annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 463 gæster og 65 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Så er der linet op...

Citat:
Gerth:


Hurrah..

Ja, Jeg er opfyldt af Helligånden.


Hans K brokkede, at ingen blander sig i hans emne, men her virker han også ligeglad...

D.v.s . Idag da jeg handlede ind på tanken, så undrede personalet sig over, at jeg ikke køber mere alkohol. Jeg svarede: "Umenneskeligt som en outsider i samfundet lever jeg i kampen uden religion. Jeg oplever åbenbaring, men jeg behøver ikke den slags ting for ekstasen.



Citat:
Gerth:

Jeg så in nyhederne at noget sagde, at Facebook og Youtube har for meget magt over tros/ytringsfrihed.
Jeg skriver til en ´ven´ om sex og spiritualitet i hans emne,men så fjerner Facebook dette. Nå, spild af tid og ord.


ja jeg forstår godt facebook fjerner dine sex video indslag Gerth - hvilket vi også burde gøre her på Trosfrihed - ihvertfald kaster du skam over stedet med disse dine videoer såvel som dine indlæg der ingen mening giver - du skriver som en psykotisk hvad jeg faktisk også er bange for du er.

Jeg synes alle vi aktive her på Trosfrihed skal forholde os til Gerth og hvordan han bruger Trosfrihed - hvilke videoer han opsætter og hvordan han skriver meningsløse småpsykotiske volapyk indlæg.

Og du er ikke opfyldt af Helligånden - men du er småpsykotisk - panteistisk småpsykotisk - pan'seksuel'teistisk småpsykotisk.

Det hele er uden STRUKTUR - ja det er strukturløs det du kalder Helligånden og derfor er det ikke Helligånden fordi alt vi ved om Helligånden er at den opbygger - skaber struktur (opbygger mennesker og gør dem sunde og raske og arbejdsduelige) - helbreder folk og gør at folk pludselig kan tale sammen og forstå hinanden.

Alle der har erfaret Helligånden fortæller at Helligånden er fyldt med opbyggelig STRUKTUR - Helligånden nedbryder ikke som "din private småpsykotiske Helligånd" gør Gerth.

Din Helligånd (der ikke er nogen Helligånd) men en panteistisk seksualiseret tåbelig livsenergi og vitalitet der er fraspaltet kærlighed og mening og gør dig til et let offer for vanvid.


Ufatteligt at du misbruger dig selv, din person, og dit liv.

Måske du er undskyldt fordi du ikke selv kan finde ud af tingene og har brug for hjælp.

Du mangler struktur, dit liv sejler, og kan du ikke selv skabe struktur gennem disciplin hvor du bruger dig selv og dine evner så må du simpelthen bede folk om hjælp.

Har det offentlige opgivet dig???

Vil de ikke hjælpe dig med et arbejde eller en uddannelse???

Eller er du udenfor pædagogisk rækkevidde og ikke vurderet til at kunne varetage et stykke arbejde??


Hvad vil du selv, hvad ønsker du selv?

Du må som alle andre mennesker have nogle ønsker og drømme for dig selv og dit liv.



Hvis du vil skrive og skrive så meget om religion og dine falske ideer om Helligånden da skal du skoles, have en uddannelse både i religion og i hvordan man skriver. Du skriver alt alt for usammenhængende småpsykotisk. Ingen kan læse hvad du skriver og forstå det, og det fordi dine tanker er dine egne private og fordi du ikke grammatisk kan formulere dig så det kan læses og give god mening.

Her på Trosfrihed bærer vi over med dig og er tålmodig med dig. Men forstår godt af Facebook ikke gider dine kaotiske sex video indslag.



Din egen småpsykotiske helligånd har du temmelig sikkert opfundet som en i fantasien ide om noget der vil kunne hjælpe dig. Du har brug for den helligånd du selv har opfundet - der er noget identitet her, noget du knytter dig til for ikke at gå under i en alvorlig psykose. Så i den forstand, i Jungiansk forstand og i antipsykiater Ronald Laing's forstand er der mening i galskaben med din helligånd.

Men med os andre er du ikke rask og forstandig nok til at kunne snakke med om Helligånden - dertil er din helligånd for privat og småpsykotisk der kun giver mening set idenfor dine psykologiske vanskeligheder og udfordringer.

To ting vil jeg anse ud fra en Jungianske betragtning og ud fra en Ronald Laing antipsykiatrisk betragtning, som værende positive, nemlig at du skriver meget og at du hænger stort set alt dit skriv op på Helligånden som du dog ikke har forstået betydningen af, men har din egen private forståelse af.


Hvis du en dag kunne nå frem til den rigtige forståelse og ja erkendelse af Helligånden - da ville du være på rette vej.

Men indtil videre er der lang vej endnu.


Jeg er lidt stolt af mig selv at jeg hurtigt så at din helligånd var panteistisk energi der så viste sig at være en seksualiseret energi rettet imod homoseksualitet (ikke mod en kvinde, en person af det modsatte køn).

Straks du dukkede op var det mig tydeligt at din helligånd var noget panteistisk "det" noget eller energi noget.

Og Helligånden er nu engang fra Gud og fyldt med det Guds Billede vi er skabte i, så altså ikke noget upersonligt, men hende der giver os vores karismatiske og prosociale ansigt og personlighed. Gør os tiltalende og skønne og smukke,,, ikke grimme og med et forvrænget ansigt som du altid optræder med på dine videoer.


Netop gør Helligånden ikke folk grimme, det er de onde ånder der gør folk grimme og giver folk et forvrænget ansigt som du optræder med Gerth.

Kristus er Guds Ansigt og Person i verden og Guds Kærlighed. Og dette har Jesus der er Kristus magtet at lade skinne igennem.

Alt dette der leder frem til Jesus Kristus Ikon Teologien er der redegjort for nøjagtig i detaljer hos Paulus flere steder.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Abbas forventer angreb mod Rafah i løbe..
28/04/2024 11:37
400 ton nødhjælp er på vej med skib t..
28/04/2024 09:18
Lun søndag ender i tordenvejr
28/04/2024 08:34
To personer er fundet døde i Esrum Sø
28/04/2024 08:30
Russiske journalister varetægtsfængsle..
28/04/2024 08:23
Nyheder fra Religion.dk