annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689381
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382364
Et andet syn 1991952
Åndelig Føde 1525851
Jesu ord 1523566
Galleri
Limfjorden Nørresundby siden
Hvem er online?
4 registrerede ABC, Hanskrist, Arne Thomsen, somo 433 gæster og 240 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1271 - 08/07/2008 01:52 Re: At Handle [Re: Michael]
Thomas
Uregistreret

"Hvad med om du læste din Bibel, Thomas?"

Hvorfor siger du det? Fordi jeg sagde, hvad han sagde?! Du spurgte:

"Hvorfor siger Han at Han er fårenes dør, hvorfor siger Han ikke at Han er deres hyrde?"

Men du er forkert på den. Han siger jo netop også, at han er deres hyrde! Idet han i samme passage siger:

Jeg er den gode hyrde. Den gode hyrde sætter sit liv til for fårene. Den, der er daglejer og ikke er hyrde og ikke selv ejer fårene, ser ulven komme og lader fårene i stikken og flygter, og ulven går på rov iblandt dem og jager dem fra hinanden; for han er daglejer og er ligeglad med fårene.

Jeg er den gode hyrde. Jeg kender mine får, og mine får kender mig, ligesom Faderen kender mig, og jeg kender Faderen; og jeg sætter mit liv til for fårene. Jeg har også andre får, som ikke hører til denne fold; også dem skal jeg lede, og de skal høre min røst, og der skal blive én hjord, én hyrde.


Utroligt at du er villig til at hugge hans ord over i ren stædighed over at få ret og ramme mig med et 'læs din bibel'!

Tsk, tsk...

Top Svar Citer
#1272 - 08/07/2008 08:48 Re: At Handle [Re: ]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Det er korrekt.

Hvorfor bruger du kun anden del af citatet.
Top Svar Citer
#1274 - 08/07/2008 11:08 Re: At Handle [Re: Michael]
Manjana Offline
ny
Registeret: 17/04/2008
Indlæg: 26
Hej Michael


Jeg har så mange tanker, skal se om jeg kan få det formuleret.

Du har helt ret i, at følge sig selv er også sandheden. Og det er præcis det jeg føler jeg gør nu. Nu ved jeg ikke hvor mange af mine indlæg på relegion.dk, du har læst. Men har du fulgt mig der, fra jeg startede og til nu, vil du kunne se at jeg er nået langt.

Du vil også vide, at jeg har kørt rundt i JV og Biblens lære contra kristendommens lære.

Ud fra alle mine indlæg, finder du vist kun et højst to, hvor du kan læse at jeg er spirituel. Det har jeg nemlig af flere årsager ikke skiltet med. At jeg gør det nu, er netop fordi jeg har valgt, at stå ved den jeg er. Uanset, hvad andre tror om den sag.

Jeg fik engang et billede af mig selv i en kasse. Der stod mit navn på og jeg stod indeni. Kassen symboliserede mig. Folk kunne gå ind i kassen og gøre det, fordi de accepterede den som jeg er. Eller også kunne de vælge at lade være, eller gå ud igen. Jeg måtte aldrig træde ud af mig selv.

Det billede har ofte hjulpet mig de senere år. Jeg har altid vidst, at der var noget jeg savnede. Jeg fandt ud af, hvad det var i 2003, nemlig at jeg er spirituel. Og det har været en sej rejse. Fordi min tro på Gud gjorde, at jeg kunne ikke begge dele.

Men sjovt nok, er det min spirituelle tro, der har fået mig til at vokse som menneske i selvværd og selvtillid. Og se dybderne i livets alvor som skønhed.

Jeg tror på Gud, men jeg tror også på englene. At vi alle har en skytsengel og guider. Jeg har dog aldrig rigtig helt forstået inkarnationen. Men der er også ting ved Biblen, måden Gud fremstilles i Biblen som jeg ikke forstår.

Den spirituelle tankegang for mig er, at få fred med sig selv, at finde kærligheden og lade den styre ens handlinger. I dag er mange mennesker stressede og har mange bekymringer. Det lader de styre deres sind. Derfor tror jeg at mange har agressioner, som de lader gå ud over andre. Billister, der uden grund overfalder en anden billist, noget jeg aldrig hørte om som barn eller ung.

I dag er man begyndt at lære medarbejdere at meditere, for at de kan bevare overblikket og overskue arbejdsopgaverne. Det burde alle indføre i deres liv, når de er kørt op i en krog.

Og det er lidt det jeg mener. Jeg er nok ikke spirituel sådan på den gængse måde, men alligevel har jeg den evne at tale med engle. Jeg har set en engel et kort sekund. Og jeg kan forsikre om, at det ikke var en ånd/spøgelse. Men en engel, ufattelig smuk og stor. Uden vinger. smiler

Og jeg har oplevet en ånd som ung, det skræmte mig fra vid og sans. Englen jeg så for nogen få år tilbage, gjorde mig tryg. Så jeg mærkede forskellen.

Men for mig er det spirituelle altså kærlighed, at vokse i fred og harmoni med sig selv og sine omgivelser. At møde mit medmenneske med åbent hjerte.

Kan du huske jeg engang skrev et indlæg, der hed: Verden er til for alle. Hvor jeg skrev at alle burde kunne leve sammen i fred og fordragelighed og kærlighed. Relegionen har gjort meget skidt og de fleste krige opstår pga relegion. Jeg har endnu aldrig hørt om spirituelle krige.

Og det er lidt det jeg mener. Jeg har ikke nærlæste hjemmesiden: Et kursus i mirakler, men skimmet den lidt igennem. Og jeg ser altså ikke andet end, at budskabet er godt. At få sin frygt til at forsvinde, så den ikke blokerer for kærligheden, hvad hokus pokus er der ved det. Hvad falskt er der ved det?

Det gode er så også, at jeg kan forblive et frit menneske, med selvstændig tankegang og vælge det til og fra, jeg kan bruge derfra.

Alle tror jeg, vælger det på deres livsvej, de kan bruge i dem selv. Og det er det jeg gør.

Håber det giver et lidt bedre billede af der, hvor jeg i virkeligheden er pt. Selv kan jeg godt være forvirret også, da jeg syntes jeg forandrer mig fra dag til dag for tiden. Så jeg er nød til at stoppe op oftere for at kunne følge med.

Kærligheden er størst af alt, det er den livsfilosofi, der er den vigtigste for mig.


Mange hilsner
Manjana

Top Svar Citer
#1276 - 08/07/2008 11:30 Re: At Handle [Re: Manjana]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Jeg kender såmænd godt den verden du taler om, men der er mange fælder på den vej. Jeg kan kun forholde mig til mit eget liv og jeg ville da være utrolig selvoptaget hvis jeg troede at der ikke fandtes andet end det jeg selv har oplevet.

For mig er det ligegyldigt om der findes engle eller dæmoner eller nedstegne mestre, hvad ved jeg. Det er altsammen en autoritet man lægger udenfor sig selv og i sidste instans er det en selv der må træffe sit livs valg.

Nogle mennesker behøver meddelelser fra deres ubevidste for at kunne forholde sig til mere vanskelige, såkaldt åndelige ting, men det er i sidste instans én selv som meddeler sig til én selv.

Så hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud og forstå at de meddelelser man får i virkeligheden er en meddelse om hvad man selv tænker og føler? Hvorfor ikke integrere alle disse fænomener fra ens egen bevidsthed til at blive et voksent og forstandigt menneske som kan give sig i kast med livets reelle problemer og forholdene os mennesker indbyrdes?

Det du kalder en skytsånd er din egen forstand som meddeler sig til dig.

Som sagt har jeg selv valgt alt dette fra for man kan i virkeligheden ikke stole på andet end sin egen forstand. Det er ikke altid forstanden som meddeler sig til os og man må skelne mellem forstand, fantasi og mange tusind års overtroiske forestillinger.

Men det liv vi lever i verden er meget forskelligt, og det ville da være kedeligt hvis det ikke var sådan. Og endelig kan man kun selv træffe afgørelserne i éns eget liv.:)
Top Svar Citer
#1277 - 08/07/2008 12:31 Re: At Handle [Re: ]
Thomas
Uregistreret

For at vise dig at du tog fejl, da du sagde:

"Hvorfor siger Han at Han er fårenes dør, hvorfor siger Han ikke at Han er deres hyrde?"
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 14:21
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Spis en bønne-brownie eller tag cyklen ..
25/04/2024 13:14
Nu svinger vingerne i Asiens største vi..
25/04/2024 12:38
Den svenske kronprinsesse starter på of..
25/04/2024 12:03
Nyheder fra Religion.dk