbejder.

[x]Hanskrist: du har helt sikkert gjort det godt og gjort dig fortjent til lidt hæder og guderne skal vide det har du fået, men du er en utroværdig storskrydende PRAL -RØV af værste slags som folk griner af

[x]Hanskrist: BJØRN, du gør dig selv til grin!!!!

[x]Hanskrist: og nu stopper du med at jamre, for du har den "undte lyme" selv været ude om at du bliver griiint af

Arne Thomsen: Der er fremkommet en ny religion: Trolde. Det er den meneskekærlige hyggeonkel Oles åbenbaring - og det er ganske vist - og tillige naturvidenskabeligt bevist

[x]Hanskrist: jamen bamse, du behøver slet ikke skrive alt det om mig,, for jeg er den første til selv at ha redegjort herfor,, jeg har aldrig aldrig forsøgt at bluffe nogen
ole bjørn: Forklar os så lige, Hans træls, hvordan man anvender Fourier analyser i fysikken og biologien.

[x]Hanskrist: du står overfor den mest selvbiografiske ærlige mand man forestille sig kan

ole bjørn: Eller hvorfor er Feynman diagrammer så vigtige i højenergifysikken?

[x]Hanskrist: såvidt jeg husker har du været inde herpå her på debatten,, men det interesserer mig ikke, har stort set ikke arbejdet med disse forhold siden medicinstudiet

[x]Hanskrist: så jeg kunne aldrig finde på at ville kloge i disse ting

[x]Hanskrist: jeg har bevidst forladt denne vej, med fuld overlæg,, gik jeg et års tid og overvejede hvad jeg skulle, om jeg skulle gå i den naturvidenskabelige retning som mine evner bedst var til eller om jeg skulle vende tilbage til psykologi og filosofi

ole bjørn: Vi kender jo din selvbiografi. Den har du jo indviet os i. Drop out fra universitetet, og siden kontanthjælp, undtagen i de kort perioder hvor kommunen har tvunget dig i aktivering.

[x]Hanskrist: ja næsten korrekt

ole bjørn: Dine evner rækker åbenbart ikke længere end til at være stik-i-rend-dreng, men det træner du jo også i hver dag.

[x]Hanskrist: men aktivering er kontanthjælp, og jobprøvning er at du arbejder fuld tid og kun får din kontanthjælp,, i min tid ikke brutto over 10000 kroner selv om jeg arbejdede 37 timer på samme betingelser som alle andre

[x]Hanskrist: folk på a kasse arbejdsløsheds understøttelse frygter at komme på kontanthjælp

[x]Hanskrist: længere kan du ikke synke og miste rettigheder og blive ydmyget i dagens danmark

ole bjørn: Ja a-kasse medlemmer foretrækker jo i modsætning til dig at få en uddannelse og arbejde for deres løn.

[x]Hanskrist: husker en mand på min alder i aktivering der tydeligvis havde det dårligt på mange måder med sig selv, han havde 2 uddannelser fra århus universitet,, hvordan han kom hen til mig hver dag, og spurgte mig, "tror du jeg skal være her i flere år",,

[x]Hanskrist: han sad og samlede plastik sandkasse legetøj og puttede det i poser hver eneste dag, der på aktivering, men sad du med ham til frokost kunne han underholde som en af de mest interessante og vidende mennesker

ole bjørn: Når nu samfundet har ydmyget dig ved at forsørge dig på trods af din manglende uddannelse, er det så derfor du ønsker at ydmyge alle os med en højere uddannelse?

[x]Hanskrist: efter et par års forløb mødte han ikke op mere, kommunen forsøgte at kontakte ham, men fik fra moderen at vide at hun en aften de havde spist sammen, der var han blevet siddende ved spisebordet, da hun undersøgte nærmere sad han og var død

[x]Hanskrist: tilfældigvis var hans kusine en af mine bedste venner fra medicinstudiet, og hun var psykiater, og hun havde fortalt mig om de fantastiske breve/mails han gennem årene havde sendt hende

[x]Hanskrist: så på den måde kom jeg til at kende ham ret godt,, men det var sgu da et sørgeligt liv kommunen gav ham ved at fejlplacere ham, sammen med unge hashmisbrugere som han sad sammen med der og samlede legetøj,,

ole bjørn: Der er du jo heldigere, Hans træls, for du er jo kun hjernedød. Det skyldes jo nok, at du mangler den samvittighed og samfundsfølelse, som gjorde ham deprimeret til døden.

[x]Hanskrist: hans problem var ikke hash, hans problem var ikke at få tiden til at gå, hans problem var ikke sådan at han skulle samle det forbandede lort til plastik legetøj,, hans problem var et stykke reelt arbejde, som han i den grad søgte og søgte og efterspurgte

ole bjørn: Har du tænkt over, at det var måske fordi han frygtede at ende som dig.

[x]Hanskrist: du kender for lidt til mig og mit liv, trods hvor meget jeg har fortalt dig, til at du kan sige noget om min samfundsfølelse og samvittighed bamse,,,

[x]Hanskrist: nej jeg kan godt sige en masse om hvad der var den mands reelle behov

[x]Hanskrist: du fatter ikke hvad der foregår i dagens danmark bamse

[x]Hanskrist: du lever med næsen i sky

[x]Hanskrist: din næse er så højt i sky 3 himmelske domæner med kun internationale førende forsker,,

[x]Hanskrist: du har ingen politisk jordforbindelse overhovedet

ole bjørn: Begavede mennesker med viljestyrke er aldrig arbejdsløse mange dage. Hvis der ikke er et job til dem, starter de noget op selv. Det har jeg gjort, og skabt adskillige arbejdspladser for dem, der ikke kunne selv.

[x]Hanskrist: du er en gammel nasserøv der sammen med en lang række andre har sikret jer selv i hovede og røv, mens I har været gud så usolidarisk

[x]Hanskrist: Begavede mennesker med viljestyrke er aldrig arbejdsløse mange dage. Hvis der ikke er et job til dem, starter de noget op selv. Det har jeg gjort, og skabt adskillige arbejdspladser for dem, der ikke kunne selv" bjørn citat

[x]Hanskrist: det bliver sjovere og sjovere med dig tilbage bjørn,, aldrig har jeg moret mig så meget siden du kom tilbage

ole bjørn: Så jeg kender nok mere til dagens Danmark end du, som har været passiv det meste af dit liv, mens jeg har levet i det og studeret det i et par generationer.

[x]Hanskrist: du er så fyldt med bull shit at jeg kun kan sige om dig og dine forskere fra hele verden som du tilhører inderkredsen af,, mig og så min bare røv

[x]Hanskrist: du bliver sjovere og sjovere med alderen,, sjovere og sjovere med at demensen breder sig

ole bjørn: Ja, vi ved jo allesammen, at det morer dig at fylde debatten med dårligt sprog og håne dem, der arbejder.

[x]Hanskrist: du har helt sikkert gjort det godt og gjort dig fortjent til lidt hæder og guderne skal vide det har du fået, men du er en utroværdig storskrydende PRAL -RØV af værste slags som folk griner af

[x]Hanskrist: BJØRN, du gør dig selv til grin!!!!

[x]Hanskrist: og nu stopper du med at jamre, for du har den "undte lyme" selv været ude om at du bliver griiint af

Arne Thomsen: Der er fremkommet en ny religion: Trolde. Det er den meneskekærlige hyggeonkel Oles åbenbaring - og det er ganske vist - og tillige naturvidenskabeligt bevist

ole bjørn: Jeg praler ikke som du gør. Jeg har flere gange oplyst, at jeg ikke er ekspert i noget som helst, og du og måske et par andre trolde er nok de eneste, der deler din morskab. Det viser med al tydelighed, at jeres påståede kristendom er rent hykleri.

[x]Hanskrist: RM klagede over at her var så dødt så dødt, men jeg skal da love for at der er kommet liv i kludene, i chatten siden bjørn er kommet tilbage,,

[x]Hanskrist: arggh er du ikke ekspert i noget bamse?? så stop dog den underdrivelse,, er du fuldstændig gået fra koncepterne

[x]Hanskrist: du svinger lige fra den ene yderlighed til den anden

[x]Hanskrist: du er en ganske velbegavet og klog mand, og det ville vel ikke være forkert at påstå du har et par spidskompetencer og godt kunne kaldes og være ekspert og bestride en funktion som ekspert her og der

[x]Hanskrist: så ret dig da op for fanden mand

ole bjørn: Så troldenavnet er virkelig passende på jer. I lever op til den gamle folkeopfattelse af, at trolde går amok, nå de lugter kristent blod. I har hånet samtlige troende her foruden ateisterne.

[x]Hanskrist: bevar proportionerne

[x]Hanskrist: kære læsere af chatten,, jeg har taget kopi af måske verdens vildeste og sjoveste chat med bjørnen,,, og I kan læse i papirkurven en chat I sent vil glemme og der kommer mere imorgen

ole bjørn: Hvor i samtidig kan tro, at jeres menneskeforagt har skabt jer respekt og venner, er et paradoks for psykiatere at løse.

Hanskrist: jeg har aldrig mødt menneske foragt i arne's livssyn eller verdensbillede,, ikke det der ligner
[x]Hanskrist: jeg har derimod i hanskrist når han skriver mødt noget der godt kan tydes i den retning alt efter hvordan man læser manden og tror han skal forstås

ole bjørn: Nu har jeg ikke mere tid i dag, men fortsæt endelig i samme stil og husk at få det med i papirkurven.

[x]Hanskrist: nå go weekend,, humøret fejler ihvertfald ikke noget her på chatten

[x]Hanskrist: nej men du har også gjort det godt bjørn,, ligefrem fremragende vil jeg sige du har bidraget til underholdningen

ole bjørn: Jeg har skam intet imod at blive tilsvinet. Jeg synes det er fint at trolde afslører deres sande natur.

[x]Hanskrist: fnis, griiiin hviiiin,, du er slet ikke blevet tilsvinet,, du har gjort dig selv til grin, og det er noget andet bamse

Hanskrist: et menneske som mig der har færdes en hel del af mit liv i jord og beton arbejder kredse (og ikke noget med kontanthjælp her men reelt arbejde) overfor dem skal du passe på med hvad du siger og lukker ud af bull shit
[x]Hanskrist: og før du får ørerne i maskinen, tror jeg nok du skal se at fortrække til din forsker himmel med 3 domæner fyldt med verdens førende forskere,,, for nok her i denne himmel kan du måske begå dig, men jeg kan sige dig du kan ikke i de kredse jeg omtaler

Simon: Ole: man skal slvfølgelig se Arnes meninger i et humoristisk lys, hvs ikke det lader sig gi' sig, er man på...herrens mark ;)
Simon: Det ville stå selv en 8-årig tindrende klart, at Arne er religiøs helt ud i neglerødderne. Det er kun hønsemand og Arne der kan finde på at rode deres religiøse dogmtro ind i eksistentialisme og ateisme, hvilket udelukkende bruges som skammel for er se

Simon: lidt intellektuel ud - det havde faktisk været et komisk syn, havde det ikke været for det tragiske ved gentagelser af samme indlæg å ud og år ind ;)

Simon: Om jeg begriber deres selvhøjtidelighed, en så eklatantmangel på distance til sig selv er jo katastrofal for et liv med andre mennesker, to mennesker ka' simpelthen ikke være i samme navle ;)

ole bjørn: Parret med det faktum, at de begge to har store vanskeligheder med at forstå, hvad de læser, bliver det helt galt.

Simon: Om de vil det eller ej, Ole, fremstår deres idéer komiske i vores tid, ja det er igrunden lidt som at læse Kirks Fiskerne..

Simon: Man må forestille sig, at der også i religiøse trosamfund findes humor og ironisk selvdistance, en rummelighed samt almen nysgerrighed, og alt andet der beskriver det menneskelige, lidt a la' Pundik..

ole bjørn: Jeg er sjældent stødt på mennesker med så udpræget funktionel analfabetisme. At sammenligne deres mangel på forståelse med litterære værker, kan jeg ikke rigtig se.

ole bjørn: Sigter du til personerne i fiskerne?

Simon: Men det er umuligt at forestille sig de to varyler fungere i et sådant trossamfund, så de må altså h alteret hjemme, andet ville ikke fungere

Simon: ja for fanden...naturligvis personlighederneder skildres..

ole bjørn: Hans og Arne får mig mere til at tænke på et ulykkeligt "ægteskab" mellem Erasmus Montanus og Per Degn.

Simon: det alvorstunge selvsyn, der ikke lader solen skinne i en krog af sindet - det teater Arne gir med "se livet. er det ikke fantastisk", hænger jo ikke sammen..

Simon: Ja, noget lign....

Simon: Nå, om ikke andet er de gode som illustrerende eksempler, selv om jeg nok syns Arne burde være mere oprigtig

ole bjørn: Apropos min chat med Michael, så forstår ingen af dem hvad begrebet "sandhed" dækker.

ole bjørn: Deres kommentarer virker som en strøm af meningsløse ord sat sammen tilfældigt.

Simon: Jeg nåede ikke at se den, hønsemands dagbog kom i vejen..

Simon: Mich er en god debattør med liv i og bag sig, synes jeg, han har noget at fortælle

ole bjørn: Det er forståeligt at Hans ikke kunne følge med i et studieforløb, men Arne må da i sin ungdom have haft en nogenlunde normal læseevne. Den gik så fløjten, da hans datter blev syg så han kom i psykisk krise.

