annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15636806
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2378647
Et andet syn 1987965
Jesu ord 1521568
Åndelig Føde 1506508
Galleri
Symbol
Hvem er online?
2 registrerede ABC ,(1 usynlig), 103 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: VÆREN - IKKE-REN


Jeg er lidt træt, så det bliver kun til dette.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Arne:
Citat:
Er det mon vore gamle stivnede religioner, der ikke kan håndtere nutidens materialisme og teknologi?

Bibelen siger meget klart: Ingen kan tjene to herrer. Han vil enten hade den ene og elske den anden eller holde sig til den ene og ringeagte den anden. I kan ikke tjene både Gud og mammon. Mathæus 6:24
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Matt/6

***

Jeg tror ikke på, at menneskene kan skabe et global fredsrige hvor alt er i harmoni.

Mennesket er sin egen værste fjende.

Bibelen har jo netop fortællinger om dette, at selv om mennesket levede i paradis, var de ikke tilfredse – eller de lod sig friste af noget som ikke var godt/nødvendigt.

Så er der fortællingen om syndfloden.

Der blev advaret i mange år, og fortalt hvad der kunne frelse dem, men nej - først da det var for sent vågnede de til druknedøden.

Bibelen har mange kloge tanker som er gode at kende og huske så man ikke lader sig rive med af denne verdens ånd, hvor vi konstant bliver bombarderet med fristelser – køb og smid væk – kiv og kævl - og moralen er heller ikke hvad den har været.

*

"Vi" har så rigeligt, modsat andre i verden som går sultne i seng og lever kummerligt.

*

Arne:
Citat:
Men hvad nu, hvis vi begyndte at udtænke en bedre tilværelse for det enkelte menneske,

Jeg ved ikke, hvad der skal til – andet end at jeg så vidt det er muligt er bevidst om mine valg …
… men jeg træffe også valg jeg ikke billiger fordi der ikke er andet valg, eller fordi jeg fristes.

Noget helt andet er, at ikke alle mener det er så slemt, - andre at der ikke er noget problem trods det at plastik eksempelvis flyder alle vegne.


Jeg så den anden dag, at brugsen nu har indkøbsposer af ”plastik” der er lavet af sukkerrør. Jo smart nok da de kan gå ind i kredsløbet, når de kasseres, men hvad med den jord der bruges til denne produktion og hvor ligger den. Sikkert i et land hvor de er fattige.

Der er jo også fortællingen om soja ...

Citat:
Sojamarker rydder ældgammel regnskov og tvinger indfødte folk til at flytte fra deres hjem.
https://www.wwf.dk/wwfs_arbejde/skov/soja/sojabonner_rydder_oprindelig_skov.cfm

Der er nok at gå i gang med, men jeg opfatter det som håbløst.
Det der gøres er en dråbe i havet, men den enkelte må stadig træffe gode valg i den udstrækning det er muligt, selv om andre fortsætter med følge deres lyst fordi de har råd til det.

¨¨¨¨

Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Tikka
16/04/2024 13:23
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
15/04/2024 16:20
LIGHED, INSTINKTIVT LAVERE OG OPSTANDELSEN BEVIDSTHED - GODT OG/E
af ABC
15/04/2024 08:27
Ramadan-måneden
af ABC
14/04/2024 23:00
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
14/04/2024 14:12
Nyheder fra DR
Kulturministeren vil 'gøre alt' for, at..
16/04/2024 13:51
Danmark har endeligt solgt 24 F-16-fly t..
16/04/2024 13:38
Kørsel med påhængskøretøjer under 7..
16/04/2024 13:33
Efter indbakke-koks i Nyborg Kommune: Fe..
16/04/2024 13:11
Beredskabschef: Vi bliver i Børsen de n..
16/04/2024 12:29
Nyheder fra Religion.dk