annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
0 registrerede 49 gæster og 178 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14104 - 12/11/2012 13:07 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1467
Mercy i Islam

Alle kapitler i Koranen, undtagen en (Reptentance kapitel), begynder med følgende ord:

Bismillahi ar-Rahman ar-Rahim eller i Allahs navn, Den Mest Nådige, Mest Barmhjertige

Allah SWT kunne have brugt andre attributter i stedet for, men han valgte disse to, der viser deres betydning. Guds nåde går forud for hans andre attributter. Hver tilbeder gentager den egenskab ved nåde 68 gange / dag i løbet af hans 5 daglige bønner.

Allah SWT siger i Koranen:

Sig: 'O Mine tjenere, som har brød med dine egne sjæle:
fortvivl ikke af Guds nåde,
for Gud tilgiver alle synder.
Det er ham, der er den Tilgivende, den Barmhjertige. " (39:53)

Og når de, som tror på vores
åbenbaringer kommer til dig, siger: Fred være med jer! Dit
Herren har ordineret til sig selv barmhjertighed, at hvo af jer
øver ondt, gennem uvidenhed og omvender sig bagefter
herom og handler ret, (for ham) lo! Han er Tilgivende,
Barmhjertige. [Al An'aam: (6) 054]

Islams profet sagde i en hadith berettet af Abu Huraira: "Da Allah skabte skabelsen, han skrev i sin bog - og han skrev (at) om sig selv, og det er placeret med ham på tronen - 'Sandelig My Mercy overvinder min vrede "

Dette er en klar indikation af, at Guds nåde går forud for sin vrede, og at venlighed forud hårdhed.

Allah SWT siger:

Vi sendte dig ikke, men som en barmhjertighed for alle skabninger. [Profeterne: 107]

Profeten siger: "Allah vil ikke give nåde til nogen, bortset fra dem, der giver nåde til andre"
De lærde er enige om, at der i "andre" profeten refererede til hele Guds skaberværk. Der kan ikke gøres undtagelser baseret på religion, farve, tro, osv.
Ibn Batta sagde: "Denne hadith opfordrer folk til at vise barmhjertighed mod alle de frembringelser, herunder troende, vantro og dyr, skal de ejes eller ej. Dyr bør forsynes med mad at spise og vand at drikke og skal ikke bebyrdes eller slået. "

I samme hadith, sagde Profetens ledsagere: Åh, Allahs Apostel, vi alle giver barmhjertighed. Profeten svarede: "Ikke gennem hver af jer at give barmhjertighed til hans firma, men ved at give barmhjertighed til alle mennesker."

Profeten engang fortalt en historie om en kvinde, der var ond imod hende kat, og blev sendt til helvede for hendes forseelser. Det er klart, at Gud belønner venlighed til dyr og straffer dem, der er grusom.

Allahs Apostel sagde: "Mens en mand gik han følte tørstig og gik ned i en brønd og drak vand fra det på kommer ud af det, så han en hund pustende og spise mudder på grund af overdreven tørst Manden sagde, 'Dette (.. hund) lider af det samme problem som i mine. Så han (gik ned i brønden), fyldte sin sko med vand, greb fat i den med sine tænder og kravlede op og vandede hunden. Allah takkede ham for hans (god ) gerning og tilgav ham. " Folket spurgte, "O Allahs Apostel! Er der en belønning for os i at betjene (den) dyr?" Han svarede: "Ja, der er en belønning for tjener noget levende"

Profeten fortalte også sine ledsagere, at Paradise var åben for en prostitueret, der var barmhjertig mod en hund. Profeten sagde: "En hund gik rundt randen af ​​en brønd i en ende af tørst, da en løs kvinde fra Bani Israel fik øje det Hun sænkede sin læder sok i brønden, udarbejdede nogle vand og gav hunden til. drikke. Hun blev tilgivet på grund af dette. "

Islam lærer os, at vi bør vise barmhjertighed til umælende dyr og småfugle også. Profeten, fred være med ham, kom på en afmagret kamel og sagde: ". Frygt Allah vedrørende disse umælende dyr Ride dem, når de er i god stand, og fodre dem, når de er i god stand"

En mand sagde: "O, Allahs Sendebud, jeg har medlidenhed med fårene, før jeg slagte det". Profeten, fred være med ham, svarede: "Hvis du har barmhjertighed med det, vil Allah have barmhjertighed med dig"

Islams profet sagde på små fugle: "Den, der dræber en spurv eller noget, der er større end dette uden sin grund grund, så vil Allah spørge ham om det på Dommens Dag." Han sagde: "Hvad er dens skyldes årsag, O, Allahs Sendebud?" Han sagde: "At slagte det af hensyn til at spise, og undgå at skære halsen start til at skulle kastes."

