annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 3869749
Et andet syn 1149301
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 900463
Jesu ord 801515
Spirituel omsorg 761987
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 8 gæster og 95 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tro og videnskab
Hop til nye indlæg Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
af Tikka @ 22/08/2019 01:08

Arne: Citat:For mig er kristendommen først og fremmest kærlighedens religion - som f.eks. myten om den barmhjertige samaritaner - ikke ekstasens. - Kærlighedens religion ??? Gud er kærlighed! Når bibelen taler om at elske gud og næsten, be...
Se mere
Tro og videnskab
af Arne Thomsen @ 21/08/2019 18:25

Hej Hanskrist. Du skriver - blandt en masse andet: Citat:Uden ekstasen ville du ikke kunne få kontakt til den prosociale trygge næstekærlige empatiske kreative face to face engagement, samspil og samtale indbyrdes mennesker imellem -Spørgsmål: ...
Se mere
Tro og videnskab
af Hanskrist @ 21/08/2019 17:14

Uden ekstasen ville du ikke kunne få kontakt til den prosociale trygge næstekærlige empatiske kreative face to face engagement, samspil og samtale indbyrdes mennesker imellem (hvilket psykiatrien udnytter i psykofarmaka). Hvorfor, fordi det evolut...
Se mere
Tro og videnskab
af Arne Thomsen @ 21/08/2019 16:04

Hej Hanskrist. Jeg respekterer fuldt ud din faste tro på: Citat:Gud Helligåndens kreative ekstatiske prosociale indflydelse i verdenog hvad du ellers har af lignende - for mig svulstige og intetsigende - erklæringer. Men sådanne ord siger ikke ...
Se mere
Tro og videnskab
af Hanskrist @ 21/08/2019 13:42

hold da op I to ukritiske sludrehoveder, Arne og Gerth,,, hvor I dog scorer mange billige point,,, også da fordi I ikke møder et modspil,, Her til Gerth et par link der i den grad vil forvirre dig med hvor meget du tager fejl af Paulus såvidt ...
Se mere
Tro og videnskab
af Arne Thomsen @ 21/08/2019 12:18

Hej Gerth. Du skriver bl.a.: Citat:Du har tidligere skrevet ligesom jeg, at religionernes gudebilleder er forældede og for begrænsede. Hvorfor lyder det her som om, at du ønsker en udviklende modernisering af Kristendommens kirke som en forbedring...
Se mere
Tro og videnskab
af Gerth @ 20/08/2019 15:58

Arne: " Og dét ikke at anerkende - underkaste sig - præsteskabers religiøse dogmer er - for mig at se - da en stillingtagen! Måske folkekirken skulle lytte lidt mere til den folkelige religiøsitet - i stedet for autoritært at føre enetale...
Se mere
Samfundets indretning
Hop til nye indlæg Re: OPLYSTHED
af Gerth @ 20/08/2019 14:10

MENNESKEHEDENS SAMEKSISTENS Jeg har ikke forstand på alle de forskellige betegnelser på tilstedeværelsen af diktatur i nogle dele af alverdens lande. En aktivistisk kvinde siger: " Det vil i verden fungere bedst hvis, der ingen politisk ove...
Se mere
Islam
Hop til nye indlæg Re: Lyser på vej
af somo @ 20/08/2019 08:47

og hvem redder dig fra døden når som helst? og hvem vil belønne dig for at afvise det faktum, at Allah kun er en ikke tre? og hvem vil belønne dig for at afvise det faktum, at Gud eksisterer? og hvem vil beskytte dig mod at blive foran...
Se mere
Samfundets indretning
af ABC @ 19/08/2019 23:18

Citat:- Hvis i vil svæve som små luftballoner, ku' i vel gerne byde lægprædikanten på nogle af de kolde, hvorved i sammen ku' svæve rundt i "verdens væren"...oh la la! ;) Jeg byder gerne på nogle af de kolde, men jeg kan ikke rig...
Se mere
Åndelig fordybelse
Hop til nye indlæg Re: Mellemrummet
af Simon @ 19/08/2019 22:30

Udenfor en Kvickly lørdag formiddag, fik andre end vi nok en ubehagelig oplevelse, idet en tandløs kvinde histovrefra stod dér med sit skilt, „giv en skærv, så jeg ka’ rejse hjem…”. Jeg har nu aldrig noget imod at gi’ en tyver, uanset...
Se mere
Samfundets indretning
af Simon @ 19/08/2019 22:23

"Jeg foreslår at du drikker nogle øller og tænker over tingene...sæt dig ned ved vandet med en six-pack og mærk eksistensen. Måske møder du en sød trunte som du kan dele livet med skulle det ikke være tilfældet, så har du jo os herin...
Se mere
Samfundets indretning
af ABC @ 19/08/2019 20:26

Hej Gerth Er der meget andet arbejde end kaffebrygning og lidt kage dertil? Mener du alle mennesker skal have den samme løn? Hvad med mit symbol http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/galleries/27909/Symbol.html#Post27909 Jeg foreslår...
Se mere
Åndelig fordybelse
af Simon @ 19/08/2019 16:05

Heej RM.. Ja, vi er der snart - september, osv. og inden man ser sig for, nisser man rundt på knasende grund m. stearinlys i vinduer og gaver gemt. Men forinden, vandringer på en farvepalet, med oplevelser der slår med små explosioner på hele s...
Se mere
Tro og videnskab
af Arne Thomsen @ 19/08/2019 16:00

Hej Gerth. Du vil ikke tilbede en "tordengud". Det vil jeg heller ikke, men jeg hæfter mig bl.a. ved i mit link om asatro, at der står om guderne: Citat:De omtales som "Magterne".Så er vi vel ikke så langt væk fra nutidens...
Se mere
Islam
Hop til nye indlæg Re: Lyset er på vej
af Simon @ 19/08/2019 15:36

Resignation er en helt almindelig flugtvej, pointen er dog stadig, at religioners statiske livssyn overhovedet viser noget om livet/naturen, men derimod noget om menneskers idéer gennem tiderne, der jo udmærket ka' indeholde smukke tankebilleder og...
Se mere
Islam
Hop til nye indlæg Re: Lyset er på vej
af somo @ 19/08/2019 08:18

Hvad er dit formål i livet? Hvad er grunden bag vores liv? Hvorfor lever vi i dette liv? Disse spørgsmål intriger ofte mennesker, der prøver at finde nøjagtige svar. Folk giver forskellige svar på disse spørgsmål. Nogle mennesker tror,...
Se mere
Tro og videnskab
af Gerth @ 19/08/2019 02:11

Arne Thomsen: " Mit indtryk er, at den stivnede, embedsmands-prægede danske folkekirke ikke rigtig siger flertallet af os danskere noget." Hej Arne Jeg er enig med dig i det til trods for, at en ældre kvindelig bekendt mener det modsatt...
Se mere
Åndelig fordybelse
af RoseMarie @ 18/08/2019 17:17

Hej Simon Søndagstanker og ord fra Gelsted, der er en gentagelse værd ... og altså lig med, at ordene i forvejen er at finde her i vores mellemrum. Gentagelsens ord, der er gentagelsen værd; jo, de er mange, de ord :)) Septembervandring Nu ti...
Se mere
Tro og videnskab
af Arne Thomsen @ 18/08/2019 15:33

Måske jeg skulle tilføje, hvad jeg fandt her : Citat:Først sent i perioden – længe efter at et flertal af befolkningen regnede sig som kristne – vandt den katolske kirke så meget magt i Danmark, at både den nordiske religion og ortodoks ...
Se mere
Side 2 af 3 < 1 2 3 >
Seneste indlæg
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Arne Thomsen
24/08/2019 00:22
Mellemrummet
af Api
23/08/2019 17:27
OPLYSTHED
af Simon
22/08/2019 12:31
Lyser på vej
af Simon
22/08/2019 12:14
DYBETS DIMENSION
af Hanskrist
13/08/2019 14:55
Nyheder fra DR
Bolsonaro indsætter hæren i kampen mod..
24/08/2019 00:31
Trump slår tilbage: Forhøjer toldsatse..
23/08/2019 23:29
Dyrlæger høster æg fra uddøende næs..
23/08/2019 23:00
Handelskrig sender amerikanske aktier ud..
23/08/2019 22:51
Trods brudte løfter om genanvendelse af..
23/08/2019 22:35
Nyheder fra Religion.dk
Hare Krishna-munk: Krishnas fødsel er ..
22/08/2019 09:05
Dy Plambeck: Højskolesangbogen skal ski..
22/08/2019 07:00
Kristne kæmper for frihedsrettigheder i..
20/08/2019 10:13
Quiz: Har du styr på film med religiøs..
19/08/2019 13:52
Imam: Først når vi opdager os selv, op..
16/08/2019 09:13