annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15775428
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391687
Et andet syn 1998015
Åndelig Føde 1554150
Jesu ord 1529775
Galleri
Symbol
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 54 gæster og 185 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 5 < 1 2 3 4 5
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#13434 - 26/07/2012 21:27 Re: Mange præster går ned med stress. [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
...tja, Arne har al den tid jeg husker, brugt debatten som en opslagstavle for sine trosbekendelser, og er jo støt indifferent overfor debattørers forventninger om relevante fornuftige argumenter for meninger og spørgsmål han påklistrer. Hvem glemmer hans holdninger til sund fornuft og rationelle synspunkter...

Det er dog ind imellem nogle ret spøjse og naivistiske spørgsmål, der popper op fra posen med de gode sager. Lidt som, ”hvordan blir mennesket et bedre og mere kærligt individ?”, hvorefter der så kommer en lille søforklaring om, at 'det gode' jo altid kan diskuteres og at kærligheden naturligvis har mange ansigter og at mennesker jo selvfølgelig er præget af kulturers værdisyn osv. osv - og pludselig, er spørgsmålet ligesom omklamret af ren meningsløshed...

Der er et hav af slige eksempler i Arnes godtepose at trække på – lidt som, når tænkte tanker rigtig spinder hjulet brandvarmt i Cepos, hvor man fx. synes det er så vældig interessant at begrunde det større antal sygedage hos pædagoger fremfor folkeskolelærerne, med chefens manglende evne til at motivere ansatte i personlige snakke om deres (før så private) sygdom. Åbenbart er ansatte i BUPL rørende enige, men de har mig bekendt også altid leflet for enhver autoritet omkring sig. Men altså, heller ikke her får bare én af de ansatte i Cepos dette glimrende ups! på lystavlen – der jo ellers øjeblikkeligt ville eliminere dumme meningers "jørgenspørgsmål" m.m., i det små børn jo altid er mere syge end de større i skolerne, og at færre pædagoger og flere børn i samme lokaliteter, naturligvis øger stresshormon og dermed sygefraværet hos de før så resistente ansatte - hvilket altså intet har at gøre med en fornuftig og berettiget kritik af chefers manglende evner.
Men nej, heller intet ’ups’ dér, og da slet ingen grund til at bruge lidt mere tid i eftertænksomhed. Det drejer sig også bare om at pladre ethvert fjollet input på enhver flade man overhovedet kan opspore i det off. rum. Jamen, du store kineser...er det ikke Mitch der på debatter råber op om stilhed, jeg tror det...;)

Ja, måske der her var grundlag for lidt sund kritik af div. meningsdannere og postere af ”vigtige informationer” overalt omkring os – hvilket den gode Arne sikkert vil være helt enig i, for han ser da om nogen overhovedet ikke sig selv indeholdt i gruppen af disse...”køleskabsinformanter”. Næh du, dér er man vist kun optaget af sine egne alt for virkelige fantasier, og sælger med et etisk løftet øjenbryn gerne sin kærlighed - på dåse.

Var forresten et smut inde og kigge på religion.dk for et par uger tid siden. Og sørme om ikke jeg genkendte Stausholm, der så tydeligt så lige så utilfredshed ud som tidligere over de manglende forklaringer fra hardcore trosonanister. Intet nyt under solen dér heller. Forøvrigt synes jeg i den forbindelse Arentzen – denne debatportals Super Mario – er så betragteligt bedre til at gøre debatsiden her let, enkel og ligefrem elegant at håndtere – hermed sendes lige et vink med en tak derfor. Kors hvor var religion.dk’s læserdebat irriterende at bevæge sig rundt på - næh, så hellere et par postkort i ny og næ til Arnes køleskabsdør...;)

”for jeg har flere ”godter” i posen til ham”

- Ud mæ’em Ole, de går til en værdigt trængende, ved du...;)

Forøvrigt, så kan stress hos visse præster vel ses som en naturlig følge af det at sidde i en ret usikker stilling. Det må være dybt utilfredsstillende for præster at flagre rundt mellem kirker, for at finde bare to ører i tomrummet. Og traditionen tro ka’ man jo altid råbe på lidt opmærksomhed og fremstille sin situation som bebyrdet til opover hovedet med et betydeligt arbejde i et samfund der ikke anerkender ens møjsommelige slid. Det er set mange gange før, men virkede det så de andre gange?

mvh
Simon

P.s.: pyh for helvede da en varme!!...da godt det snart er efterår/vinter....;))


Redigeret af Simon (26/07/2012 21:30)
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 5 < 1 2 3 4 5


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
03/05/2024 21:06
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Vej spærret på grund af brændende bus
04/05/2024 12:52
89 værelser på kollegie evakueret: Bra..
04/05/2024 11:53
Over 100 varmerekorder slået i Vietnam ..
04/05/2024 11:09
Italien forbyder hvalpe-yoga
04/05/2024 08:58
Studerende åbner dørene til lukningstr..
04/05/2024 08:43
Nyheder fra Religion.dk