annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 408 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Tro og Viden? Hvad med sandhed?

Hej Anne,

Man kan sige, at vi vægter to forskellige udgangspunkter for vores tro. Hvor du tager 100 % udgangspunkt i Jesu ord og bud fra NT og urevangeliet, betyder tro for mig en total overgivelse, således at Guds vilje kan ske med os, og vi kan handle efter Guds vilje akkurat som beretningen om Jesus, der stopper en mand, der er i gang med at forbruge sin egen kamel. Ja, det var så med et eksempel fra urevangeliet kap. 31 (var det vist), der illustrerer en handling, jeg er fuldstændig enig i. Det er jo netop at handle af kærlighed - at nå dertil betyder at arbejde med sig selv, eller i hvert fald at være lydhør og opmærksom. Med andre ord (troens ord) er det at lade Gud handle med os og gennem os. Det er, hvad jeg mener med min formulering om "Når Gud handler med os". For dig er det at følge Jesu ord og bud, for mig er det at tro på overgivelsens vej, så Guds vilje kan fuldbyrdes.

(Jeg har lavet fed i dit indlæg).

Ok, har jeg så forstået dig rigtigt, at overgivelse ifølge dig er at handle kærligt, dvs. i den ånd, som Jesus med sine ord vidner om?

Det er faktisk sådan, jeg forstår det, du siger.

Det mener jeg skam også!

For Guds vilje er jo netop, at vi tror sønnen, der taler, som han har hørt af Gud. Han siger, at han er det sande brød fra Himlen, og at vi skal spise heraf. Og når folk spørger ham, om vi skal spise ham, så svarer han, at kødet ingen gavn gør, men at hans ord er ånd og liv, og at enhver, som holder fast i hans ord, aldrig skal smage døden.

Ergo: Guds vilje er ganske enkelt, at vi holder fast i Jesu ord.
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Den olympiske flamme fortsætter rejsen ..
27/04/2024 12:22
31-årig anholdt efter at have været p..
27/04/2024 12:20
Ukraines udenrigsminister om manglende l..
27/04/2024 11:40
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ge..
27/04/2024 10:29
Norge forment adgang til internationalt ..
27/04/2024 10:02
Nyheder fra Religion.dk