annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 437 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Ipso Facto
Emne: Re: OM MISSIONÆRER, REFORMATORER og andet godtfolk.


Kære Anne!

Du skuffer min glæde og misforstår åbenbart hvad jeg skriver.

Vi driver vel alle en slags "missionsvirksomhed" i forhold til det vi holder for sandt. Vi kan jo af gode grunde ikke holde alt for lige sandt. Spørgsmålet er hvordan vi driver den?

Hvorfor dog sætte spørgsmålstegn ved min venlige konstatering og accept af, hvad du tror på, som du udtrykte således:

Citat:
Et godt eksempel på en jordnær og åndrig menneskefornuft finder vi f.eks. hos Jesus, sådan som vi igennem de fire evangelister møder ham som den jordiske Jesus, hvorigennem Gud taler.


Det er jo netop i den kristne etiks ånd jeg har valgt ikke fremover at bidrage til væksten i personfnideret ved at ignorere og undlade at kommentere indlæg der går på personer frem for emner. Jeg har med andre ord erkendt, at jeg selv har et medansvar og har bidraget til personfnideret, hvorfor jeg har ændret adfærd.

Trods et forskelligt udgangspunkt har vi dog altid tidligere kunne diskutere emnerne uden at nogen af os forfaldt til uvedkommende ad hominem - ud fra en gensidig respekt må jeg vel formode.

Når jeg specifikt inviterer dig til at fremkomme med kommentarer, så ligger der deri selvfølgelig en anerkendelse og en respekt for dig som person; hvorfor jeg selvfølgelig hverken opfatter dig som en ignorant eller en som angriber andres person frem for deres holdninger.

Desuden fremsætter jeg ikke trusler mod nogen som helt. Det kunne jeg selvfølgelig aldrig drømme om. End ikke, eller næsten ikke, når jeg selv bliver truet og forhånet, på grund af hvem man tror jeg er, og ikke på grund af hvad jeg mener.

Hvis det at igonere indlæg fra debattører som systematisk angriber andre på deres person frem for at argumentere imod deres holdninger kan opfattes som både en "begrænsning i bevægelighed på debatten" og som en slags "trussel", så må jeg sige, at jeg faktisk har en hel del medlidenhed med dig.

Som bekendt står det enhver helt frit hvilke indlæg vedkommende vil læse og kommentere, så jeg vil naturligvis også respektere din holdning uden yderligere kommentarer.

Og det mener jeg helt ærligt, uden mindste ironi eller humor!

Hilsen

Ipso Facto


-------------------
"Science without religion is lame. Religion without science is blind." - Albert Einstein.
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 16:10
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Danske badmintonkvinder åbner Uber Cup ..
27/04/2024 15:24
Svensk politi siger, at de besøgende ti..
27/04/2024 15:05
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Nyheder fra Religion.dk