annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12160 - 03/02/2012 07:51 Re: BAGSIDEN AF YTRINGSFRIHEDEN. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Kan du overhovedet skrive noget, Arne, der ikke enten er en misforståelse, en grov mistolkning eller en lodret løgn?

Har nogen her betvivlet beskrivelsen af Fabrizio Benedetti's forsøg? Så vis mig, hvor det står.

Men af den beskrivelse, vi har været præsenteret for, fremgår det kun, at det er forventningen om en bedre virkning, som lægen har søgt at fremme gennem sin snak med patienten, ikke om kærlig omsorg er skyld i den øgede effekt, som i øvrigt er af subjektiv karakter. Det var det, jeg søgte at vise dig.

At journalisten og du prøver at digte noget andet ind i forsøget, står for jeres egen regning. Det er der ikke videnskabeligt belæg for i forsøget.

Og nej, Arne, det er ikke en ny definition, opfundet til lejligheden, uanset hvad dine nye journalistiske links viser. I international videnskabelig litteratur dækker placebobegrebet de biokemiske ændringer i sundhedstilstanden, som suggestion kan fremkalde, ikke kun en subjektiv smertefornemmelse, som ikke kan måles præcist. Det er ikke min "opfindelse" og ikke af ny dato, som det klart fremgår af dette citat.
Citat:
Placebo Effect: Harnessing Your Mind's Power To Heal

ScienceDaily (Dec. 31, 2003) — It’s true that some people who participate in research studies and take inactive medications called placebos do see health improvements. People taking placebos have experienced reduced pain, healed ulcers, eased nausea and even warts disappeared.


Problemet med dig er, at du aldrig udøver kildekritik og aldrig undersøger om dine konklusioner er videnskabeligt valide, hvis de kan passes ind i dine fantasier om verden.

Jeg har netop læst nogle af vore diskussioner fra 2008. Allerede dengang var det tydeligt, at uanset hvilke oplysninger jeg kom med, så anså du dem for forkerte. Med en sådan indstilling er det klart, at du ikke kan bidrage til en frugtbar dialog af interesse for andre. Det er derfor, jeg er meget omhyggelig med, at alt hvad jeg skriver til dig kan verificeres. Fakta er svære at komme udenom, Arne, så derfor har du ikke en kinamands chance for at vinde en saglig diskussion.

Den første betingelse for at find holdbar viden er, at man ikke på forhånd har besluttet, hvad man skal mene. Derfor bliver du ikke klogere af at deltage i nogen form for dialog.

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#12161 - 03/02/2012 08:58 Re: BAGSIDEN AF YTRINGSFRIHEDEN. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland

Oles erklæring:
Citat:
Placebo effekt handler ikke om smerteoplevelse, men om der rent faktisk sker ændringer i helbredstilstanden, så forsøg som det beskrevne er værdiløse til at afgøre, hvordan placebo kan forbedre regenerationsevnen.
(Interessant selvbekræftende sætningskonstruktion blinker )

Oles fremlagte citat:
Citat:
ScienceDaily (Dec. 31, 2003) — It’s true that some people who participate in research studies and take inactive medications called placebos do see health improvements. People taking placebos have experienced reduced pain, healed ulcers, eased nausea and even warts disappeared.
("health improvements" - "reduced pain")

Oles påstand:
"Placebo effekt handler ikke om smerteoplevelse -" er i hvert fald ikke underbygget her.
Hvor så?
Skal alle placebo-undersøgelser af smertelindring nu kasseres?
Har Ole mon sin egen ret til at frasortere i den naturvidenskabelige forskning? blinker

Citat:
Den første betingelse for at find holdbar viden er, at man ikke på forhånd har besluttet, hvad man skal mene.
Ih ja smiler

Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (03/02/2012 09:28)
Top Svar Citer
#12162 - 03/02/2012 10:06 Mere citatfusk Arne. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg bemærkede, Arne, hvor omhyggeligt du undlod at tage Science Daily's definition af placebo med. Den lyder jo:
Citat:
Placebo Effect: Harnessing Your Mind's Power To Heal
Du påstod jo, at definitionen var min egen private, opfundet til lejligheden.

Altså videnskaben definerer placebo effekt som "Hjernens kraft til at helbrede." Det er noget ganske andet end en subjektiv fornemmelse af smertelindring. Det sidste kan man f.eks. også gøre med hypnose, men smertelindring får ikke svulster til at forsvinde og vorter til at gå væk.

TV kan heller ikke defineres som "et medie for talentkonkurrencer" men som "et audiovisuelt elektronisk medie til informationsspredning", for at tage en enkelt sammenligning. Du er bare ikke vant til at tænke videnskabeligt rationelt, så du er faktisk inkompetent til at udtale dig om videnskab.

Din måde at debattere på er helt igennem utroværdig, Arne.

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12163 - 03/02/2012 10:36 Re: Mere citatfusk Arne. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland

Ole skriver (under overskriften: "Mere citatfusk Arne"):
Citat:
Du påstod jo, at definitionen var min egen private, opfundet til lejligheden.
Jeg er "enig" med Ole i, at dette er citatfusk, for jeg skrev jo:
Citat:
Det er da vist en helt ny definition af placebo-effekt - opfundet til lejligheden?
Der skal da vist ganske megen "kreativ læsning" til at få dette mit spørgsmål gjort til en påstand blinker

Og om emnet:
Citat:
Skal alle placebo-undersøgelser af smertelindring nu kasseres?
Intet svar fra Ole blinker
Hvorfor mon smiler

Arne.
Top Svar Citer
#12165 - 03/02/2012 10:55 Re: Mere citatfusk Arne. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Dit nye forsøg på ordkløveri, Arne, er flueknepperi af så ringe standard, at alle kan se det, uden at jeg behøver at klippe det ud i pap.

I rest my case. ler

Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk