annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705206
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383701
Et andet syn 1992932
Åndelig Føde 1529625
Jesu ord 1524671
Galleri
Hønsegården
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 472 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Gud?

God søndag mor´n til enhver:

Skønt at læse Arne om dit besøg på "din" græske ø. ... Tak, fordi du deler din glæde her. smiler

Lidt pudsigt finder jeg det, da jeg lige i denne tid går og filosoferer lidt over begrebet KÆRLIGHED. ...

Jeg TROR, at det - du oplever i mødet med din ikon - er den himmelske kærlighed. ...

Glimtvis kan vi få lov at mærke den f. eks. i smukke naturoplevelser, som man aldrig glemmer... Men sandelig da også gennem møder med ens egen eller et medmenneskes Sjæl, tænker jeg. smiler

Hvis jeg må tillade mig at sætte ord på min egen forståelse af forskellen mellem den himmelske kærlighed og den jordiske, må det være, at den himmelske er helt og ubetinget: Ren og dragende ... og på samme tid totalt uafhængig af følelser og handlinger. ... Den ÉR "bare" ... har altid været der og vil være dér til evig tid, mens den jordiske har knyttet betingelser til sig for at kunne eksistere. ...

Dét tror jeg på, fordi jeg tror, at universet/Gud/Skaberen er ren KÆRLIGHED, og som sådan ikke KAN indeholde andet. ...

En trøst at vide, at vi engang helt og fuldt vil blive omsluttet af denne ubetingede kærlighed - enhver af os - uanset trosretning eller ingen som helst tro - så vil den VÆRE der for os alle. ...

Indtil da - må vi nøjes med den jordiske kærlighed - men med små glimt af den himmelske - og det er jo, som vi siger det i Jylland - ikke så ringe endda. ...

Forleden var der én, som sagde til mig, at så var der ingen retfærdighed til, for så kunne man jo bare lyve og slå ihjel, hvis man havde de lyster, og dertil måtte jeg bare svare, at jeg tror på, at det jeg sender ud kommer tilbage til mig selv, så handling på jorden må ses som en årsag, hvoraf der uvilkårligt vil komme en virkning på jorden - før eller siden. ...

Ellers er KÆRLIGHED jo et stort ord, som man næsten kan blive bange for, men man kunne måske se på VENLIGHED som en lillesøster til KÆRLIGHED ... og måske være på rette spor? ... smiler

Nyder søndagens sol og blå himmel og sender

kærlige tanker til alle, som måtte læse med her.

Zenia
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Nyheder fra Religion.dk