annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15802873
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2393773
Et andet syn 1999743
Åndelig Føde 1566176
Jesu ord 1530669
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
0 registrerede 120 gæster og 45 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Min ”religion”

Har du tænkt på, at Jesus ikke selv har skrevet noget.


Ja det er jo mig mere end alle andre her på siden der har været kritisk mest af alle mht til historiske Jesus.

Men det er langt ude at hævde Jesus stod for det modsatte af hvad de bevægelser Jesus grundlagde hævder.


Hvorfor nævner du Thomas Evangeliet - alt du skriver er også i modsætning til Jesus Kristus i Thomas Evangeliet - ja det bliver det bestemt ikke bedre af. Der er ingen der er så Anti Gnostisk som du Arne i dine skriverier.

Det er virkelig uvidenskabeligt og noget pjat at hævde de historiske religiøse spirituelle bevægelser Jesus har grundlagt skulle være 100% i modstrid med Jesus og sige/skrive det stik modsatte af hvad Jesus Kristus stod for.

Nu er du simpelthen for langt ude Arne. På den måde har du jo ikke videnskabelig grund under dine fødder - men du mener blot du kan tillade dig at mene og opdigte hvad som helst, netop sådan arbejder den historiske forskning ikke.

Jeg kan ikke tage dig alvorligt længere, når du bare digter en sådan røverhistorie om at Jesus bevægelserne påstår det stik modsatte af Jesus, ikke en eneste af jordens mange mange tusinde forskere har været i nærheden af at hævde et sådant helt ulogisk påstand. Det er så uvidenskabeligt og så ukritisk som noget kan være.

Samtalen er slut herfra, du er simpelthen for useriøs at drøfte med. Du er for langt ude i "non'sens".



Hilsen HK



Uden Paulus's Breve ville der ikke findes nogen kilder til fx at fremstille Jesus Kristus Ikon'er - de er udsprunget af de utallige poetiske meget smukke Jesus Kristus Ikon Kristologiske Teologiske beskrivelser de paulinske breve er så rigt udstyret med.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
07/05/2024 22:22
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Hash, amfetamin og kokain fundet under n..
08/05/2024 11:20
DFDS trækker sig som sponsor fra Copenh..
08/05/2024 10:47
FC Midtjylland får grønt lys til kvind..
08/05/2024 10:11
Sverige sænker renten
08/05/2024 09:40
Kommende forældre skal spørges ind til..
08/05/2024 09:18
Nyheder fra Religion.dk