annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Rettelse

Har lige læst lidt i denne tråd,,,

faldt tilfældigt over Anne der her svarer Arne,,,

hvor var det fantastisk med Anne dengang (og visse andre der gav kvalificerede debatten)

dengang var jeg meget en elefant i en glasbutik, men derfor kan elefanter jo være fantastiske dyr, blot skal de have plads, mere plads at tumle på end der er i en glasbutik,, elefanten HansKrist er det bedst vi får ud på stepperne til løverne og hyænerne og de listige giftslanger der kryber på deres bug og ikke aner noget om moral, vertikalitet og ret færd, retfærdighed,,,, --- når HansKrist trutter i sin elefant snabel og kerygmaet kampråbet KRISTUS gjalder, så dur det ikke at han er indespærret i en galsbutik

jeg har undskyldt mange gange min adfærd, debat adfærd, fra dengang, ikke så meget indholdet af min teologi, men mere fremførelsen af min paulinske kristologiske antropologi og spiritualitet,,, der var stærkt påvirket af Berdyaev og Tillich og ja mine egne Paulus læsninger også

Nu jeg læser denne tråd, må jeg sige, hvor var Anne dygtig, og et bedre værn imod bibelfundamentalisme end hende finder vi ikke

At både Arne og jmp/Michael har påstået at Anne og HansKrist lignede hinanden ikke så lidt, skyldes jo ikke en tilfældighed, vi havde de samme teologiske referencer meget i flere år,,, inspirerede hinanden,,, var begge Tillich glade og Paulus's Kristusvidnesbyrd, vidnesbyrd om begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus, tror jeg vi begge instinktivt straks tog til os og forstod betydningen af,,,

Tråden starter med at Arne henvise til bibel-info - en ateist side der oplyser om bibelen og kristendommen, om fx Paulus og Jesus,,, det skal siges at jeg senere er blevet meget glad for ateisternes bibel-info side, især fordi de er så fair overfor Paulus, og fremhæver at Paulus har sagt at kvinderne kunne være overapostle, og endda de ypperste af alle overapostler,,, og at en senere tid har forfalsket og redigeret i disse provokerende udtalelser fra Paulus, noget allerede Albert Schweitzer opdagede, at med Paulus død, så overtog Kirken dagsordenen fra Paulus, og kristendommen blev meget mere dogmatisk fyldt med blind tro, og mindre spirituel og mindre tænkende, ikke havde samme krav til troen som Paulus havde, at troen skulle være seende, altså tænkende, der måtte ikke være uoverensstemmelse mellem tro og viden/videnskab
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk