annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 46 gæster og 151 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14132 - 20/11/2012 12:35 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1467
Ægteskab, som foreskrevet af Allah, er den lovlig forening af en mand og en kvinde baseret på gensidig samtykke. Ideelt set formålet med ægteskabet er at fremme en tilstand af ro, kærlighed og medfølelse i islam, men det er ikke altid tilfældet. Islam fraråder skilsmisse, men i modsætning til nogle religioner, gør bestemmelser om skilsmisse af begge parter.

Allâh indeholder generelle retningslinjer for processen med skilsmisse med vægt på begge parter at fastholde de værdier som retfærdighed og venlighed i formalisere ende på deres ægteskab (se [Koranen 2: 224-237] for generelle retningslinjer vedrørende skilsmisse).

Allâh tilskynder mand og kone til at udpege voldgiftsmænd som et første skridt til at hjælpe med forsoningsprocessen i processen med skilsmisse. Hvis forsoning trin mislykkes, er både manden og kvinden sikres ret til skilsmisse som fastsat i Koranen, men forskellen ligger i proceduren for hver enkelt. Når en skilsmisse initieres af manden, er det kendt som Talaaq.

Afsigelsen af ​​manden, kan være mundtlig eller skriftlig, men engang lavet, skal der være en karensperiode på tre måneder ('iddah), hvor der ikke kan være nogen seksuelle relationer, selv om de to lever under samme tag.

Den ventetid bidrager til at forhindre forhastede afslutninger på grund af vrede og giver begge parter tid til at genoverveje, samt at se, om konen er gravid. Hvis kone er gravid, bliver ventetiden forlænget indtil hun leverer. På ethvert tidspunkt i løbet af denne tid, er mand og kone fri til at genoptage deres ægteskabelige forhold, og dermed ophører den skilsmisse proces. I løbet af denne ventetid, er manden økonomisk ansvarlig for støtte fra sin kone.

Skilsmissen initieret af konen er kendt som Khul '(hvis manden ikke er begået nogen fejl), og kræver, at konen returnere hendes medgift at afslutte ægteskabet, fordi hun er den »kontrakt-breaker'. I tilfælde af Talaaq, hvor manden er den »kontrakt-breaker", skal han betale medgiften fuldt ud i de tilfælde, hvor hele eller en del af det blev udskudt, eller lade kone til at holde det hele, hvis hun allerede har fået den fuldt ud.

I tilfælde af, at manden har handlet culpøst, og kvinden er interesseret i skilsmisse, kan hun ansøge en dommer for skilsmisse, med årsag. Hun ville være forpligtet til at tilbyde bevis for, at hendes mand ikke havde opfyldt sine ægteskabelige forpligtelser. Hvis kvinden havde specificeret visse betingelser, der er islamisk accepteret i hendes ægtepagt, som ikke var opfyldt af den mand, hun kunne få en betinget skilsmisse.

Kontroversen om den tilsyneladende uretfærdighed i skilsmisse ligger i tanken om, at mænd synes at have den absolutte magt i at få en skilsmisse. Fortolkningen af ​​lærde i fortiden har været, at hvis manden indleder skilsmisse, så forsoning trin for udnævnelse af en dommer fra begge sider er udeladt. Denne forståelse afviger fra Koranens påbud. Enhver forskel i kompetencefordelingen mellem mand og hans hustru med hensyn til skilsmisse kan ekstraheres fra det følgende vers (hvilket betyder): "... Og på grund af dem [dvs de koner] svarer til, hvad der forventes af dem, ifølge til, hvad der er rimeligt. Men mænd har en grad over dem [i ansvar og myndighed]. Og Allah er ophøjede i Might and Wise. " [Koranen: 2:228]

I det følgende vers, ifølge eksisterende fortolkninger Allâh giver årsagen til den lille forskel i verset (hvilket betyder): "Mænd har ansvaret for kvinder ved [ret] hvad [kvaliteter] Allâh har givet den ene over den anden og hvad de bruger [støtte] fra deres rigdom. So retskafne kvinder er andægtig lydige, bevogtning i [mandens] fravær hvad Allâh ville have dem vagt. " [Koranen: 4:34]

Således er det klart, at der er en »grad« af forskel med hensyn til de rettigheder for mænd og kvinder i skilsmisse, og at den større ret, at mænd fik skyldes, at de er ledere og finansielle tilhængere af husstanden. Dette betyder dog ikke, at kvinder er ringere end mænd, eller at de er andenklasses mennesker.

