annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15659804
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380304
Et andet syn 1989662
Jesu ord 1522485
Åndelig Føde 1515215
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 353 gæster og 36 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: CAFE OPLYSTHED

Hej igen..

Jamen det ska' du slet ikke tænke på, blot overlade til enhver selv at afgøre sit trosforhold og evt. brug af kirken, nøjagtig som andre overlader til dig frit at afgøre dit.
Kirkerne finder du rundt omkring i div. sogne, men i den forbindelse må du da næsten forklare, hvordan i alverden du bærer dig ad med at afgøre noget som helst om gudstjenester, som du aldrig kommer til?

Div. sognekirker rundt omkring, er der jo ingen grund til ikke bruges bedre, såfremt man ligesom du har brug for samvær med andre troende. Jeg ved at der her i nærheden drages nytte af kirkens ressourcer på forskellig måde, bl.a. nyder orkestre og musikere godt af muligheden, til fordel for ører der ligefrem står på stilke, når aktiviteter bruser.

M.h.t. biblioteket, så håber jeg da at også du finder anden glæde derved end bare bibellæsning. Biblioteker har langt flere ressourcer at trække på end nogen caféejer ka' tilbyde sine gæster, ikke mindst af litterær art. Så du ka' med fordel drage nytte af foredragsaftener samt et væld af andre kulturelle tilbud; hele informationstjenesten har rent faktisk været hele pointen med bibliotekstjenesten siden det 19 århundrede, der begyndte på Frb. Biblioteket er således en hel database af erfaringsmateriale enhver frit ka' trække på. Så alene dér har du skam en alvorlig konkurrent, hvis du en dag sku' få bakset en café på benene. Jeg ka' i den forbindelse fortælle dig, at det er et større administrativt arbejde at drive en café, jeg kender et par stk. der har haft café, der nu blot var en pengemaskine. Og så med dine ambitioner, hele verdens frelse fra satan, osv. Du store kineser, du får jo slet ikke tid til at udbrede information om gud! ;)

Forøvrigt tror jeg slet ikke du vil kunne provokere kirken, hvor der i forvejen er højt til loftet i form af indbyrdes kritik osv. Kirkerne har angiveligt lige så mange guder som de har brugere. Hver troende har sine idéer om gud(er), nøjagtig som det altid har været, og netop i kraft af nogens "personlige trosforhold". Så som du ka' se, er der intet nyt i det personlige forhold til religioner, for det ka' overhovedet ikke være anderledes, i samfund med demokratiske styresystemer - der forøvrigt har vist sig at være de bedst fungerende endnu set.

Som sagt må du henad vejen fortælle hvordan det går med caféprojektet dit, der alene i forhold til din megen snak om satan altså lyder temmelig meget som en budstik der med relevans ku' hedde Din sjæls frelser; burde du nu ikke alligevel overveje dette attraktive alternativ, jeg pers. synes ligefrem det klinger? ;)

mvh
Simon
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Mand, der satte ild til sig selv i New Y..
20/04/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk