Fra starten vi, at budskabet om Enheden af Allah har været den vigtigste bestanddel og karakteristisk for alle religioner anlagt af budbringere Allah den Mest Ophøjede, fordi hver religion sendt fra Allah var ikke andet end Islam, som er forelæggelse for Allah alene ved efter den måde, ordineret af Ham alene, der modtager vejledning i spørgsmål om tro og moralsk adfærd fra Ham alene, rensning ens intention og tilbedelse til Ham alene, og adlyde hans befalinger og gennemføre hans love i
menneskelige forhold såvel som i tilbedelse. Desværre, efter disse budbringere gik bort, blev interpolationer og afvigelser indført i den rene larmen af islam producerer mange urenheder i disse religioner, således at ingen tro er blevet efterladt i sin korrekte og rene form bortset fra begrebet anlagt af profeten Muhammed, må Allah velsignelser være med ham. Allah selv har beskyttet principperne i den islamiske tro, så der ikke afvigelse nogensinde har rørt det heller ikke har nogen urenhed nogensinde har indgået sine overbevisninger. Dette er grunden til "Enheden af Allah" er blevet den karakteristisk træk ved denne tro.
Enheden af Allah, kendt som tawhid, er det første og afgørende bestanddel af den islamiske begreb, da det er den grundlæggende sandhed af den islamiske tro. Det er også en af de vigtigste kendetegn på den islamiske begreb, fordi blandt alle de trossystemer og filosofier i øjeblikket er fremherskende blandt mennesker, kan kun den islamiske tro karakteriseres som havende en ren form for monoteisme. Det er derfor, vi har medtaget "The Enheden af Allah" som en af de særlige kendetegn ved den islamiske begreb.
Enheden af Allah er karakteristisk for den islamiske begreb, fordi sandheden af den guddommelige Oneness omfatter alle aspekter af den islamiske tro og praksis. Det gennemsyrer begreber, moral, manerer, og alle typer af handler blandt mennesker i en virkelig islamisk samfund.
Visheden om den sandhed, at Allah er Én dominerer den muslimske opfattelse af universet og alt foregår i det, og hans begreb om det reelle, aktive magt bag begivenheder i sit eget liv og i livet i det samfund, hvor han bor. Denne vished og begrebsmæssige overbevisning omfatte alle aspekter af en muslims liv, herunder hvad der er skjult og hvad der er tilsyneladende og hvad der er væsentligt, og hvad der er ubetydeligt, og det gælder for alle, han møder, den store såvel som den ringe, at alle told- , love, overbevisninger og handlinger, og til dette liv og livet-til-komme, simpelthen fordi ikke et eneste element i det islamiske system kan flygte fra den altomfattende tro på Enheden af Allah. Dette punkt blev tidligere omtalt i kapitlet "alsidighed".
Den islamiske opfattelse hviler på princippet om, at det guddommelige væsen er forskellig fra Hans skabelse. Guddommelighed tilkommer udelukkende Allah den Mest Ophøjede, mens creatureliness er fælles for alle og alt andet. Da Allah den Mest Ophøjede er den eneste guddommelige væsen, følger det, at alle de guddommelige egenskaber tilhører ham alene. Og da alle og alt andet er Hans skabelse, det følger også, at de alle er blottet for guddommelige egenskaber. Der er således to forskellige ordrer af eksistens, nemlig den uafhængige eksistens Allah den Mest Ophøjede og den afhængige eksistensen af alle andre som hans skabninger. Forholdet mellem Allah og alt andet er, at Skaberen til hans skabninger og af Herren til hans tjenere.
Dette er det første princip i den islamiske koncept og alle andre principper følger det. Fordi den islamiske opfattelse hviler på dette grundlæggende princip, Guds Enhed er dens vigtigste kendetegn.
Tidligere sagde vi, at alle budbringere Allah den Mest Ophøjede bragte budskabet om Enheden af Allah, så dette var det karakteristisk for alle de guddommeligt åbenbarede religioner. Vores påstand er afledt af Koranen, hvori det hedder dette faktum i forhold til de tidligere Budbringere.
