0
registrerede
205
gæster og
193
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Kærligheden
|
"Derfor, enhver, som kendes ved mig overfor Menneskene, ham vil jeg ogsaa kendes ved over for min Fader, som er i Himlene. men den, som fornægter mig over for Menneskene, ham vil ogsaa jeg fornægte over for min Fader, som er i Himlene. I maa ikke mene, at jeg er kommen for at bringe fred paa Jorden; jeg er ikke kommen for at bringe Fred, men Sværd. Thi jeg er kommen for at bringe Splid mellem en Mand og hans Fader, mellem en datter og hendes Moder og imellem en svigerdatter og hendes Svigermoder. og en Mand skal faa sine husfolk til sine Fjender. Den, som elsker fader eller Moder mere end mig, er mig ikke værd, og den, som elsker Søn og Datter mere end mig, er mig ikke værd. Den, som har bjerget sit Liv, skal miste det; og den, som har mistet sit Liv for min Skyld, skal bjærge det. Den, som tager imod jer, tager imod mig; og den, som tager imod mig, tager imod ham som udsendte mig. Den, som tager imod en Profet, fordi han er en Profet, skal faa en Profets Løn; og den, som tager imod imod en retfærdig, fordi han er retfærdig, skal faa en retfærdigs Løn. Og den, som giver en af disse smaa blot et Bæger koldt vand at drikke, fordi han er en Discipel, sandelig siger jeg eder, han skal ingenlunde gaa Glip af sin Løn."
Jeg vil gå hen og bjerge mit liv.
|
|
|
|