annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648006
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379315
Et andet syn 1988792
Jesu ord 1521942
Åndelig Føde 1510991
Galleri
Et nyt liv
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 222 gæster og 30 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: METAFORIA. Hjemrejsen 13.


På den 13. planet sad en mand omgivet af gamle bøger, og anstrengte sig for at se meget klog ud.
- Jamen dog, sagde han, da han så den lille prins. Er du kommet for at høre om videnskaben.
- Er du da videnskabsmand, spurgte den lille.
- Jeg er meget mere end det. Jeg er nok den i verden, som ved mest om videnskab, for jeg har kikket i alle disse bøger.
- De ser da noget gamle ud. Er du sikker på, at det er rigtigt, hvad der står i dem?
- Det er da klart. Jeg har jo netop fortalt dig, at det er videnskab, og det betyder, at det er rigtigt. De er jo skrevet af videnskabsmænd.
- Siger de videnskabsmænd da, at det er rigtigt?
- Det gjorde de, da de levede, men nu er de døde.
- Jeg troede da, at videnskab handlede om hele tiden at finde nye og bedre forklaringer på alting.
- Der tager du fejl, for disse bøger handler om evige sandheder, som der ikke kan laves om på.
- Det lyder da ikke rigtigt, at der ikke kan findes bedre forklaringer, sagde den lille prins.
- Det har jeg jo lige fortalt dig, og her på min planet er det mig, der bestemmer, hvad der er rigtigt eller forkert.
- Så er det da godt, at du ikke bestemmer over andre planeter, for der mener man noget helt andet.

Og så rejste den lille prins videre mens han tænkte, det var virkelig en meget mærkelig voksen.
Men tilbage på planeten sad manden og stirrede ud i luften og prøvede at se ud som om han virkelig var klog på videnskab, og at det ikke bare var tomt pral.


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Tre år efter nye regler for vanvidskør..
18/04/2024 16:14
Stor kranindsats sættes i gang ved Bør..
18/04/2024 15:56
Politiet forlænger opholdsforbud
18/04/2024 15:40
Teenager fængslet i drabssag i bandemil..
18/04/2024 14:58
Børsens brand får Herregårdsmuseet mi..
18/04/2024 14:43
Nyheder fra Religion.dk