Mange af de love om skilsmisse i nogle muslimske lande er baseret på Koranens henvisninger om emnet. Som med alle menneskelige love, skal de tilpasse sig dynamiske forhold. Spørgsmål vedrørende forældremyndighed er blevet kontroversiel. For eksempel rådgiver Allâh i Koranen mand og kone at høre hinanden på en retfærdig måde, hvad angår deres børns fremtid efter skilsmisse, da dette vers stater (hvilket betyder): "... Hvis de begge ønske fravænning gennem gensidig overenskomst fra dem begge og høring, er der ingen skylden på nogen af ​​dem. " [Koranen: 2:233]

Nogle jurister bestemme, at forældremyndigheden over barnet tildeles til moderen, hvis barnet er under en vis alder, og til faderen, hvis barnet er ældre. Der er ikke Koranens bevis på alder er en afgørende faktor for forældremyndighed. Ligeledes med hensyn til spørgsmålet om underholdsbidrag, i Koranen det eksmand finansielle forpligtelse til at hans ekskone har mandat, men en specifik formel for støttebeløb mangler; Allah siger (hvad betyder): "Og for fraskilte kvinder er vedligeholdelse i henhold til hvad der er acceptabelt - en afgift på de retfærdige ". [Koranen 2:241] Dette er åben for forhandling mellem parterne og bør være i overensstemmelse med mandens finansielle evne.

Der har været megen forvrængning og udbredelse af misforståelser omkring en kvindes rettigheder i forbindelse med ægteskab og skilsmisse. Kun med selvstændig uddannelse og bevidsthed om Koranens tekst er mænd og kvinder i stand til at lære sandheden at Allah har ordineret og forstå de lærde fortolkninger, for at ånden af ​​retfærdighed realiseres. Allah siger (hvad betyder): "Og når du skilsmisse kvinder, og de opfylder deres

mandatperiode [af deres 'iddah], enten beholde dem i henhold til rimelige vilkår eller løslade dem efter rimelige vilkår, og ikke holde dem, der agter skade, at overtræder [mod dem]. Og den gør det har helt sikkert gjort uret selv. Og ikke tage vers af Allah i spøg. Og husk det til fordel for Allah over dig og hvad, der er blevet åbenbaret for dig af Bogen [dvs Koranen] og visdom [dvs Profetens Sunnah], som han instruerer dig. Og frygt Allah og vid, at Allah er at vide, om alle ting. " [Koranen 2:231]
Top Svar Citer
#14133 - 20/11/2012 17:25 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Du synes at ha’ en lineær opfattelse af samlivet med børn, et synspunkt der ikke er videre repræsentativ for virkeligheden i vestlige samfund - du sidder på en debatside i Danmark!
Oplyste mennesker behøver slet ikke bibler, koraner eller dødehavsruller for at indse, hvad der er galt og godt for deres børn og samlivet, ej heller hvornår/hvorfor samlivet ikke længere fungerer. Og egentlig er det min opfattelse, at samme forhold gør sig gældende for masser af intelligente og oplyste mennesker i både Iran og Pakistan osv.

Men du forsøger altså her at kommunikere din forståelse af såkaldte muslimer, som:

1) mennesker der i året 2012 endnu ikke er oplyste nok til selv at vide og forstå, hvorfor et samliv er endt i meningsløshed og de derfor må skilles...

2) mennesker der derfor er dybt afhængige af koranen som både pædagogisk kompendium og manual for deres beslutninger i livet øvrigt.

Er du blevet korrekt forstået? ;)

Ups! Den lille henvisning til NLP som det gode ”ægteskabsværktøj”, det var bare en lille misforståelse? ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (20/11/2012 17:42)
Top Svar Citer
#14140 - 22/11/2012 13:11 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1467
Fra starten vi, at budskabet om Enheden af ​​Allah har været den vigtigste bestanddel og karakteristisk for alle religioner anlagt af budbringere Allah den Mest Ophøjede, fordi hver religion sendt fra Allah var ikke andet end Islam, som er forelæggelse for Allah alene ved efter den måde, ordineret af Ham alene, der modtager vejledning i spørgsmål om tro og moralsk adfærd fra Ham alene, rensning ens intention og tilbedelse til Ham alene, og adlyde hans befalinger og gennemføre hans love i

menneskelige forhold såvel som i tilbedelse. Desværre, efter disse budbringere gik bort, blev interpolationer og afvigelser indført i den rene larmen af ​​islam producerer mange urenheder i disse religioner, således at ingen tro er blevet efterladt i sin korrekte og rene form bortset fra begrebet anlagt af profeten Muhammed, må Allah velsignelser være med ham. Allah selv har beskyttet principperne i den islamiske tro, så der ikke afvigelse nogensinde har rørt det heller ikke har nogen urenhed nogensinde har indgået sine overbevisninger. Dette er grunden til "Enheden af ​​Allah" er blevet den karakteristisk træk ved denne tro.

