annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15690034
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382409
Et andet syn 1991992
Åndelig Føde 1526074
Jesu ord 1523590
Galleri
Den nye synagoge i Berlin
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 434 gæster og 158 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: METAFORIA. Hjemrejsen 10.



På den 10. planet boede der en gammel kværulant.
- Nåda, sagde han, der har vi nok en debattør!
- Hvad er en debattør? spurgte den lille prins nysgerrigt.
- Det er en, man diskuterer med, så man kan vise, at man har ret.
- Hvad betyder at diskutere, spurgte den lille prins, for det syntes han lød mærkeligt.
- At diskutere er at fremføre sine synspunkter overfor en, der har et andet synspunkt. Han kan så fremføre sit synspunkt, hvorefter man gentager sit eget og så fremdeles.
- Hvor længe skal man blive ved med det, spurgte den lille prins, for han ville virkeligt gerne forstå. - Til man får ret selvfølgelig, sagde kværulanten gnavent. Det siger jo sig selv.
- Hvad vil det sige at få ret, spurgte den lille prins igen, for han syntes det hele lød meget mærkeligt. - Det vil sige, at den anden indrømmer, at man havde ret i, hvad man sagde, svarede kværulanten gnavent.
- Hvis han nu ikke er enig i det, så bliver man jo aldrig færdig.
- Det handler ikke om at blive færdig. Det handler kun om at få ret, siger jeg jo. Hvis jeg f.eks. påstår, at månen er en grøn ost, og du modsiger mig, så er jeg jo nødt til at blive ved, indtil du indrømmer, at månen virkelig er en grøn ost.
- Jamen månen er da en sten, ligesom denne her planet. Jeg ved det, for jeg har været der selv.
- Det kan jo være, at du tager fejl. Man kan ikke vide noget som helst sikkert, så månen kan sagtens være en grøn ost.
- Jeg synes, det lyder som det rene vrøvl, sagde den lille prins. Jeg så ikke en eneste grøn ost, da jeg var på månen.
Kværulanten var nu blevet helt rød i hovedet og så meget rasende ud.
- Påstår du, at jeg vrøvler! Det er en fornærmelse! Du beklikker min ære, og det er forbudt efter loven! Det står i paragrafferne! Jeg vil sagsøge dig, så du kan komme i fængsel!

Men den lille prins hørte ikke efter. Han var allerede på vej langt bort for at finde ud af, hvordan verden så ud andre steder. En mærkelig mand, tænkte han. Man kan da ikke vide, hvordan verden ser ud, hvis man altid bliver på de samme steder, og ikke vil lytte til nogen, der har været andre steder.


Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
25/04/2024 16:23
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Overgangsregering er indsat i det uropla..
25/04/2024 17:05
Danmark og 17 andre lande kræver alle g..
25/04/2024 16:16
Tre forsikringsselskaber skal betale for..
25/04/2024 15:00
Danmark øger militær støtte til Ukrai..
25/04/2024 14:57
Ny undersøgelse: Mangel på pædagoger ..
25/04/2024 14:44
Nyheder fra Religion.dk