annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705206
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383701
Et andet syn 1992932
Åndelig Føde 1529625
Jesu ord 1524671
Galleri
Glædelig Jul og et Godt Nytår
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 483 gæster og 33 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Livsopfattelser, -erfaringer og livsmål.

Hej Ole.
Så lige i en sen nattetime dit oplæg og manglende respons på det.

Nu har man nok opdaget at jeg ikke gider diskutere om personerne på Trosfrihed, men hellere om aktuelle problemer udi kirkelivet.
Det er sikkert heller ikke gået nogen forbi hvilke mine standpunkter er, men jeg vil da gerne alligevel give mine besyv med.
Hvad angår meningen med vore liv, er der ikke anden end den vi selv skaber, tror nogen der er en mening med livet er han så afgjort på vildspor, jeg er fuldstændig ligeglad med hvad div. filosoffer har skrevet eller skriver om, det er jo kun deres egne meninger de udstiller og mange gange nogle forkvaklede meninger.
Jeg har skabt mig selv et godt meningsfuldt liv og videre givet "opskriften" til mine børn, et liv med mange udfordringer, jeg "elsker" tekniske udfordringer og har tit påtaget mig megastore udfordringer og er altid sluppet godt fra det og her taler vi om projekter i både småpenge og i millionklassen.
Til tider har livet været ret så hårdt ved mig rent helbredsmæssigt, men jeg er hele tiden kommet ovenpå igen, jeg opgir ikke bare.

Mit religiøse "had" som nogen påstår jeg udviser, er noget nærmest medfødt, jeg fatter simpelthen ikke hvad der gør at folk tror på en gud og lader sig forlede af det "gejstlige" rak der meler egen kage, en handling der er gået i arv fra dengang kun de gejstlige kunne læse og skrive og den almindelige befolkning derfor udviste en sygelig respekt for disse belæste mennesker og troede på alt hvad de blev fortalt og samtidig blev nærmest tvunget til at gå i kirke.

Religionerne er kun et bevis på menneskets uforstand og dets evne til at skeldne hvad der er løgn og sandhed, er brugt til at undertrykke mennesket med og bruges stadigt som sådan, kæmpesummer er blevet tvangsudskrevet for at præsteskabet kunne blære sig i pragtpaladser/kirker, så den stakkels borger måtte knokle og overlade sine surt evhvervede penge til kirkebyggeriet. Jo vel er der skabt mange flotte religiøse bygningsværker, men hvem tænker på dem der måtte slide for at opfylde de gejstliges krav.
Menneskets ret over sit eget legeme fratages af religionerne, her tænker jeg på abort, køns skamfering af unge muslimske piger og jødiske drenge, børns påtvungne tilslutning til folketossekirken før de selv kan tage stilling til om de virkelig ønsker dette, for mig er religionerne kun et symbol på en syg indstilling til livet og dette synspunkt har jeg haft lige siden jeg var teenager og det fraviger jeg ikke på noget tidspunkt.
Så jeg er glad for den nye kirkeminister, det ser ud til at han får ryddet folketossekirken helt af vejen inden længe HURRA.

Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 16:10
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Danske badmintonkvinder åbner Uber Cup ..
27/04/2024 15:24
Svensk politi siger, at de besøgende ti..
27/04/2024 15:05
Nyheder fra Religion.dk