Enheden af ​​Allah, kendt som tawhid, er det første og afgørende bestanddel af den islamiske begreb, da det er den grundlæggende sandhed af den islamiske tro. Det er også en af ​​de vigtigste kendetegn på den islamiske begreb, fordi blandt alle de trossystemer og filosofier i øjeblikket er fremherskende blandt mennesker, kan kun den islamiske tro karakteriseres som havende en ren form for monoteisme. Det er derfor, vi har medtaget "The Enheden af ​​Allah" som en af ​​de særlige kendetegn ved den islamiske begreb.

Enheden af ​​Allah er karakteristisk for den islamiske begreb, fordi sandheden af ​​den guddommelige Oneness omfatter alle aspekter af den islamiske tro og praksis. Det gennemsyrer begreber, moral, manerer, og alle typer af handler blandt mennesker i en virkelig islamisk samfund.

Visheden om den sandhed, at Allah er Én dominerer den muslimske opfattelse af universet og alt foregår i det, og hans begreb om det reelle, aktive magt bag begivenheder i sit eget liv og i livet i det samfund, hvor han bor. Denne vished og begrebsmæssige overbevisning omfatte alle aspekter af en muslims liv, herunder hvad der er skjult og hvad der er tilsyneladende og hvad der er væsentligt, og hvad der er ubetydeligt, og det gælder for alle, han møder, den store såvel som den ringe, at alle told- , love, overbevisninger og handlinger, og til dette liv og livet-til-komme, simpelthen fordi ikke et eneste element i det islamiske system kan flygte fra den altomfattende tro på Enheden af ​​Allah. Dette punkt blev tidligere omtalt i kapitlet "alsidighed".

Den islamiske opfattelse hviler på princippet om, at det guddommelige væsen er forskellig fra Hans skabelse. Guddommelighed tilkommer udelukkende Allah den Mest Ophøjede, mens creatureliness er fælles for alle og alt andet. Da Allah den Mest Ophøjede er den eneste guddommelige væsen, følger det, at alle de guddommelige egenskaber tilhører ham alene. Og da alle og alt andet er Hans skabelse, det følger også, at de alle er blottet for guddommelige egenskaber. Der er således to forskellige ordrer af eksistens, nemlig den uafhængige eksistens Allah den Mest Ophøjede og den afhængige eksistensen af ​​alle andre som hans skabninger. Forholdet mellem Allah og alt andet er, at Skaberen til hans skabninger og af Herren til hans tjenere.

Dette er det første princip i den islamiske koncept og alle andre principper følger det. Fordi den islamiske opfattelse hviler på dette grundlæggende princip, Guds Enhed er dens vigtigste kendetegn.

Tidligere sagde vi, at alle budbringere Allah den Mest Ophøjede bragte budskabet om Enheden af ​​Allah, så dette var det karakteristisk for alle de guddommeligt åbenbarede religioner. Vores påstand er afledt af Koranen, hvori det hedder dette faktum i forhold til de tidligere Budbringere.



Vi sendte Nuh (Noah) til sit folk, og han sagde: "Oh mit folk! Serveres Allah. Du har ingen gud udover Ham. Jeg er bange for dig gengældelse af en forfærdelig dag (Al-A 'raf 07:59).

Vi sendte ingen Messenger, før du uden at afsløre for ham, "Der er ingen gud men Me, så tilbed Mig (alene)" (Al-anbīya 21:25).

Troen på Enheden af ​​Allah var religion Abraham, fred være med ham, og han videregav den til sine sønner, Ismael og Isak. Jakob, søn af Isak, var også en tilhænger af Enheden af ​​Allah og testamenterede det til sine børn på tidspunktet for sin død, er som angivet i Koranen

.

