annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
0 registrerede 364 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ABC
Emne: Re: Så er der linet op...

Kære Arne

Jeg har lige været med til deres søndagsfest og det var en god oplevelse med sang og bevægelse. Der var også lidt oplæsning fra Bhagavad Gita. Og så var der et dejligt måltid mad.

Da vi sad og spiste faldt jeg i snak med en ung mand som havde været i bevægelsen et års tid. Som samtalen skred frem, kom jeg ind på noget, som han ikke kunne svare på, for han kendte ikke filosofien så godt. Men der var lidt undervisning inde i et andet rum og der kunne jeg fremlægge sagen for en anden (mere vidende). Det gjorde jeg så, men det lykkedes vist ikke særlig godt, hvilket jeg tager på mine skuldre, for jeg havde ikke gennemtænkt tingene ordentligt. Der sad desuden andre mennesker inde i rummet (nogle børn og voksne). Og de skulle jo også have mulighed for at stille spørgsmål. Så det blev ikke nogen længere samtale. Men da jeg kom hjem fik jeg sat mig ved skrivebordet og sendte nogle spørgsmål afsted til dem. Måske de også kommer med i deres nyhedsblad på et tidspunkt.

Mine spørgsmål er følgende:

----

Jeg har forsøgt at forstå faldet fra den åndelige verden, og der er noget som ikke hænger sammen for mig, for hvad sker der når en sjæl falder?

Som jeg har forstået det, så bliver sjælen tildelt sit eget univers. Her kan den så føle sig som en gud. Men en gud over hvad? Der er jo ikke andre end den selv.

Står de andre sjæle ikke med det samme problem? Hvor kommer alle sjælene i det enkelte univers fra? Har jeg misforstået noget? Hvad sker der når en sjæl falder? Hvis alle sjæle falder ned i hver deres univers, så opstår der et problem med at fylde det enkelte univers med sjæle, for hvor skulle de komme fra? De andre universer? Ville de så ikke stå tomme? Er vi ikke nødt til at samle alle sjælene i det samme univers?

----

Kærlig hilsen

ABC
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 04:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Nyheder fra Religion.dk