Simon: Men du ka' være sikker på at begge tror sandheden befinder sig udenfor sproget ;)

Simon: Jada,Arne har sgu et godt hoved, det er den religion der sidder som en klods er ikke er til at komme uden om i manden

Simon: og så lige dt andægtige livssyn, et hænger ikke på greb

ole bjørn: Michael og jeg diskuterede bl.a. begrebet heureka, og at der er forskel på, hvad man opfatter som sandhed.

Simon: akkurat

ole bjørn: Fælles for Hans og Arne er jo, at de begge på psykisk kritiske tidspunkter i deres liv pludselig har set "lyset"-

Simon: Ja, det forstår jeg, har faktisk set det temmelig meget.

Simon: Det er et fænomen der ikke er til at komme uden m indenfor visse fag

ole bjørn: Ingen af dem havde nogen indsigt i psykologi, så de var ikke klare over, at det er en almindelig form for selvsuggestion.

Simon: Jah, klart står det jo, at det handler mere om selvsynet end om livssyn.

Simon: Et livssyn forudsætter faktisk at man evner at se bortfra sig selv.

Simon: Det er jo også dét hønsemand har fat i, når han vedvarende vil søge forkaringer på kristendom med psykologiske arbejdsmetoder, omvendt er det jo muligt at forstå behovet for et meningsfyldt liv medpsykologisk indsigt i mennesket som socialt individ

Simon: Om ikke andet er det godt man har lidt styr på sig selv, og hvis religionen var virksomt middel, så må man bruge dét. Fint. Bedst er det uanset, at holde de private følsomme omr. væk fra debat om

Simon: religion vs. ateisme, så vi ikke skal til at diskutere kvaliteten af personlige "hovsaoplevelser"

Simon: eller diagnosticere hverandre.

Simon: god weekend Ole.

ole bjørn: Når aha-oplevelsen opfattes som noget "livreddende", så er det kæden hopper af.

ole bjørn: Undskyld pausen. Mit sikkerhedsprogram gav sig pludselig til at opdatere.

ole bjørn: Det det er rimeligt let at diagnostisere dem begge, for deres symptomer er lige efter bogen, men en psykoanalyse ville kræve en personlig kontakt, og jeg er forlængst holdt op med at spilde min tid på enkeltpersoner.

ole bjørn: Som forsøgspersoner i trolde-virksomhed fungerer de dog udmærket. Der foreligger flere udmærkede beskrivelser af deres måder at sabotere debatter på.

ole bjørn: Den mest iøjnefaldende er, at de gentager de samme sætninger gang på gang år ud og år ind.

ole bjørn: Hans har bl.a. sin forfølgelses/intimid erings-remse og Arne sit konstante "hvorfor verden ER".

ole bjørn: I begyndelsen studser man lidt over det, men efterhånden bliver man klar over, at det er en sygelig besættelse, som de ikke selv er herre over.

ole bjørn: Så forstår man, at deres intellektuelle udvikling gik totalt i stå for mange år siden.

[x]Hanskrist: tihi selvhøjtidelighed,,, de eneste der mangler humor her på trosfrihed er ateisterne treram, simon og bjørn,, vi andre er smidige og vi har det godt humør mæssigt og vi kan sagtens debattere både med jer og med andre,, vi har flere tangenter at spille på

[x]Hanskrist: vi er jo ikke besat af noget som helst (OS IMOD DEM (troldene i hjertets og hjernens hvælv) der skal personforfølges, intimideres og ltatterliggøres) vi taler blot om at dette må høre op og debatten bliver mere sober,, fx kunne vi da aldrig finde på at

[x]Hanskrist: latterliggøre jer for jeres ateisme standpunkt, men i en sober debat, advokere vi måske for eller vi forsvarer vores spirituelle standpunkt, der for mit vedkommende intet udgangspunkt har i dogmatisk overtro, eller noget med 2 verdner at gøre, vi frister

[x]Hanskrist: samme virkelighed allezusammen, sådan ser teologer også på det, og nej de tar ikke udgangspunkt i religiøs overtro, en sådan findes slet ikke hos moderne teologer, og har været forsvundet siden Kant

[x]Hanskrist: ha ha, om dette ikke at forstå hvad man læser,, simon har læst, ja endda studeret Heidegger meget nøje påstår han, og så har han ikke engang nøglen til Heideggers forfatterskab, han kan ikke give svar på hvad det er vi skylder Heidegger, hvor Heideggers b

[x]Hanskrist: og i hvilke forhold vi finder Heideggers betydning som filosof, hvad er det vi (den kulturelle fortløbende filosofiske diskurs) lærte af Heidegger?

[x]Hanskrist: jeg har givet utallige prøver og eksempler herpå gennem årene, og nogle af dem til ug med kryds og slanger på,, men ikke to sammenhængende ord fra simon, og da han dristede sig til at pippe lidt, afslørede han en total mangel på Heidegger forståelse

[x]Hanskrist: en stor forklaring på Ole's destruktive tilbagekomst der dog er så hylemorsom, ja noget af det sjoveste jeg nogensinde har oplevet (måske nok ufrivillig komisk som med Ibsen misfortolkningen som flere andre ting),, tror jeg blot skyldes lidt mismod og tri
[x]Hanskrist: tristhed,,, lidt depression, for ihvertfald er bamses humør ikke så godt som i gamle dage, det samme kan siges om simon og treram,, jeres humør og overskud er ikke som for år tilbage

[x]Hanskrist: men hvad I bliver jo også ældre

[x]Hanskrist: Bedst er det uanset, at holde de private følsomme omr. væk fra debat om religion vs. ateisme" citat simon,, ja det ville være skønt om du ville overholde det forhold, men nøjagtig dig af alle har det været ledsaget af at du går efter alene personforfølge

[x]Hanskrist: personforfølgelser, hvor andre skal intimideres og latterliggøres og beklikkes og belyves og derson skal psykologisk endevendes af dig som bjørn var den første af alle til at påbegynde i sin tid på religions debatten

[x]Hanskrist: at jeg har valgt mig den frihed herfra, fra tid til anden at sætte hårdt imod hårdt op overfor jer to debat terrorister, kan enhver jo se jeg gør

[x]Hanskrist: enhver kan også se at det ikke er min dagsorden, som er seriøs endda overfor jer, selv om I konstant responderer ubehøvlet på ethvert forsøg på fornuftig kommunikation

[x]Hanskrist: derfor står I med en tabersag,, hvor ole's OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende dagsorden (læs bamses trådstarter og ellers hvad han skriver, findes i papirkuren)