Og hvem ville vende sig bort fra religion Abraham, undtagen ham, der narrer sig selv? Sandelig Vi valgte ham i denne verden, og virkelig i det Hinsidige han skal være blandt de retfærdige. Da hans Herre sagde til ham: "Send!" sagde han, "jeg har forelagt verdenernes Herre." Og denne Abraham pålagde sine sønner og også når Jakob og sagde: "O mine sønner! Truly Allah har valgt for dig larmen derfor ikke dø uden at have forelagt jer til Ham." Eller var du vidner når døden nærmede Jacob og sagde han til sine Sønner: "Hvad vil du tilbede efter mig?" De svarede: "Vi skal tilbede din Gud, eders Fædres Gud, Abraham og Ismael og Isak, den Ene Gud, og til Ham vi har afgivet" (Al-Baqarah 2: 130.133).

Og har historien om Moses nogensinde nåede dig? Han så en brand, og han sagde til sin familie: "Vent her, jeg ser en brand (langt væk). Måske jeg sætter dig et mærke fra det eller kan finde vejledning på ilden." Men da han kom tæt på det, en stemme råbte til ham: "O Moses jeg er din Herre Tag dine sko, for du er i det anerkendte dal Tuwa jeg har valgt jer (til at være min apostel),!. så lytte til, hvad der er åbenbaret (til dig). Sandelig, jeg, og jeg alene, am Allah! Der er ingen gud men Me! Så tjene mig og være konstant i bøn for at holde mig i din erindring "(Ta Ha 20 :9-14).



Og da Allah sagde: "gav O Jesus søn af Maria, du siger til folket:» Tag mig og min mor som guder end Allah? "Sagde han," Ære være dig! Det er ikke muligt for mig at sige, hvad jeg har ingen ret til. Havde jeg sagt det, ville du have vidst det. Du ved hvad der er i mit sind, og jeg ved ikke, hvad der er i dit sind, for ja, er du den kender det usete. Jeg har kun fortalt dem, hvad du befalede mig, 'Serveres Allah, min Herre og jeres Herre. " Og jeg var vidne over dem så længe jeg boede blandt dem, men når du tog mig til dig selv, du var selv Watcher over dem, for du er vidne til alt. Hvis du straffer dem, de er Dine tjenere. Hvis du tilgive dem, Du er den Almægtige, den All-Wise "(Al-Ma'idah 5:116-118).


i Islam, og kun i islam, alle mennesker uden undtagelse, er frigjort fra sådan slaveri og tjene deres Skaber alene. Det er sandt "befrielse af mennesket", og dette er "fødsel mand," fordi før denne mands sande "menneskelighed" aldrig var kommet til eksistens i sin fuldstændige og sande form. Denne tro på Enheden af ​​Allah og Hans suverænitet over folk er en guddommelig gave, der guider alle mennesker på jorden, og er den guddommelige tjeneste, der er omhandlet i det følgende vers:



I dag har jeg fuldkommengjort jeres religion for jer, og jeg har afsluttet min velsignelse over dig, og jeg har godkendt Islam til din religion (Al-Ma'idah 5:3).


http://www.youtube.com/watch?v=SIcPOJX7gws
Top Svar Citer
#14142 - 22/11/2012 16:34 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683

Nu er du lidt uklar, men vi må fra dit svar slutte, at menneskesynet dit altså netop begrænser sig til hvad du finder af oplysninger om mennesker i koranen din.

Vigtigt er det i situationen at vide, at der ingen grund er til at gå i panik: der findes rig mulighed for opdatering med masser af nyere information og oplysning. Skulle du her på debatten ikke finde information, kan debattører om ikke andet hjælpe med at finde de rigtige kilder.
Før eller siden løfter man jo blikket og ser ud på verden, og skulle du i situationen undres over mennesker der opfører sig forskelligt fra hvad du er blevet lært i koranen, da er du altid velkommen til at vende tilbage med eksakte spørgsmål.

mvh
Simon
Top Svar Citer
#14147 - 24/11/2012 13:17 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Irans tidligere udenrigsminister skyder ..
20/05/2024 19:19
Biden kalder ICC-anklagers ønske om Net..
20/05/2024 19:03
Michael Cohen erkender at have stjålet ..
20/05/2024 18:37
Israels præsident angriber ICC efter h..
20/05/2024 16:55
Skib endelig på vej i havn efter brokol..
20/05/2024 16:31
Nyheder fra Religion.dk