annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
BUDDHA
Hvem er online?
0 registrerede 519 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#13778 - 03/10/2012 10:13 Re: En god oplevelse i kirken. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Ja, sikke noget svineri, Arne, at nogle har en anden opfattelse af verden end den, som du så ihærdigt prøver at sælge os. Der må bestemt være noget i vejen med dem, når de både lyver og laller afsted uden kontakt med den "virkelige" gudefri verden, som du selv lever i.

Hvor er det lige, at vi lyver, Arne? Hvad er løgnagtigt i vore indlæg? Hvad får dig til at tro, at vi skulle være "i affekt?" Og hvorfor tør du ikke fortælle Thomas, at du ikke tror, at det falske "urevangelium" fortæller sandheden?

Ja, vi ved jo, at du aldrig svarer på direkte spørgsmål om din holdning til konkrete forhold, så vi kan vel heller ikke forvente noget svar denne gang. Når jeg skriver, som jeg gør, er det altså ikke fordi jeg er i affekt, men fordi det er den mest effektive måde at afsløre dit hykleri på. Det viser nemlig tydeligt, at din interesse for andres synspunkter indskrænker sig til at nedgøre dem, hvis de ligger langt fra din egen indbildte virkelighed.

Virkeligheden er, at mennesker har vidt forskellige opfattelser af livet, og kun ved at debattere dem, kan man afgøre, om der er noget af værdi i dem, som man selv kan bruge. Det er denne virkelighed, du sætter dig selv udenfor, ved at nægte at debattere din egen holdning, og derfor er der heller ikke noget af værdi for andre i den.

Hvad får dig til at tro, at din form for ateisme er bedre end trerams, Simons, min og andres, og at det giver dig ret til at nedgøre både vore holdninger og enhver anden fornuftsbetonet holdning? Hvad får dig til at tro, at din "ikontilbedelse" og dine postulater om videnskabens uvidenhed skal være fritaget for kritik?

De fleste af dine indlæg er præget af en hoven arrogance overfor andre livsholdninger. Hvis det er din opfattelse af "mental livskvalitet", så er den ikke anbefalelsesværdig. Det er dig vel undt, at din "kurs" gør dig lykkelig, men din "lykke" er åbenbart ikke så stor, at den kan rumme tolerance overfor andres kurs mod lykken.

Hvad vil du egentlig på en debatside, når du ikke vil debattere? Er din tro så skrøbelig, at den ikke tåler at blive endevendt? En kurs forudsætter en bevægelse, men jeg har ikke set nogen bevægelse i dine synspunkter i al den tid, du har skrevet her. Men jeg har set masser af bevægelse hos både troende og ateister her på debatten. Vi har noget at give hinanden. Det har du ikke, Arne, med dit fastlåste syn på andre.

Du kan så trøste dig med, at du ikke er den eneste her, der er gået i stå i en tro på at besidde en universel sandhed om livet. Heldigvis er I alle indbyrdes uenige, så jeres indflydelse er ikke stor. Tværtimod ansporer det os til at tænke selv, og det har vi det godt med, så du er velkommen til at fortsætte. Vi har nemlig brug for "missionærer" til at udstille hykleriet og foragten for andre menneskers mening.

Men det forstår du sikkert ikke, Arne. griner

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#13779 - 03/10/2012 11:28 Re: En god oplevelse i kirken. [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Mens et par ateister "laller videre" og meget energisk søger at pådutte mig deres falske påstande - om mig - i stedet for at fokuserer på emnet: mental livskvalitet - og selv at præsentere noget - ser jeg nu, at jeg kan forenkle min "kurs" yderligere til:
Citat:
Elsk dit sande selv - og resten af verden.
Det er ikke nemt at elske sit sande selv. Dels er der meget, som bestemt ikke er attraktivt, og dels er der alt det fortrængte (fordi det i sin tid var ubærligt), som skal hentes frem fra det ubevidste - og udholdes - og endelig er der jo det, som nogle psykologer kalder det kollektivt ubevidste.
Men når alt det er gjort, så er tiden vel inde til at indse, at man dog har fået noget, at man ikke er ingenting, at man er unik, at man kan være solidarisk med sig selv, at man kan begynde at elske sig selv.
Og så er tiden vel inde til at se alt det af verden, som ikke er en selv - og at udvide kærligheden ...
Sådan ser det ud for mig nu, og det er derfor jeg skriver om det.

Og jeg er selvfølgelig interesseret i andres mentale livskvalitet, men ikke i energiske anstrengelser hos nogle for at komme væk fra emnet blinker

Arne.
Top Svar Citer
#13780 - 03/10/2012 11:59 Re: En god oplevelse i kirken. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Hvilke af vore påstande er det, du anser for "falske", Arne? Hvad mener du helt præcist med, at vi "laller"? Hvad er det "kollektivt ubevidste"? Hvorfor omfatter din "kærlighed til verden" ikke ateister og andre mennesker med en anden opfattelse end din? Hvad er det, der gør dem ringere, i din opfattelse?

Hvad forstår du ved "mental livskvalitet"? Kom nu med noget konkret fra din egen tankevirksomhed, som vi kan tage stilling til, og ikke bare med citater fra andre (afdøde) menneskers tanker.

Hvordan afgør du, at du har fundet dit "sande selv", og hvorfor mener du, at vi andre ikke har fundet vores?

Undskyld de mange spørgsmål, men dine postulater kan ikke stå alene, især når din påståede kærlighed til verden ikke fremgår af dine indlæg og kommentarer til andres indlæg.

Vi vil da meget gerne diskutere "mental livskvalitet". For mig dækker begrebet bl.a. at have tolerance overfor alle livsopfattelser, der ikke er til skade for andre, og ikke missionerer for bestemte overbevisninger.

Lad nu være med at krybe udenom, Arne. Lad os høre dine argumenter for, at dit livssyn er bedre end andres.

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#13781 - 03/10/2012 14:09 Re: En god oplevelse i kirken. [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Mens et par ateister "laller videre" og meget energisk søger at pådutte mig deres falske påstande - om mig - i stedet for at fokuserer på emnet: mental livskvalitet - og selv at præsentere noget - ser jeg nu, at jeg kan forenkle min "kurs" yderligere til: Elsk dit sande selv - og resten af verden".

- Tilsyneladende er Arnes kadish denne mdr. blevet ordet "mental livskvalitet"”. Om muligt, ser vi her endnu et eksempel på Alice-syndromet – fx. tror Arne han kontrollerer en krampagtig egomania-mystik alene ved at angribe symbolet på et onde; en almen religiøs bouillon, med blot en smule mere empati end en uge gammel camembert.

Hvad menes egentlig med ordet "mental livskvalitet", er der igen tale om frugten fra overflødighedshornet af adjektiver alias "bredt panorama"? - livskvalitet er jo altid mental, hvordan skulle det være anderledes?
Eller måske den "mentale livskvalitet" er endnu en dårligt skjult form for mentalhygiejne, hvor Arne udrenser fornuften fra argumenter der opr. skulle begrunde et væld af søde meninger der jo flyder som en bæk udenom enhver kritisk eftertanke...? ;)

Arne antager altid en masse om mennesket og livet, men bygget på tro alene. Problemet hans er her at ingen kan ha’ tillid hans antagelser bygget på tro, men hvordan skal Arne dog komme ud af dette dilemma?:

Jo, tænker Arne: jeg reducerer bare forventningerne til mine meninger. Hvis nu jeg ekskluderer kravet om sandsynlighed til sandhedsværdien, da vil mine anskuelser bygget på tro alene, være fuldt ud gyldige som sandheder. Omfatter jeg desuden mine meninger med sandhedsvidner og gerne mystikere der i forvejen forsøger at argumentere med følelser, da vil mine meninger tillige kunne autoriseres på lige fod med rigtige videnskabelige teorier; og bimbambusse min tro er nu en viden!

Mon ikke denne selvoverbevisning nogenlunde afspejler Arnes metodiske tænkning, det ka’ ikke være helt hen i skoven ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (03/10/2012 14:15)
Top Svar Citer
#13782 - 03/10/2012 14:38 Re: En god oplevelse i kirken. [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Der er stadig et par ateister, som bruger kræfter på ikke at interessere sig for mental livskvalitet, men på at komme væk fra emnet.

Den ene søger hele tiden at proppe primitive guder og plat religiøsitet ind i emnet (kan åbenbart ikke komme ud af den rille i grammofonpladen), og den anden forsøger sig med spørgsmål á la: Tæver du stadig din kone - eller er du holdt op? Giv mig nu dit svar! blinker

Desuden finder den ene nu ud af - efter at have udtalt sig særdeles skråsikkert om mental livskvalitet (klik på begge) - at han ikke ved, hvad det er, og ejheller kender til det kollektivt ubevidste (klik).

Jo, det ka' jo bli'e småt for enhver, men ligefrem at udstille det så åbenlyst for alle og enhver, det kan jo undre blinker

Jeg er glad for min "kurs" - og jeg har jo foreløbig ikke nogen anden, jeg kan sammenligne med - udover de forskellige religioners blinker

Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Kina vil sende ubemandet fartøj til Må..
29/04/2024 07:07
Mandagen bliver lun, tør og stille for ..
29/04/2024 07:04
Mindre jordskælv rammer det vestlige No..
29/04/2024 06:21
Tusinder af demonstranter i Georgien pro..
29/04/2024 05:57
Talsmand for Det Hvide Hus: Vi håber p..
29/04/2024 05:02
Nyheder fra Religion.dk