annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
0 registrerede 195 gæster og 181 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 13 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1471 - 16/07/2008 15:32 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Jamen jeg drikker da også vin hver eneste dag, Thomas, og den er skam fyldt med vinånd. Jeg spiser også kød, men dog ikke menneskekød selv om Jesus symbolsk har opfordret til det.

Jeg sørger dog for en human aflivning af det jeg spiser, inden jeg sætter tænderne i det. Derfor gyser jeg også ved tanken om, at nogle mennesker kan få sig selv til brutalt at hive en gulerod op af jorden og æde den levende. Den er jo dog en af Guds skabninger. griner

Hvis det var Guds mening, at vi skulle være vegetarer og afholdsmænd, var vi nok ikke blevet født med kødopløsende enzymer, og han havde nok sørget for, at Noah ikke havde plantet vinstokke, og heller ikke sendt sin egen søn for at lære os at lave vin.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Top Svar Citer
#1472 - 16/07/2008 15:36 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: ]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hej igen Thomas.

Lidelse har altid sit udspring fra hvor lidelsens kilde er, og kilden til lidelse er altid troen på at man er adskilt fra Gud.

Det er en mental proces, hvor de falske overbevisninger og ideer, ja egoet, bliver bragt frem i bevidstheden og erkendt som det det er, og tilgivet.

Det er ikke en flugt Thomas, som jeg tilstadighed har påpeget overfor dig, kære ven.

Hvis et barn har haft mareridt, og frygter de symboler og billeder som har optrådt i drømmen, så oplever barnet også smerte, frygt og lidelse, og gør det i den grad som barnets sind tillægger disse symboler og billeder en virkelighed, altså hvor meget barnet tror det er virkeligt. Barnet kommer ud af sin vildfarelse ved, at barnet blidt og kærligt bliver overbevist om, at de billeder og symboler det frygter, ikke er virkelige. Barnet kommer til en erkendelse af, at det det har oplevet og set, ikke er virkeligt. Man taler til barnet på det sprog som barnet vil kunne forstå, og det gør man udfra, at man selv har forstået hvordan sindet fungerer, og ja, at man selv forstår hvad der er virkeligt og hvad der er uvirkeligt.

Hverken frygt eller lidelse er en del af Guds virkelighed, og ja, dette har Jesus forstået og derigennem accepteret hans identitet som Ånd, Kristus. Dette sætter ham i en position, hvor han er i stand til at være det mellemled, imellem illusionens verden, og så den virkelige verden, Guds Rige, Himlen. Og han kan vejlede de sind der stadig opholder sig i mareridts drømme om lidelse og frygt.

Ville du virkelig mene, at Jesus kunne lide? Hvis der ingen skyld var i Jesu sind, hvordan kunne han så lide?

Hvis han var eet med Gud, hvordan ville du så forklare, at han kunne opleve nogen anden virkelighed end Guds?

Kroppen og formens verden ser ud som om den lider, men det er kun et udtryk for sindets fornægtelse af sin identitet som ånd.

Hvis du har erkendt noget som værende uvirkeligt, så flygter du jo heller ikke fra det?

Spørgsmålet er at komme helt ind til hjørnestenen af egoets sindsyge og illusoriske tankesystem, og ja, vejen derind er smertefuld, men hvis man lader Jesus eller sandhedens ånd vejlede een, så vil vejen også mere og mere være fyldt med glæde og fred.

Du kommer ikke ind af den snævre port som Jesus taler om, hvis ikke dit sind er i den tilstand som er hinsides porten.

EKIM bygger udelukkende på, at få egoet frem i bevidstheden, og det kan man kun hvis man har nogle ideer til at erstatte de sindsyge og destruktive ideer som egoet så kært holder af. Hvis du tror på det er sandt hvad dit ego fortæller dig, så vil du heller ikke kunne få det frem i bevidstheden, for egoets historie om hvem du er, er ikke særlig venlig.

Og igen, så flygter man ikke fra noget, medmindre man tror på det er virkeligt. Mennesket stopper først med at flygte, når det er mennesket er kommet til erkendelser af hvad der er sandt og hvad der er falsk. Menneskets sande natur er fuldkommen hellig, og fuldkommen ånd, og har ikke spor at gøre med kroppen og den fysiske verden. Det eneste som driver bevidstheden tilbage til kroppen, er, den ubevidste skyldfølelse som har udspring fra en ide om sindets adskillelse fra sin kilde, Gud.

Når du kan se uskylden i et andet menneske, så ser du også det andet menneske som hel, og ikke som det fragment som kroppen repræsentere.

Som Jesus siger:

Se forbi verden og ind i virkeligheden.

Jesus forsøgte ikke på at ændre på verden, for han vidste godt hvad verden er. Han viste os mennesker, at når vi ændre vores opfattelse af os selv, så vil verden heller ikke kunne påvirke os. Når du har fuldkommen tilgivet verden, så har du også fuldkommen tilgivet dig selv, og ja, så vil Gud tage det sidste skridt for dig, og løfte dig op i evigheden hvor du i sandheden hører hjemme.

Hvis du koncentrere dig om dine egne lektioner i tilgivelse Thomas, så skal Jesus og Helligånden nok sørge for at alle andre sind igen vil vende hjem.

Alt i verden afspejler den tilstand som er i menneskets indre. Hvis du ønsker at ændre på noget i verden, eller ønsker at ændre på andre mennesker, så må du først ændre din egen sindstilstand/bevidsthedstilstand.

Hvis du ønsker andre mennesker skal være fredelige, så vær du fredelig. Hvis du ønsker andre mennesker skal tilgive, så tilgiv dem. Hvis du ønsker andre mennesker skal være kærlige og omsorgsfulde, så vær du kærlig og omsorgsfuld.

Det er kun få i verden som på nuværende tidspunkt er parat til at praktisere tilgivelse og kærlighed, og det kan hverken du eller jeg ændre på. Men der kommer flere og flere som er rede til at give slip på verden, og ja, smukt. Det vi kan ændre på er vores tanker, så vi i tanken praktisere tilgivelse og kærlighed, ja, hvis det i sandheden er det vi ønsker at formidle til vores kære brødre og søstre.

Men igen Thomas, så koncentrer dig om at lade Jesus helbrede dit eget sind først, og nu længere processen skrider frem, nu mere er du i stand til at opfylde din sande funktion her i verden.

Kærligst Jan.

























Top Svar Citer
#1473 - 16/07/2008 15:46 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: serotonin]
Thomas
Uregistreret

TIL AT BEYGNDE MED:

Du skrev, Jan:

"Disciplene spurgte ham: Vil du, at vi skal faste? Hvordan skal vi bede? Skal vi give almisse? Hvilken spiseregel skal vi overholde? Jesus sagde: Og når I drager til et hvilket som helst land og vandrer i egnene, og folk tager imod jer, så spis det, som de sætter for jer! For det, som kommer ind i jeres mund, vil ikke gøre jer urene; men det, som kommer ud af jeres mund, det vil afsløre jer."

Hvor har du dette citat fra?

Så vidt jeg kan se, så er det en kombination af to forskellige Jesus-ord, nemlig:

6
Hans disciple spurgte ham og sagde til ham: "Vil du, at vi skal
faste, og hvordan skal vi bede? Skal vi give almisse, og
hvilken spiseregel skal vi overholde?"
Jesus sagde: "Lyv ikke, og gør ikke det, som I hader, for alt
er åbenbaret for himlen. For der er intet skjult, som ikke skal
blive åbenbaret, og der er intet tildækket, som skal forblive
uden at blive afsløret."

14
Jesus sagde til dem: "Faster I, vil I synde, og beder I, vil
man fordømme jer, og giver I almisser, vil I handle ilde mod
jeres ånd. Og når I drager til hvilket som helst land og
vandrer i egnene, og de tager imod jer, så spis det, som de
sætter for jer! Helbred de syge iblandt dem! For det, som
kommer ind i jeres mund, vil ikke gøre jer urene; men det som
kommer ud af jeres mund, det vil gøre jer urene.

Men hvis du lige vil kildehenvise, så vil jeg blive glad.

--------------------------------------------------------------

"Lidelse har altid sit udspring fra hvor lidelsens kilde er, og kilden til lidelse er altid troen på at man er adskilt fra Gud."

Dyrene lider, fordi vi mishandler dem, Jan. Længere er den sådan set ikke. Og mennesker mishandler dem, fordi de ikke kender Guds veje. Havde de haft kærlighed, havde der ikke været mishandling.

Men du kan jo prøve at fortælle gåsen, der bliver prop-smæk-fodret med et rør, så den dårligt kan gå, at den bare skal se forbi illusionen. Go ahead!

"Ville du virkelig mene, at Jesus kunne lide?"

I denne sammenhæng taler jeg om de lidelser, som vi pådrager dyrene.

Se f.eks.:

http://www.petatv.com/veg.html

Gå du hen og fortæl disse dyr, at de slet ikke lider, og at de bare skal hoppe ud af illusionen!

