annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1286 - 08/07/2008 23:36 Re: At Handle [Re: Michael]
Manjana Offline
ny
Registeret: 17/04/2008
Indlæg: 26
Kære ven


Tillad mig at skrive sådan. Det du skriver, almindeligt, er kært for mig. At være et almindeligt menneske, jamen er vi ikke alle det? Nogen fremstår som mennesker der ikke er common. Beklager at bruge et engelsk ord, men det forklarer bedre end det danske.

Se nu er vi tæt på hvad jeg vil mene er navlestrengen. Fordi, vi er her alle fra samme og en skaber/energi ikke? Almindelig eller ikke almindelig. Hvad er almindelig? At være noget, hvad er at være noget?

Spirituel eller kristen, hvad er forskellen?

Vi er alle mennesker, skabt af Gud. Ateister eller agnostikere, vil nok spørge, er vi?

Men om vi er ateiser, agnostikere, muslimer, jøder, jehovas vidner, kristne, scientology, spirituelle eller blot dem der bare er her og filosoferer over livet, så er vi mennesker. Lever side om side på godt og ondt, ikke?

Så som dit allerførste indlæg i denne tråd siger, lad os dog alle hjælpe, der hvor vi står eller derfra hvor vi står. Lad myndighederne se, at de ikke kan gå ind og spærre for andres levevilkår, fordi de laver regler, der forhindrer det. Verden er alles. OG DET ER DEN. Hvad enten vi vil det eller ej. Men som vore børn kun er til låns, er verden det også Og vi behandler ikke den eller hinanden ret godt. Det være sig muslimer som kristne eller blot dem, der mener at f.eks. Danmark bør være fri for indvandrere.

OG her taler jeg hverken den enes eller den andes sag. Men vi er som mennesker alle lige. Som i livet som i døden. Ingen har rettigheder i den retning, som andre ikke har overfor Gud.

Alle ved da, at man kan have milliarder på kistebunden, men i sidste ende gavner det intet, for det er ikke det, der tæller i sidste sekund.

Hmm nå nu løb tastaturet vist af med mig. sry. Men når jeg først kommer igang kan jeg ikke stoppe. For er det ikke det, der gælder i sidste ende. At alle menneskers gerninger er det, der har værdi for Gud når vi står overfor ham, den dag.

MEN det jeg tror også er vigtigt er, at vi så kan sige: Herre jeg lærte at få det godt med mig selv og mine medmennesker. Jeg lærte at jeg også, såvel som mine medmennesker har en stor værdi hos dig.

Det kan ikke passe, at kun få finder yndest i Guds øjne. Det kan ikke passe at han ikke har kærlighed til sine børn. For så er der virkelig noget, der ikke stemmer. Vi er skabt i Guds billede siges der. Jamen så må Gud også føle stor kærlighed til os.

Spirituel eller ej, så længe man ikke gør andre ondt. Eller spinder guld på, at andre skal føle de får et bedre liv. Spirituel eller kristen, bare man gør godt i Guds øjne. Og finder vej til hans hjerte.

Det må da være det vigtigeste i hele vores liv.

Mange hilsner

Manjana
Top Svar Citer
#1287 - 08/07/2008 23:59 Re: At Handle [Re: Manjana]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Jo. Du har ganske ret.

Der er mange, der ikke kan forstå at Gud kan lade verden være som den er, men det er kun fordi vi er så begrænsede i vores materielle tilværelse og vores identificering med vores krop og ego, at vi er bange for døden.

Hvordan tingene virkelig forholder sig fremgår af historien om Lazarus. (Lukas 16, 19-31).

Men derfor ser jeg alligevel nuet i det barn fra Afrikas øjne, som de viser mig på TV. Livet er alvorligt og disse børns smerte er her og nu.

"De fattige har I jo altid hos jer, og naar I vil, kan I gøre vel imod dem...((Markus 14.7)

er en opfordring til at handle.

Gud kan kun handle gennem os så hvad vi gør eller ikke gør har overmåde stor betydning. smiler
Top Svar Citer
#1288 - 09/07/2008 00:21 Re: At Handle [Re: Michael]
Manjana Offline
ny
Registeret: 17/04/2008
Indlæg: 26
Hej Michael

Vi er meget enige. Jeg tror at den smerte, når vi ser et sultent barn, uanset om det er fra Afrika eller andre steder i verden berører os alle lige dybt.

Og netop derfor er det måske også så lindrende at se, at nogen virkelig kan og vil, har overskud og resourcer, store eller små, til at gå ind og virkelig hjælpe der hvor behovet er stort.

Håber at vi alle lader os inspirere af det.

Mange hilsner
Manjana

Ps. Jeg er overbevist om, at Gud elsker os alle, hver især for det vi gør godt.

Pps, Ty Pennington fra Exxtreme home makeover er ikke søn af Dr. Phills.

Ppps, igen, om han så tjener milliarder, er jeg græsk katolsk overfor. Han hjælper der hvor der er nød. Og mange mennesker nyder godt af det. Så du aftenens afsnit?

Og til sidst: Vi er nok alligevel ikke så langt fra hinanden. Medmenneske til medmenneske. ler
Top Svar Citer
#1289 - 09/07/2008 00:24 Re: At Handle [Re: Manjana]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Næh, som jeg sagde: "it's the american way". Dr. Phil og ham du nævner gør en masse godt indenfor det økonomiske system de nu fungerer under.

Bedre at gøre noget end ikke at gøre noget. smiler
Top Svar Citer
#1328 - 11/07/2008 09:37 Re: At Handle [Re: ]
Manjana Offline
ny
Registeret: 17/04/2008
Indlæg: 26
Hejsa Thomas


Det er altid dejligt når nogen er oprigtigt troende, hvilket man jo ikke kan være i tvivl om at du er. Men som jeg også har debatteret med Michael om, er det vigtigt hele tiden at have sig selv med i sin tro.

Jesu ord er et lys. Måske tager jeg fejl, men jeg aner at du har flyttet dig, siden vi debatterede på relegion.dk, hvor jeg mener at huske, at du mente at kun kærlighed og handling var det altafgørende. Nu skriver du:

Jesus siger, at de, som har hørt og lært af faderen, kommer til ham. Han siger også, at vi ved at følge hans bud skal modtage den Hellige Ånd, som vil vidne om sandheden. Så visdom og kærlighed går hånd i hånd.


Hvilket vi er enige i. Man modtager også den Hellige Ånd, ved at læse hans ord. Så man forstår pointen. smiler

Men Jesus er levende, hans ord er levende og virkende. Og som Anne skriver, tror jeg også på, at Kristendommen startede med Jesus Kristus.

Men som du nok ikke undgå og bemærke, hvis du har læst mine indlæg her på forummet, er jeg ikke kristen som mennesker er flest. Jeg har fundet min niche nu, og udvikler mig derfra. Jeg tror på Jesus Kristus også som værende Gud, men ikke set udfra en bestemt trosretnings synspunkt.

Jeg tror ikke på relegiøse organisationer. Jeg tror at Gud læser hjerter og elsker mennesker uanset, hvor de befinder sig.

Guds riget er i os og iblandt os, i vores midte, ja overalt.

Så skriver du at du frygtede at jeg ville respondere på meditaion? Jamen hvorfor ikke? Det er da vidunderligt afstressende. Og man kan påny fylde sindet med positive tanker.

Hilsen Manjana

Ps, jeg tager på en længere ferie, så derfor svarer jeg ikke foreløbigt. Fortsat god sommer til jer alle.
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk