annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689381
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382364
Et andet syn 1991952
Åndelig Føde 1525851
Jesu ord 1523566
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
4 registrerede ABC, Hanskrist, Arne Thomsen, somo 433 gæster og 240 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Sprog, medier og kommunikation
Hop til nye indlæg Re: Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym @ 21/04/2024 16:53

Kære Arne og Hanskrist Arne, jeg har holdt øje med debatkulturen her på Trosfrihed og kan desværre ikke få øje på den store forskel. Hvad angår at anmelde et indlæg i en af dine tråde, så tror jeg, at det bliver for omstændigt. Mens det ...
Se mere
Islam
Hop til nye indlæg Re: Vigtige præciseringer
af ABC @ 21/04/2024 15:49

Namaskaram... Hvor har du studeret henne Hvem ved Lad os undersøge tingene... Citat:Da farisæerne hørte, at Jesus havde lukket munden på saddukæerne, samledes de, og en af dem, en lovkyndig, spurgte ham for at sætte ham på prøve: »Mester...
Se mere
Islam
Hop til nye indlæg Re: Vigtige præciseringer
af somo @ 21/04/2024 14:42

3- Profeten Muhammed giftede sig ikke med Aisha, da hun var seks år gammel Hvis det, lejesoldaterne siger, er sandt, hvorfor forlader folk kristendommen og andre ting og omfavner islam? Ikke alt, hvad der siges om profeten Muhammed, fred v...
Se mere
Islam
Hop til nye indlæg Re: Vigtige præciseringer
af somo @ 21/04/2024 14:42

Sandheden er, at dine ord er meget nonsens. Jeg troede, du var en uddannet og mere vidende person, men du skuffede mig med dine ulogiske og følelsesladede ord mere end realisme, og den simple kristne er mere troværdig end dig. Koranen og profe...
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen @ 21/04/2024 14:08

Hej Tikka. Det ser for mig ud til, at du og jeg opfatter, hvad vi kalder fornuft, forskelligt. Fornuft er for mig primært logik, mens anelser, fornemmelser og intuitioner (klik) ligger udenfor fornuftens grænser. Det er jo også her - udenfor fo...
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Tanker - idéer - visioner.
af Tikka @ 21/04/2024 12:40

Indsendt af: Arne Thomsen Du skriver: Citat:Er det så ikke, at gå ud over fornuftens egne grænser, når du ”taler” om ”det ægte guddommelige” hvori der vel ligger, at du kender til det, siden du kan sige, det er ægte?Mit svar: Forstår d...
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen @ 20/04/2024 23:33

Hej Tikka. Du skriver: Citat:Er det så ikke, at gå ud over fornuftens egne grænser, når du ”taler” om ”det ægte guddommelige” hvori der vel ligger, at du kender til det, siden du kan sige, det er ægte?Mit svar: Forstår din logik, men s...
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Tanker - idéer - visioner.
af Tikka @ 20/04/2024 22:56

Citat:Citat:Citat: ...Og hvad er ”det ægte guddommelige”? Mit svar: Det tror jeg ikke nget menneske kan svare udtømmende på - og religionernes dogmer viser - synes jeg - hvor primitive vi her er. ------------------------------- Citat:Problem...
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen @ 20/04/2024 20:11

Hej Tikka. Du skriver: Citat:Pengenes gud? Hvem er det?Mit svar: Man plejer at kalde ham Mammon (klik). Jeg mener at se ham i markedsføring. Og du skriver: Citat:...Og hvad er ”det ægte guddommelige”?Mit svar: Det tror jeg ikke nget menneske ...
Se mere
Åndelig fordybelse
Hop til nye indlæg Re: Kom op på bjerget...
af ABC @ 20/04/2024 19:19

Namaskaram... Er du helbredt Hvem ved Lad os undersøge tingene... https://www.youtube.com/@sadhguru Hvad venter vi på... Your friend forever Krishna...
Se mere
Åndelig fordybelse
Hop til nye indlæg Re: Kom op på bjerget...
af Anonym @ 20/04/2024 18:44

Du: "Elsker du frelseren?" Folk desværre ved afguderi tilbeder Kristus! Jeg er ikke Messias, m,en jeg elsker jer som mig selv og Guddommen....
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Tanker - idéer - visioner.
af Anonym @ 20/04/2024 17:02

Dette forums ´teknisk´ fejl fjernede min forklaring til dig men, Jeg i dag kan kun udtrykke gudsriget med himlen mig, men ikke påtvinge nogen/noget til ´jeg´.... ...
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Tanker - idéer - visioner.
af Anonym @ 20/04/2024 16:39

Arne: "Så kan man jo spørge, hvorfor denne gud ikke griber ind." Hvad frelser sker ved en guddommelig indgriben...igen... Blandt andet og i form af mig men også overbesinde større ligesom Joels bog. Pludseligt kan jeg have en personlig...
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Tanker - idéer - visioner.
af Tikka @ 20/04/2024 16:29

Indsendt af: AnonymTika: "Så hvis verden skal i harmoni, skal der en ny himmel og jord til som bibelen udtrykker det." Altså en anden styreform så livet på jord ændres – en ny start - men nok ikke realistisk. For hvad med alle de fo...
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Tanker - idéer - visioner.
af Anonym @ 20/04/2024 16:27

P.s Jeg arbejder hårdt med mit Ors og alligevel her og i Facebook censur sker... ...
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Tanker - idéer - visioner.
af Tikka @ 20/04/2024 16:24

Indsendt af: Arne Thomsen Når du skriver: Citat:Så hvis verden skal i harmoni, skal der en ny himmel og jord til som bibelen udtrykker det.Så tænker jeg, at dét kunne være visionen om en himmelsk jord, hvor mottoet fra pengenes gud: Brug og smi...
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Tanker - idéer - visioner.
af Anonym @ 20/04/2024 16:23

Tika: "Så hvis verden skal i harmoni, skal der en ny himmel og jord til som bibelen udtrykker det." Altså en anden styreform så livet på jord ændres – en ny start - men nok ikke realistisk. For hvad med alle de forskellige religione...
Se mere
Papirkurven
Hop til nye indlæg Tanker - idéer - visioner.
af Anonym @ 20/04/2024 15:58

Jeg har skrevet her dybt ved min tid spil, , fordi Arnen har fjernet det, hvor jeg ellers snakkede til Hans K og Tikka positivt.... ...
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen @ 20/04/2024 15:54

Hej Tikka. Når du skriver: Citat:Så hvis verden skal i harmoni, skal der en ny himmel og jord til som bibelen udtrykker det.Så tænker jeg, at dét kunne være visionen om en himmelsk jord, hvor mottoet fra pengenes gud: Brug og smid væk erstatte...
Se mere
Åndelig fordybelse
Hop til nye indlæg Re: Kom op på bjerget...
af ABC @ 20/04/2024 13:52

Namaskaram... Elsker du frelseren Hvem ved Lad os undersøge tingene... Citat:Da farisæerne hørte, at Jesus havde lukket munden på saddukæerne, samledes de, og en af dem, en lovkyndig, spurgte ham for at sætte ham på prøve: »Mester, hvad ...
Se mere
Side 4 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 14:12
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Spis en bønne-brownie eller tag cyklen ..
25/04/2024 13:14
Nu svinger vingerne i Asiens største vi..
25/04/2024 12:38
Den svenske kronprinsesse starter på of..
25/04/2024 12:03
Nyheder fra Religion.dk