Profeten sagde også: "Allah har udarbejdet hundred velsignelser (Rahmat). Han holder tilbage nioghalvfems og sender ned til jorden én. Det er med at en velsignelse Han sendte ned, at alle skabninger elsker hinanden og dyrene løfte deres fødder fra deres afkom, så de ikke skade dem. "(Muslim)

Profeten var især medfølende mod børn. Han sagde:
"Jeg står i bøn og ønsker at forlænge det. Men jeg hører et barn græde og forkorte bønnen for at mindske moderens ængstelse." (Bukhari)
Når en mand fortalte profeten Muhammad: "Jeg har 10 børn, hvoraf ingen jeg nogensinde har kysset." Guds Budbringer svarede: "En uden medlidenhed med andre er ikke medlidenhed." (Bukhari)

Islam er en religion for menneskeheden. Dette er klart med følgende hadith:

"Folk, der elsker, vil blive elsket af Allah den mest godgørende, så elske indbyggerne på denne jord, så du kan blive elsket til gengæld af indbyggerne i himlen." (Abu Daud)
"Den, der ikke elsker, vil ikke blive elsket" (Bukhari)
"Allah vil ikke elske den, der ikke elsker andre mennesker" (Bukhari)

FN erklærede 1995 som året for tolerance. Det siges, at evnen til at være tolerant over for andre trosretninger, udtalelser og handlinger er en stor bidragyder til fred i verden. Det sagde også, at racisme og religiøs fanatisme i mange lande har ført til mange former for diskrimination.
Det er umuligt at fjerne forskelle i denne verden, så vi er nødt til at være mere tolerante over for hinanden. Det betyder, at vi skal lære at patient i situationer, hvor vores fred forstyrres. Faktisk udviser vi fremragende karakter, når vi er tolerance og barmhjertig over for andre, der ikke har de samme synspunkter som os. Når vi er tolerante over for andre vores mentale balance er forrykket. Som sådan, lærer vi kunsten af ​​selvkontrol og som et resultat bygge karakter. Og hvis dag ud og dag ud vi fortsætter med at vise sådan tolerant adfærd med andre for skyld Allahs fornøjelse, vil vi komme tættere på ham og få hans kærlighed inshallah. Vi er nødt til at være på vagt hele tiden og altid revurdere vores adfærd og kritisere os selv til at blive den type mennesker Gud ønsker at vi skal være.

Vores mest barmhjertige Herre siger:

Lo! dem, der tror og gør gode gerninger,
den Nådige vil udpege for dem LOVE. [Maryam (19) 096]

Uden kærlighed og barmhjertighed, vil der være kaos i samfundet. Viser barmhjertighed til Allahs skabninger skaber et samfund af fred og tolerance. Enhver muslim skal udvise stor medfølelse for andre. Han bør bede for ikke-muslimer at blive vejledt og ønsker dem alt godt. Profeten Muhammads største bekymring under hans mission var for alle at blive retledte:

Alligevel kan det være, hvis de ikke tror på denne besked, vil du forbruge (udstødning) selv, efter efter dem, med sorg. [Al-Kahf 18:06]

Da profeten blev såret i slaget ved Uhud, han bad til Gud ved at sige:

"O Gud, tilgiv mit folk, for de ved ikke."

Men muslimer er ikke at tolerere dem, der er vantro, og benægte sandheden konsekvent. De, der varede til undertrykkelse og forfølgelse og ønskede at ødelægge profeten og hans tilhængere blev ikke behandlet overbærende. De troende måtte kæmpe sådanne mennesker. Personligheder som Abu Jahl og Abu Lahb blev ikke tolereret.

Åh, I der tror! Vælg ikke min
fjende og din fjende for allierede. Må I give dem venskab
når de ikke tror på denne sandhed, der er kommet til
dig, køre ud messenger og dig, fordi I tror
i Allah,? din Herre Hvis I er kommet frem til at stræbe i Min måde
og søger Min gode fornøjelse, (vise dem ikke venskab).
Må I vise venskab til dem i hemmelighed, når jeg er Best
Klar over, hvad I skjuler, og hvad I forkynder? Og hvo
handler efter det blandt jer, han sandelig hath forvildet fra højre
måde. [Al Mumtahanah (60) 001]

Muslimernes holdning til vantro er en form for medlidenhed. Engang da Umar (må Allah være tilfreds med ham) så en 80-årig ikke-troende, han satte sig ned og græd. Han sagde: "Gud tildelte ham så længe en levetid, men han har ikke kunnet finde den sande vej."
Da profeten blev bedt om at forbande den vantro, han nægtede og sagde:

"Jeg blev ikke sendt til kalde ned forbandelser på mennesker, men som en barmhjertighed."

Allah SWT ved bedst.
Top Svar Citer
#14106 - 12/11/2012 16:34 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: somo]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Alle sura'er i koranen begynder med en løgn, og det gælder også resten af indholdet.

Den Usynlige Lyserøde Enhjørning (mdvkbkuhvsh) er den eneste sande gud, og google er hendes profet. Hendes retfærdige vrede mod de vantro er frygtelig, så omvend dig i tide, somo, så du ikke havner i helvede.

Koranen er Satans værk, for han pissede Muhammed i øret og forvandlede dermed en analfabetisk æseldriver til en pædofil, pengegridsk landevejsrøver og morder.

Må du se sandheden og lyset.

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#14127 - 18/11/2012 12:58 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: ole bjørn]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1467
Top Svar Citer
#14128 - 18/11/2012 16:02 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Ak ja, hvad mon egentlig ligger under det kvindesyn, som fanatikere indenfor jødiske og islamiske trossamfund ikke ka' løsrive sig fra - en undertrykt manglel på menneskelig nærhed, kærlighed, noget der aldrig rigtig får et udtryk p.a. den skam og generthed man fik overdraget fra sine forfædre gennem religionen sin; måske en yogablues ku' hjælpe lidt? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=8wwRM6z3_Co&feature=fvwrel

...eller måske humoren ka' forløse lidt af det indestængte?

http://www.youtube.com/watch?v=SYkbqzWVHZI&feature=related

mvh
Simon





Top Svar Citer
#14130 - 18/11/2012 18:32 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Att. "Somo"...

Når jeg spurgte til forholdet du angiver mellem NLP og familieproblemer, da forventede jeg naturligvis en forklaring fra dig, mens dine henvisninger til korancitater jo intet forklarer – hvilket idet mindste burde ha' stået dig klart. Åbenbart ikke...jaja...;)

Men skilsmisser er skam ikke udtryk for problemer i samfundet, ej heller vestlige demokratier - som bare er et styresystem. Skilsmisser er et udtryk for ophøret af mening med samvær, idet mindste samliv. Det er fx. helt uden mening at leve sammen med en man ikke længere elsker, og i den forbindelse ville det være ret uansvarligt, at begrunde et kærlighedsløst ægteskabs fortsættelse med henvisning til børnene - hvor tror du mon børns skyldskomplekser kommer fra?
I den forbindelse, lærer børn på godt og ondt meget om sig selv og hinanden under skilsmisser. Hjørner og kanter slibes, og menneskelige forventninger tilpasses i stedet realiteter der ligger fjernt fra umenneskelige og illusoriske analogier i religiøs fanatisme - som fx. den "salmesang” du erstatter argumentation for dine meninger med...

Der er m.a.o. stor fornuft forbundet med at folk går fra hinanden og måske bygger nye familier. En fornuft børn selv oplever før eller siden, nu bare med bedre værktøjer der netop er en følge af mange snakke i familien. Mange børn har fået to familier, ja på en måde har de udvidet deres verdensbillede og fået et mere naturligt syn på hvad det vil sige at være menneske – alias: mor og far er også mennesker med fejl og mangler, eller personlige egenskaber der ikke altid hænger godt sammen med et andet menneskes, helt som jeg selv og mine venner kan opleve det.

I den forbindelse, blir det tit lige så hovedløst at høre fanatiske religiøse troende tale om deres aversion imod aborter, som det blir at høre dem påtale ”samfundstragedier” i lyset af skilsmisser, de intet kender til heller.

Jeg tror mange børn fra skilsmisser kunne lære dig en masse om realistiske nuancer i et familieliv på godt og ondt, "Somo". Men sandsynligvis vil du nok hellere end tale med dem, krampagtigt holde fast på illusoriske dramaer. Her på debatten, vil du sikkert fortsat indirekte fortælle om dit livssyn, men næppe nogensinde fremvise forklaringer der viser forholdet mellem virkeligheden og livssynet...

mvh
Simon


Redigeret af Simon (18/11/2012 18:36)
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Problemer med jernbanebomme langs den jy..
20/05/2024 22:10
Iran holder præsidentvalg den 28. juni
20/05/2024 21:12
Netanyahu kalder ønske om ICC-anholdels..
20/05/2024 20:39
Brandfolk på vej med færgen til krafti..
20/05/2024 20:22
Irans tidligere udenrigsminister skyder ..
20/05/2024 19:19
Nyheder fra Religion.dk