annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1037 - 21/06/2008 01:40 Kærligheden
jmp
Uregistreret

"Derfor, enhver, som kendes ved mig overfor Menneskene, ham vil jeg ogsaa kendes ved over for min Fader, som er i Himlene.
men den, som fornægter mig over for Menneskene, ham vil ogsaa jeg fornægte over for min Fader, som er i Himlene.
I maa ikke mene, at jeg er kommen for at bringe fred paa Jorden; jeg er ikke kommen for at bringe Fred, men Sværd.
Thi jeg er kommen for at bringe Splid mellem en Mand og hans Fader, mellem en datter og hendes Moder og imellem en svigerdatter og hendes Svigermoder.
og en Mand skal faa sine husfolk til sine Fjender.
Den, som elsker fader eller Moder mere end mig, er mig ikke værd, og den, som elsker Søn og Datter mere end mig, er mig ikke værd.
Den, som har bjerget sit Liv, skal miste det; og den, som har mistet sit Liv for min Skyld, skal bjærge det.
Den, som tager imod jer, tager imod mig; og den, som tager imod mig, tager imod ham som udsendte mig.
Den, som tager imod en Profet, fordi han er en Profet, skal faa en Profets Løn; og den, som tager imod imod en retfærdig, fordi han er retfærdig, skal faa en retfærdigs Løn.
Og den, som giver en af disse smaa blot et Bæger koldt vand at drikke, fordi han er en Discipel, sandelig siger jeg eder, han skal ingenlunde gaa Glip af sin Løn."

smiler

Jeg vil gå hen og bjerge mit liv.


Redigeret af jmp (21/06/2008 01:41)
Top Svar Citer
#1041 - 21/06/2008 17:53 Re: Kærligheden [Re: ]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej jmp.

Er du nu ikke lidt vel modig, sådan at ville bjerge dit liv, for gør du det skal du jo dø, det er er nok det vi alle har i udsigt, lige pånær dem der døer for Allah, de vil bjerge deres liv, det er nok derfor de har så helvedes travlt at slå alle andre ihjel i Allahs navn, ja livet er en underlig opfindelse og menneskebørnene skal nok sørge for at det bliver mere end kompliceret at leve, især for de troende, de har sandelig mange problemer at slås med.

Men heldigvis findes hjælpen i troen på det flyvende spaghetimonster, her er der forklaring på alle tidens rørelser, lige fra helligånden i Hanskrist, eller var det kristus til Jesus i Thomas, hvorfor leve livet let når det kan gøres kompliceret.
Bare kom til mig, jeg giver gerne et glas vand med lidt stærkt i, sandelig siger jer eder jeg er ikke discibel og kræver ikke løn for det.

Jeg har bjerget mit liv mange gange, men er endnu ikke død af det, men så havde jeg vel heller ikke bjerget det,hold da helt kæft - det er sygt hvormeget sludder menneskene kan finde på i en andens navn.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#1042 - 21/06/2008 20:25 Re: Kærligheden [Re: treram]
jmp
Uregistreret

Jeg kan kun give dig ret, Treram. En klog skifter mening, det gør en tosse aldrig.

Jeg tror jeg tager mig en stiv whisky.
Top Svar Citer
#1043 - 21/06/2008 20:46 Re: Kærligheden [Re: ]
jmp
Uregistreret

Selvfølgelig findes kærligheden som en realitet. Den er bare ikke afhængig af en reiegiøs tro, snarere tværtimod. Religiøs tro forekommer mig at være noget sentimentalt sludder.

Men kærligheden som realitet er mere baseret på det enkelte menneskes personlige egenskaber. Så den kan man finde i alle kulturer.

Nå, men nu er der fodbold.
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk