annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15809284
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394275
Et andet syn 2000081
Åndelig Føde 1570291
Jesu ord 1530881
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
3 registrerede Arne Thomsen ,(2 usynlige), 50 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Min ”religion”

ENHED MED ALT

Dette handler om nogle forrige indlæg om ifølge mig til en kristen bekendts (I) henvisning til en kristen dating gruppe i Facebook: Moses var ikke en ægte israelit, Jesus ikke rigtig jøde og jeg heller ikke kristen - ikke engang religion.
Da nogen i Biblen spurgte Jesus til hans identitet, så henviste han til: ´Jeg er den, jeg er.´ Eller sagde lignende ´gud´, ´jeg er´.
Biblens NT handler om, at Gud med Helligånden var Jesus.
Jeg advarer imod afguderi hvis folk tilbeder mennesker og ´religion´, fordi han nævnte jo indirekte diskret ´farligt´ dengang´ om hans forhold til ´Gud´. Lignende ligesom en familie, ægteskab og om pagt også, så jeg forevigt ikke er en trosretning men, jeg tilhører Guddommen ´min evigt elskede´ (G) som livlig ånd istedet for folks døde ting!
A nævner et fint ord om Kristus manden ´Jesus var heterodoks jøde´. De kristnes tilbedelse af en faderlig mandegud handler nok bare om, at vedkommende er ligesom vedrørende velsignelsens betydning ´beskyttelse´ som af en´ større end mig selv ligesom en mor til sit lille barn. Og alligevel anderledes angående flere kvaliteter ligesom med menneskers partnerskab og samarbejde forenet som et´ sker vores forhold også ved lighed sammen og den mindre del Er på den måde ligeså vigtig som alt.
Jesus har nok sagt noget lignende ligesom om nadveren og hans lignelse om træets grene - Biblen, Paulus (NT): "For ligesom legemet er en enhed, selv om det har mange lemmer, og alle legemets lemmer, så mange, som de er, dog danner ét legeme, sådan er det også med Kristus. For vi er alle blevet døbt med én ånd til at være ét legeme, hvad enten vi er jøder eller grækere, trælle eller frie." Mennesket er en del af livet. Verden lever som en del af universet. Idag ved man om kroppens celler, atomer og hjerne (hoved) ´ånd´, at egoet er også en del af det hele. Jeg refererer til Jesu Ord om den barmhjertige samaritaner.

Jeg svarer endvidere til I: "Det var sødt af dig, at sende mig invitation til den dating gruppe, men jeg er ikke kristen - ikke generelt religion. Selv Jesus om identitet i henhold til Ånden før skabelsen: ´Før Abraham var den, jeg er.´ Men min rolle ligner Jesu Ord om fra ham udsendte Talsmanden, Helligånden, som ´skal´ minde jer om alt hvad, at han har sagt. Ligesom, da Jesus i NT bekræftede profeterne i GT. Så, for nogen fryder forandring, hvor andre er imod fornyelse af det gamle.
Dog nyder jeg på den spirituelle måde dine religiøse emner, fordi vi har Helligånden tilfælles."

Jeg har bedt om et igen fortrøstende tegn på, at jeg ikke er alene gudsforladt især, fordi om natten ringer larmende i dagevis min nabos vækkeur i timevis og hele dagen inklusiv aften en ny beboers gøende hund støjer ved shockerende i mit nervesystem, hvor min gudsmeditation og bønner virker nødvendigt. Selv på de sociale væresteder kommer altså nogen, som forstyrrer næsten al fred, ro og stilhed.
Derefter hvor mit fjernsyn viste en klassisk musikkanal, men pludseligt er stille. Jeg undersøger sagen, at uden min indblanding så havde mit TV på ingen tid skiftet cirka syv kanaler væk fra den til en lokal nyhedskanal, der mest viser lydløst. Men jeg opdagede det, fordi en gang imellem vises der´ med lyd en nyhed og jeg hørte først musik også pludseligt en talende stemme. Mit fjernsyn er nyt uden tekniske fejl. Når telefirmaet har problemer med forbindelsen, så informerer mit TV på kun den sammen kanal, at det er væk uden skift af kanaler?
Jeg oplever tiltrods for mit liv igennem modgang og modgang hint af Det guddommelige.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Tikka
08/05/2024 20:49
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Nyheder fra DR
Omstridt VM-kys sender tidligere spansk ..
08/05/2024 20:34
USA sætter våbenleverance til Israel p..
08/05/2024 19:26
Dødstal efter oversvømmelser i Brasili..
08/05/2024 19:06
Kommune politianmelder tidligere borgmes..
08/05/2024 18:29
De røde og de hvide bliver revet væk: ..
08/05/2024 18:27
Nyheder fra Religion.dk