annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15733943
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386903
Et andet syn 1994904
Åndelig Føde 1535027
Jesu ord 1526920
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 180 gæster og 196 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: En god oplevelse i kirken.

"Mens et par ateister "laller videre" og meget energisk søger at pådutte mig deres falske påstande - om mig - i stedet for at fokuserer på emnet: mental livskvalitet - og selv at præsentere noget - ser jeg nu, at jeg kan forenkle min "kurs" yderligere til: Elsk dit sande selv - og resten af verden".

- Tilsyneladende er Arnes kadish denne mdr. blevet ordet "mental livskvalitet"”. Om muligt, ser vi her endnu et eksempel på Alice-syndromet – fx. tror Arne han kontrollerer en krampagtig egomania-mystik alene ved at angribe symbolet på et onde; en almen religiøs bouillon, med blot en smule mere empati end en uge gammel camembert.

Hvad menes egentlig med ordet "mental livskvalitet", er der igen tale om frugten fra overflødighedshornet af adjektiver alias "bredt panorama"? - livskvalitet er jo altid mental, hvordan skulle det være anderledes?
Eller måske den "mentale livskvalitet" er endnu en dårligt skjult form for mentalhygiejne, hvor Arne udrenser fornuften fra argumenter der opr. skulle begrunde et væld af søde meninger der jo flyder som en bæk udenom enhver kritisk eftertanke...? ;)

Arne antager altid en masse om mennesket og livet, men bygget på tro alene. Problemet hans er her at ingen kan ha’ tillid hans antagelser bygget på tro, men hvordan skal Arne dog komme ud af dette dilemma?:

Jo, tænker Arne: jeg reducerer bare forventningerne til mine meninger. Hvis nu jeg ekskluderer kravet om sandsynlighed til sandhedsværdien, da vil mine anskuelser bygget på tro alene, være fuldt ud gyldige som sandheder. Omfatter jeg desuden mine meninger med sandhedsvidner og gerne mystikere der i forvejen forsøger at argumentere med følelser, da vil mine meninger tillige kunne autoriseres på lige fod med rigtige videnskabelige teorier; og bimbambusse min tro er nu en viden!

Mon ikke denne selvoverbevisning nogenlunde afspejler Arnes metodiske tænkning, det ka’ ikke være helt hen i skoven ;)

mvh
Simon
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
13-årig dreng er død af sine kvæstels..
30/04/2024 14:09
Kong Charles har første arbejdsdag samm..
30/04/2024 12:49
Ølst laver borgerforening efter jordskr..
30/04/2024 12:32
Kvinde dømt for at fremme Islamisk Stat..
30/04/2024 12:27
Fem mænd idømmes livstid for dobbeltdr..
30/04/2024 12:26
Nyheder fra Religion.dk