annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15644126
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379063
Et andet syn 1988526
Jesu ord 1521841
Åndelig Føde 1509481
Galleri
Kortnæbbet Delfin Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret ABC 148 gæster og 24 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: SÃ¥ er der linet op...

Citat:
Var det godt eller skidt...

Sad og drak en flaske rødvin "igår" og så løb tingene af med mig.


Du, ABC, er vist en rigtig Simon Peter og det er altid godt at udvise kærlig spontanitet og menneskelighed

At tingene løber af med os er vel et skridt på vejen imod at Kristus (Livet selv) løber af med os, tager over

Uanset hvad så om vi ønsker at tilhøre de kristne så kommer vi ikke udenom det gode humør. I den sammenhæng er de Paulinske breve et dokument for al fremtid på dette forhold. At være kristen er at være karismatiker og det aldrig udenom det gode humør. Mere end alt andet står kærlighed og et godt humør helt centralt i den Paulinske Spiritualitet.

Visdommen fra Gud er anderledes end filosoffernes visdom.

Og du ABC (Kærlighedens ABC) er fyldt med din egen helt særlige visdom fra Gud jeg først lige er begyndt at forstå og ane konturerne af.

Min bedstefar sagde altid at det var bedre at komme galt afsted end slet ikke at komme afsted (afstedet).

Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

Dag for dag vokser min kærlighed til Paulus og kristendommen. Troede ikke dette mere var muligt, men hele tiden opdager jeg hvor livsbekræftende og robust den urkristne Paulinske Spiritualitet er og hvor meget vi til stadighed profiterer heraf den dag i dag i vor moderne verden og ja mere skal komme til i årene fremover, selv Dawkins (og Russell i sin tid) har fået øje på noget stærkt, sundt og livsbekræftende, såvel som ophøjet og sublimt.

At være KIRKE i verden er vores opgave og udfordring som kristne, som det altid har været.

Hvordan vi iklæder os Kristus og Kristus vinder skikkelse i os afgøres af det Guds Nådeskraftværk vi er i KRISTUS, vores den Åndens kreative ekstatiske nye handlingsbasis vi har her i Gud.

Aldrig nogensinde er verden blevet tilført så stor spontanitet og kreativitet (så robust og stærk en Spiritualitet er religionshistorisk set en gåde). Aldrig nogensteder er der i den grad blevet åbnet op for de suveræne livsytringer på en så kærlig og etisk ansvarlig måde.

Paulus er blevet far til mig i Kristus - det er hans kerygma og evangelium om begivenheden Kristus ind i verden ved Jesus der har fænget hos mig ved Helligåndens hjælp.

Den Ny Væren og Virkelighed ind i verden ved Jesus i kraft af Gud, Guds Ånds Ekstatiske Nærvær her, der betyder en hel ny kreativ noumenal spontan handlingsbasis i Gud for os mennesker.

Det er en forløsning og en frisættelse af alle vores iboende intelligente kreative ressourcer, såvel som de kærlighedens spontane suveræne livsytringer (som du ABC er så fyldt med) uden at det bliver på bekostning af andre mennesker, tværtimod må vi sige med Paulus.

Jeg begynder at forstå Paulus når han må summere op og give slip på kontrollen af Kristi mægtige virkekraft i verden, at ordene må lyde som følger her:

Undervis og forman med al visdom hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng med tak i jeres hjerte til Gud.

lad jer fylde af Ånden, tal til hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng og spil af hjertet for Herren


Liv og ja det er liv i overflod, liv der flyder over og overvælder os. Uimodståelig Liv, Kærlig Spontanitet og Healing Power ind i verden.

Religionshistorisk set er den Paulinske KristusMystik og Spiritualitet fyldt med en skræmmende frihed og kreativitet grænsende til anerki, vi må sige det er anerKristisk. Selv en autoritet som Albert Schweitzer giver udtryk for noget lignende og han følger op og siger at det er en gåde at Kirken kanoniserede de Paulinske breve, fordi de ville udgøre en bombe under Kirken.
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 00:00
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
17/04/2024 19:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
17/04/2024 13:26
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Qatar genovervejer sin mæglerrolle i vÃ..
18/04/2024 02:40
Prins William genoptager arbejdet efter ..
18/04/2024 02:08
EU's stats- og regeringschefer fordømme..
18/04/2024 00:39
USA: Længe ventet dato for afstemning o..
17/04/2024 23:51
Brandslukning på Børsen fortsætter na..
17/04/2024 22:26
Nyheder fra Religion.dk