[x]Hanskrist: at I ikke bryder jer om mig som person eller hvad jeg skriver, står for og præsenterer jer for som selv repræsenterer (og at I påskønne andre debattører højere end mig) burde slet ikke have nogen indflydelse på hvordan vi behandler hinanden her på debatte

[x]Hanskrist: hvorfor skal jeg og andre hører det samme igen igen om hvad I mener om mig eller arne, når det er taget ad notam, eller vi har taget dette til efterretning, det er forstået, men hvorfor tæske langhalm herpå

[x]Hanskrist: jeg kunne aldrig i livet finde på at skrive ca 10 år i træk om hvad jeg mener om personen simon eller bjørn,, men jeg kunne i 10 år, ja hundrede år, være aktiv i forhold til en debatadfærd jeg finder under al kritik

[x]Hanskrist: at jeg sætter hårdt imod hårdt overfor jeres personforfølgende og person intimiderende debatstil, kan alle se hvad er

[x]Hanskrist: og hvordan tingene vender,, ingen er i tvivl om at det er ham hanskrist der har turdet som en af de få at sætte sig op imod mægtige bjørn og lille simone

[x]Hanskrist: nu prøver I med alle midler at få michael med i en OS IMOD DEM (troldene) dagsorden, alle kan selv orientere sig om hvordan michael tilhørte troldene ifølge Ole Bjørn da han i sin introducerede denne destruktive debatstil som gældende dagsorden,

[x]Hanskrist: guderne skal da vide at michael gerne vil være på det modsatte hold af ham der har klædt ham af til skindet flere gange, afsløret at hans ideer om hvad tanken er, stammer ordret fra Krishnamurti og at mich forsøgte at skjule forholdet i flere år for os,

[x]Hanskrist: dette og så kritikken af hans bibelfundamentalisti ske opfattelse af evangelierne som historiske dokumenter hvor vi har Jesus ord uforfalsket,, og hans ide om at Jesus er en ikke-handlingens mester der tilhører nuet, som stilheden og det uendelige rum

[x]Hanskrist: sålænge michael ikke er kommet over disse forhold, og lærer at tilgive sig selv, vil han selvfølgelig have stærke følelser der byder ham at tilslutte sig bjørn og simon, uanset om han er enig med mig i at den der dagsorden OS IMOD DEM personforfølgende

[x]Hanskrist: bør høre op og at vi godt kunne ta os sammen hver især og forsøge at gøre debatten mere sobert

[x]Hanskrist: at se hvordan RM og michael skal tages som gidsler er afskyeligt at overvære

[x]Hanskrist: men at overvære hvordan RM og michael ikke tør ytre sig mht hvad der skal til for at trosfrihed bliver et bedre sted at debattere,,, dette er måske endnu mere afskyeligt, frastødende,, og gør at man bliver lidt pessimistisk fordi det tavse flertal åbenbar

[x]Hanskrist: er konfliktsky og ikke tør give udtryk for hvad de mener, men de forføres til at det skal være en sag om personer

[x]Hanskrist: jeg har skrevet to fantastiske indlæg og ser simon har svaret dem begge, forventningsfyldt åbner jeg og finder at manden slet ikke er interesseret i stoffet, men alene pønser på, hvordan kan jeg nu beklikke og komme til at belyve og intimidere hønse

[x]Hanskrist: ulven kommer, ulven kommer, og de kom fra landsbyen flere gange, og så den dag ulven kom, de tænkte, han driver nok gæk med os som tidligere set,

[x]Hanskrist: simon har spurgt mig flere gange om hvad jeg har læst af Heidegger, jeg har svaret ham flere gange, vist ham det sort på hvidt, henvist til det link hvor det var oplyst, men lige lidt hjalp det og han fortsatte sine belyvninger om mig,,

[x]Hanskrist: hvad får manden til at tro jeg nu igen vil med i samme cirkus,, simon er nøjagtig som drengen der råber ulven kommer, ulven kommer

[x]Hanskrist: på et tidspunkt stopper legen når man aner at det der ligger bag er at gøre folk til grin,, hvilket det måske ikke var denne gang, men det er bare for sent, indtil videre, det kommer helt an på om simon ændrer debatstil, så skal han få al den fornuftige o

[x]Hanskrist: som samvittighedsfulde ærlige samtale med mig han kunne være interesseret i

ole bjørn: Så er alfa chimpansen Hans i fuld gang med sit daglige imponereløb for at vise, at her på trosfrihed.dk hersker han uindskrænket.

ole bjørn: I dag er der også dask til det tavse flertal, som ikke forstår, at det er deres pligt at hylde ham åbenlyst. Hu hej hvor det går.

ole bjørn: Ja, det er skam underholdende at besøge det lokale zoo.

ole bjørn: En lille advarsel til de besøgende. Undlad at irritere ham, for så følger han sin natur og kaster ekskrementer efter de besøgende.

ole bjørn: Pas på, det kan ikke være gud, men Hanskrist der har kaldet jer til frihed under hans regler.

ole bjørn: Det kunne være gavnligt for forståelsen, om vores lokale "ikke-kristne Jesus tilbeder" ville forklare, hvad han forstår ved begrebet verdens skabelse.

ole bjørn: Mener Arne en skabelse af intet, som ingen kosmologer tror på, eller en udvikling fra noget andet.

ole bjørn: Det sidste ved den kosmologiske videnskab nemlig en hel masse om, selv om det har undgået opmærksomheden hos vores aldersmærkede dyrlæge.

Arne Thomsen: Ateister har øjensynligt svært ved at se deres egen uvidehed i øjnene - såsom: Hvordan kan det være, at verden ER, og hvordan kan quantum entanglement forstås

[x]Hanskrist: din argumentation der slutter: ""Pas på, det kan ikke være gud, men Hanskrist der har kaldet jer til frihed under hans regler"" er og gir 2 stik skråt op i røven dildoer

[x]Hanskrist: plus du får min respekt fordi du som kun de færreste formår at skelne os religiøse tossehoveder indbyrdes fra hinanden

[x]Hanskrist: ret skal være ret, det har du altid magtet,, og det synes jeg gør en debatside, portal, interessant at man begynder at kunne differentiere mellem hinandens synspunkter og ståsteder, virkelighedssyn, verdensbilleder

[x]Hanskrist: en sådan af den vej mere nuanceret debat vil være tegn på at vi løfter niveauet

[x]Hanskrist: hvis man ser filosofisk ontisk eksistentielt på det, så ligner fx arne, michael og simon ret meget hinanden, hvorimod at bjørn og hanskrist skiller sig ud og befinder sig i nærheden af hinanden i et lidt andet meget mere dynamisk kreativ position, hvor pe

[x]Hanskrist: hvor fx personlig initiativ, og evne til at kunne påbegynde et forløb i tiden (altså at handle etisk kreativt) fylder rigtig meget hos bamse og hønse

[x]Hanskrist: hvorimod hos de 3 førstnævnte det er en sensualisme og en væren i verden der dominerer

[x]Hanskrist: hos hønse og bamse står viljen over den sensualisme og væren de 3 først nævnte repræsenterer

[x]Hanskrist: Jacob Wolf er michaels helt store helt, eller bogen "Job's tårer" er noget af det bedste der er skrevet om kristendom. Fl Vang deler michaels begejstring, hvorimod jeg overfor de to har kritiseret Wolf og "Job's Tårer" for at være en skandale i teologien

[x]Hanskrist: ser man på hvorfor du arne og michael vil kunne fatte sympati for Jacob Wolf's bog "Job's tårer" så skyldes det at jeres gudsforståelse uløseligt er forbundet med en natur og verdensforståelse, altså noget kosmisk

[x]Hanskrist: fra og med Kant har teologien ellers forladt at forbinde gudsforståelsen med naturen og verden; den ny efter Kant'ianske teologiske dagsorden har været at gud alene giver mening i en etisk praktisk sammenhæng, i forbindelse med menneskets handlinger

ole bjørn: Så er den postulerede ikke-kristne Jesustilbeder på banen igen for at pleje sin kæphest - hyldesten til uvidenheden. Denne gang med en personlig understregning af sin egen uvidenhed.

[x]Hanskrist: og hvordan vi udformer vores karakterliv og personlighed på noumenal kreativ vis

ole bjørn: Nej, Arne, videnskaben har da forklaret entanglement. Det gjorde Bohr skam længe inden man havde konstateret fænomenet. Einstein var ikke tilfreds med forklaringen, men praktiske eksperimenter viste senere, at Bohr havde ret og Einstein tog fejl.

[x]Hanskrist: nå men arne disse kommentarer lige fordi jeg ser dig og treram i drøfter Jakob Wolf og at vi på religions -debatten har haft en heftig debat om netop også Jacob Wolf, hvor michael og Fl Vang var meget meget begejstret og jeg påstod Wolf's teologi er en sk

[x]Hanskrist: er en teologisk skandale i dagens danmark. Hvilket fik michael til at påstå at jeg slet ikke havde læst bogen,, men det har jeg meget nøje med masse af kritiske notater i margen, og masse af minusser

ole bjørn: Men det vil næppe forhindre den gamle dyrlæge i at hævde, at Einstein havde ret og Bohr var uvidende.

[x]Hanskrist: jeg vil lige gøre jer opmærksom på at michael her optræder som ateist og minutter efter optræder på religions debatten som ofte mere religiøs og fundamentalistisk end selv folk der er erklærede kristne,, ja ofte er det de kristne der beder michael være en

[x]Hanskrist: smule mere kritisk overfor hans bibelforståelse, hvor han blandt andet nægter at evangelierne er teologiske biografier, han ser dem som historiske dokumenter

ole bjørn: Men at hylde uvidenhed og benægte fakta kan næppe kaldes at højne debatten, højst at kaldes en forplumring af ethvert forsøg på seriøs diskussion.

ole bjørn: Også vores lokale chimpanse er på banen, dog uden et overbevisende imponereløb. I stedet søger han nu at skabe en ny opdeling i hans foretrukne ideosynkrasi, os-og-dem fantasien.

[x]Hanskrist: ser først nu at det er Rosens Råb af Jakob Wolf I drøfter,, den bog har jeg ikke læst, men allerede Wolf's bog Job's Tårer er gennemsyret af det samme synspunkt der er Rosens Råb gennemgående tema

ole bjørn: Men da han heller ikke vil finde tilslutning til denne fantasi, vil vi nok i nær fremtid se ham vende tilbage til sin sædvanlige primitive taktik med at kaste sin fæces efter tilskuerne.

[x]Hanskrist: men udmærket, ja god, debat I har kørende, hvor I også kritisk får vendt tingene,

[x]Hanskrist: vrøvl, det er ikke en os-og-dem såvidt noget personforfølgende, men forskellige retninger og skillelinier indenfor teologien,, hvor nogle repræsenterer et og nogle andre nærmest det stik modsatte, eller radikal anderledes tænkende teologisk skole/retning

Arne Thomsen: Så er det vist på tide, at Ole giver videnskabens forklaring på quantum entanglement

[x]Hanskrist: bjørn du behøver ikke snakke med om alt, nøjs med at tal med om det der interesserer dig og hvor du har noget på hjertet,, det er meningsløs at skulle være vidner til dine personangreb, STOP DET DOG MAND

ole bjørn: Pas på. Det kan ikke være Gud, men Hanskrist der har kaldet alle til at sænke niveauet på trosfrihed.dk.

[x]Hanskrist: rent faktisk er det en uddybende og en kritisk belysende debat arne og treram har kørende. Og det ville være interessant at få michael ind (der er så ovenud begejstret for Jakob Wolf), og så se hvad mich's ateist hænge ud ven simon siger til mich's begejs

[x]Hanskrist: begejstring for teologen Jakob Wolf

ole bjørn: Jamen Arne, det er jo en del af Bohrs kvanteteori, som du kan læse mange steder på nettet. Jeg kan skam ikke forklare kvanteteorien bedre end Bohr selv og alverdens kvantefysikere, og da slet ikke for dig, som benægter fakta.

På den måde, blir du også fri for at være så sur på kirken Arne, kirken der ikke rigtig indretter sig efter dine symbolske drømme; i ku selv indrette kirken med fynd og klem...optage en lille gudtjeneste og lægge dem ind på Wikipedia:
Simon: "Juhuuuuu, her er vi...kom og se os, det erhelt gratis!.."...;))

Simon: hønsemand ku' fortælle hele verden om sig selv på YouTube, ja måske nogen ligefrem kommenterer ham; du selv ka' fremvise de smukkeste eksempler på altertavner, ja måske nogen ligefrem synes de blir græsk-ortodokse! ;)

Simon: Jeg synes bestemt det var værd at overveje; her på debatten synes ingen rigtig at forstå værdien af dine kærlige budskaber Arne - hønsemand har derimod fra dag 1 været forstået, det var ingen sag ;)

Simon: Det er din mystifisme, der er så spændende Arne...det er dén du må se at fortælle verden om; nogen derude burde vel ku' indse dit budskab som jesusdråben uden hvilken, den ganmske verden vil tørste efter åndeligehed ;))

Simon: Synes bare det er lidt synd du sidder her og gemmer dit relevante livssyn af vejen for verden - for ikke at tale om hvad naturvidenskaberne ku' bruge dig til, ja måske dyrlægerne...

Simon: Hvem ved, ja dyrene må vel for fanden da også trænge til nogle åndelige budskaber, tænkt på det?

Simon: De stakkels små bassegrise, hvordan i himlens navn tror du de har det, dér i båse på str. med dit klædeskab?

Simon: Ole: jeg tror virkelig Arne er et meget beskedent menneske, tænk på al den tøjlesløse viden om naturen der ligger dér og bare venter på at blive befriet? Sgu' vi ikke i fællesskab gør noget for ham, så verden rigtig ka' få glæde af de kærlige budskaber? ;

Simon: Åh gud, en spradebasse ;)

[x]Hanskrist: husk på tirsdag på DR2 kl 21:00 den amerikanske dokumentar fra 2013 "Du skal ikke tro, du skal vide" med Richard Dawkins og Lawrence Krauss.

ole bjørn: I 6 år har den hykleriske dyrlæge ikke bestil meget andet end at mistolke andre debattørers indlæg. Han har konsekvent nægtet at besvare ethvert spørgsmål om sin egen holdning, samtidig med at han konstant kræver af andre, at de skal redegøre for deres.

ole bjørn: Derefter udlægger han det, som de har sagt det modsatte, og hykler et kristent kærlighedsbudskab, som han aldrig selv har været i nærheden af.

ole bjørn: Jeg er efterhånden kommet til den overbevisning, at Arne hader andre mennesker og har gjort det siden barndommen, formentlig fordi han aldrig har haft virkelige venner.

ole bjørn: Det er sikkert også grunden til, at han har valgt at blive dyrlæge i stedet for at vælge et fag, som kræver empati og socialfølelse.

ole bjørn: Hvis man som grundindstilling går ud fra, at alt hvad Arne skriver er hyklerisk, og sigter på at mistolke andre, så giver hans indlæg pludselig mening.

ole bjørn: Vi behøver ikke at spørge ham om hans indstilling eller tro, for den har ingen betydning. Hvad end han siger herom, er sandsynligvis løgn, men hans formål ses klart.

ole bjørn: Prøv at læse Arnes kommentarer i det lys. Så vil du se, at han bare ønsker "at sætte lus i skindpelsen" og skabe kløfter mellem alle debattører. Det tilfredsstiller hans menneskeforagt og får ham til at føle sig magtfuld.

ole bjørn: Man kan let få den tanke, at historien om hans datters alvorlige sygdom og hans oplevelse i det græske kapel i virkeligheden er en skrøne, opfundet for at få folk til at føle medlidenhed med ham.

ole bjørn: Han vil langtfra være den første hykler, der har benyttet sig af et sådant trick. Jeg har set det flere gange, og deres opførsel minder til forveksling om Arnes. Jeg faldt selv for tricket, da han første gang fortalte mig om det.

ole bjørn: Men siden har hans opførsel været i skærende modstrid med hans hykleriske tro. Den tegner mere et billede af en patalogisk løgner, når man analyserer de små 2500 indlæg, som han har forurenet debatten med.

ole bjørn: Bemærk f.eks. hans voldsomme raseri og trusler om søgsmål, hver gang hans løgne og hykleri bliver afsløret. En typisk reaktion hos alle svindlere, der bliver afsløret i deres forehavender.

ole bjørn: Nu prøver han så igen at mistolke min indstilling ved at trække en enkelt sætning ud af sin sammenhæng. Men også den nævnte debat viser tydeligt, at jeg heller ikke dengang betragtede universet som noget, der aldrig ville kunne forstås af videnskaben.

Arne Thomsen: Sagde den notoriske løgner Ole. Hvad enhver jo kan konstatere. Men som Ole ikke kan få sig selv til at indrømme

Arne Thomsen: Og skulle nogen alligevel være i tvivl, så er data fastholdt i tråden: Quantum entaglement

Simon: Ole: han har jo aldrig kunnet forklare meninger han fremsatte på debatten her og religions.dk. Det er jo de samme meninger han regenererer, intet spændende idet.

Simon: I samtlige år har han brugt debatten som et opslagstavle for sine trosbekendelser, ingen debatværdi dér.

Simon: Desuden har han jo altid troet, at han forklarede sig med citater han hev ud af en sammenhæng han næppe kender, heller intet nyt idet - det blir som når hønsemand vil diskutere Dawkins med udelukkende Wikipedia som udgangspunkt for en forståelse af bøgers

Simon: indhold.

Simon: De er simpelthen for dovne til at gide sætte sig ind i det de snakker om Ole, og anvender egentlig debatter som et socialt legetøj for opmærksomhed. Kirken har lukket og slukket, nu foregår trosbekendelser her i stedet ;)

Simon: Jeg bryder mig ikke om privatlivets informationer som tema, den slags må altså holdes i privaten, for ingen har jo mulighed for at tjekke informationerne.

Simon: Hvis der ikke er interessante meninger der ka diskuteres, ka man lige så godt slukke.

Simon: Det følelsescirkus vi har set fra både hønsemand og Arne, må man altså lægge afstand til. Ha en flot dag Ole.

Simon: Du ka' ikke hive fornuft og argumenter ud af Arne Ole, den slags har ikke hans interesse, desværre - vi må nøjes med at drille, ved at sætte meningerne op på en nål, så enhver ka' orientere sig om deres gyldighed.

Simon: Det er fx. bemærkelsesværdigt at kristne troende ikke vil diskutere værdien af det de tror, men hellere vil vise os deres følelser. Hvad havde de mon forestillet sig vi sku bruge dét til? ;)

ole bjørn: Det er værre endnu, Simon, men jeg har set på en masse af Arnes indlæg fra starten og til i dag, og Arnes "sandfærdighed" vil jeg behandle i et kommende indlæg.

Simon: Ole: lad os se på det. Nu har jeg i hvert fald "lagt en Ibsen" ind til dig på debatten, med en lidt morskab tilføjet - og vil afspadsere, hyg en god dag ;)

[x]Hanskrist: """I 6 år har den hykleriske dyrlæge ikke bestil meget andet end at mistolke andre debattørers indlæg"""" citat bjørn,,, kommentar: vrøvl vrøvl vrøvl og atter VRØVL simpelthen noget sludder at lukke ud, af en mand der lider af paranoia

[x]Hanskrist: selvfølgelig kan der være uenighed om hvordan noget skal forstås, og ethvert menneske kan komme uforvarende til at misforstå noget (som fx bjørn Ibsens trolde vers), men at arne ikke bestiller andet er noget forbandet sludder

[x]Hanskrist: hvorimod med fuldt overlæg, både simon og bjørn, bevidst mistyder vi andres indlæg, så de på den billige baggrund kan intimidere latterliggøre og ringeagte os,, dette er en kendsgerning som I ikke engang lægger skjul på er jeres fremgangsmåde

[x]Hanskrist: I er simpelthen hysteriske at høre på, og hvorfra jeres hysteri stammer kræver en omfattende dybdepsykologisk undersøgelse men måske noget med nederlag i einstein debatten, som jeres desperation over ikke at være i besiddelse af adgang til vores ubevidst

[x]Hanskrist: sjæleliv og derfor ingen spiritualitet (religiøs transcendens erfaring) at have kendskab til i jeres liv

[x]Hanskrist: hvordan simon kompenserer herfor, er tydeligt for enhver, poesi og litteratur bliver brugt som kompensation for denne manglende dimension

[x]Hanskrist: hvorfor det hele skal latterliggøres og ende i grinagtigheder, tåbeligheder, hvor ingen bliver klogere, er for mig at se lidt uforståeligt

[x]Hanskrist: men der må jo være nogle der ikke kan tage sig selv seriøse, såvel som de ej heller magter at tage os andre seriøse (en grusom mangelfuld theory of mind struktur er der tale om)

[x]Hanskrist: derfor alle disse projektioner om andre debattører, som bliver latterliggjort ringeagtet og intimideret, og ja for en psykiater for bamse eller simon, vil det overhovedet ikke være arne hønse thomas mfl der vil være interessante, men alene hvorfor

[x]Hanskrist: og hvorfra disse fordomme og projektioner om trolde stammer hos simon og bamse,, ikke et eneste øjeblik vil en psykiater en terapeut, være interesseret i hønse, arne eller thomas, men hvorfor disse er gået til hjernen som trolde på bamse og simon

[x]Hanskrist: bjørn og simons opførsel overfor arne kommer jeg aldrig nogensinde til at forstå, det er ubegribeligt hvad pokker der lige her udspiller sig i hovedet på de to, bjørn og simon

[x]Hanskrist: sygeligt er det, er det ihvertfald blevet, om det var det i begyndelsen skal jeg være usagt, men det er blevet til en besættelse

[x]Hanskrist: de kan så forsvare sig med, jamen hønse, det er morskab, vi laver bare sjov, jamen det er ikke sjovt på 10. år at skulle være indlagt til jeres infantile projektions mekanismer resulterende i en destruktiv personforfølgende debatadfærd,,, det er trivielt

[x]Hanskrist: I er simpelthen værrer end små børn, men et og andet psykologisk behov må I jo få dækket, ellers ville I selvfølgelig ikke på 10. år fortsætte i samme barnlige stil

I ser det, I opfatter det (formålet med debatten), simpelthen som en OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende øvelse, idræt
[x]Hanskrist: tænk at I ikke formår at få mere ud af denne gode debat portal som trosfrihed er, hvor vi har nogle gode og ret vide rammer og forudsætninger for rigtig spændende debatter uden censur eller særintersser fra et af landets dagblade og store medieudbyder

[x]Hanskrist: at denne gunstige mulighed skal ende i en destruktiv OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende latterliggørende ringeagtende debatstil, er sørgeligt,, at så få brugere skal ødelægge det for så mange andre potentielle brugere, eller bare gøre

[x]Hanskrist: det godt og konstruktiv for os der er her

[x]Hanskrist: derfor skal der endnu engang lyde en opfordring til simon og bjørn om at se selvkritisk på jeres debatadfærd, jeg har gjort det siden thomas udnævnte mig til at være en af de 3 debat terrorister på stedet, nu mangler vi jer to

[x]Hanskrist: ingen har som jer to fået så megen ros og stor anerkendelse, så det kan ikke være det der nager jer, og er det det, da må I være umættelige såvidt opmærksomhed og anerkendelse

[x]Hanskrist: hvad er det der gør at I har sat den fornuft I er så store tilhænger af, overstyr, helt ud af funktion

Hanskrist: jamen hanskrist, siger bjørn, jeg kan simpelthen ikke udstå arne;; jamen hanskrist, siger simon, jeg kan simpelthen ikke døje din person og din stil, så derfor opfør og ter vi os som vi gør
[x]Hanskrist: et godt råd, så ignorer dem I ikke kan døje, vi behøver ikke at bryde os om hinanden allezusammen, men derfor behøver det ikke præger debatten at der er nogle man ikke bryder sig om

[x]Hanskrist: eller endnu bedre, debatter med dem, hvor hovedformålet ikke er at få dem ned med nakken, intimideret, latterliggjort og ringeagtet

[x]Hanskrist: fx havde jeg skrevet to seriøse indlæg og ser til min overraskelse at simon har svaret på dem begge, jeg lukker spændt om, men opdager at der ingen intersse overhovedet er udvist for de emner og problemstillinger jeg har behandlet, men der er kun et motiv

[x]Hanskrist: hvordan kan jeg beklikke og få hanskrist intimideret (godt nok interesserer det mig ikke en hujende fis hvad han skriver om, som jeg finder uinteressant) men hvordan jeg kan beklikke, belyve og intimidere ham, det er jeg på 10. år, besat af, styret af

[x]Hanskrist: HVORFOR HVORFOR ??? det er mig en gåde, og jeg spør mig selv: "hvad er der galt med jer (simon og bjørn) ???

[x]Hanskrist: hvorfor føler I jer så følelsesmæssigt såret? er der en mulighed for at I kan komme over der hvor I føler jer krænket eller såret, så vi kan komme videre

at ingen deler min spiritualitet (tro) er jeg da fløjtende ligeglad med, og det får mig da ej heller til at gå i spåner, og dersom vi er nogle stykker der er kritisk overfor jeres ateisme og "ikke -spirituelle" virkelighedsbillede, det behøver sgu da ej
[x]Hanskrist: heller få jer til at gå i spåner og ud af jeres gode skind

ole bjørn: Så fik abe-Hans igen afreageret sine frustrationer i sit daglige imponereløb. Hu hej, hvor det går med skrig og skrål og dask til højre og venstre og rusken i træerne.
ole bjørn: Pas på. Det kan ikke være Gud, men abeHans, der bestemmer over friheden her.

