annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 348 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kaldet...

Hvem er Kristus?

Spørges der

Kristus er mennesket med Gud i sit liv. Et Kristus menneske eller et menneske i Kristus - et menneske der har iklædt sig Kristus og et menneske i hvem Kristus har vundet skikkelse er et menneske der lever med Gud og i kraft af Gud - og specifikt i kristen forstand er det et menneske der har taget imod den historiske "ÅBENBARINGS -begivenheden KRISTUS":

Den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden begyndende ved mennesket Jesus - netop her grundlægges de kristne menigheder og ja Kirken og kristendommen bliver født som verdensreligion (kan vi ihvertfald i bagklogskabens ulidelige klare lys konstatere).

Der har været "Kristus mennesker" før Jesus - men Jesus er for os kristne verdenshistorisk set det menneske der fuldt ud åbenbarer KRISTUS IMPULSEN og KRISTUS SPIRITUALITET for al fremtid.

At være kristen er ikke at skulle efterligne og imitere mennesket Jesus - men at skulle tage imod Gud og Guds Ånd som dette kom til udtryk i mennesket Jesus.

Guds planer med mig er ikke at jeg skal forsøge at ligne og efterligne mennesket Jesus - men at Gud og Guds Ånd skal fylde lige så meget i mit liv som det fyldte i Jesus liv.

Gud (Gud Helligånden) gjorde noget igennem mennesket Jesus og Gud (Gud Helligånden) gør noget andet igennem mennesket HansKrist.

Her følger et link at fornøje sig med og til glæde i den her sammenhæng om hvem er KRISTUS = hvem og hvad er et menneske der er i KRISTUS - ja hvad vil det sige at være i Kristus - at Kristus har vundet skikkelse i os og vi har iklædt os Kristus.

100 ting du er i Kristus

KRISTUS SPIRITUALITETEN og KRISTUS MYSTIKKEN er kristendommens essens.

Intet har haft større indflydelse på verden end begivenheden KRISTUS - end KRISTUS IMPULSEN ind i verden = KIRKEN.

Man kan forbande og benægte og påstå man ikke vil have med KRISTUS at gøre - og alligevel er hele ens væsen præget af - bestemt af - enten modvilje eller godvilje i forhold til KRISTUS.


-0-0-0-

Hvis et menneske aner og fornemmer at hvad HansKrist skriver giver god mening - så kan jeg henvise til mine indlæg der er en guldgrube og en kilde til at blive iklædt KRISTUS og til at forstå hvad det vil sige at være i KRISTUS = hvad det vil sige at være kristen = hvad det vil sige at være KIRKE i verden.
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Nyheder fra Religion.dk