"Spørgsmålet er at komme helt ind til hjørnestenen af egoets sindsyge og illusoriske tankesystem"

Det, som der er dybt illusorisk, Jan, er, at du vil benægte de lidelser, som du påfører andre (her dyrene). Bare for at du kan fortsætte med at æde verdens uskyldige væsener. Det, som er dybt sygt, Jan, er, at du vil påstå, at det er vegetarerne, som forsårsager dyrene deres lidelser, fordi vegetarerne erkender, at dyrene lider!

"Hvis du koncentrere dig om dine egne lektioner i tilgivelse Thomas, så skal Jesus og Helligånden nok sørge for at alle andre sind igen vil vende hjem."

Ethvert menneskes lektion er at lære at elske og gøre godt!

Top Svar Citer
#1474 - 16/07/2008 15:49 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: ole bjørn]
Thomas
Uregistreret

"Jamen jeg drikker da også vin hver eneste dag"

Men ikke den sande vin!

"Jeg spiser også kød, men dog ikke menneskekød selv om Jesus symbolsk har opfordret til det."

Applaus til dig for at du dog kan se, at det er symbolsk!

"Hvis det var Guds mening, at vi skulle være vegetarer og afholdsmænd, var vi nok ikke blevet født med kødopløsende enzymer, og han havde nok sørget for, at Noah ikke havde plantet vinstokke, og heller ikke sendt sin egen søn for at lære os at lave vin."

Vi har et langt fordøjelsessystem, hvilket betyder, at det er sundere for os at være vegetarer. At kød er kræftfremkaldende er der også mange undersøgelser, der viser. Det er sundere at være vegetar. Og så er det stadig UNØDVENDIGT at æde kød. Så vær dog barmhjertig mod denne verdens dyr.

Det er et hjertets argument. Længere er den egentlig ikke.
Top Svar Citer
#1475 - 16/07/2008 16:18 Re: Dagens Jesu ord til Thomas. [Re: ]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Kære Thomas.

Denne her verden kan aldrig blive fuldkommen. Der vil altid være noget som egoet kan bruge, så vi mennesker kan føle os skyldige.

Hvad med naturen? Kan naturen ikke også lide?

Hvem bestemmer hvad og hvem der lider?

Du sætter dig selv lige præcis der hvor dit ego gerne vil have dig, kære Thomas.

Som sagt, så udspringer den rette-handling fra årsagsplanet, sindets-plan.

Du får aldrig fred i dit sind, hvis det er du skal gøre dig til dommer over hvad andre mennesker foretager sig.

Og nej, jeg er ikke tilhænger af at mennesker mishandler dyr, og ja, andre mennesker osv. Jeg ser blot på tingene i deres rette sammenhæng.

Du ændre ikke på andre menneskers tankegang, ved at du forsøger at give dem dårlig samvittighed. For at der kan ske en forandring inde i mennesket, så må der først være åbenhed og tillid.

Hvis du ønsker at et barn skal ændre adfærd, fordi du kan se at barnets adfærd er skadeligt for det selv og dets omgivelser, så viser du barnet på en kærlig og omsorgsfuld måde, hvilken adfærd du ønsker barnet skal have, så barnet ikke sårer sig selv og andre. Hvis du starter med at fortælle barnet hvad der er forkert, så kan du være sikker på, at barnet går i forsvar, og så er der mere eller mindre lukket for en konstruktiv kommunikation. Men alt sand kommunikation er på det mentale-plan, årsagsplanet, og kommer så til udtryk på virkningsplanet, formplanet.

Hvis du virkelig forstår hvor subtil tanken er, så kan du også se hvordan vi mennesker ubevidst i form af tanker påvirker hinanden, og ja, verden konstant.

I virkeligheden så skal der så lidt til, for at forholdet imellem mennesker, og ja, alt hvad der tilsyneladende fremtræder som liv her i vores verden, ændre struktur, så strukturen stræber imod eenhed og ikke adskillelse.

Og jeg har citatet fra den korrekte kilde, nemlig fra ham som har hørt orderne fra Jesus. smiler

Og uden at hans ord er blevet misfortolket og misbrugt af mennesket ego.

Kærligst Jan.





Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 13 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 12 13 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Færgen fra Bornholm kan ikke sejle ind ..
30/04/2024 22:00
Politiet beder folk undlade at tage til ..
30/04/2024 21:38
Antony Blinken har liste med krav til Ga..
30/04/2024 21:16
Politiet advarer mod sundhedsskadelig r..
30/04/2024 20:49
Brøndby indlemmer kvindeholdet i klubbe..
30/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk