annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
4 registrerede ABC, somo, Diana, Arne Thomsen 322 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mennesket og verden

Ja det er når stavekontrol tar over uden at jeg opdager det.

Okay du vil påstå at det der står i citations boks i mit indlæg det er ikke noget du er i opposition til?

Aha aha 🙃🤒🤕

Arne er ikke i opposition til følgende:


Citat:
Betegnelsen Fader om Gud er karakteristisk både for urkristendommen og gnosticismen - og ingen er Fader (der er intet faderskab) uden også søn og børn, Guds børn. Dette udelukker jo ikke kvinder - da der i KRISTUS Guds Søn ikke er forskel på kvinder og mænd (som jøder græker slaver og fri etc) altså det har ikke noget at gøre med sex/køn. Iøvrigt er det billede tale der skal få os til at forstå noget om hvor tæt et forhold vi har som Guds Børn til Gud som Fader Vores og hvad vi kan vente os af forløsning og ny fødsel (ny skabelse - de nye skabninger vi er i KRISTUS) og visdom (gnosis - ny indsigt og erfaringer gennem åbenbaringer af Guds ideer og tanker) og af herlighed og kraft - altsammen gennem Guds Ånd - GUD HELLIGÅNDENs Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Linjen på marken er der også.

Johannes 17 ❤️💕 et fuldstændigt vildt kapitel.

Jeg kunne blive ved og ved - men nu var det kun ledetråd til dig om hvad det er JESUS KRISTUS forbinder det guddommelige med - som er så diametralt stik modsat hvad du forbinder det guddommelige med.

Hvilket gudsforhold - Guds relation er der tale om i JESUS KRISTUS??? mellem Gud og mennesket og mennesket og Gud??? Ny Fødsel og Ny skabelse finder sted her. Gud arbejder i os, går i forbøn for os.

Guds Kærlighed Kristus er ved Helligånden udgydt i vore hjerter og hvor rig på alt vi er i KRISTUS åbenbares os i takt med vi iklæder os KRISTUS - udstyret med Guds Ånd Guds Fylde og Guds Herlighed og Guds Kraft.



Jamen lad os stoppe - for du kan jo ikke engang huske hvordan du har opponeret overfor mig når jeg har fremført hvad/hvem Jesus Kristus forbinder det guddommelige med. Der er et lille resume i citations boks ovenfor, iøvrigt det du har kaldt svulstigt intetsigende og blasfemisk storhedsvanvid som du gang på gang er kommet med mishags ytringer om.

Nå fint nok at slutte vi kommer ikke videre
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af ABC
19/04/2024 13:28
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Stormagter klar til at bruge indefrosne ..
19/04/2024 13:10
Rektor er 'utrolig skuffet og ærgerlig'..
19/04/2024 13:05
Skandaleramt stutteri endte på tvangsau..
19/04/2024 13:04
G7-landene opfordrer i en fælles erklæ..
19/04/2024 12:48
Lars Løkke Rasmussen om morgenens udvik..
19/04/2024 11:49
Nyheder fra Religion.dk