annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15810923
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394358
Et andet syn 2000135
Åndelig Føde 1571492
Jesu ord 1530964
Galleri
Hønseskidning i Svaneke
Hvem er online?
0 registrerede 170 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Året der gik

Denne gang vil jeg komme før Tikka - ja jeg ved præcist hvad det er Tikka straks falder over, følger her:


Citat:
Arne:

jeg fornemmer, hvad jeg i mangel på bedre ord, må kalde noget guddommeligt, som hæver sig over enhver menneskelig beskrivelse.
Det er - tror jeg - heller ikke meningen med livet at kunne fatte og beskrive det guddommelige.


Okay da - kun en fornemmelse har du.

Hvor interessant tror det det er for andre mennesker at skulle høre igen igen om din fornemmelse for noget guddommeligt???

Hvor mange tusinde indlæg har du skrevet om ingenting - altså din vage fornemmelse af noget du ikke nærmere kan beskrive - ja du påstår endda du ikke engang kan opfatte det du dog har fornemmelser omkring - du kan ikke beskrive det - og dog har du skrevet mange tusinde indlæg hvor du forsøger at beskrive det du for det første ikke kan fatte og ikke kan beskrive - jamen hvorfor alle disse mange tusinde indlæg???

Virkelig skørt at du ikke kan se at hvad du har at byde ind med er så negativt og det rene ingenting - ja folk drøfter religion og deres stærke religiøse spirituelle erfaringer som aldrig før og hvad gør du Arne, skriver mange tusinde indlæg hvor du ingenting kan sige ifølge dig selv - jamen så hold dog kæft med disse intetsigende indlæg mand



-0-0-0-


Citat:
Arne:

jeg fornemmer, hvad jeg i mangel på bedre ord, må kalde noget guddommeligt, som hæver sig over enhver menneskelig beskrivelse.
Det er - tror jeg - heller ikke meningen med livet at kunne fatte og beskrive det guddommelige.

Arne:

Jeg afviser idéen om Gud, som en person.


Afviser ideen om Gud, som en person -- jamen mand hvorfra skal du kunne vide noget herom - du kan ikke fatte det og ikke beskrive det og alligevel kan du afvise Jesus Kristi ide om hvordan vores virkelighed med Gud skal forstås. Hvad er det iøvrigt du bruger dit Jesus Kristus Ikon til?

Ja jeg er enig med Tikka - det hænger overhovedet ikke sammen hvad du skriver Arne - du modsiger dig selv og afslører at du ikke selv forstår hvad du snakker om.

At vores virkelighed med Gud af Jesus beskrives som et søn fader forhold - JEG'DU dialogisk forhold fx bøns forhold - betyder at den Gud der elsker os, og som vi måske også elsker, er nogen for os og ikke noget - det er et meget personligt forhold med Gud Jesus peger på med en sikkerhed der aldrig kan være tvivl om (dette går igen i de ældste skrifter vi kender til om kristendommen, nemlig Paulus Breve (hvorfor vi kan sige at der ingen slinger i valsen har været om at de kristne's virkelighed med Gud var et meget personligt forhold og at Gud var nogen fordi vi også er nogen og ikke kun noget. Martin Buber har netop fundet at Gudsforholdet, vores virkelighed med Gud ikke er et Jeg'det forhold men ligger i person planet som et JEG'DU forhold.

Meget mere kunne siges herom - fx Jesus Kristus Ikon Teologien - Kristologiske Jesus Kristus Ikon Teologien - der demonstrerer med al tydelighed at vores virkelighed med Gud ikke befinder sig i mørket under vores person og ansigt - ja ikke befinder sig under BILLEDE PLANET - det GUDS BILLEDE vi er skabte i og som er KRISTUS - her hvor Guds Herlighed - al LYS både det skabte LYS og det uskabte skabende LYS kommer ind og går ud - karismatisk forklarer og opLYSer vores ansigt - vores Guds Billede'lighed - Kristus der er Guds Ansigt i verden - ham vores LYS vi ikke altid behøver sætte under en skæppe.



For enhver der yderlig er interesseret læs hvad HansKrist skriver til Arne's "Kristus Ikon" Jesus Kristus Ikon i forum Galleriet - eller undersøge følgende citationsboks (læs endelig, det er så smukt at I bliver bevæget til tårer):


Citat:
The face of man is the most amazing thing in the life of the world; another world shines through it. It is the entrance of personality into the world process, with its uniqueness, its singleness, its unrepeatability." Nicolai Berdyaev.

Human love is intimately and profoundly bound up with the human face. The face is the entrance of the spiritual into the cosmos, but also the point of entrance of one soul into the life of the other. The face is an entreaty to love and to honor what love produces. Love is a refutation of the violence that results in death. Nicolai Berdyaev.

“The human face is the proof for the existence of God.” Max Picard.


-0-0-0-


Orthodox mysticism seeks to acquire the grace of the Holy Spirit and we find human nature transfigured, illuminated and deified from within. It is the mysticism of the heart which is the centre of life. Therefore the heart must be united to the mind if there is to be any spiritual unity within. Christ enters the human heart and changes the whole nature of man. Man becomes another creature. Nicolai Berdyaev.


our union with God comes not through the reduction of the soul to a featureless identity more real than any image, or an asymptotic approach to such an identity, but as an ever greater fullness of the Trinitarian image within us, and in the ever more expressive beauty, and splendor, and holiness by which the infinity of God - that pure, incomprehensible depth of limitless intelligibility - is reflected in the mirrors of creation and in the awakening splendor of the sanctified soul.
- David Bentley Hart


Vores forening med Gud kommer ikke gennem reduktionen af sjælen til en karakterløs identitet, der er mere virkelig end noget billede, eller en asymptotisk tilgang til en sådan identitet, men som en stadig større fylde af det trinitariske billede i os, og i den stadig mere ekspressive skønhed og pragt og hellighed, hvorved Guds uendelighed - den rene, ubegribelige dybde af grænseløs erkendelighed - afspejles i skabelsens spejle og i den hellige sjæls opvågnende pragt.
- David Bentley Hart



Mvh HansKrist


PS:

Arne's indlæg er vist Året's Gak Gak i låget indlæg ihvertfald er der så store selvmodsigelser i hvad Arne skriver at det er gak gak snak

Året der gik

Året der gak

Året der er gakket

Arne der er gakket

Var det året der var gakket

Eller er det kun Arne der er gakket

En ny tråd af Arne: "Gak Gak Sort Snak"

Gak Gak
Sort Snak
Tak for Kaffe

Koffein Fri Kaffe

Til sleepy Arne

virker bare ikke

2024 et helt nyt år

at sove foran skærmen
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Nyheder fra DR
Ukrainsk angreb mod Rusland i nat
09/05/2024 06:58
Forslag om at vippe formand for Repræse..
09/05/2024 00:18
Lav efterspørsel: AstraZeneca fjerner c..
08/05/2024 23:13
Kong Charles har ikke tid til at møde p..
08/05/2024 21:32
Hakket oksekød tilbagekaldes efter fund..
08/05/2024 21:19
Nyheder fra Religion.dk