annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 583 gæster og 180 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Arne Thomsen @ 24/04/2024 23:10

Hej Hanskrist. Det er jo tydeligt, at du er forarget, men det er uklart for mig, hvad det egentlig er, du er forarget over. Den tekstforklaring, jeg har skrevet i Billedgalleriet, er jeg sikker på, kan godkendes af den ortodokse kirke. Så hvad er d...
Se mere
Diverse
Hop til nye indlæg Re: Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen @ 24/04/2024 22:52

Hej Tikka. Jeg ser, at jeg ikke har fået svaret dig. Jeg synes du bare skal skrive, når du har motivation, lyst og overskud til det. Jeg - andre aktive - og sikkert mange passive læsere - læser med interesse, hvad du skriver. Og hvem ved, måske ...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Hanskrist @ 24/04/2024 22:39

Citat:Arne: Hanskrist. Du vil have mig "brændt på kætterbålet" for min modstand mod "at lænke Gud". Det tror jeg ikke vil lykkes dig her på Trosfrihed.dk, og jeg opfordrer fortsat til, at vi i stedet kommunikerer i gensidi...
Se mere
Papirkurven
Hop til nye indlæg Min ”religion”
af ABC @ 24/04/2024 19:53

Namaskaram... Er dette et velfungerende forum Hvem ved Lad os undersøge tingene... https://debatingchristianity.com/forum/index.php Smid du bare det hele i papirkurven... Your friend forever Krishna PS: Kom op på bjerget......
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Arne Thomsen @ 24/04/2024 19:40

Hanskrist. Du vil have mig "brændt på kætterbålet" for min modstand mod "at lænke Gud". Det tror jeg ikke vil lykkes dig her på Trosfrihed.dk, og jeg opfordrer fortsat til, at vi i stedet kommunikerer i gensidig respekt, og ...
Se mere
Papirkurven
Hop til nye indlæg Min ”religion”
af ABC @ 24/04/2024 18:33

Namaskaram... Hvad kendte Jesus til Gud Hvem ved Lad os undersøge tingene... Citat:Da farisæerne hørte, at Jesus havde lukket munden på saddukæerne, samledes de, og en af dem, en lovkyndig, spurgte ham for at sætte ham på prøve: »Mester,...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Hanskrist @ 24/04/2024 18:32

Citat:Arne: Jeg tror ikke på at kunne lænke Gud - det guddommelige - det uskabte lys - til lige netop os mennesker - eller til noget som helst andet. din udtalelse er i direkte strid med Nye Testamente og Guds Åbenbaring i Jesus Kristus. Altså...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Arne Thomsen @ 24/04/2024 18:24

Hej Hanskrist. Nå da, så kom du omsider frem med - for mig at se - en modereret udgave: Citat:Og sagen er: at Gud ikke er menneskeløs (Karl Barth) - fordi Gud der er Kærlighed - ikke kan være fuldkommen uden sin elskede anden mennesket (Berdyaev...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Hanskrist @ 24/04/2024 17:18

Citat:Arne: jeg synes, du stiller dig i et mærkeligt lys ved herefter at undlade at præsentere et "retvisende adækvat udtryk for hvad du har skrevet". WHÅT TU FÅG 😮 Jeg gjorde det igen igen igen Først fik du hvad Nye Testam...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Arne Thomsen @ 24/04/2024 13:35

Hanskrist, du skriver: Citat:Du kan ikke forlange jeg skal reagere på dit misforståede sammendrag der ikke er et retvisende adækvat udtryk for hvad jeg har skrevet.Mit svar: Nej selvfølgelig kan jeg ikke det, men jeg synes, du stiller dig i et m...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af ABC @ 24/04/2024 11:49

Namaskaram... Hvad er kristendom Hvem ved Lad os undersøge tingene... Citat:Da farisæerne hørte, at Jesus havde lukket munden på saddukæerne, samledes de, og en af dem, en lovkyndig, spurgte ham for at sætte ham på prøve: »Mester, hvad e...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Hanskrist @ 24/04/2024 00:33

Du kan ikke forlange jeg skal reagere på dit misforståede sammendrag der ikke er et retvisende adækvat udtryk for hvad jeg har skrevet. Ja følgende sammendrag af dig er på ingen måder et retvisende adækvat udtryk for hvad jeg har skrevet, det...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Arne Thomsen @ 24/04/2024 00:21

Hej Hanskrist. Interessant at se din reaktion på et sammendrag af dine egne udtalelser: Citat:Det endnu ikke eksisterende menneske eksisterede alligevel "i Gud", som i øvrigt ikke selv kunne eksistere uden det ikke-eksisterende menneske.K...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Hanskrist @ 23/04/2024 23:40

Du glemmer fuldstændig de citater jeg gav dig fra Nye Testamente. før verden blev grundlagt, har Gud i ham udvalgt os til at stå hellige og uden fejl for hans ansigt i kærlighed Gud er ikke alene - en ensom størrelse (1)* (se nederst) - Gud k...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Arne Thomsen @ 23/04/2024 21:47

Javel så. Det endnu ikke eksisterende menneske eksisterede alligevel "i Gud", som i øvrigt ikke selv kunne eksistere uden det ikke-eksisterende menneske. Fred være med dig - og din kristendom. Jeg respekterer din ret til din tro. Arne. ...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Hanskrist @ 23/04/2024 19:59

Citat: Arne: I den størstedel af universets tid, hvor der ikke var mennesker, kunne der så åbenbart ikke være Gud. Jo, læs dog hvad der står - de citater jeg gav dig fra Nye Testamente. I den størstedel af universets tid, hvor der ikke v...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Arne Thomsen @ 23/04/2024 19:50

Hej Hanskrist. Du skriver (gentager): Citat:Gud kan altså ikke være menneskeløs.Mit svar: I den størstedel af universets tid, hvor der ikke var mennesker, kunne der så åbenbart ikke være Gud. Dér står jeg af! Det er - for mig - menneskeligt ...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Hanskrist @ 23/04/2024 19:15

Citat:Arne: Og i så fald var Gud jo ikke eksisterende i universet før mennesket blev det. Er det kristendom? Er det kristendom? Ja præcist det er kristendom - læs selv: Citat:I begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud....
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Arne Thomsen @ 23/04/2024 16:11

Intet svar på mit spørgsmål: Citat:Jeg har søgt at opfatte din form for kristendom, men må erkende at jeg ikke evner det, og da jeg husker at have læst ord fra dig om, at der ingen Gud er uden mennesker (korrekt husket?) har jeg opgivet. Det ta...
Se mere
Islam
Hop til nye indlæg Re: Vigtige præciseringer
af somo @ 23/04/2024 14:04

islam er en omfattende livsstil til at vejlede menneskeheden og løse dens problemer Samt profeten Muhammeds barmhjertighed, fred være med ham, med mennesker, uanset om det er venner eller fjender Hvorimod andre systemer ikke har formået at løse ...
Se mere
Side 2 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA har startet genopbygning af bro, der..
26/04/2024 00:31
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Nyheder fra Religion.dk