annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 66 af 68 < 1 2 ... 64 65 66 67 68 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14285 - 13/12/2012 18:57 Re: Den Evige Filosofi [Re: Harly]
Zenia
Uregistreret

Kære Harly,

Tænker højt: "Hvad er det dog, du er så bange for?"

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
#14286 - 13/12/2012 19:03 Re: Den Evige Filosofi [Re: Anonym]
Harly Offline
godt igang
Registeret: 30/06/2008
Indlæg: 64
Sted: København, Amager.
Jeg gør blot opmærksom på, at du modsiger Jesus!

"Min ære vil jeg ikke have fra mennesker; nej, for jeg ved, at I ikke har Guds kærlighed i jer. Jeg er kommet i min faders navn, og I tager ikke imod mig; hvis en anden kommer i sit eget navn, skal I nok tage imod ham. Hvordan skal I kunne tro, når I vil have jeres ære fra hinanden og ikke søger æren hos den eneste Gud?" (Johannes 5, 41-45)


Redigeret af Harly (13/12/2012 19:16)
_________________________
Med velment hilsen, Harly. smiler

Ægte kærlighed er givende, ikke krævende; aktiv, ikke passiv.
Top Svar Citer
#14288 - 13/12/2012 20:41 Re: Den Evige Filosofi [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Kære Zenia.

Du modsiger ikke Jesus, for ingen ved præcis, hvad han har sagt. Vi har det kun fra andenhånds beretninger, der er gået igennem mange oversættelser med tilsvarende fejlmuligheder. Men ser vi på det samlede billede af alle fortolkningerne, så har du fattet idéen i Det Nye Testamente langt bedre end Thomas/Harly, Arne, Hanskrist og andre skinhellige. Du lever denne idé, hvor de andre kun taler om den, diskuterer den eller hykler, at de tror på.

Det, de andre er bange for, er at "se sig selv i spejlet", så derfor råber og skriger de om en kristendom, som de længes efter at føle, men som de ved, at de ikke har, og som de er bange for at praktisere.

Det nytter ikke at diskutere med dem. De kommer ikke videre, og deres prædiken er i virkeligheden et forsøg på at overbevise sig selv. Det behøver du ikke, for du ejer den fred, som de andre kun snakker om. Det er den store forskel på din og på deres måde at udtrykke sig på. De er ikke lykkelige, og der er intet, du kan gøre ved det. Lykken ejes kun af ateister og oprigtige troende.

Mkh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#14293 - 13/12/2012 21:10 Re: Den Evige Filosofi [Re: ole bjørn]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Netop.

Disse er de samme. smiler smiler smiler
Top Svar Citer
#14309 - 14/12/2012 10:36 Re: Den Evige Filosofi [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
åh suk da, vor herre bevar os, hvad sker der med bjørnen her:

Citat:
Lykken ejes kun af ateister og oprigtige troende.


og det hele bliver endnu mere grotesk når man tænker på hvem der skamroses som "oprigtig troende",, nemlig ekim esther, hende der uanset hvor meget forløjet Rubæk skrev om Paulus eller kristendommen igen og igen gik ind fra sidelinien og sagde: "Peter (Rubæk) du har ret i dette som alt det andet du skriver".

for mig er esther ekim uoprigtigheden selv (som det påtagede zenia navn blot slår fast), ja jeg kender ingen mennesker der lever så meget "i syner" som esther. Her findes ingen kriterier for sandhed, blot tingene "syner" for damen.


At allerede Paulus kender "ekim esther zenia" typer ser vi tydeligt her:

Citat:
Lad derfor ikke nogen dømme jer på grund af mad eller drikke, eller på grund af fester eller nymåne eller sabbatter. v17 Det er kun en skygge af det, som skal komme, men legemet selv er Kristus. v18 Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind, v19 og som ikke holder sig til ham, der er hovedet, og ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst.

v20 Når I med Kristus er døde fra verdens magter, hvorfor underkaster I jer så påbud, som om I levede i verden: v21 Tag ikke, smag ikke, rør ikke! v22 – alt sammen noget, der skal bruges og forgå – det er kun menneskers påbud og lære. v23 Det går for at være visdom med selvvalgt gudsdyrkelse, falsk ydmyghed og skånselsløshed mod legemet, men det har ikke nogen værdi, det tjener kun til kødelig tilfredsstillelse.
Kolossenserbrevet kapitel 2

Jeg er rystet over dig bjørn, du skal ha skrevet til dawkins, et julekort hvorpå der står:


Lykken ejes kun af ateister og oprigtige troende.

derefter skal du præsentere esther zenia, denne oprigtige troende kvinde, for dawkins.

nøj hvor du skøjter rundt her op til jul bamse, har du fået for meget fadøl?? eller julesnaps til silden?

når fanden bliver gammel går han i kloster,,, og ja gamle bamse voksendøden har virkelig indhentet dig, dybere end du er sunket kan ingen mennesker der er ved sine fulde fem.

pludselig forstår jeg hvilken religiøs virus du er en nyttig idiot for.

siden din diagnose af mig som manio depressiv, har du virkelig været ude i tovene, været som skyggen af dig selv, hvad sker der da for dig bamse?? Som om denne lapsus, finke af en forhastet konklusion har ramt dig som en boomerang i nakken, ihvertfald har du været ude at skide lige siden.


dit store problem er at du konsekvent har benægtet filosofi og teologi og ja psykoanalysen, nogen som helst berettigelse og værdi, hvorfor du totalt mangler forstandighed og struktur i øverste etager så vidt vi taler religion, især, den kristne tro, som du åbenbart ikke fatter en dyt af. Og her hjælper dine samtaler med en vis Johannes Møllehave dig ikke ud af suppedasen, du er og bliver på udebane når vi taler om kristendom, så nu må du google og wiki studere som en gal for at kunne svare mig igen.


nå god bedring og godt nytår bamse
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 66 af 68 < 1 2 ... 64 65 66 67 68 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk