annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705206
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383701
Et andet syn 1992932
Åndelig Føde 1529625
Jesu ord 1524671
Galleri
Glædelig Jul og et Godt Nytår
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 483 gæster og 33 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: OM DEBATKULTUR OG DEBATTERRORISME.

Kære Kristian.

Rart at se, at du faktisk kan tage ordet undskyld i din mund. Det er absolut et sympatisk træk, selv om din undskyldning skæmmes af, at du beskylder mig for at have skødesløse vaner under indenadslæsning, hvilket er en lodret løgn. Min vane er tværtimod at nærlæse indlæggene.

Det forekommer mig, at du ser på sagen med temmeligt farvede briller. Der er jo ikke tale om en, der tager til genmæle. Disciple går ind i en diskussion jeg har med Jeppe på grund af hans gentagne anvendelse af falske identiteter på debatten, en diskussion Disciple overhovedet ikke har være involveret i.

Her siger han så, at jeg lider af storhedsvanvid, at jeg anser mig selv som ophøjet, at jeg skal komme ned fra den blå luft, ned på jorden, "Sådan ned i øjenhøjde med alle vi andre fornuftige debattører", underforstået at jeg altså ikke er så fornuftig som alle andre debattører.

Et rendyrket, uprovokeret personangreb, der fremstiller mig som arrogant, selvhøjtidelig og ufornuftig. Det kalder jeg et forsøg på tilsvining, men du vil måske udnævne det til et sagligt forsøg på dialog?

Jeg er overhovedet ikke ømskindet, Kristian, og platte angreb som dette kan jeg kun trække på skuldrene af, specielt når Disciple i en anden tråd, hvor han forfægter sin konspirationsteori lader hånt om alle konstaterbare kendsgerninger og saglige argumenter. Der har jeg mødt den samme overlegne og selvhøjtidelige holdning hos ham, fordi jeg jo ikke "kender Gud".

Men Jeppe har ikke krav på nogen undskyldning. Havde det været enhver anden end Jeppe, havde han automatisk fået en uforbeholden undskyldning fra mig for min fejltagelse.

Men her er det først og fremmest Jeppe, der skylder en undskyldning til samtlige debattører for at have bedraget dem med en række falske identiteter. Han skylder en endnu større undskyldning til Sørine Nannestads børn og børnebørn på Færøerne over at have brugt hendes identitet til at tilsvine mig på en internetdebat.

At indlægget samtidigt parodierer den kristne tro og fremstiller den i et latterligt skær, burde snarere få Disciple til at angribe Jeppe end til at gøre fælles front med ham.

Måske du skulle prøve at vende blikket indad, og undersøge dine motiver til det modsætningsforhold, du er ved at oparbejde til mig. Jeg gør mit bedste for at oparbejde interessen for denne debatportal og skabe nye saglige debatter, og det burde også være dit primære mål som ny formand for støtteforeningen.

Mvh

Ole Bjørn ;)



Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 16:10
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Danske badmintonkvinder åbner Uber Cup ..
27/04/2024 15:24
Svensk politi siger, at de besøgende ti..
27/04/2024 15:05
Nyheder fra Religion.dk