annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 510 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Hvad de dog bilder folk ind på religion.dk

Jeg skimmede lige de forskellige overskrifter over på religion.dk og opdagede hvor man stadig binder folk det mest usandsynlige vrøvl på ærmet.

Hvorfor tillader gud at min mor lider? hvortil missionspræst Ole Skjerbæk Madsen svarer:
Gud skaber ikke lidelse, men er nærværende i svære situationer og gud er tilstede som medlidende ven, vejleder og vogter.

Når man så læser hvad ID manden Jakob Wolf svarer på et spørgsmål om gud kan skabe en meget stor sten og løfte den?
må man undres lidt.
ja han kan skabe en stor sten og løfte stenen selvom den er tung. Spørgsmålet om guds almægtighed fører som abstrakt spørgsmål til paradokser. Luther valgte at sige, at man kan i hvertfald sige om guds almægtighed, at han bevirker alt det der sker.
Det vil så sige at han også er årsag til at det onde-naturkatastrofer o.s.v. der sker på vor lille klode og at ovennævntes mor må lide, ham gud kan vi bare kaste skylden på, jeg tænkte det sku nok.

Men mirakler sker også idag-fordi Jesus stadig er nærværende kan han gribe ind i menneskers liv-ligesom på biblens tid, skriver katolikken Kirsten Kjærulff.
Så måske vi hellere skulle bruge ham, hvis han ikke straffer ligesom hans "far".

Arvesynden findes ikke i biblen, alligevel er vi alle syndere og skal gang på gang bede om tilgivelse for vore syndere.

Det kan vel siges at være opmuntrene at vi alle bliver kaldt syndere, så hen i gudehuset og køb et par vokslys, put et par femører i kirkebøssen, drik lidt af Jesus sure blod og æd hans legeme, så er vi atter frelste.Jamen hvor svært kan det være??
Et noget utroligt udsagn kommer fra teolog Lars Buch: mission handler ikke om at fiske medlemmer, missionernes største succeser er skolerne og sygehusene.
Ja klart er der størst succes på skoler, de stakkels unger bliver jo inddoktrineret med vrøvlet og de skal jo tro på hvad der bliver sagt, selvom de bliver påduttet at to og to er tyve. Og på sygehusene hvor mennesker ligger dødsyge kan man jo også finde ofre-det kunne jo være der var noget om snakken halleluja, hvad gør man ikke for at undgå helvede og skærsilden.
Når man nu ved at mission netop betyder: at omvende mennesker til missionærens tro, under trusler om både det ene og andet, må man sq undres noget, han har vist ikke formeget at dirigere rundt med den kære teolog, selv idag bliver alle der vover sig ind i kirkerne jo truet med alverdens ulykker, såsom at brænde op i helvede, evig fortabelse og bortvisning fra himmerigets port.

Og alt dette tror alle de stakler på, der læser KD og Religion.dk, men jeg glæder mig da ved at det åbenbart er mennesker med liden selvrespekt og selvværd der tror på de "bevingede" ord der flyder fra folk der mener, at de har en god himmels forbindelse, eller har solgt deres sjæl til vrøvlet, for kloge er de i hvertfald ikke.

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Skotlands regeringschef træder tilbage
29/04/2024 13:21
Andreas Mogensen er tilbage på dansk jo..
29/04/2024 12:39
Færdselsuheld spærrer spor og skaber k..
29/04/2024 12:39
Mand fundet død i skurvogn i Dragør
29/04/2024 11:39
Salling Group omsatte for rekordmange mi..
29/04/2024 11:38
Nyheder fra Religion.dk