[x]Hanskrist: ja men du opfør dig sgu da sygeligt bamse, og du er uligevægtig,,, du siger til simon at du ikke er vendt tilbage, så bedyrer du at du er vendt tilbage til chatten,,, nu har du så lovet at der kommer et længere indlæg om arne's sandfærdighed, forstår sgu

[x]Hanskrist: godt at du ikke tør behandle din egen sandfærdighed

[x]Hanskrist: du er blevet gammel og sær

[x]Hanskrist: jeg er træt, træt, træt, af din og simons debat adfærd,

[x]Hanskrist: denne af dig bamse italesatte OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende debatadfærd, er simpelthen så ødelæggende som uinteressant, og trivielt kedeligt, sørgeligt at være vidner til dag ud og dag ind

Hanskrist: simon skriver henvendt imod arne til ole: ""I samtlige år har han brugt debatten som et opslagstavle for sine trosbekendelser, ingen debatværdi dér."" jamen hvis du ingen debatværdi finder, så ignorer simon, måske der er andre der ser anderledes på det,
[x]Hanskrist: og skulle vi være uenige med arne, så kan vi debattere det med ham, vi behøver sgu da ikke ende i en personforfølgende agenda hvor arne som person skal intimideres latterliggøres ringeagtes og belyves, hvor dette er det egentlige,

[x]Hanskrist: det der er uinteressant er for mig at se alt det du skyder arne i skoene, frem for i tekstmæssig sammenhæng være interesseret i hvad han forsøger at give udtryk for

[x]Hanskrist: og er du uenig, så er du uenig, men det må sgu da være synspunkter, meninger og ståsteder, verdensbilleder op imod hinanden,, det kan da aldrig blive til noget med personen arne at gøre som du og bamse konstant nedgør det til

[x]Hanskrist: du/I har så travlt med at forfølge intimidere latterliggøre andre debattører at det fuldstændig drukner hvad I selv mon mener, og ingen aner her på debatten hvad du mener om og hvordan du opfatter heideggers filosofi selv om du i 10 år har promoveret dig

ole bjørn: Tag det nu roligt, Hans. Forklaring følger selvfølgeligt, og så logisk at selv du vil kunne forstå det.

[x]Hanskrist: til at være kompetent på området

[x]Hanskrist: ja men hvis du har fundet arne i en misforståelse, så lad det være ved det (du har jo selv uforvarende kommet til at afsløre at du ikke aner hvad Ibsens vers drejer sig om)

[x]Hanskrist: vi kan da ikke bruge 10 år på at ødelægge en super debatportal som trosfrihed der er uafhængig af landets aviser og medier udbyder,

[x]Hanskrist: lad os komme videre, vi skal sgu da ikke sidde fast i de der primitive følelser kun

ole bjørn: Hvad har du læst af Ibsen, Hans, siden du udgiver dig for at være ekspert på at fortolke hans værker.

[x]Hanskrist: vores lidenskab og følelsesmæssige engagement skulle da gerne være knyttet til de emner, spørgsmål, som væsentlige forhold ved vores eksistens vi ønsker at fremme, kaste et forklarelsens lys på

[x]Hanskrist: nej jeg forstod Ibsens vers første gang jeg læste den, og det skyldes min psykoanalytiske interesse hvor theory of mind er ganske centralt placeret

[x]Hanskrist: læste det (skulle der måske stå, aner det ikke lige)

ole bjørn: Hvad har du læst af Ibsen, Hans?

[x]Hanskrist: dette er irrellevant, her drejer det sig alene, ALENE, om at forstå det Ibsen's troldevers du selv præsenterede os for

[x]Hanskrist: og jeg går gerne til en ekspert og spør ham om det kan forstås som du forstår det

[x]Hanskrist: for det skal lige netop ikke forstås som du forstod det

ole bjørn: Er det ikke netop det, du altid beskylder andre for - at udtale sig om din mening uden at have læst, hvad du har skrevet.

[x]Hanskrist: dummere er jeg dog ikke

[x]Hanskrist: jamen vi kan da stadig finde hvad du skrev og hvilken pointe du ville at Ibsens vers skulle dække over

[x]Hanskrist: du misforstod simpelthen hele pointen i det vers

ole bjørn: Jo, Hans, så dum er du netop.

ole bjørn: Der eksisterede ingen internet trolde på Ibsens tid. Det er du vel forhåbentlig klar over.

[x]Hanskrist: havde du ikke været så følelsesmæssigt ophidset og ude af dig selv, altså i et mere roligt øjeblik med dig selv med selvreflektion ville du måske ikke have lavet den eklatante fejltolkning, som jo skyldes at al fornuft fra tid til anden er sat over styr

[x]Hanskrist: ja det er jeg klar over, men det ændrer ikke ved hvilken pointe du mente at finde i Ibsens vers, og netop den pointe findes ikke, tværtimod, vender verset stik modsat som du troede den skulle forstås

ole bjørn: Ibsens vers handler om hans egne trolde, men det skal man jo have læst Ibsen for at forstå.

[x]Hanskrist: så om der var internet eller ikke internet på Ibsens tid, ændrer ikke på det forhold at du fuldstændig havde misforstået det helt essentielle i hvad Ibsens forsøger at sige med det vers

[x]Hanskrist: ""Ibsens vers handler om hans egne trolde"" ja det kan enhver sgu da se, men han sender den ud til os andre, for at påpege det almen menneskelige evigt sande heri, så derfor drejer det sig om de trolde vi skal magte at kunne holde på hjemmebanen, hos os s

[x]Hanskrist: selv, det handler om theory of mind, fx

ole bjørn: Fatter du slet ikke dumheden i det, som du her påstår? Du har aldrig læst Ibsen, og du mener at forstå hans digte, selv om du har erklæret, at poesi interesserer dig ikke.

[x]Hanskrist: og det ved simone alt om hvad dækker over, hvis hans given udseende af at kende Fonagy holder vand

[x]Hanskrist: det ændrer ikke på at jeg staks forstår Ibsens vers, og at du misforstod pointen i Ibsens vers

ole bjørn: Jeg tror, at enhver læser af denne chat, har fået et klart billede af din forståelse nu.

[x]Hanskrist: dygtig, dybsindig, poesi, interesserer mig, poesi der taler til os til alle tider fordi der her er fanget en almen menneskelig autentisk evigt aktuelt problemstilling, det interesserer mig, og ja Berdyaev er meget optaget af Ibsen, så jeg kommer de forbi

[x]Hanskrist: ja og din lol
Side 11 af 14 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 14 >

Seneste indlæg
DE TOBENEDE ABER
af Arne Thomsen
08/07/2025 15:24
Misforståelsen
af somo
05/07/2025 07:29
Troens frihed
af Hanskrist
25/06/2025 11:43
Hvad sker der i disse dage?
af somo
02/06/2025 08:12
Religioner globalt set
af Arne Thomsen
22/05/2025 19:22
Nyheder fra DR
50-årig anholdt for tyveri af klokker v..
08/07/2025 20:28
'Jordbærret' er blevet varetægtsfængs..
08/07/2025 19:41
Retssag om angreb på Slovakiets premier..
08/07/2025 18:43
Novo søger om at tredoble Wegovy-dosis ..
08/07/2025 17:56
Rekordmange togpassagerer over Storebæl..
08/07/2025 17:35
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Hemmelige køreture skal beskytte Færø..
08/07/2025 18:40
50-årig sigtes for at stjæle klokker v..
08/07/2025 18:13
Thomas Nedergaard sørger stadig over ta..
08/07/2025 18:00
Det perfekte match findes også, når de..
Morten Messerschmidt: Homoseksualitet g�..