Vi sendte Nuh (Noah) til sit folk, og han sagde: "Oh mit folk! Serveres Allah. Du har ingen gud udover Ham. Jeg er bange for dig gengældelse af en forfærdelig dag (Al-A 'raf 07:59).
Vi sendte ingen Messenger, før du uden at afsløre for ham, "Der er ingen gud men Me, så tilbed Mig (alene)" (Al-anbīya 21:25).
Troen på Enheden af Allah var religion Abraham, fred være med ham, og han videregav den til sine sønner, Ismael og Isak. Jakob, søn af Isak, var også en tilhænger af Enheden af Allah og testamenterede det til sine børn på tidspunktet for sin død, er som angivet i Koranen
.
Og hvem ville vende sig bort fra religion Abraham, undtagen ham, der narrer sig selv? Sandelig Vi valgte ham i denne verden, og virkelig i det Hinsidige han skal være blandt de retfærdige. Da hans Herre sagde til ham: "Send!" sagde han, "jeg har forelagt verdenernes Herre." Og denne Abraham pålagde sine sønner og også når Jakob og sagde: "O mine sønner! Truly Allah har valgt for dig larmen derfor ikke dø uden at have forelagt jer til Ham." Eller var du vidner når døden nærmede Jacob og sagde han til sine Sønner: "Hvad vil du tilbede efter mig?" De svarede: "Vi skal tilbede din Gud, eders Fædres Gud, Abraham og Ismael og Isak, den Ene Gud, og til Ham vi har afgivet" (Al-Baqarah 2: 130.133).
Og har historien om Moses nogensinde nåede dig? Han så en brand, og han sagde til sin familie: "Vent her, jeg ser en brand (langt væk). Måske jeg sætter dig et mærke fra det eller kan finde vejledning på ilden." Men da han kom tæt på det, en stemme råbte til ham: "O Moses jeg er din Herre Tag dine sko, for du er i det anerkendte dal Tuwa jeg har valgt jer (til at være min apostel),!. så lytte til, hvad der er åbenbaret (til dig). Sandelig, jeg, og jeg alene, am Allah! Der er ingen gud men Me! Så tjene mig og være konstant i bøn for at holde mig i din erindring "(Ta Ha 20 :9-14).
Og da Allah sagde: "gav O Jesus søn af Maria, du siger til folket:» Tag mig og min mor som guder end Allah? "Sagde han," Ære være dig! Det er ikke muligt for mig at sige, hvad jeg har ingen ret til. Havde jeg sagt det, ville du have vidst det. Du ved hvad der er i mit sind, og jeg ved ikke, hvad der er i dit sind, for ja, er du den kender det usete. Jeg har kun fortalt dem, hvad du befalede mig, 'Serveres Allah, min Herre og jeres Herre. " Og jeg var vidne over dem så længe jeg boede blandt dem, men når du tog mig til dig selv, du var selv Watcher over dem, for du er vidne til alt. Hvis du straffer dem, de er Dine tjenere. Hvis du tilgive dem, Du er den Almægtige, den All-Wise "(Al-Ma'idah 5:116-118).
i Islam, og kun i islam, alle mennesker uden undtagelse, er frigjort fra sådan slaveri og tjene deres Skaber alene. Det er sandt "befrielse af mennesket", og dette er "fødsel mand," fordi før denne mands sande "menneskelighed" aldrig var kommet til eksistens i sin fuldstændige og sande form. Denne tro på Enheden af Allah og Hans suverænitet over folk er en guddommelig gave, der guider alle mennesker på jorden, og er den guddommelige tjeneste, der er omhandlet i det følgende vers:
I dag har jeg fuldkommengjort jeres religion for jer, og jeg har afsluttet min velsignelse over dig, og jeg har godkendt Islam til din religion (Al-Ma'idah 5:3).
http://www.youtube.com/watch?v=SIcPOJX7gws