annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
BUDDHA
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 419 gæster og 162 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1260 - 07/07/2008 21:11 Re: At Handle [Re: ]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Jeg kan godt huske at jeg brugte lidt hårde ord om dig og Harly da I dukkede op på religonsdebatten, men det var ikke det mit svar her drejede sig om. Jeg er simpelthen træt af at når jeg udtaler mig så kommer der en, dig eller andre, ind fra sidelinien og drejer det jeg har sagt i en retning jeg ikke selv ønsker og som ikke er den måde, det jeg siger, skal forstås på.

Med hensyn til dine Jesus ord er der ingen der fohindrer dig i at gentage dem i det uendelige, men personligt nægter jeg at lade mit sind og min forståelse ødelægge af gentagne remser. Forstå gør man i stilhed, når man lytter.

Hvad med om du vejledte folk til hvordan ordene skal forstås i stedet for at gentage dem i det uendelige? Hvad mener Han når Han siger at Han er Vejen, Sandheden og Livet?

Hvorfor siger Han at Han er fårenes dør, hvorfor siger Han ikke at Han er deres hyrde?

Og hvad mener Han når Han kalder Gud for Abrahams, Isaks og Jacobs Gud, ikke Gud for døde men for levende?

Det lys som oplyser ethvert menneske er ikke ordet selv og slet ikke ordet gentaget i det uendelige. Ordet er kun formidler af forståelsen. Det er forståelsen selv, som er lyset, når ordet bliver stille.
Top Svar Citer
#1261 - 07/07/2008 21:22 Re: At Handle [Re: Michael]
Manjana Offline
ny
Registeret: 17/04/2008
Indlæg: 26
Hej Michael


Og tak for dit indlæg. Det rummer mange gode tanker.

Jamen selvfølgelig ved jeg godt, at vi ikke skal se passivt til. Men det jeg mente var bare, at det virker så overskueligt. For mange ting kan vel kun ændres igennem de styrende mænd i verden. Og hvordan opnår man det? Derfor tænkte jeg som jeg gjorde.

Men programmet som jeg reklamerer for i chatten, har jeg lige set. Ved ikke om du kender det. Men det handlede faktisk meget om det vi debatterer om nu. At det vigtigste her i livet er, hvad vi gør for andre.

Familien her, gjorde rigtig meget for mange unge, med meget lidt til rådighed. Unge der har det svært og de har været med til at vende mange unge menneskers liv til det positive. Så ja selvfølgelig tænkte jeg meget på, det vi her skriver om.

Vi skal selvfølgelig gøre godt mod andre, når vi kan. Og jeg tror faktisk også, at det handler om at vi bevidst vænner os til at tænke på den positive måde. At handle positivt, giver masser af gode energier videre til andre.

Du har ret i, at vores rammer sjældent omfatter mere end vores kære og dem vi lige omgiver os med i det daglige. På den måde tror jeg at udviklingen i samfundet har taget en forkert drejning. I flere år har det været sådan, at man kun lige bekymrer sig om sig selv og sine. Så kan naboen ellers ligge død i lejligheden i flere dage, inden nogen opdager det. Det er en bekymrende udvikling.

Men når jeg ser programmer som f.eks extreme home makeover, giver det mig nu alligevel lidt håb om, at det er ved at ændre sig. I det små. Mange mennesker ser det program, og det oser af kærlighed og omtanke/omsorg for sine medmennesker.

Så mere åbenhed overfor alle, ville være en god udvikling ja.

Så kommer du ind på værdier. Dit livssyn er mit, kan jeg kun sige. Værdier er ikke guld eller sølv, fladskærms tv, 2 mercere i garagen, lædermøbler osv osv osv. Jeg vil også hellere være fattig, men have et liv fuld af værdier som er af ægte værdi. Du har ret i, at for mange er det også det, at "være noget" der betyder mest. Men mange har også oplevet, at når de mister det de har, mister de samtidig også vennerne. Og må erkende, at det ikke er rigtige værdier.

At hjælpe andre gør glad, og der er større glæde ved at give end ved at modtage som Biblen siger.

Du skriver:

Vi kan begynde lige nu og her ved at smile til et andet menneske. Hvilken kædereaktion en sådan handling kan medføre kan vi slet ikke overskue. En ting ved vi dog, at de ringe som spredes er helt afhængige af udgangspunktet



Udgangspunktet må vel være, at vi giver at et ærligt og kærligt hjerte. Uden at forvente at få noget igen.

Mange hilsner
Manjana
Top Svar Citer
#1262 - 07/07/2008 21:23 Re: At Handle [Re: ]
Manjana Offline
ny
Registeret: 17/04/2008
Indlæg: 26
Hej Thomas

Jamen det kan jeg da slet ikke være uenig i. Selvfølgelig er det vigtigt at gøre godt når og hvor man kan.


Hilsen Manjana
Top Svar Citer
#1263 - 07/07/2008 21:37 Re: At Handle [Re: Manjana]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Tja, Manjana, skal jeg nu være glædesdræber igen? Er det det program med Dr. Phils søn du omtaler? Dr. Phil gør meget godt for den forvirrede amerikanske befolkning og det er godt at hans søn også gør. Men de tager sig såmænd også rigeligt betalt for det, de er blevet millionærer af det.

Jeg skal ikke dømme dem for det, jeg formoder at det er "the american way".

Men ellers er det altid godt at tænke på og være der for andre. Både for dem og for én selv.
Top Svar Citer
#1264 - 07/07/2008 21:55 Re: At Handle [Re: Michael]
Thomas
Uregistreret

"Jeg kan godt huske at jeg brugte lidt hårde ord om dig og Harly da I dukkede op på religonsdebatten"

Ja, og du gør det stadig om en, der blot siger, at vi skal holde fast i Jesu ord!

"Jeg er simpelthen træt af at når jeg udtaler mig så kommer der en, dig eller andre, ind fra sidelinien og drejer det jeg har sagt i en retning jeg ikke selv ønsker og som ikke er den måde, det jeg siger, skal forstås på."

Jeg er ikke ude på at fremme dine ønsker eller din forståelse, men Jesu ord og bud. Du er muligvis ude på at fremme dig selv, men jeg er ude på at fremme Jesus.

"Med hensyn til dine Jesus ord er der ingen der fohindrer dig i at gentage dem i det uendelige, men personligt nægter jeg at lade mit sind og min forståelse ødelægge af gentagne remser."

Næsten ingen læser Jesu ord, og man hører dem næsten heller aldrig i kirken. Der er intet i vejen med at gentage dem - og der er mange af dem! De fortjener alle at blive talt og hørt... lige til verdens ende!

"Forstå gør man i stilhed, når man lytter."

Nej. Når man ELSKER, så forstår man!

"Hvad mener Han når Han siger at Han er Vejen, Sandheden og Livet?"

Lige præcis dét!!!

"Hvorfor siger Han at Han er fårenes dør, hvorfor siger Han ikke at Han er deres hyrde?"

Og du siger, at de ikke fortjener at blive gentaget?! Jamen, du har jo ikke engang lyttet!!!

Jeg er den gode hyrde. Den gode hyrde sætter sit liv til for fårene. Den, der er daglejer og ikke er hyrde og ikke selv ejer fårene, ser ulven komme og lader fårene i stikken og flygter, og ulven går på rov iblandt dem og jager dem fra hinanden; for han er daglejer og er ligeglad med fårene.

Jeg er den gode hyrde. Jeg kender mine får, og mine får kender mig, ligesom Faderen kender mig, og jeg kender Faderen; og jeg sætter mit liv til for fårene. Jeg har også andre får, som ikke hører til denne fold; også dem skal jeg lede, og de skal høre min røst, og der skal blive én hjord, én hyrde.


Du er da et levende bevis på, at de skal gentages!

"Og hvad mener Han når Han kalder Gud for Abrahams, Isaks og Jacobs Gud, ikke Gud for døde men for levende?"

Det svar finder vi i urevangeliet, som ikke er blevet vandaliseret af kirkefædrene!

"Det lys som oplyser ethvert menneske er ikke ordet selv og slet ikke ordet gentaget i det uendelige. Ordet er kun formidler af forståelsen. Det er forståelsen selv, som er lyset, når ordet bliver stille."

Jesus - "Det er Ånden, som gør levende, kødet gør ingen gavn. De ord, jeg har talt til jer, er ånd og liv." (Johannes 6, 63-64)

Ved at holde fast i ordene, kommer forståelsen!

Jesus - "Sæden er Guds ord. De på vejen er dem, der har hørt ordet; derefter kommer Djævelen og tager ordet bort fra deres hjerte, for at de ikke skal tro og blive frelst. De på klippen er dem, som med glæde tager imod ordet, når de har hørt det; men de har ikke rod, de tror kun til en tid og falder fra, når prøvelser sætter ind. Det, som faldt mellem tidslerne, det er dem, der har hørt ordet, men kvæles af livets bekymringer og rigdomme og nydelser, så de ikke bærer moden frugt. Men det i den gode jord, det er dem, der hører ordet og bevarer det i et smukt og godt hjerte, er udholdende og bærer frugt." (Lukas 8, 11-15)
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Regnfuld fredag i vente
26/04/2024 07:52
Arbejdsløsheden i Tyskland nærmer sig ..
26/04/2024 07:48
Dronning Margrethe har designet nyt påf..
26/04/2024 07:36
Energi- og teleselskabet Norlys' oversku..
26/04/2024 07:06
Trump går efter 'absolut immunitet' ved..
26/04/2024 02:37
Nyheder fra Religion.dk