annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 23 af 68 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 67 68 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12797 - 17/04/2012 13:34 Re: Den Evige Filosofi [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.

Jeg aner ikke, om det er noget vrøvl, jeg har skrevet (JEG ER), men for mig gi'r det mening og er væsentligt smiler

Angående de gensidige tilsvininger, er min holdning, at Zenia ikke hører med her, men at hun i meget lang tid er blevet hånet af Hanskrist uden at svare igen, og derfor meget naturligt glæder sig over, at dennes udtalelser betvivles (mildt sagt) fra anden side.

Jeg tror på, at den læser/debattør, som er oprigtigt interesseret i trådens emne, sagtens kan "skille krudt fra ukrudt", så her er det mit skøn, at du ikke behøver at bekymre dig blinker

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#12798 - 17/04/2012 13:43 Re: Den Evige Filosofi [Re: Arne Thomsen]
Thomas
Uregistreret

Kære Arne,

Citat:
Jeg tror på, at den læser/debattør, som er oprigtigt interesseret i trådens emne, sagtens kan "skille krudt fra ukrudt", så her er det mit skøn, at du ikke behøver at bekymre dig


Det tror jeg, at du har ret i. Men jeg kunne godt tænke mig, at også gæsterne her på siden får en chance for at kunne "bladre gennem tråden" uden at skulle grave sig igennem personlige krige. Derudover har jeg også en interesse i at medvirke til at gøre Trosfrihed til et dejligt sted at være uden ubehagelig "personfnidder". Jeg tror, at denne "personfnidder", som der vel trods alt er mest af her på siden, forhindrer stedet i at vokse.

Jeg synes, at det er super meningsfuldt og væsentligt, dét du har skrevet om "Jeg Er", og jeg glæder mig til at besvare dit indlæg smiler

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#12799 - 17/04/2012 14:21 Re: Den Evige Filosofi [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Kære Thomas,

Jeg er ked af, at jeg kom med en kommentar, som i den grad afsporede din tråd. ...

Det er imidlertid menneskeligt at fejle - og guddommeligt at tilgive ... og jeg undskylder min fejl her. ...

Kære Arne,

Tak for din kommentar. ... Men som sagt til Thomas, burde jeg ikke have reageret. ... Det er jeg ked af. ...

Din "Jeg Er" oplevelse glædede mig til gengæld rigtig meget. ... Bliver lidt interesseret i at høre om de omstændigheder, du fik den under? Var det i en meditation? Var der ydre forhold som f. eks. smuk musik eller andet, som hjalp dig til oplevelsen? Tak, fordi du deler den med os andre. ... Du er ikke alene, vil jeg bare betro dig. smiler

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
#12800 - 17/04/2012 14:32 Re: Den Evige Filosofi [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Kære Zenia,

Det er mig, der undskylder. Jeg burde ikke have inkluderet dig blandt dem, jeg stilede mit indlæg til. Jeg ved godt, hvordan det er at blive anklaget af visse personer her på siden for alt muligt væmmeligt. Det har dog hjulpet meget, at jeg blot ignorerer de personer, der kun vil "konflikten"; når de konfliktsøgende personer ikke får respons, så ophører en del af deres løgne og angreb (og så nøjes de i højere grad med at angribe hinanden).

Det er faktisk flot, at du reagerer så lidt på det, som du gør, når det er dig, der bliver svinet til.

Jeg deler din glæde over Arnes indlæg og oplevelse og hører også gerne mere om den! Jeg har også tænkt mig at kommentere hans indlæg i nærmeste fremtid.

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#12801 - 17/04/2012 16:58 Re: Den Evige Pseudoforståelse. [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Ole..

"Hans seneste afsløring tager prisen. Efter i årevis at have hævdet, at han har studeret Dawkins, og beundrer ham som biolog, viser det sig, at Hansemand ikke kender Hamiltons regel. Højst forbløffende i betragtning af, at Hamilton var Dawkins store idol og skaber af begrebet "the selfish gene", som Dawkins skrev en hel bog om. Dawkins beskriver selv Hamilton som "one of the greatest evolutionary theorists of the 20th century.".

- Jah, altså...efter min bedste overbevisning er der ike grundlag for at ta' ham alvorligt - alvorligt tar vi jo de, der ved hvad de taler om og som evner at lede os frem til en pointe i form af synspunkter der så kan diskuteres. Hans er i modsætning dertil kun istand til at bortlede nogen fra en egentlig pointe, ved at henlede opmærksomheden på ham selv.

Det er bare en fiks idé han har kopieret, du ved, at sætte sig for at rose fx. Dawkins, for øjeblikket efter at flytte fokus til det der egentlig optager ham - sig selv; det er en typisk observation, du ser det gang på gang. Og hvordan skulle Hans også være istand til at fastholde et fokus på selve meningen i Dawkins værker, ja et fokus på meningen i indholdet fra andre ulæste naturvideres værker?

Vi vil aldrig se Hans præsentere en fornuftig kritik med eksakt henvisning til klip fra bøgers indhold, som vi sidenhen ka' tjekke og diskutere med mere ell. mindre overbevisende argumenter. Det blir lidt som når Thomas autoriserer sin kærlighed til ord med henvisninger til Jesus, for ingen kan tjekke og observere at Jesus skulle ha' udtrykt sig derom. Jeg tror virkelig det i bund og grund handler om en manglende personlig evne til at belyse nødvendigheden i det man mener: man tror noget om dit/dat, verden, mennesket, "ånden" osv, men da man er ude af stand til at formidle værdisynet man ønsker at fremme, med henvisninger til faktiske forhold, realiteter vi kan undersøge, slører man "kernen" med et utal af diffusiteter der fjerner fokus fra de centrale kritiske spørgsmål. Det er fx. sådan Hans forvirrer sig selv rundt i manegen, og håber sikkert den han skriver til følger med ud i forvirringen - for så er spørgsmålene nok af vejen..herregud, fristes man til at sukke..;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (17/04/2012 17:15)
Top Svar Citer
annonce
Side 23 af 68 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 67 68 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk