annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Den Evige Filosofi

åh suk da, vor herre bevar os, hvad sker der med bjørnen her:

Citat:
Lykken ejes kun af ateister og oprigtige troende.


og det hele bliver endnu mere grotesk når man tænker på hvem der skamroses som "oprigtig troende",, nemlig ekim esther, hende der uanset hvor meget forløjet Rubæk skrev om Paulus eller kristendommen igen og igen gik ind fra sidelinien og sagde: "Peter (Rubæk) du har ret i dette som alt det andet du skriver".

for mig er esther ekim uoprigtigheden selv (som det påtagede zenia navn blot slår fast), ja jeg kender ingen mennesker der lever så meget "i syner" som esther. Her findes ingen kriterier for sandhed, blot tingene "syner" for damen.


At allerede Paulus kender "ekim esther zenia" typer ser vi tydeligt her:

Citat:
Lad derfor ikke nogen dømme jer på grund af mad eller drikke, eller på grund af fester eller nymåne eller sabbatter. v17 Det er kun en skygge af det, som skal komme, men legemet selv er Kristus. v18 Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind, v19 og som ikke holder sig til ham, der er hovedet, og ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst.

v20 Når I med Kristus er døde fra verdens magter, hvorfor underkaster I jer så påbud, som om I levede i verden: v21 Tag ikke, smag ikke, rør ikke! v22 – alt sammen noget, der skal bruges og forgå – det er kun menneskers påbud og lære. v23 Det går for at være visdom med selvvalgt gudsdyrkelse, falsk ydmyghed og skånselsløshed mod legemet, men det har ikke nogen værdi, det tjener kun til kødelig tilfredsstillelse.
Kolossenserbrevet kapitel 2

Jeg er rystet over dig bjørn, du skal ha skrevet til dawkins, et julekort hvorpå der står:


Lykken ejes kun af ateister og oprigtige troende.

derefter skal du præsentere esther zenia, denne oprigtige troende kvinde, for dawkins.

nøj hvor du skøjter rundt her op til jul bamse, har du fået for meget fadøl?? eller julesnaps til silden?

når fanden bliver gammel går han i kloster,,, og ja gamle bamse voksendøden har virkelig indhentet dig, dybere end du er sunket kan ingen mennesker der er ved sine fulde fem.

pludselig forstår jeg hvilken religiøs virus du er en nyttig idiot for.

siden din diagnose af mig som manio depressiv, har du virkelig været ude i tovene, været som skyggen af dig selv, hvad sker der da for dig bamse?? Som om denne lapsus, finke af en forhastet konklusion har ramt dig som en boomerang i nakken, ihvertfald har du været ude at skide lige siden.


dit store problem er at du konsekvent har benægtet filosofi og teologi og ja psykoanalysen, nogen som helst berettigelse og værdi, hvorfor du totalt mangler forstandighed og struktur i øverste etager så vidt vi taler religion, især, den kristne tro, som du åbenbart ikke fatter en dyt af. Og her hjælper dine samtaler med en vis Johannes Møllehave dig ikke ud af suppedasen, du er og bliver på udebane når vi taler om kristendom, så nu må du google og wiki studere som en gal for at kunne svare mig igen.


nå god bedring og godt nytår bamse
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk